Gå til innhold

Stabæk - Viking


Potter
 Del

Anbefalte innlegg


Lørdagsmatch er gode greier. Vi møter Viking og kan med en målrik seier klatre helt til fjereplass på tabellen!

 

Nå er det bare å krysse fingrene for at flere av våre skadede krigere kommer i form i løpet av uken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Statistikk før Stabæk-Viking

Viking er en vanskelig motstander for oss. Helsvart er det heldigvis ikke, siste tapet kom i 2004, og under Jönssons ledelse er det blitt 2 seire og 2 uavgjorte på hjemmebane. Selv om Stabæk ikke har vist like gode takter på hjemmebane i år som i fjor, ga kampen mot Molde håp om god og underholdene fotball på Telenor Arena før høstsesongen.

Tabellen

6. Viking, 6-5-4, 21-14, 23p

7. Stabæk 6-5-4, 23-19, 23p

Hjemme:

10. Stabæk 4-2-2, 14-9, 14p

Borte:

8. Viking 1-3-3, 5-9, 6p

Formtabell:

1. RBK 16p

2. Stabæk (og VIF) 13p

4. Viking 11p

 

Innbyrdes oppgjør

Hjemme 6-4-4, 19-17

Borte 4-3-8, 24-34

Totalt 10-7-12, 43-51

 

Største seier: 4-1 (Nadderud, august 2000, Kjølø, Holter og Wilhelmsson 2)

Største tap: 1-5 (Stavanger stadion, mai 1997, Stavrum)

Siste kamp: Viking-Stabæk 2-0

 

Målscorere

Stabæks målscorere mot Viking som fortsatt spiller i blaatt

Gunnarsson 2

Nannskog 2

Hedenstad 1

Mål og sjanser

Stabæk har skapt 67 sjanser, 4.5 sjanser pr kamp

Stabæk har lagt 23 mål og utnytter 32% av sjansene

Stabæk har sluppet til motstanderne til 63 målsjanser

Stabæk har sluppet inn 19 mål og avverger 70% av sjansene i mot

 

Viking har skapt 48 sjanser, 3.2 sjanser pr kamp

Viking har lagt 21 mål og utnytter 44% av sjansene

Viking har sluppet motstanderne til 49 sjanser

Viking har sluppet inn 14 mål og avverger 71.5% av sjansene

 

 

Vi ser at Viking er et utpreget hjemmelag i år, og har bare tatt 6 av 23 poeng på bortebane. Etter å ha tapt de 3 første bortekampene fikk de en seier mot Hønefoss, før de har klart uavgjort mot Kongsvinger, Sandefjord og Start i de påfølgende bortekampene. Viking er et lag som produsrer få relativt få sjanser, men som er svært effektive. Samtidig er de gjerrige bakover og det er bare RBK og TIL som har sluppet inn færre mål enn Viking.

Både Stabæk og Viking kom godt i gang med høstsesongen, Stabæk med 4-3 hjemme mot Molde mens Viking slo Odd 3-1 på hjemmebane og formtabellen viser at det er to formsterke lag som møtes til dyst. Vi må nok forvente oss et defensivt orientert Viking, men vi krysser blaa fingre for at Stabæk-Viking blir et flott vorspiel til VM-finalen dagen etter

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er vel en liten fordel for oss at Viking skal ut i cupkamp i morgen mot Kongsvinger, la oss håpe på ekstraomganger og slitne Viking spillere når lørdagen kommer...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan settes laget opp for denne?

 

Det laget vi avsluttet med sist var farlig. Gromstad så ikke ut som han kommer fort tilbake. JA, DN, MMS, TAA, JBT og PF helt ute og uaktuelle. Skjelvik eller Hulsker? Kan de småskadede som Diogo og Stenvoll holde en hel kamp?

Er det egentlig veldig få alternativer JJ har før formasjons og -lagdelsrokkeringene kommer etter første skade på banen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan settes laget opp for denne?

 

Ser for meg

 

Knudsen

 

Hedenstad - Høiland - ? - Hulk

 

Diogo/Skjelvik - Mix - Henning - Hoff

 

VGP - Hulsker

 

Skjelvik gjør seg langt bedre som kantspiller, hvertfall når han ikke får noe bakrom å bruke farten sin i. Et bakrom de fleste lag kommer til å nekte oss på TA. Om Stenvoll kan brukes flytes han nok ned på venstre og Hulken inn sentralt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lenge siden jeg bare har vært medlem av SS og ikke har Sesongkort pga utenlands studier, men hvordan er det man gjør det igjen i henhold til bilett imorgen?

Kjøpe i Stabæk butikken eller kan jg kjøpe ved inngangen?

 

Ti Amo Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For å få kjøpt billett til feltet må du være medlem av Stabæk Support. Billett og medlemskap får du kjøpt i Stabækbutikken.

Hvis du allerede er medlem kan du også kjøpe billett i billettluken på arenaen.

Endret av helehus
Lenke til innlegg
Del på andre sider


For å få kjøpt billett til feltet må du være medlem av Stabæk Support. Billett og medlemskap får du kjøpt i Stabækbutikken.

Hvis du allerede er medlem kan du også kjøpe billett i billettluken på arenaen.

 

er nok medlem, første gang jeg ikke har sesongkort bare, siden jeg desverre ikke får med meg så mange kamper siden jeg bor langt borte...

Så jeg kan kjøpe på TA imorgen også? Det er supert...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er nok medlem, første gang jeg ikke har sesongkort bare, siden jeg desverre ikke får med meg så mange kamper siden jeg bor langt borte...

Var det jeg skjønte etter at jeg leste innlegget ditt en gang til. Så da er det bare å troppe opp i billettluken :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan settes laget opp for denne?

 

Ser for meg

 

Knudsen

 

Hedenstad - Høiland - ? - Hulk

 

Diogo/Skjelvik - Mix - Henning - Hoff

 

VGP - Hulsker

 

Skjelvik gjør seg langt bedre som kantspiller, hvertfall når han ikke får noe bakrom å bruke farten sin i. Et bakrom de fleste lag kommer til å nekte oss på TA. Om Stenvoll kan brukes flytes han nok ned på venstre og Hulken inn sentralt

 

 

 

 

Tror KFO går inn i midtforsvaret, ved siden av Høiland... Må si at jeg håper Janne starter med en annen enn Hulsker på topp, etter en begredelig kamp mot Molde... Har ingen geniale forslag sånn umiddelbart, men EH på topp og Palmi inn på kant? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Viking syter litt før kampen;

 

http://fotball.aftenposten.no/blogg/hans_petter_jorgensen/article173863.ece

 

"Denne helgen er det derimot en annen vanskelig bortekamp mot Stabæk inne i gartnerhallen deres på Fornebu. Stabæk har vært langt unna fjorårsformen, men har nå sneket seg helt opp i ryggen vår og det er bare målforskjellen som skiller lagene. Bærumslaget har ikke skremt noen denne sesongen, men det har ikke Viking på bortebane heller. Jeg håper selvsagt på borteseier lørdag, men fornuften sier at en heldig uavgjort er det beste vi kan håpe på."

 

Edit: Og vedr. startoppstillingen vår, jeg blir smått forbanna hvis Hulsker får starte en kamp til. Hoff og Veigar på topp, Jørgen og Diogo på kant.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Edit: Og vedr. startoppstillingen vår, jeg blir smått forbanna hvis Hulsker får starte en kamp til. Hoff og Veigar på topp, Jørgen og Diogo på kant.

 

Enig det, men ser ikke helt hvem andre som kan spille på topp. Synes vi burde se å få inn noe spissmateriale ganske ASAP

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt enig i at Hulsker ikke har noe i startoppstillinga å gjøre. En mulighet er som sagt Hoff på topp og Skjelvik inn på kant. Men iom at Hoff funker så bra på kanten nå ønsker jeg å beholde ham der. Vet at Palmi er langt unna toppformen, men jeg tror jeg ønsker å se han på topp sammen med Veigar i denne kampen. Palmi har potensialet og han har putta en del mål før. Han kan vel også spille seg i kampform etterhvert.

 

Tipper også KFO går inn i midten med Høiland. Et annet alternativ er vel også Tom inn på venstreback og Bjarni inn i midten.

 

Foruten dette er det søren ikke mange alternativer vi har. Skader må vi regne med, så vi trenger en bredere stall! Hva gjør vi hvis karantenene begynner å ramme og skadene ikke gir seg....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


stemmer det at det skal koste 180,- for en billett på SS-feltet mot framvisning av mdl.kort?

 

Jeg kjøpte billett til feltet forrige kamp, da betalte jeg 180,- i stabækbutikken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt enig i at Hulsker ikke har noe i startoppstillinga å gjøre. En mulighet er som sagt Hoff på topp og Skjelvik inn på kant. Men iom at Hoff funker så bra på kanten nå ønsker jeg å beholde ham der. Vet at Palmi er langt unna toppformen, men jeg tror jeg ønsker å se han på topp sammen med Veigar i denne kampen. Palmi har potensialet og han har putta en del mål før. Han kan vel også spille seg i kampform etterhvert.

 

Tipper også KFO går inn i midten med Høiland. Et annet alternativ er vel også Tom inn på venstreback og Bjarni inn i midten.

 

Foruten dette er det søren ikke mange alternativer vi har. Skader må vi regne med, så vi trenger en bredere stall! Hva gjør vi hvis karantenene begynner å ramme og skadene ikke gir seg....

 

Ser poenget ditt med EH.. Men det viktigste er; hva er best for laget? Putte innpå en Palmi langt unna formen, eller å få EH i en posisjon han ikke får ut 100% av sitt potensiale, men da å få inn Diogo og Skjelvik som, i mine øyne, fortjener plassene forran Palmi i start 11'ern?

 

Jeg synes vi burde prioritere de som er i best form, og der går både Diogo og Skjelvik foran Palmi, og ettersom ingen av de kan spille i angrep, synes jeg EH burde bli brukt der som vårt beste alternativ...

 

Så da ender vi opp med:

 

JK

VEH---JIH---KFO---BOE

Diogo---HH---Mix---Skjelvik

VPG---EH

 

Forutsatt selvfølgelig at ikke skadesituasjonen bedrer seg(leste at Daniel og Pontus er usikre før kamp, altså ikke heeeelt om de ikke kan spille..)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt sånn helt ut av tema her... Jobber med BuildUp-videoen for kampen mot Viking... Vet dere om det er noen norsk klubb som bruker "The Rock" som kjenningslåt før kampstart? Har veldig lyst å ha denne som tema i dagens video.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt enig i at Hulsker ikke har noe i startoppstillinga å gjøre. En mulighet er som sagt Hoff på topp og Skjelvik inn på kant. Men iom at Hoff funker så bra på kanten nå ønsker jeg å beholde ham der. Vet at Palmi er langt unna toppformen, men jeg tror jeg ønsker å se han på topp sammen med Veigar i denne kampen. Palmi har potensialet og han har putta en del mål før. Han kan vel også spille seg i kampform etterhvert.

 

Tipper også KFO går inn i midten med Høiland. Et annet alternativ er vel også Tom inn på venstreback og Bjarni inn i midten.

 

Foruten dette er det søren ikke mange alternativer vi har. Skader må vi regne med, så vi trenger en bredere stall! Hva gjør vi hvis karantenene begynner å ramme og skadene ikke gir seg....

 

Ser poenget ditt med EH.. Men det viktigste er; hva er best for laget? Putte innpå en Palmi langt unna formen, eller å få EH i en posisjon han ikke får ut 100% av sitt potensiale, men da å få inn Diogo og Skjelvik som, i mine øyne, fortjener plassene forran Palmi i start 11'ern?

 

Jeg synes vi burde prioritere de som er i best form, og der går både Diogo og Skjelvik foran Palmi, og ettersom ingen av de kan spille i angrep, synes jeg EH burde bli brukt der som vårt beste alternativ...

 

Så da ender vi opp med:

 

JK

VEH---JIH---KFO---BOE

Diogo---HH---Mix---Skjelvik

VPG---EH

 

Forutsatt selvfølgelig at ikke skadesituasjonen bedrer seg(leste at Daniel og Pontus er usikre før kamp, altså ikke heeeelt om de ikke kan spille..)

 

Men hva med å la Skjelvik prøve seg som spiss?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Tror nesten jeg heller hadde stillt med 10 mann enn å ta med Onstad...

 

@ringo

 

hehe! såpass! ja, ikke akkurat satt sitt preg på stb i år..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper Karanbas brasilianske trommer vil hjelpe gutta iår også!

 

De er morsomme de første 5 min., etter det er det jo bare et j**** mas IMHO

 

Derfor de får billetter inn mot ørene til bortesupporterne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - Viking
×
×
  • Opprett ny...