Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Strømsgodset


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Flere enn meg som fikk med seg intervjuet av Ingo på P4 for litt siden?

 

Det er den råeste nedsabling og overhøvling av egen spillergruppe jeg noensinne har hørt. Det verste han hadde sett av overbetalte toppidrettsutøvere noengang. Radioen skalv.

 

En litt selsom opplevelse, men det hele føltes riktig.

 

Det gjorde faktisk godt å høre.

 

Men det er kanskje ikke BARE spillerne om bør ta seg en kikk i speilet? Kanskje? /end ironi

 

*edit* Link til Ingo på P4

 

 

Bare jeg som ikke får hørt intervjuet?

 

Det er en bitte, bitte liten knapp der.

Dog ikke hele intervjuet, men her er en direkte link:

Direkte link

 

 

Takk!

 

100% enig i det Ingo forteller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Dette her er helt fullstendig uakeptabelt... og jeg sitter kanskje for første gang jeg har holdt på med Stabæk i 40 år ... jeg tror jaggu nesten det er første gang jeg har sitti på tribunen og skamma meg ... men i dag sitter jeg på tribunen og skammer meg over det jeg ser der ute ... og jeg har sett gutta tape 6-0 i 5. divisjon uten å skamme meg for da var'em hobbyspillere som var på et lag som var bare tull. Nå er de godt lønnede - meget godt lønnede - toppidrettsutøvere ... går faen ikke an å gå utpå og levere en sånn prestasjon" - Ingo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hjelper ikke en dritt om Ingo kjefter og smeller så lenge det bare er i kjeften han og ledelsen har det.

Nå må det handles. Dette er 2004 all over again om ikke ting skjer straks. Nytt blod inn både på banen og på benken asap og en grundig oppvask med de som allerede er der.

 

Jeg har selvsagt sesongkort, men vurderer å ikke bruke det mer før de tar grep og viser oss supportere litt respekt. Det er det eneste virkemidlet jeg som supporter har igjen for å markere min frustrasjon. Men om jeg ikke stiller på en eneste kamp til i år så bryr de seg vel mindre om det, de har allerede pengene mine, og det er tydeligvis det viktigste for klubben, så hvorfor bry seg?

 

Hva pokker har de lært av nedrykket? De er i ferd med å miste grunnfjellet og de raser mot avgrunnen med åpne øyne, med oss som maktesløse gisler på ferden.

 

Jeg laster ikke klubben for at de gikk på en smell i 2004. Det finnes en første gang for alt og ingen er feilfri, men å ikke ta lærdom av det første nedrykket og å ikke ta grep nå som alle varsellamper blinker og sirenene uler, det er utilgivelig og kan ikke glattes over med en skjennepreken og noen forslitte "Alltid, Uansett".

 

Scheisse....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hjelper ikke en dritt om Ingo kjefter og smeller så lenge det bare er i kjeften han og ledelsen har det.

Nå må det handles. Dette er 2004 all over again om ikke ting skjer straks. Nytt blod inn både på banen og på benken asap og en grundig oppvask med de som allerede er der.

 

Jeg har selvsagt sesongkort, men vurderer å ikke bruke det mer før de tar grep og viser oss supportere litt respekt. Det er det eneste virkemidlet jeg som supporter har igjen for å markere min frustrasjon. Men om jeg ikke stiller på en eneste kamp til i år så bryr de seg vel mindre om det, de har allerede pengene mine, og det er tydeligvis det viktigste for klubben, så hvorfor bry seg?

 

Hva pokker har de lært av nedrykket? De er i ferd med å miste grunnfjellet og de raser mot avgrunnen med åpne øyne, med oss som maktesløse gisler på ferden.

 

Jeg laster ikke klubben for at de gikk på en smell i 2004. Det finnes en første gang for alt og ingen er feilfri, men å ikke ta lærdom av det første nedrykket og å ikke ta grep nå som alle varsellamper blinker og sirenene uler, det er utilgivelig og kan ikke glattes over med en skjennepreken og noen forslitte "Alltid, Uansett".

 

Scheisse....

Har aldri vært så enig og uenig på en gang.

 

Slutte å gå på kamp? Hvorfor?

Forslitt "alltid, uansett"? Hello???

 

På den annen side er spørsmålet ditt om hva man lærte av 2004 meget betimelig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kommer selvsagt ikke til å slutte å gå på kamp, bare peker på at det er det eneste maktmiddelet vi har igjen. Klubben kan skalte og valte som de vil og vi tusler lydig etter, for vi kommer ikke til å svikte, dessverre holdt jeg på å si...

 

Gutteklubben grei rir igjen. Hvorfor skal de som styrer butikken være de siste i hele fotballnorge til å vokne opp og kjenne den råtne hangar-eimen.

 

Nå må det faen skjære tute meg reageres, så får vi krysse alt vi har for at det ikke allerede er for sent. Takk og lov for at det er minst 1 lag som er ræva nok til å holdes bak oss. Så får vi håpe satse på litt flaks og kvalik.

 

Jeg var den siste til å lukte nedrykkslunta i 2004 der jeg sto i regnet på Ullevål, men jeg roper gjerne ulv ulv høyest nå i 2010. Vi er akkurat så gode på papiret som vi var i 2003, og er dermed den beste kandidaten til å dumpe. De under oss har ikke spillere som tror tippeligaen vil gå av seg selv og kommer til å kjempe og blø for å holde plassen. Den innstillingen innhar ikke laget vårt, med noen svært få unntak.

 

Vi er for gode til å rykke ned, derfor er det nettopp vi som kommer til å rykke ned dersom det ikke skjer noe fundamentalt så fort som igår.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 grunner til at dette ser mørkt ut:

 

1) En trener på oppsigelse.

 

2) Et medisinsk apparat/støtteapparat på oppsigelse.

 

3) Et lag uten innbytterbenk, og tilnærmet ingen konkurranse om plass på laget.

 

4) En arena uten tilskuere.

 

5) En klubbkasse uten penger.

Endret av Solobrus
Lenke til innlegg
Del på andre sider


redd det kommer til å bli langt dyrere å rykke ned fremfor å forsterke troppen slik at så ikke skjer. Vi må få inn noen som gidder å jobbe og som kan trå til litt mer i taklingene enn dette puslete laget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 grunner til at dette ser mørkt ut:

 

1) En trener på oppsigelse.

 

2) Et medisinsk apparat/støtteapparat på oppsigelse.

 

3) Et lag uten innbytterbenk, og tilnærmet ingen konkurranse om plass på laget.

 

4) En arena uten tilskuere.

 

5) En klubbkasse uten penger.

 

En arena uten tilskuere? Var vel godt over 8 000 i dag, deriblant undertegnede som led seg gjennom det 3. hjemmetapet på rad!

Endret av Blanzinho
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingo til Budstikka:

 

- Er det er problem at Jan Jönsson fortsatt er trener?

 

- Både spillere og ledelsen sier at det ikke er et problem, men jeg vet ikke, sier han kort.

 

Stabæk-trener Jan Jönsson likte dårlig at Ingebrigt Steen Jensen tok til ordet i mixed sone.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingo til Budstikka:

 

- Er det er problem at Jan Jönsson fortsatt er trener?

 

- Både spillere og ledelsen sier at det ikke er et problem, men jeg vet ikke, sier han kort.

 

Stabæk-trener Jan Jönsson likte dårlig at Ingebrigt Steen Jensen tok til ordet i mixed sone.

Her lukter det bråk!

Kjenner jeg gleder meg til å se fortsettelsen av dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingo til Budstikka:

 

- Er det er problem at Jan Jönsson fortsatt er trener?

 

- Både spillere og ledelsen sier at det ikke er et problem, men jeg vet ikke, sier han kort.

 

Stabæk-trener Jan Jönsson likte dårlig at Ingebrigt Steen Jensen tok til ordet i mixed sone.

Her lukter det bråk!

Kjenner jeg gleder meg til å se fortsettelsen av dette.

 

 

Ingo beklager

 

Du har ingenting å beklage, du sa det eneste rette.

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


8232 solgte billetter idag

 

korrekte. solgte.

syltynt sesongkortoppmøte..

og blir vel ikke spes bedre med denne propagandafotballen fremover

Endret av hebbe
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingo til Budstikka:

 

- Er det er problem at Jan Jönsson fortsatt er trener?

 

- Både spillere og ledelsen sier at det ikke er et problem, men jeg vet ikke, sier han kort.

 

Stabæk-trener Jan Jönsson likte dårlig at Ingebrigt Steen Jensen tok til ordet i mixed sone.

Her lukter det bråk!

Kjenner jeg gleder meg til å se fortsettelsen av dette.

 

 

Ingo beklager

 

Du har ingenting å beklage, du sa det eneste rette.

Selvfølgelig beklager han - hvis ikke blir jo JJ og flere av gutta såra og lei seg og føler seg pissa på....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Null spilleglede og vilje, og bak leker vi om-å-gjøre-å-la-de-gå-lengst-leken. Eneste positive i dag er Morten.

 

Når er neste damekamp?

Andrelaget spiller seriefinale mot Lyn i morgen på kunstgressbanen på Nadderud i morgen klokken 20.15. Dritviktig å få andrelaget opp fra 4. divisjon.

Still opp!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg skal imidlertid beklage at jeg i det hele tatt kunne kritisere jentenes innsats i Tromsø. Kunne jeg kalle det dårlig innsats vet jeg ikke hva jeg kan kalle det i dag. I tillegg løp man rundt som hodeløse høns uten mål og mening. Pasninger ble slått litt hit og dit, men ikke der de skulle. Sitter med en snikende følelse at det er slik på treningen for tiden også for det ser ut som et lag uten trener (beklager Geir Bakke). Sånn da får jeg utløst litt frustrasjon her også. Skal la Jon få godkjent i stedet for å henge ut de øvrige. Regner ikke med å få noe særlig tilbakemelding fra spillere for dette. Det måtte i såfall være Tom. Så er evt. beredt for en skyllebøtte fra han i morgen :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8232 solgte billetter idag

 

korrekte. solgte.

syltynt sesongkortoppmøte..

og blir vel ikke spes bedre med denne propagandafotballen fremover

 

Vi kan vel ikke akkurat regne med at medgangssupporterne skal være med på å snu dette?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8232 solgte billetter idag

 

korrekte. solgte.

syltynt sesongkortoppmøte..

og blir vel ikke spes bedre med denne propagandafotballen fremover

 

Vi kan vel ikke akkurat regne med at medgangssupporterne skal være med på å snu dette?

 

Telenor Arena har aldri vært tristere på Hovis enn i dag. Vi tapte allerede før kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er det for alvor problemer her. Ingo svarer indirekte på om Janne er riktig mann. Det finnes bare en løsning. Ledelsen, Janne (og Lennartsson) må forstå at den berømte plan A må endres til en plan B. Klubben må umiddelbart gå i forhandlinger med det svenske fotballforbundet for å få Lennartsson inn som hovedtrener ASAP! - Helst på plass i morgen tidlig. Han kan kombinere disse to rollene noen mnd. (slik Hamrén gjorde).

 

Vi må også kjøpe/låne 2-3 spillere så vi får nødvendig kamp om plassene, og friskt blod inn i spillergruppen.

Endret av Solobrus
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk refereres til de "blåsvarte" av Harald Bredeli, som forøvrig også mener at "dette ikke har vært noe godt år for Skjønsberg. Havnet på benken, men får nå komme inn."

Oversikt over skadede spillere er tydeligvis fraværende.. Eriksen i tv2studio kommer tydeligvis ikke på fler enn Nannskog og Gunnarsson når han skal ramse opp viktige spillere som har vært skadet i år..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er det for alvor problemer her. Ingo svarer indirekte på om Janne er riktig mann. Det finnes bare en løsning. Ledelsen, Janne (og Lennartsson) må forstå at den berømte plan A må endres til en plan B. Klubben må umiddelbart gå i forhandlinger med det svenske fotballforbundet for å få Lennartsson inn som hovedtrener ASAP! - Helst på plass i morgen tidlig. Han kan kombinere disse to rollene noen mnd. (slik Hamrén gjorde).

 

Vi må også kjøpe/låne 2-3 spillere så vi får nødvendig kamp om plassene, og friskt blod inn i spillergruppen.

Når har JJ hatt en plan B? Jeg er usikker på om ledelsen har hatt særlig mange heller....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En analyse av denne kampen føles unødvendig. Samtlige spillere er blottet for selvtillit. Farnerud ser ut som om han spiller i søvne, Vegar er en rundingsbøye i hele kampen, Eiriksson gjennomfører knapt en eneste vellykket pasning, osv osv. I dag er det virkelig tøft å være Stabæk-supporter. En av de tøffeste dagene på svært lenge.

 

Vi skaper én ordentlig målsjanse i 2. omgang, og den scorer vi på. Likevel presterer JJ å si at 2. omgang er bedre enn den første og at vi viser aggressivitet. Javel. Det er vanskelig å leve med en trener som har en slik virkelighetsoppfatning.

 

Men du og du, så deilig det var å se Morten komme innpå med litt glød. Dagens definitive høydepunkt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Strømsgodset
×
×
  • Opprett ny...