Gå til innhold

Turtråd - Godset away!


Posse
 Del

Anbefalte innlegg


Fotball som supporter på tribunen er så mye mer en 2 x 45. Men det er kanskje vanskelig å forstå for noen.

16 mai er og blir den største dagen i norsk fotball, og det er klart man skal gjøre litt ekstra ut av det. 20 min busstur til Drammen blir akkurat som en hvilken som helst søndag.

 

Bedre samhold = bedre trykk på tribuen er nå min mening.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sverigetur er på sin plass og det er ingen grunn til å kritisere dette! Bra av styret å tilby noe litt annet enn det "vanlige"!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At dette ikke kan sammenliknes med en subisdiert bortetur til Trondheim er da ganske klart?

Hvorfor ikke?

Kjernen i problemstillingen er såvidt jeg kan se hvor stor kostnad SS påtar seg i forbindelse med en bortetur. Da bør det være likegyldig om det er Trondheim eller Drammen.

 

Jeg håper du ikke seriøst mener det du skriver?

 

Stabæk Support er en medlemsorganisasjon, der et stort antall medlemmer betaler kontingent. Disse pengene må selvfølgelig forvaltes etter hensyn til hva medlemmene i flertall ønsker. Stabæk Support har veldig mange støtte-medlemmer som aldri er med på borteturer og som sånn sett ikke får like mye igjen som de som benytter subsidierte bussturer o.l. Det synes jeg er helt greit! Formålet til Stabæk Support er å støtte laget best mulig. Å arrangere subsidierte borteturer er et godt tiltak for å få flere med, og en naturlig måte å bruke fellesskapets penger.

 

Svensken har avkreftet dette, så debatten er hypotetisk men et svar til Haze. Jeg ser ingen direkte sammenheng mellom å kjøre en gjeng til Sverige og det å støtte laget. Fellesskap? Team-building? Bullshit! Skal Stabæk Support også arrangere subsidierte vinkvelder og konsertbesøk for medlemmer?

 

Tilslutt @Kittil: Selvfølgelig bryr jeg meg når Stabæk Support bruker penger, selv om jeg ikke er med på turen. Det er nettopp det som er poenget mitt, dette er en pengebruk på et tiltak som ikke er til for det vanlige medlem. Men igjen: Dette har Svensken avkreftet at er pengebruk, så ingen grunn til å diskutere turen i seg selv. Jeg er av samme grunn IKKE imot at det arrangeres en sånn tur, og dere får det sikkert morsomt. God tur!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Prinsipielt hadde jeg vært enig med deg dersom dette ikke var i forbindelse med en bortetur, men så lenge dette er for å få folk på kamp, er det helt på sin plass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At dette ikke kan sammenliknes med en subisdiert bortetur til Trondheim er da ganske klart?

Hvorfor ikke?

Kjernen i problemstillingen er såvidt jeg kan se hvor stor kostnad SS påtar seg i forbindelse med en bortetur. Da bør det være likegyldig om det er Trondheim eller Drammen.

 

Jeg håper du ikke seriøst mener det du skriver?

 

Stabæk Support er en medlemsorganisasjon, der et stort antall medlemmer betaler kontingent. Disse pengene må selvfølgelig forvaltes etter hensyn til hva medlemmene i flertall ønsker. Stabæk Support har veldig mange støtte-medlemmer som aldri er med på borteturer og som sånn sett ikke får like mye igjen som de som benytter subsidierte bussturer o.l. Det synes jeg er helt greit! Formålet til Stabæk Support er å støtte laget best mulig. Å arrangere subsidierte borteturer er et godt tiltak for å få flere med, og en naturlig måte å bruke fellesskapets penger.

 

Svensken har avkreftet dette, så debatten er hypotetisk men et svar til Haze. Jeg ser ingen direkte sammenheng mellom å kjøre en gjeng til Sverige og det å støtte laget. Fellesskap? Team-building? Bullshit! Skal Stabæk Support også arrangere subsidierte vinkvelder og konsertbesøk for medlemmer?

 

Tilslutt @Kittil: Selvfølgelig bryr jeg meg når Stabæk Support bruker penger, selv om jeg ikke er med på turen. Det er nettopp det som er poenget mitt, dette er en pengebruk på et tiltak som ikke er til for det vanlige medlem. Men igjen: Dette har Svensken avkreftet at er pengebruk, så ingen grunn til å diskutere turen i seg selv. Jeg er av samme grunn IKKE imot at det arrangeres en sånn tur, og dere får det sikkert morsomt. God tur!

 

 

I alle dager. Når ble det ikke teambuilding å reise litt lenger i buss, få noen timer på pub og oppleve noe litt utover en vanlig Drammenstur? SS har også arrangert medlemsfester ja, selv om ikke mange drikker vin. Er du sånn gufa, at dersom bussjåføren skal ha et par ekstra timelønner, er det totalt uaktuelt å for eksempel dra et par timer tidligere til en kamp for å få litt tid på pub? Felleskap og teambuilding er tross alt bullshit. Nei, takke meg til rett inn og rett ut-politikk, der medlemmenes penger ned til 50-øringen forvaltes på en måte som kun frakter likene våre til og fra tribunene, og ikke en centimeter lenger. Det burde ikke være lov å drikke heller egentlig, for det medfører tissepauser og det er unødvendig tidsbruk for de som ikke må tisse. Det gjelder forsåvidt mat også.

 

Jeg hadde forsvart Sverigeturen selv om SS hadde brukt penger på det. Vi brukte 30K på en båttur til Fredrikstad for et par år siden, en tur som gikk en del i minus grunnet dårlig tid og dertil dårlig inngangskontroll. Imidlertid er dette en tur folk fortsatt snakker om, som bidro til at flere ble kjent. Folk som er sammen på kamp i dag. Skal du ikke gå bort til dem og si at båtturen var noe tull? Det gikk tross alt gratisbusser på land.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


(...)

(...)

(...)

(...)

 

 

Er det mulig?

 

Med et mulig unntak for guttungen med nummer ti på trøya, er jo alle enige om at Bekkestua-Strømstad-Drammen er helt ok for oss som ikke drar, og j**lig moro for de som drar. Til og med kranglefanter som TCPTG og Alz (og forsåvidt, undertegnede) hadde gitt seg nå.

 

God tur, sees på Marienlyst!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Prinsipielt hadde jeg vært enig med deg dersom dette ikke var i forbindelse med en bortetur, men så lenge dette er for å få folk på kamp, er det helt på sin plass.

 

Mitt poeng1: Det at denne turen går via Sverige tror jeg ikke får flere på kamp! Og om det gjør det: Gir vi ikke faen i de som kommer på hjemmekamper bare for å se Aleksander Rybak spille fele eller Bekkestua Chearleaders vrikke på kroppen i pausen? Gir vi ikke da også faen i de som kommer på bortekamp pga harrytur?

 

Team-building var forøvrig ikke min greie, Blaapaatur som mente dette skulle være et tiltak for å styrke fellesskapet.

 

Mitt poeng2: Dette er et tiltak som er svært ønsket av det mindretallet som skriker høyest.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det generellt er mye klaging på priser i forbindelse med turer. Jeg benytter meg så og si aldri av gratisturene til SS, men synes det er ett strålende tiltak.

Jeg betaler like mye for å komme på hjemmekamp som en langtur koster i reise med SS, men er happy hver gang jeg får se Stabæk spille.

 

Og som en avslutning.. kommentar overflødig:

 

http://www.youtube.com/watch?v=k1q4WE52iLY

Endret av Blaapaatur
Lenke til innlegg
Del på andre sider

12 125

Vi må skille kamp- og turtrådene.

 

 

Har derfor flyttet en haug med innlegg til denne tråden så vi i ro og fred kan diskutere det som er viktigst, nemlig turen.

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Okey, her kommer dagens pep-talk fra en Stabæksupporter som har gått seg vill, nærmere sagt i Lyon, Frankrike!

 

Gutter, kos dere masse på tur! Jeg håper denne turen virker, og at mange nye klarer å ta turen. Jeg tror det vil gi resultater på stadion (gitt at dere ikke drikker for mye på turen, haha). 16. mai-runden er virkelig fotballdagen i Norge (utenom Cupfinalen, så klart), og det er nå Stabæk skal vise at klubben er til å regne med, også i 2010. Det er i denne runden vi skal vise at uavhengig av bråket rundt Jönsson, uavhengig av resultatene vi har hatt tidligere, så er både Stabæk og Stabæk Support blant de beste i Norge!

 

Jeg er stolt av å være Stabæk-supporter, og mye av det har med Stabæk Support å gjøre! Jeg gleder meg til å komme hjem fra Frankrike til sommeren til å stå ved siden av enhver av dere og skrike meg lam!

 

Forresten, så håper jeg bare at det er mange nye som tar turen til Strømstad. Hvis det ikke er så mange nye, men derimot den "interne kjerne" (om man kan kalle det det), så syns jeg det kan være riktig å diskutere nytteverdien rundt slike turer. Likevel, jeg syns ikke det er riktig å kritisere slike tiltak før man ser resultatene av de, slik jeg har forstått det var for eksempel båtturen til Fredrikstad svært vellykket. Det virker som at turen er populær, dersom man er i prosessen av å måtte sette opp to busser, fantastisk bra!

 

Forza Stabæk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forresten, så håper jeg bare at det er mange nye som tar turen til Strømstad. Hvis det ikke er så mange nye, men derimot den "interne kjerne" (om man kan kalle det det), så syns jeg det kan være riktig å diskutere nytteverdien rundt slike turer.

Her har alle muligheten til å være med så blir litt feil å kritisere de ivrigste som drar uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Klart! Jeg påpeker bare at jeg regner med at målet med slike turer er å få folk til å bli kjent med hverandre, og dersom det kun er de samme som reiser hver gang, så kan man diskutere nytteverdien rundt det. Likevel, jeg syns det er et kjempetiltak som jeg håper så mange som mulig blir med på, slik at man kan fortsette med lignende påfunn.

 

For å presisere det: Jeg er for slike tiltak, jeg syns det høres ut som en veldig god idé, og det jeg påpeker er i utgangspunktet at man ikke skal kritisere et tiltak før man eventuelt ser resultatene av det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vanlig folkeskikk gjelder Harstad og jeg kommer ikke til å være redd for å sette deg av på motorveien hvis du ikke klarer å oppføre deg som ett normalt menneske. Holder det som svar?

 

I tillegg gjelder SS turreglement..

Endret av Mortimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Husk på å sette av tid til toll-kontoll i Sandefjord da. Du må ha vært ute av Norge i minst 24 timer for å kunne ta med deg alkohol fra tax-free... B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vanlig folkeskikk gjelder Harstad og jeg kommer ikke til å være redd for å sette deg av på motorveien hvis du ikke klarer å oppføre deg som ett normalt menneske. Holder det som svar?

 

I tillegg gjelder SS turreglement..

Jeg tviler ikke på at du kommer til å gjøre det Morten.Men da får jeg virkelig håpe du har baller til å gjøre det, hvis noen andre en meg ikke skulle klare det. Men det var ikke det jeg spurte om.

Så nei,det holder ikke som svar.

Er det lov å ralle på bussen? Eller skal jeg ta med varm kakao og en ræva bok?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er lov til å drikke alkohol slik som vanlig. Ta med deg en sixpack og en ræva bok. Trenger du mer kan du kjøpe det i Strømstad eller på båten. Alle er velkomne så du skal ikke se bort ifra at det er noen voksne damer der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja, dette er en rallebuss :) Nå er du bare vanskelig...

Det er jo ikke en selvfølge at det er rallebuss,så jeg måtte jo spørre. :D

Men hvis noen skulle være uenig med meg nå, så si i fra!

En rallebuss for meg er: En buss hvor vi sitter i ett festlig lag, nyter mengder av alkohol synger stabæk sanger og gleder oss til kamp og 3 poeng. Skulle vi risikere å tape så raller vi uansett, for en jævla feit å grise hyggelig tur med mange rå stabæk folk

blir det en slik buss,Mortimer?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er lov til å drikke alkohol slik som vanlig. Ta med deg en sixpack og en ræva bok. Trenger du mer kan du kjøpe det i Strømstad eller på båten. Alle er velkomne så du skal ikke se bort ifra at det er noen voksne damer der.

Har ikke noe imot voksne damer,bare de kan feste :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kommentaren her er vel egentlig ganske enkel:

 

Et medlem har spurt om Stabæk Support finansierer at noen supportere skal dra på tur til Sverige for å kjøpe billig alkohol og bli glade i hverandre. Så langt har han blitt angrepet av andre medlemmer som skal være med til SVerige for å kjøpe billig alkohol og bli glade i hverandre.

 

Spørsmålet er såvidt jeg kan lese ennå ikke besvart: Betaler Stabæk Support for denne turen, utover det det vil koste å kjøre samme buss t/r Drammen? Sistnevnte er jo som kjent en gratistur for andre medlemmer og ville dermed gitt Stabæk Support en kostnad. Den kostnaden tror jeg alle er enige i at Stabæk Support skal ha. Om de skal ha ekstrakostnader for en omtur via Sverige tror jeg det er delte meninger om.

 

 

Er det greit at de som drar til Sverige subsidieres med samme sum som dere som drar rett til Drammen? Bør være likt for alle. 54 X 150 kroner + subsidiering og at Marius ikke trenger å betale extra sjåfør for langtur.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


blir det en ren ralle buss til strømstad?,eller blir det en stille buss med gamle tanter og rallere? må nesten få spørre,jeg har jo ss rekorden i antall klager på en sesong :lol:

 

 

Hva er galt med gamle tanter, og eldre damer så lenge de ikke klager på at dere raller,???? Hvem er det du er så redd for skal mld seg på tur.???

Lenke til innlegg
Del på andre sider


blir det en ren ralle buss til strømstad?,eller blir det en stille buss med gamle tanter og rallere? må nesten få spørre,jeg har jo ss rekorden i antall klager på en sesong :lol:

 

 

Hva er galt med gamle tanter, og eldre damer så lenge de ikke klager på at dere raller,???? Hvem er det du er så redd for skal mld seg på tur.???

deg kanskje,du høres ut som ei gammal tante :ph34r:

Endret av HarstadJr
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Turtråd - Godset away!
×
×
  • Opprett ny...