Gå til innhold

Turtråd - Dnepr Mogilev


Slum
 Del

Anbefalte innlegg

12 125

Greit å opprette denne med en gang.

 

Den 8. juli får vi vite om vi møter Laqi fra Albania eller Dnepr Mogilev fra Hvitrussland.

 

Reiseruten i Albania har vi klar, i og med at vi var der i fjor. Å dra til Mogilev øst i Hvitrussland blir en ny opplevelse for de som ender opp med å reise.

 

Kom med tips til alternative reiseruter, overnatting osv.

Endret av Slum
Ny tråd
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Føkk, orker ikke en ny tur til Albania. Det ble dyrt i fjort.

 

Hvitrussland er nok ikke noe sørlig billigere.

 

Sannsynligvis mulig å fly til Litauen og ta seg derfra. Det trenger ikke være så vanvittig dyrt.

 

visum ser ut til å koste 90 euro. Se http://www.kalinkato...asp?vid=2&cid=2

 

Mer info fra Aftenposten: Hviterussland (Belarus). Visum kan søkes på forhånd ved den hviterussiske ambassade i Stockholm. Senest tre dager etter ankomst må visumet registreres hos det lokale politiet. Du kan også skaffe deg visum når du flyr inn til hovedstaden Minsk, men dette forutsetter en original invitasjon fra en part i Hviterussland. Kontakt ambassaden om nærmere informasjon.

 

De har også reisereportasje fra Minsk: http://www.aftenposten.no/reise/article2591418.ece

Endret av lams
Lenke til innlegg
Del på andre sider


for en elendig gjort trekning! nesten umulig å få med seg gruppeinndelingen og trekningen selv. særlig da videon hakket.

pøh!

ingen tur for meg.

 

vet ikke engang om jeg skal ta turen til oslo for å se hjemmekampen i slutten av juli.

håper på 2. runde...da må vi få "bedre" motstandere.

 

for en skuffelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er ca 7 timer bilkjøring fra Vilnius til Mogilev Vi kan sikkert leie en buss og ta den turen Visum må jo ordnes med på forhånd. Tror det er 65-35 sjanse på Hviterussland. Dette vvar absolutt ikke det jeg ville ha, men det er ikke alltid ting går slik vi vil ha det.

 

Noen som kommer på blaa for å diskutere dette før kveldskampen ikveld?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir nesten misunnelig på Molde som skal til Latvia. Jelgava kjørte jeg igjennom for to uker siden, det er ikke så langt unna Riga - som er en fin by. Jelgava i seg selv er derimot overhodet ikke noe spennende sted å besøke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Rundt 2700 kr for t/r Minsk med Czech Airlines via Praha hvis man bestiller hos ebookers eller Expedia. Da er det avreise Oslo onsdag 07.50, og ankomst Minsk 14.30. Hjemreise fredag 15.15. Ankomst 22.00. Problemet er jo at man ikke kan bestille flytur før 8. juli, og da kan det jo være andre priser, men man kan jo alltids ordne seg visum for sikkerhets skyld (skjønt det koster jo penger det også).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kommer seg jo uansett ikke tilbake til Minsk etter kampen. Blir vel et par overnattinger i Minsk for min del og en natt i Mogilev eller hva det nå heter

Endret av Hanse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Greit å opprette denne med en gang.

 

Den 8. juli får vi vite om vi møter Laqi fra Albania eller Dnepr Mogilev fra Hvitrussland.

 

Reiseruten i Albania har vi klar, i og med at vi var der i fjor. Å dra til Mogilev øst i Hvitrussland blir en ny opplevelse for de som ender opp med å reise.

 

Kom med tips til alternative reiseruter, overnatting osv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er ca 7 timer bilkjøring fra Vilnius til Mogilev Vi kan sikkert leie en buss og ta den turen Visum må jo ordnes med på forhånd. Tror det er 65-35 sjanse på Hviterussland. Dette vvar absolutt ikke det jeg ville ha, men det er ikke alltid ting går slik vi vil ha det.

 

Noen som kommer på blaa for å diskutere dette før kveldskampen ikveld?

Jeg stikker innom dersom noen flere kommer. Tar noen i så fall med PC?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Punkter som er verdt å merke seg fra UD:

"Enkelte unge mennesker i de store byene behersker noe engelsk, men for øvrig lønner det seg å kunne russisk eller hviterussisk for å ta seg fram i Hviterussland."

"Nordmenn som reiser til Hviterussland bør ha gyldig reiseforsikring ettersom Folketrygden ikke dekker utgifter i forbindelse med sykdom eller ulykker."

"Spenningen på strømnettet i Hviterussland er 220 volt, 50 hz. Spenningsstyrken kan ofte være variabel, med til dels kraftige svingninger. Bruk av spenningsstabilisator anbefales."

"Visa, MasterCard aksepteres bare på de største hotellene."

Endret av MLandmark
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Punkter som er verdt å merke seg fra UD:

"Enkelte unge mennesker i de store byene behersker noe engelsk, men for øvrig lønner det seg å kunne russisk eller hviterussisk for å ta seg fram i Hviterussland."

 

Så lenge Andersmann er med så er språket ikke noe problem... :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det beste er vel å ta Air Baltic til Minsk, med flybytte i Riga begge veier, dette ligger på 111-125€uro per veg, og så reise kolektivt, eller leie bil, ev Taxi de 10-12 milene til Mogilev. I Hvor stor grad denne byen er noe å tilbringe noe tid i, vet jeg ikke, men med 350.000 inbyggere så er den jo en del større en Bergen. Ellers er det noe over 50 mil til Moskva så dersom noen er klar for en liten biltur, kan man legge turen via Moskva, for å få med seg en skikkelig stooorby.

 

Skulle det bli Albania, så er Norwegian til Dubrovnik, og så leie bil et meget godt alternativ, dessuten er det vel bedre å få noen late dager i Dubrovnik, en å sitte i Frankfurt, med ubrukelig pass. For de som var i Tirana i fjor er dette sikkert et bedre alternativ. Fly til Dubrovnik 1800-2400 per vei

 

Jeg er med på (nesten) hva som helst, bare det blir etter Brann kampen. Med bil, eller fly, eller begge deler(kan jo like gjerne sette den igjen på en høgger i Hviterussland som i Norge)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synser du eller hva? Prisene til Air Baltic er uten skatter og avgifter. Laveste prisen jeg finner til Minsk er i underkant av 400 Euro t/r. Til Mogilev er det forøvrig 30 mil og ikke 10-12 slik du skriver. Når det gjelder Albania så er det sikkert billig å fly til Dubrovnik, men har du sett veiene der? Det er 35 mil dit vi evnt skal og googlemaps mener dette tar rundt 6 timer på veiene der nede.

 

Tror man lett sparer inn de kronene det evnt koster å fly til så sentralt sted som mulig

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det går iallefall tog fra Minsk til Mogilev hver dag med avgang 15.42 og ankomst 1923, men i følge mine kontakter er det kun denne avgangen om dagen. Det vil i praksis si at man må tilbringe 2 netter i Mogilev dersom man kjører togvarianten

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Turtråd - Dnepr Mogilev
×
×
  • Opprett ny...