Gå til innhold

Siste hjemmekamp: Stabæk-Sandefjord


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Tydelig at det er flere enn meg som ikke brydde seg så mye om resultatet, eller kampen, for den saks skyld, i dag. Ikke noe action i denne tråden etter kamp, jo. Må vi tape for at folk skal bry seg? rolleyes.gif

Lenke til innlegg
Del på andre sider


en viss tråd kan få dale litt nedover, foreslår jeg at man tar debatten om hva man gjorde på slutten av gårsdagens kamp i denne tråden i stedet. Uten at jeg på noen måte kan kreve det, selvfølgelig.

 

 

Selv hadde jeg planer om å holde helt kjeft når det ikke lenger var Tom sin tur, men endte faktisk opp med å klappe for begge. Og da mener jeg supporterklapping, ikke høfligklapping.

 

 

At noen aldri kunne tenkt seg å gjøre det samme, kan jeg både forstå og respektere. Dersom noen mener at min handling er forrædersk, uforsvarlig, hyklersk, patetisk og/eller bevis på at jeg ikke bør få lov til å kalle meg stabæksupporter. Vel, da frykter jeg at jeg i et opphisset øyeblikk kunne fått meg til å hevde omtrent det samme om deg.

 

 

Jeg er uansett lettet (ikke glad eller fornøyd, men lettet) over at vi i går, slik jeg ser det, kom fra det med æren i behold. At en eller annen bergenser på nachspiel med overfylte gallelagre klarer å slenge litt i vår retning, får så være. Men vi hadde en situasjon som enten kunne gå skikkelig til helvete, eller langt mer til helvete. Slik vi løste det, gikk det minst mulig i dass. Da blir jeg lettet..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Min mening:

 

Jeg forstår alle reaksjonsformene her. Selv om man i debattene har blitt ekstremt polarisert, og i henhold til kommentarfeltene i Budstikka er alt sammen min skyld.

 

Det er legitimt for en Stabæksupporter å være skuffet over at den treneren vi har hatt lengst, og som har høstet mest suksess, går til en konkurrende klubb.

 

Det er legitimt for en Stabæksupporter å være takknemlig for de resultatene vi har fått under Janne Jønsson.

 

Det er legitimt å ha svært splittede følelser...

 

Det hadde vært kult om vi kunne annerkjenne at vi har forskjellige følelser og rekasjoner. I stedet for å antyde at noen er dårligere supportere enn andre, at noen er en skam osv, bør vi nå fokusere maksimalt på hvordan vi kan forhindre at alt tullet denne sesongen skader neste sesong.

 

Til sjuende og sist er vi jo alle enige - vi vil det beste for de Blaa!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takk Albert. Takk for at du gjennom en laaang prosess har maktet å:

 

1) være saklig

2) være talsmann for en ikke-homogen gruppe med kun ett felles forankringspunkt

3) være tydelig på hva som har vært din egen personlige oppfatning, og samtidig både føre tydelig skille på, og målbære, den og oppfatningene til gruppens større hovedfløyer

 

4) ikke la deg provosere til harde angrep på spillere, administrasjon, tilhengere eller presse - når de har "rettet skyts mot pianisten".

5) la SS og samtlige supportere til klubben bli respektert som individualister og ikke kollektivister i annet enn hva som er deres felles forankring. (Individualitetsbehovet særpreger kanskje "tilskuerne" i denne klubben i særlig større grad enn i andre klubber, og det har du ved din opptreden gitt øket grobunn for at kan leve videre uten desimering av blaa gruppetilhørighet, ønske om moskva-prosesser, etc..)

 

6) være en "pianist å skyte på" for enkelte. (De har nok trengt det.) Og det har gitt mange mulighet for å kunne gå med hodet høyt hevet inn i en ny sesong for å heie frem sitt lag. Det vil nemlig ikke være alle som alltid og uansett gjør det. Derfor, igjen - takk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er helt sant som de sier, Albert. Du har vært en ypperlig talsmann for oss alle, selv når vi frådet om kapp alle sammen. Hatten av til deg.

 

Jeg mistenker også at resten av styret skal ha cred også for en veloverveid håndtering av sviket/jobbskiftet/heltedøden.

 

 

edit: Og dette sier jeg til tross for at du aktivt jobber for å holde meg ute i kulden.:rolleyes:

Endret av enda en jævla islending
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

edit: Og dette sier jeg til tross for at du aktivt jobber for å holde meg ute i kulden.:rolleyes:

Takker for gode ord.

 

Men det er ikke sant at jeg forsøker å holde deg ute i kulden. Bare borte fra årsfesten... (kanskje litt for internt i en åpen tråd?)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


edit: Og dette sier jeg til tross for at du aktivt jobber for å holde meg ute i kulden.:rolleyes:

Takker for gode ord.

 

Men det er ikke sant at jeg forsøker å holde deg ute i kulden. Bare borte fra årsfesten... (kanskje litt for internt i en åpen tråd?)

 

 

Det slo meg også...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Angående hvordan ledelsen tenker om dette (jfr. Ingebrigts innlegg i en annen tråd):

 

Klart det nå er på tide å slutte å slå hverandre i hue når det gjelder karakteristikker av ekstreneren vår, den sesongen bør betraktes som over. Litt spesielt er det dog at man fra såpass offisielt hold regner den som over - det er vel tross alt en kamp igjen, hvor ca. 700.000 kroner (plasseringsbonus fra NFF) henger i snøret.

 

Men jeg håper ikke ledelsen går i samme fella som en del andre virker å gå i - alt som ikke funka i klubben i år er ikke på vei til Lerkendal. Jeg nevner skader og budsjett som to stikkord. I tillegg var det jo noen andre enn bare ekstreneren vår som var involvert i saken om dennes jobb. Jeg mener ikke at alle som var involvert i disse sakene bør sparkes, selv om det innenfor skadeområdet vel er akkurat det som har skjedd, men at man må ta veldig selvkritikk på dette. Og i motsetning til hva SP-statsråder synes å tro, er ikke selvkritikk noe du tar foran en mikrofon, men på bakrommet. Enten som gruppe eller individuelt.

 

 

Gi oss derfor en sesong hvor det ser ut som man er i ferd med å få på plass et spillesystem som ikke gjør resultatene dårligere enn spillerne, en skadeliste som ikke jevnt over inneholder halve laget og som viser seg å være starten på en årrekke hvor budsjettet er på samme jorde som resultatet. Håper, og tror, jeg er enig med klubbens ledelse her. Også dersom de skulle føle at "toget går" (sitat Ingo fra en TV-serie om fotballens økonomiske rot).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Siste hjemmekamp: Stabæk-Sandefjord
×
×
  • Opprett ny...