Gå til innhold

Skadesituasjonen


Blaatona
 Del

Anbefalte innlegg


Med grunnlag i hvor dårlig oversikt jeg har over skadesituasjonen oppretter jeg denne tråden med et håp om å bli litt mer opplyst.

 

Hvem er ute med hvilken skade?

Når kan vi regne med å se de tilbake på banen?

 

Daniel?

Morten?

Pontus?

Johan?

Torstein?

Tor Marius?

Endret av Blaatona
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vet ikke svaret, men i følge velinformerte kilder skal Tom Schelvan ha sagt at flesteparten av de skadede skal være tilbake ca 1/8.  Håper vi stiller med toppet lag i Tromsø.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er det vel bare å føye vegar inn på denne listen, med vår flaks når det gjelder skader denne sesongen er han vel ute til langt ut på høsten...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da har vi akkurat null forsvarsreserver, og skadeutsatte Stenvoll på backplass. Er Diskerud backreserve og Palmason midtstopperreserve? Eller holder noen av juniorspillerne tilstrekkelig nivå til å tilbys halvtårskontrakt? Skjønt det er vel penger Stabæk ikke har.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som husker sist Stabæk hadde 7 spillere på skadelsiten?

 

Mai?

 

Omformulering: Noen som husker sist sesong stabæk hadde 7 spillere på skadelsiten? da ser vi b vel bort i fra denne ja... hehe

Endret av VicViper
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her kommer virkelig alle skjelettene frem fra skapet på en gang!

 

Det virker jo i overkant drastisk å skulle sparke hele den medisinske staben, når man frem til i år har hatt Norges kanskje beste track-record på skadeforebygging? Tor Østhagen ER jo Stabæks medisinske alibi, og har vært det i mange mange år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva faen er det som skjer? Er dette bare forsmaken? Dette virker jo helt vilt... Hva mer er det som ramler ut av skapet i dag.. Den varslede pressekonferansen kan jo like så godt være janne som tar på seg rbk drakt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva sitter vi egentlig igjen med da? Ingen stadion, for den tok Ulrichsen. Ingen trener, for han tok bartene. Ikke noe medisinsk støtteapparat, og heller ingen friske spillere. Dette virker lovende for tiden framover!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva sitter vi egentlig igjen med da? Ingen stadion, for den tok Ulrichsen. Ingen trener, for han tok bartene. Ikke noe medisinsk støtteapparat, og heller ingen friske spillere. Dette virker lovende for tiden framover!

 

 

Så vidt jeg forstår har det medisinske apparatet hatt kortidskontrakter med Stabæk. Klubben ser det vel slik at ansvarsfordelingen har blitt lidende av en slik organisering, og vært en medvirkende årsak til de mange skadene. Derfor vil de legge om organiseringen. At det er "hoderulling" høres kanskje mer dramatisk ut enn det er.

Endret av fornuften
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pressemeldingen her: http://www.stabak.no/menn/article36905.ece

Slik jeg tolker det, ønsker de å tenke igjennom og etablere det medisinske støtteapparatet på nytt, og har derfor fristilt alle fra 30.12.

Det betyr imidlertid ikke at vi står uten medisinsk støtteapparat neste år! Et nytt apparat skal etableres i løpet av høsten. Det er vel heller ikke utenkelig at noen av de som er der i dag blir med videre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pressemeldingen her: http://www.stabak.no...rticle36905.ece

Slik jeg tolker det, ønsker de å tenke igjennom og etablere det medisinske støtteapparatet på nytt, og har derfor fristilt alle fra 30.12.

Det betyr imidlertid ikke at vi står uten medisinsk støtteapparat neste år! Et nytt apparat skal etableres i løpet av høsten. Det er vel heller ikke utenkelig at noen av de som er der i dag blir med videre.

 

Jeg er usikker på det med "tettere tilstedeværelse i alle ledd". Mener de bør fokusere og prioritere hofte-, ankel- og kneledd spesielt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom ingen av disse i dag er ansatt av SF, vil det vel si at de fakturerer som medisinske konsulenter, og konsulenter har jo aldri vært kjent for å være billig. Det blir vel heller slik at de blir ansatt i SF i en eller annen stillingsprosent, at Stabæk betaler arbeidsgiveravgift og gir dem feriepenger av timelønnen de har, men at lønnskostnadene går ned.

 

Jeg har aldri hørt klaging over at kompetansen til det medisinske aparatet er for dårlig, men det kan jo hende de søker noen med ferdigheter alla Snåsa-Mannen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Virker for meg som at de har sagt opp hele gjengen for å stå fritt til å evaluere etter sesongen. Er det seks måneders oppsigelse på den kontrakten måtte det gjøres nå for å kunne endre i vinter. Mest sannsynlig tenker de vel at det medisinske apparatet ikke er uvurderlig.

 

Best case nå er at vi får på plass en veldig god organisasjon, og slipper å betale for å si opp de andre. Worst case er at vi ikke finner på noe bedre og at de nåværende har funnet seg noe nytt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Skadesituasjonen
×
×
  • Opprett ny...