Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Lillestrøm


Harry
 Del

Anbefalte innlegg


På tide å starte klatringen på tabellen, Stabæk vinner, Odd taper 9 plass. på tide å vinne de resterende kampene.

 

Virker ikke som vi har en trener som er lysten på å bruke Helle. Vi har uansett ingenting å tape på å bruke han fra start.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Virker ikke som vi har en trener som er lysten på å bruke Helle.

 

Noen spesiell grunn til at du sier det, bortsett fra start-11ern forrige kamp? At Jan Banan startet den kampen var jo ganske naturlig i og med at Helle kun hadde hatt én trening med laget.

Endret av Sindre
Lenke til innlegg
Del på andre sider


På tide å starte klatringen på tabellen, Stabæk vinner, Odd taper 9 plass. på tide å vinne de resterende kampene.

 

Virker ikke som vi har en trener som er lysten på å bruke Helle. Vi har uansett ingenting å tape på å bruke han fra start.

 

Det er nå veldig tett foran oss på tabellen. F.eks. er det kortere opp til 4. plass (6 poeng) enn det er ned til 13. plass (7 poeng). Jeg tillater meg derfor å drømme om noen relativt gode resultater fremover, og ser hvor langt opp det kan føre oss:

 

Idag:

4. 33p (snitt: 1,57) => 47 poeng til slutt

5. 33p => 47p

6. 32p => 46p

7. 32p => 46p

8. 30p => 43p

9. 28p => 40p

10. 28p => 40p

11. 27p => ? (Stabæk)

 

4 gjenstående hjemmekamper: Lillestrøm, Odd, Aalesund og Sandefjord. Maks uttelling skal vel godt gjøres, men får vi tilbake den gamle hjemmeformen bør 8-10 poeng være innefor rekkevidde her. De 5 bortekampene er mot VIF, KIL, FKH, Stt og Molde. Dette vil variere veldig, men 8-10 poeng kan være mulig her også. Maksimalt 20 poeng (6-2-1) gir oss nettopp 47 poeng, som er der kampen om fjerdeplassen omtrent vil stå.

 

Noen vil kanskje kalle dette veldig optimistisk, men vi finner fort ut hvor landet ligger. De to første kampene, mot LSK og VIF, er blant de tøffeste vi har igjen. 4 poeng tilsammen i de to kampene, og vi har startet klatringen.

 

Det er fortsatt lov å håpe, om enn ikke tro helt ennå...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Janne virket ikke helt overbevist av Helle i intervjuene etter Hønefoss-kampen virket det som.

 

Kan være fordi han ikke har hatt noe å si i innkjøpet.

 

Eller fordi han ikke ser noen grunn til å legge stort press på skuldrene til en spiller som har en halv omgang TL-spill?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eller fordi han ikke ser noen grunn til å legge stort press på skuldrene til en spiller som har en halv omgang TL-spill?

 

Høres veldig riktig ut. En spiss er avhengig av å kunne slippe ned skuldrene. Se bare på Daniel. Har han motgang og må prestere sliter han. Er han i flytsonen kan han slappe av og konsentrere seg om fotballen. Å si at Helle skal redde oss ville gitt han et enormt press. Jeg er helt sikker på at Helle er kjøpt inn for å starte, og blir overrasket om han ikke gjør det mot LSK. Noen som har vært innom trening og sett hvordan han har gjort det?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Virker ikke som vi har en trener som er lysten på å bruke Helle.

 

Noen spesiell grunn til at du sier det, bortsett fra start-11ern forrige kamp? At Jan Banan startet den kampen var jo ganske naturlig i og med at Helle kun hadde hatt én trening med laget.

 

Mest pga intervjuet, men også fordi jeg ikke ser at han har lyst til å prøve ut noe nytt. De eneste gangene han prøver noe nytt er jo om vi får skader. Hvorfor fikk ikke Benjaminsen lov til å prøve seg for eksempel? På 3-0 burde det la seg gjøre spør du meg.

 

Litt offtopic men, skulle gjerne sett at vi prøvde ut spillere når vi leder 3-0.

 

Når det gjelder tabellen så er det vel alltid sånn at det er tett mellom plassene i midten. å klatre til en 4-5 plass er ingen umulighet med litt flaks og gode prestasjoner!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


skulle jo tro det også var avgjort da vi ledet 2-0 mot viiiiiging... jeg håper XX trygger inn poengene, slik tabellen er nå. forutsigbare bytter fra XX er forsåvidt ikke noe nytt heller. jeg hadde blitt mer bekymret om det i kjølvannet av XX/RBK hadde kommet en masse vågale bytter.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Janne virket ikke helt overbevist av Helle i intervjuene etter Hønefoss-kampen virket det som.

 

Kan være fordi han ikke har hatt noe å si i innkjøpet.

 

Eller fordi han ikke ser noen grunn til å legge stort press på skuldrene til en spiller som har en halv omgang TL-spill?

Eller fordi han har hodet sitt i Midt-Norge?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lyst til å se:

 

JK

VEH---MMS---JIH---TS

Mix---HH---PF---JS/Diogo

VPG---Helle

 

Lyst også til å se:

 

JK

VEH---MMS---JIH---TS/Hulk

Diogo--HH---PF----JS

--VPG-----Mix/Helle

 

-hvor vi får se en omgang til med VeigarMix-relasjonen, og en med HelleVeigar-show.

- Dersom ikke ekstra luftstyrke er en nødvendighet i denne kampen vil jeg gjerne se Tom i minimum en omgang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helle er nok hentet inn for at han skal spille fra start. Men han må jo matches inn på nivået. Tror han får sjansen fra start mot LSK hvis det fungerer godt på trening, hvis ikke kommer han inn som "superreserven" når LSK begynner å bli slitne. At JJ er litt "cool" i forhold til å lovprise han etter ca 15 min spill er jo bare for å beskytte spilleren. Jeg mener JJ har helt rett, vi tror han passer inn i vår spillestil, vi vet jo ikke ennå. JJ snakket godt om hans kvaliteter og sa at det gjenstår å se om han passer inn i Stabæk, noe som er helt riktig.

 

Noe som er viktigst i denne kampen er at hele laget jobber godt i forsvar, at alle er på "tærne" hele tiden når LSK har ballen. Det er her vi har vært dårlig hele sesongen, vi mangler tenning. Mot Hønefoss fungerte dette mye bedre.

 

Var det bare meg eller var Geir Bakke mye mer frempå og hauset opp spilleren i forsvar under Hønefoss kampen? Håper han fortsetter med det mot LSK også!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eller fordi han har hodet sitt i Midt-Norge?

 

Flott at vi fortsatt bruker energi på det her... huh.gif

 

Flott at noen er naive nok til å tro at en god kamp gjør at alt er bra. Det er Jönssons uttalelse om Helle som får meg til å poste dette. I intervjuet virket han illojal mot klubbens beslutning om å kjøpe Helle. "Ja, han har gjort et bra innhopp, men jeg er ikke sikker på om han passer inn!" Mener man det, bør man holde det internt.

 

Og nei, jeg er ikke Jönsson-hater, jeg mener fortsatt det står respekt av jobben han har gjort for oss.

 

Edit: dette var veldig off-topic.

Jeg vil gjerne se Helle fra start mot Lillestrøm, og er ingen tilhenger av å prøve Mix på spissplassen, som noen tidligere har nevnt.

Endret av Haze
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eller fordi han har hodet sitt i Midt-Norge?

 

Flott at vi fortsatt bruker energi på det her... huh.gif

Det er Jönssons uttalelse om Helle som får meg til å poste dette. I intervjuet virket han illojal mot klubbens beslutning om å kjøpe Helle. "Ja, han har gjort et bra innhopp, men jeg er ikke sikker på om han passer inn!" Mener man det, bør man holde det internt.

 

Enig! Virker som om Jönsson ikke ønsket Helle til Stabæk, og det tyder på at er fjernet fra beslutningsprosessen. Det er ok det, ettersom han ikke skal trene oss neste år. Men hvis han skal bevise at han klarer å være 90-100% Stabæk trener ut sesongen så burde han holde seg for god til å slenge ut slike kommentarer i media.

 

Skjønner uansett ikke at han får lov til å fortsette i stillingen. Hadde jeg levert inn oppsigelsen her på jobb og sagt at jeg begynner hos en direkte konkurrent så hadde jeg fått klar beskjed om å holde meg hjemme ut oppsigelsestiden!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Ja, han har gjort et bra innhopp, men jeg er ikke sikker på om han passer inn!"

 

Og nei, jeg er ikke Jönsson-hater

 

Har vi sett de samme intervjuene?

 

- Vi liker at han drar til med begge føttene uten å tenke så lenge. Han har et godt steg og vi tror han passer inn i stilen vår, sier Jönsson til TV2.

 

– Dette smakte ekstra godt. I dag var vi gode og fikk til angrepsspillet i lange perioder. Nå håper jeg trenden er snudd, sa Jönsson, som også var full av lovord om debutant Marius Helle

 

Jeg var usikker på om jeg ville ta nivået,

 

Så hvor får du det fra at Jönsson mener at han ikke passer inn? Fyren har spilt 15 minutter Eliteserie! Vi har sett nok av spillere (Dylan McAllister, Mallick Mane, Tony N'Lekho og så videre) som har scoret mål tidlig og gått ut i pressen som om de var verdensmestere. Nedturen blir bare enda større.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Ja, han har gjort et bra innhopp, men jeg er ikke sikker på om han passer inn!"

 

Og nei, jeg er ikke Jönsson-hater

 

Har vi sett de samme intervjuene?

 

 

Tydeligvis ikke, men jeg hørte nøyaktig det samme som Haze ca. 3 minutter etter kampens slutt "live" på TV2. Det var hans umiddelbare og uforberedte kommentar. Hva han i senere tid kan ha sagt (etter at noen ba han skjerpe seg, eller kanskje han skjønte det selv) vet ikke jeg noe om.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Flott at noen er naive nok til å tro at en god kamp gjør at alt er bra. Det er Jönssons uttalelse om Helle som får meg til å poste dette. I intervjuet virket han illojal mot klubbens beslutning om å kjøpe Helle. "Ja, han har gjort et bra innhopp, men jeg er ikke sikker på om han passer inn!" Mener man det, bør man holde det internt.

 

Uansett, det er ikke noe rart ved den uttalelsen. Hadde ikke Jönsson vært klar for RBK, hadde ingen hevet et øyenbryn over den uttalelsen. Men nå kan ikke mannen åpne kjeften uten at noen skal halshugge ham.

 

 

Selvfølgelig er han ikke sikker på at han passer inn i spillestilen, han har trent med laget 1-2 ganger! Å si 'jeg er ikke sikker' betyr nettopp det, man vet ikke enda. Hadde han sagt 'jeg tror ikke han passer inn' hadde det vært noe helt annet.

 

Jeg er like forbanna på Jönsson for at han drar til RBK som alle andre, men jeg ser ingen grunn til å pålegge han meninger som han aldri har gitt uttrykk for.

Endret av sahest
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Flott at noen er naive nok til å tro at en god kamp gjør at alt er bra. Det er Jönssons uttalelse om Helle som får meg til å poste dette. I intervjuet virket han illojal mot klubbens beslutning om å kjøpe Helle. "Ja, han har gjort et bra innhopp, men jeg er ikke sikker på om han passer inn!" Mener man det, bør man holde det internt.

 

Uansett, det er ikke noe rart ved den uttalelsen. Hadde ikke Jönsson vært klar for RBK, hadde ingen hevet et øyenbryn over den uttalelsen. Men nå kan ikke mannen åpne kjeften uten at noen skal halshugge ham.

 

Feil! Fullstendig feil! Man pisser ikke bort millioner av kroner i overgang og lønn på en spiller man er så usikker på. Og Jönsson har tidligere vært meget involvert i spillerkjøp - Johan Andersson, Pontus Farnerud, Pontus Segerström, ja Daniel Nannskog m.fl. - disse har han vært meget sikre på. Men Marius Helle er han ikke sikker på.

 

Selvfølgelig er han ikke sikker på at han passer inn i spillestilen, han har trent med laget 1-2 ganger! Å si 'jeg er ikke sikker' betyr nettopp det, man vet ikke enda. Hadde han sagt 'jeg tror ikke han passer inn' hadde det vært noe helt annet.

 

Jeg er like forbanna på Jönsson for at han drar til RBK som alle andre, men jeg ser ingen grunn til å pålegge han meninger som han aldri har gitt uttrykk for. 

 

Han sa det han sa. Og jeg stusset på det men en gang. RævBK trener eller ei - det var en jævlig rar ting å si om en spiller man nettopp har kjøpt. Hadde vært en annen sak om en lånespiller - han kan sendes hjem hvis han ikke duger, men det er ikke slik man kjøper nye spillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han sa det han sa. Og jeg stusset på det men en gang. RævBK trener eller ei - det var en jævlig rar ting å si om en spiller man nettopp har kjøpt. Hadde vært en annen sak om en lånespiller - han kan sendes hjem hvis han ikke duger, men det er ikke slik man kjøper nye spillere.

Han mente vel at MH muligens ikke passet inn i egen spillestil (appelsiner osv). Han nevnte ikke noe om JL's spillestil (diamanter osv).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Lillestrøm
×
×
  • Opprett ny...