Gå til innhold

Siste hjemmekamp: Stabæk-Sandefjord


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Siste hjemmekamp for sesongen, mot tabelljumbo Sandefjord, gutta pleier å avslutte hjemme med stil. Kan JLs besøk oppildne gutta til virkelig å vise hva som bor i de? Hvor stor blir seieren? (Eller klarer Sandefjord å ta sitt 2. (evt poeng nr 2,3 og 4) poeng på de siste 10 kampene? Kanskje viktigst neste søndag er å gi den trofast blaa sliteren og hedersmannen Tom Stenvoll en verdig avskjed på Telenor Arena.

 

Statistikk kommer senere

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

"Jeg har aldri opplevd en klubb med så brennende engasjement, fra spillere, ledere og ansatte, frivillige og ikke minst våre fantastiske supportere! ALLE her elsker klubben, og vi kunne aldri opplevd den enorme suksessen vi har hatt uten alle dem rundt meg. Jeg merket det allerede da jeg kom hit i 2010, det var vel siste hjemmekamp i en sesong hvor mye hadde gått galt. Til tross for at laget lå på 11. plass med negativ målforskjell og møtte årets soleklare nedrykkslag møtte det opp mangfoldige tusen og lagde en ramme rundt kampen som gir meg gåsehud bare av å tenke på det. Jeg kommer aldri til å glemme den kampen!"

 

 

Spennende!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter et turbulent år er det definitivt en gavepakke til klubben å få lov til å avslutte mot tabelljumbo Sandefjord. Nå har de riktignok (etter hva jeg leser) være så dårlige som resultatene tilsier i de siste kampene, men det burde uansett være duket for en blaa fest. Neste sesong starter på mange måter på søndag, som artikkel ganske riktig påpeker. JL er på tribunen, JJ takker av og slik sett blir det en symbolsk start på 2011. Og hva er vel ikke bedre enn om Stabækspillerne endelig skal få vist hva som bor i de? Klubben kan nok tjene godt på å investere i lave billettpriser/2 for 1 etc mtp å trekke til seg publikum. Stort enklere motstand får man i hvertfall ikke på papiret i årets TL: En underholdene kamp med et fantastisk publikum vil være gull verdt mtp interessen inn mot neste sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veldig bra skrevet - det er nesten så jeg håper vi går på en skikkelig smell, og får virkelig bevist hva slags supportere vi er.

 

 

Jeg kommer i god tid før kampen starter. Ikke første og fremst for å gi gutta et ekstra puff (slik det var tidligere i sommer). Resultatene av de to siste kampene er ikke særlig interessante. Vi havner langt unna både nedrykk og medaljer uansett. Jeg møter tidlig for å være med på å vise at vi er bedre enn det vi har fått servert fra bane, benk og styrerom dette året. Og så møter jeg selvfølgelig opp for å forsøke å gi meg selv en god avslutning på en miserabel sesong (her tenker jeg seff kun herrelaget).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser at vi kjører "ta med en venn for 50 spenn" her. Vil det da si at mine $$-kompiser som ikke har sesongkort også får billett for 50,-? samt at de da kan ta med seg en kompis til for 50,-? Prøver å lokke folk fra ymse rotvelt rundt om kring i landet til denne matchen, så greit å ha prisen på det rene...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser at vi kjører "ta med en venn for 50 spenn" her. Vil det da si at mine $$-kompiser som ikke har sesongkort også får billett for 50,-? samt at de da kan ta med seg en kompis til for 50,-? Prøver å lokke folk fra ymse rotvelt rundt om kring i landet til denne matchen, så greit å ha prisen på det rene...

Det er egentlig SF, butikken og billettservice som har best oversikt her. Vi har bare sagt ja til det samme opplegget som JR osv har. Min oppfatning er at sesongkortholdere i $$ kun kan ta med én venn hver for 50 kr. Utover det er det vanlige priser tror jeg.

 

Når det er sagt er det aller, aller viktigste, langt over om kompisene dine betaler full pris eller 50 kr, at de står og synger for Stabæk gjennom hele kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 Jeg vet ikke om dette er rette tråden, men i rekken av håpefulle tanker før årets siste hjemmekamp håper også jeg virkelig mange kommer og synger til dere ikke har hals å synge med lenger. 

 

Begrunnelsen min utover det som er sagt på forsiden av stabaek.no om at 2011 begynner nå, er som varslet på Blaa forum at jeg akter å gjøre noen bedre lydopptak til bruk til FIFA 11, samt også til de av dere som har kjøpt PES 2011** og laget Stabæk der. Dette blir en lang vinter, men ingen som har spillkonsoll skal trenge å savne stemningen på kampdag. 

 

Nå håper jeg bare jeg husker riktig minnekort denne gangen, og at influensasyken slipper tidsnok. Den virker å være på retur etter en heller svett helg. Uansett en seier og god stemning er medisinen jeg trenger for alle lidelsene jeg har og alt som måtte dukke opp under den mørke vinteren. Når ting er skikkelig trist i Januar ønsker jeg å kunne skru på et fotballspill å blåse bort alle de vonde minnene fra 2010 med å høre dette opptaket som roper ut at jo vist f så kan vi fortsatt - 2011 blir så bra! 6-2, 8-0 eller 1-0, samme hva, Stabæk SKAL ha 3 poeng, hey hey hey!

 

  

 

---

 

 

 

(**PES må ha lavere volum på filene enn FIFA. For øvrig til de som ikke har rukket eller har tenkt på å lage Stabæk i PES, kan jeg hvis ønskelig legge ut filene som trengs for drakter og logo, samt oppskrift på hvordan du lager Stabæk i PES, men videre prat om det tar vi inne på Blaa, etterspør i FIFA tråden.)

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Siste hjemmekamp for sesongen, ny fest?

Statistikk før Stabæk-Sandefjord

 

4 strake seire og 21-2 i målforskjell fordelt på 2-0 (Bodø/Glimt), 6-2 (VIF), 5-0 (TIL) og 8-0 (Molde). Dette er hva Stabæk har levert i siste hjemmekamp for sesongen siste 4 år. Mot tabelljumbo Sandefjord ligger alt til rette for en ny seier og en ny festforestilling på søndag. Vi har imidlertid ikke noen spesielt sterk statistikk mot Sandefjord på hjemmebane og i vårkampen ble det bare 1-1. De har bare 1 poeng på de siste 9 kampene og har kun vunnet en kamp i år. De er heller ikke veldig gode på bortebane, der de kun har tatt peong mot Viking, Aalesund og Molde.

 

Tabeller

Tabell

11. Stabæk 10-6-12, 45-44, 36p

16. Sandefjord 1-6-21, 18-55, 9p

Hjemmetabell

12. Stabæk 6-2-6, 22-21, 20p

Bortetabell

16. Sandefjord 0-3-11, 7-30, 3p

Formtabell

11. Stabæk 6p (0-0-3-3-0-0)

16. Sandefjord 1p (0-0-0-0-1-0)

 

Innbyrdes oppgjørHjemme: 1-2-0, 5-2

Borte: 2-1-1, 8-7

Totalt: 3-3-1, 13-9

 

Fjorårets oppgjør:Vårkampen 1-1 (Mix)

Største seier 4-1, Telenor Arena, 2009 (Berglund, Kobayashi, Palmason, Farnerud)

Største (og eneste tap): 3-1, Sandefjord Storstadion 2006

 

Toppscorerliste

(nåværende Stabækspillere)

Nannskog 5

Andersson 1

Palmason 1

Farnerud 1

Gunnarsson 1

Mix 1

 

Mål og sjanserMålsjanser3. Stabæk 146 (snitt 5.21)

16. Sandefjord 68 (snitt 2.43)

Effektivitet12. Stabæk 30.1%

15. Sandefjord 26.5%

 

Målsjanser i mot11. Stabæk 131 (Snitt 4.68)

14. Sandefjord 156 (Snitt 5.57)

Avverging av målsjanser10. Stabæk 65.6%

11. Sandefjord 64.7%

 

Kampen mot Sandefjord runder av en skuffende 2010-sesong som har vært preget av skader og skuffende resultater. Forhåpentligvis henter gutta frem det vi vet bor i de og leverer nok en festforestilling i sesongens siste hjemmekamp. I følge Stabæk Support starter også 2011 på søndag. Vår kommende hovedtrener, Jörgen Lennartson overværer kampen fra tribunen og etter kampen takker Jan Jönsson av. Kampen blir også siste hjemmekamp for veteranen Tom Stenvoll.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er egentlig SF, butikken og billettservice som har best oversikt her. Vi har bare sagt ja til det samme opplegget som JR osv har. Min oppfatning er at sesongkortholdere i $$ kun kan ta med én venn hver for 50 kr. Utover det er det vanlige priser tror jeg.

 

Kan noen bekrefte at man kan kjøpe "ta med en venn på SS-feltet til 50 kr" i billettluken på stadion på søndag? Hva med ved SS inngangen?

 

Blir aldri informert ordnetlig om dette, ref. artikkelen på forsiden som henviser til forumet her der det ikke står noe konkret!! ph34r.gif

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan blir kontrollen på at dette faktisk er venner? er det noe krav til dokumentasjon på dette - og hvor lenge må folk ha vært venner? Kan man evt. ta med bekjente også?

 

Dette ble mange spørsmål, men det later til i denne tråden at dette er slike spørsmål som folk er opptatt av, og som forstyrrer nattesøvnen..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spillerne var rundt på diverse steder i Asker og Bærum i går og prøvde å invitere folk på kamp. Skjelvik og Farnerud var på Holmen Senter iallefall. Kanskje det kommer en del folk på kamp idag. Det kan bli moro for en gangs skyld på Telenor Arena, for det har vært ekstremt få kamper på Fornebu i år som har vært minneverdige.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hel.....  dry.gif

 

Har ikke blitt frisk nok og må derfor droppe kampen. Heldigvis, sier vennen jeg som regel drar på kamp med, for han har også blitt smittet (av meg?). Men ja med han ute også ryker også backupløsningen min og det blir dessverre ingen lydopptak.

 

 

 

 

Heia uansett!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Siste hjemmekamp: Stabæk-Sandefjord
×
×
  • Opprett ny...