Gå til innhold

Kamptråd Kongsvinger - Stabæk


jokke
 Del

Anbefalte innlegg


noen som har noen formeninger om hvordan dommeren var i dag? var vanskelig å få med seg alt fra kortsiden på Hjemselund...

 

forøvrig utrolig deilig med en kamp hvor vi har marginene på vår side!

Endret av -BV-
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er ikke egentlig reglene slik at når man blåser straffe etter felling fra bakerste mann, da følger det automatisk rødt med på kjøpet?

 

Nei, det som teller er om man fratar spilleren en soleklar målsjanse eller ikke. Er f.eks angrepsspilleren på vei rett mot dødlinjen er det ikke rødt kort selv om forsvarsspilleren er bakerste mann, fordi det sannsynligvis ikke ville blitt noen stor sjanse allikevel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er ikke egentlig reglene slik at når man blåser straffe etter felling fra bakerste mann, da følger det automatisk rødt med på kjøpet?

 

Nei, det som teller er om man fratar spilleren en soleklar målsjanse eller ikke. Er f.eks angrepsspilleren på vei rett mot dødlinjen er det ikke rødt kort selv om forsvarsspilleren er bakerste mann, fordi det sannsynligvis ikke ville blitt noen stor sjanse allikevel.

Men Gustafson har nok rett, for Güven var jo tross alt alene med keeper :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er ikke egentlig reglene slik at når man blåser straffe etter felling fra bakerste mann, da følger det automatisk rødt med på kjøpet?

 

Nei, det som teller er om man fratar spilleren en soleklar målsjanse eller ikke. Er f.eks angrepsspilleren på vei rett mot dødlinjen er det ikke rødt kort selv om forsvarsspilleren er bakerste mann, fordi det sannsynligvis ikke ville blitt noen stor sjanse allikevel.

Men Gustafson har nok rett, for Güven var jo tross alt alene med keeper :P

 

Hvorfor har Gustafson rett?? Kongsvinger fikk straffe... som de ikke klarte å sette i mål . Da blir det bare tåpelig å spekulere i at dersom...så... Det er jo ikke noen selvfølge at de skulle klare et bedre resultat om Skjønsberg hadde blitt utvist. Synes også kommentarene hans etter kampen var særdeles tåpelige, når du tydelig kan se at han skjeller ut linjedommeren, når han glemmer dette i sin klage.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er ikke egentlig reglene slik at når man blåser straffe etter felling fra bakerste mann, da følger det automatisk rødt med på kjøpet?

 

Nei, det som teller er om man fratar spilleren en soleklar målsjanse eller ikke. Er f.eks angrepsspilleren på vei rett mot dødlinjen er det ikke rødt kort selv om forsvarsspilleren er bakerste mann, fordi det sannsynligvis ikke ville blitt noen stor sjanse allikevel.

Men Gustafson har nok rett, for Güven var jo tross alt alene med keeper tongue.gif

 

Hvorfor har Gustafson rett?? Kongsvinger fikk straffe... som de ikke klarte å sette i mål . Da blir det bare tåpelig å spekulere i at dersom...så... Det er jo ikke noen selvfølge at de skulle klare et bedre resultat om Skjønsberg hadde blitt utvist. Synes også kommentarene hans etter kampen var særdeles tåpelige, når du tydelig kan se at han skjeller ut linjedommeren, når han glemmer dette i sin klage.

Blaa briller?

Er vi enige om at Morten i følge reglene skulle hatt rødt kort? (Men han skulle jo ikke hatt det i Stavanger for et par år siden, så det går vel opp i opp.)

Og så får vi heller la være å spekulere i hva som hadde skjedd dersom hvis...

 

Veldig glad for tre sårt tiltrengte poeng i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


A. Ser at kritikken mot VPG stilnet litt etter at han scora, men:

Ja, VPG ødelegger noen angrep, men han JOBBER og PRØVER i allefall (og det har han i stor grad gjort i slitekampene våre også). I tillegg har han en genial målgivende i dag samt en scoring. Kan vi slutte å kritisere spillerne våre bare for at de "prøver litt for mye", i en tid som dette?

[...]

Sånn har det alltid vært. I frustrerende perioder er det de som prøver å gjøre det selv som blir kritisert. Teknikere har ikke gode kår i Norge. Når ting ikke fungerer er det fordi de roter seg bort, mens ingen kritiserer spilleren som sender en pasning uten adresse ut av en trang situasjon. Spesielt Veigar får mye tyn da stort sett alt av angrepsspill går gjennom ham. Det er som det var med Alan, det er mye som ikke går, men når det går åpner det opp for mål. En spiller i samme posisjon som spiller litt mer gampete, men med samme uttellingsprosent ville aldri fått samme kritikken. Nå er det sikkert en del som allerede har begynt å formulere et innlegg om at jeg forsvarer ham fordi han er islandsk, og det er mulig det spiller inn, men jeg er også litt lei av at han brukt brukt som en billig skyteskive når ting ikke går veien. Selv den gangen resten av angrepet fungerte og drømmestikkere var fast punkt på dagsordenen var det folk som kritiserte ham for ikke å være effektiv nok.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Grunnen til at Veigar blir stående og drible, i mine øyne, er at i mange tilfeller fyller vi ikke opp med folk bakfra og han har ikke mange å spille til.. Defensiv trygghet er alfa og omega, noe vi mangler og derfor tørr ikke PF og HH følge på oppover, som igjen medfører at Veigar ikke har mange alternativer.. Dette gjør det og enkelt for motstanderne å dekke de medspillerne som blir med opp..

 

Synes hovedproblemet vårt er forsvaret, noe det egentlig har vært i hele år.. Om vi klarer å få en balansert firer bak, som skaper trygghet, vil dette frigjøre PF og HH til å bli med oppover, noe som vil hjelpe Veigar...

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


A. Ser at kritikken mot VPG stilnet litt etter at han scora, men:

Ja, VPG ødelegger noen angrep, men han JOBBER og PRØVER i allefall (og det har han i stor grad gjort i slitekampene våre også). I tillegg har han en genial målgivende i dag samt en scoring. Kan vi slutte å kritisere spillerne våre bare for at de "prøver litt for mye", i en tid som dette?

[...]

Sånn har det alltid vært. I frustrerende perioder er det de som prøver å gjøre det selv som blir kritisert. Teknikere har ikke gode kår i Norge. Når ting ikke fungerer er det fordi de roter seg bort, mens ingen kritiserer spilleren som sender en pasning uten adresse ut av en trang situasjon. Spesielt Veigar får mye tyn da stort sett alt av angrepsspill går gjennom ham. Det er som det var med Alan, det er mye som ikke går, men når det går åpner det opp for mål. En spiller i samme posisjon som spiller litt mer gampete, men med samme uttellingsprosent ville aldri fått samme kritikken. Nå er det sikkert en del som allerede har begynt å formulere et innlegg om at jeg forsvarer ham fordi han er islandsk, og det er mulig det spiller inn, men jeg er også litt lei av at han brukt brukt som en billig skyteskive når ting ikke går veien. Selv den gangen resten av angrepet fungerte og drømmestikkere var fast punkt på dagsordenen var det folk som kritiserte ham for ikke å være effektiv nok.

Og hvis vi samtidig tar med i betraktningen at Veigar er nummer tre på listen i poengligaen, med 8 mål og 8 målgivende, kun ett poeng bak Steffen Iversen på andre plass (med 5 straffemål i år mot Veigars 2), og fire poeng bak Moa, som neppe kommer til å tegne seg mer på den listen i år, så er han muligens en helt OK fotballspiller allikevel. Husk at han har vært en del skadet i år også.

Veigar er en strålende spiller i forhold til tippeligastandard, og han skal ha kred for at han tør å prøve. De som alltid skal kritisere ham må være svorne tilhengere av janteloven.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veigar er en fantastisk spiller og vi er privilegerte som har han, men det må også gå ann å se ting med litt kritiske øyne også.

 

I dag som andre kamper har han en tendens til å virke usikker på egne avslutningsevner og begir seg på dribleraid innover i banen hvor det står 4 beist og venter på han. I stede for å gå for det ekstremt vanskelige hver gang hvorfor ikke ta frem den eminente skuddfoten han innehar og dunke til?

 

Men for all del. Pasningen han legger i dag er det bare han og Pontus i TL som har egenskaper til å gjennomføre, før han beviser det første poenget mitt ved å dunke inn 2-1.

 

EDIT:leif

Endret av frilin
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veigar er en fantastisk spiller og vi er privilegerte som har han, men det må også gå ann å se ting med litt kritiske øyne også.

 

I dag som andre kamper har han en tendens til å virke usikker på egne avslutningsevner og begir seg på dribleraid innover i banen hvor det står 4 beist og venter på han. I stede for å gå for det ekstremt vanskelige hver gang hvorfor ikke ta frem den eminente skuddfoten han innehar og dunke til?

 

Men for all del. Pasningen han legger i dag er det bare han og Pontus i TL som har egenskaper til å gjennomføre, før han beviser det første poenget mitt ved å dunke inn 2-1.

 

EDIT:leif

Nannskog er enig med deg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veigar er en fantastisk spiller og vi er privilegerte som har han, men det må også gå ann å se ting med litt kritiske øyne også.

 

I dag som andre kamper har han en tendens til å virke usikker på egne avslutningsevner og begir seg på dribleraid innover i banen hvor det står 4 beist og venter på han. I stede for å gå for det ekstremt vanskelige hver gang hvorfor ikke ta frem den eminente skuddfoten han innehar og dunke til?

 

Men for all del. Pasningen han legger i dag er det bare han og Pontus i TL som har egenskaper til å gjennomføre, før han beviser det første poenget mitt ved å dunke inn 2-1.

 

EDIT:leif

Dette er jeg enig i. Jeg sier ikke at han er perfekt. Jeg reagerte bare på den noe ensformige og perspektivløse kritikken som kommer etter hver kamp. Ellers var det godt å se at vi avsluttet mye flere angrep enn på lenge. Det ble skutt fra mer enn fem meter opptil flere ganger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


VPG er en meget god spiller, men tar til tider for mye ansvar (les: holder for mye på ballen). Med alle skadene og utskiftningene på de offensive plassene, er det ikke rart om samhandlingen ikke sitter som den gjorde med Nannskog i glansdagene. Selv om noen driblerier kommer av manglende alternativer, har vi også sett at han sinker spillet. Alle er vel enige om at han og Stabæk er best når ballen triller raskt på få touch. Litt av samme kritikken som mot TSL på slutten av 90-tallet, da nevnte TSL ødela mange av overgangsmulighetene ved å kose med ballen i midtsirkelen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


VPG er en meget god spiller, men tar til tider for mye ansvar (les: holder for mye på ballen). Med alle skadene og utskiftningene på de offensive plassene, er det ikke rart om samhandlingen ikke sitter som den gjorde med Nannskog i glansdagene. Selv om noen driblerier kommer av manglende alternativer, har vi også sett at han sinker spillet. Alle er vel enige om at han og Stabæk er best når ballen triller raskt på få touch. Litt av samme kritikken som mot TSL på slutten av 90-tallet, da nevnte TSL ødela mange av overgangsmulighetene ved å kose med ballen i midtsirkelen

 

Greit nok at han holder ballen for lenge av og til, men det er jo ikke lett å gjøre noe annet når det nesten aldri kommer planmessige løp bakfra som han kan spille på. Da er det ofte bedre at han holder på langt oppe i banen enn at vi mister den bak på banen i ubalanse. Vi så jo på 0-1 igår hvordan han legger den når det kommer ordentlige løp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Endelig en kamp hvor jeg følte at vi hadde tur med dommeren (jeg er jo ikke nøytral så det skjer nesten aldri).

Gutta kjempet mer enn på lenge i denne kampen.

Kritiserer ikke spillerne som var på banen, de gjorde en bra jobb, men undres hvorfor vi ikke spiller med Hammer i forsvar og Diogo på midten.

Jeg mener Hammer er vår beste forsvarsspiller og Diogo den mest "krigerske" på midten. Vi viste det ville bli lite finspill og myer krig i Kongsvinger og således ville jeg hatt Diogo fra start.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Endelig en kamp hvor jeg følte at vi hadde tur med dommeren (jeg er jo ikke nøytral så det skjer nesten aldri).

Gutta kjempet mer enn på lenge i denne kampen.

Kritiserer ikke spillerne som var på banen, de gjorde en bra jobb, men undres hvorfor vi ikke spiller med Hammer i forsvar og Diogo på midten.

Jeg mener Hammer er vår beste forsvarsspiller og Diogo den mest "krigerske" på midten. Vi viste det ville bli lite finspill og myer krig i Kongsvinger og således ville jeg hatt Diogo fra start.

Hepp,

 

Særlig fordi om man skal tro diverse tilbakemeldinger fra treningsfeltet så er Diogo langt bedre enn spillere som prioriteres foran ham i lagoppstillingen til kamp.

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Særlig fordi om man skal tro diverse tilbakemeldinger fra treningsfeltet så er Diogo langt bedre enn spillere som prioriteres foran ham i lagoppstillingen til kamp.

Har han fornærmet Janne eller noe? Forsøkt seg på Fru Jönsson kanskje...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd Kongsvinger - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...