Gå til innhold

Vinterturneringstråden


BelgiskBlaa
 Del

Anbefalte innlegg


Denne nyheten fortjener vel nesten egen tråd. En liten miniturnering med Arsenal, Wolfsburg og Brøndby i midten av januar altså. Merker jeg er veldig spent på hvilket nivå jentene våre er på i forhold til disse lagene. Maiken sier jo i Budstikkas artikkel at hun tror vi kan kjempe med Arsenal om turneringsseieren. Dette blir spennende!
Lenke til innlegg
Del på andre sider


DETTE ER HELT FANTASTISK

 

Stakkars Røa, skal ikke de få være med.... å nei, det er jo bare de beste som er invitert :rolleyes:

 

Under cupfinalen burde denne turneringen nevnes av speaker.

Det kan generere en del ekstra billettinntekter for oss

Endret av Bendix
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var gode nyheter :)Skal bli utrolig morsomt å se hvordan vi ligger ann i forhold til de beste lagene. Blir vel første gang på en god stund at vi faktisk møter lag som er bedre enn oss.

 

Nja vet ikke om de er bedre enn oss. Arsenal tapte mot Rayo borte i CL med 2-0. Forhåpentligvis avanserer de slik at ikke Spania passerer oss på rankingen. Wolfsburg er en middelhavsfarer i Tyskland, men det er jo ikke noe svakhetstegn, men klubben får ikke vist seg frem i CL. Brøndby tapte 4-1 hjemme mot Everton, som røk mot Røa i fjor, og såvidt slo ut Lillestrøm (Team Strømmen).

 

Så egentlig bør vi ta dette hjem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er veldig glad for denne turneringen, da jeg blant annet tror den vil sette skapet litt på plass med tanke på forventninger til høstens CL-spill. Dette er gode europeiske nasjoner, men ikke bedre enn at vi vel må slå dem alle om vi skal ha noe i nærheten av semifinler å gjøre i CL, men langt bedre enn det vi er vant til å møte i f.eks. NM. Vi kan ikke forvente suksess på første forsøk.

 

Et spenningsmoment blir hvordan det påvirker oss at vi er rimelig mye lenger unna å være i sesong enn alle de andre lagene. Tipper Brøndby begynner å spille tidlig i januar, som den danske herrefotballen. Tyskerne har vel en kort vinterpause på en måned eller to, og i England er det vel sesong hele veien? Vi vil derimot fortsatt ha tre måneder igjen til seriestart...

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


I England har damene lagt om fra en høst-vår til en vår-høst sesong for de 8 beste lagene. Arsenal har dermed ikke spilt annet en CL og treningskamper siden april i år og vil ikke spille annet før mars neste år når Women's Super League starter opp.

Stemmer. Har jo hørt om det. Var bare ikke klar over at det ble en lang pause. På herresiden i Norge spilte man jo høst-vår-høst da man la om (faktisk med 16 lag som i dag!). Stusset litt da jeg var inne for å se på tabellen i England, og hverken fant Arsenal eller Everton der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Minner om at WPS (om den overlever til 2011) ikke har startet opp når vinterturneringen foregår. Da kan det godt hende at Kelly Smith med flere tar turen tilbake. Nå er dessuten situasjonen slik at med Super League så blir spillerne profesjonelle, og har dermed ikke anledning til å dra til USA uten at WPS-klubbene kjøper dem ut. Dermed beholder nok Arsenal spillerne sine.

 

Og med tanke på at WPS ikke gir så gode lønninger som alle tror, og at en profesjonell liga i England kanskje kan virke fristende, og at det kan bety at Kelly Smith, Alex Scott og Karen Carney setter snuten hjemover, noe Katie Chapman allerede har gjort. Da begynner vi å snakke ålreit motstander.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oppsettet er klart:

 

Kampoppsett:

Fredag 14/1 kl 1400 Wolfsburg - Brøndby

Fredag 14/1 kl 1800 Stabæk - Arsenal

 

Søndag 16/1 kl 1000 Finale 1

Søndag 16/1 kl 1400 Finale 2

 

Deilig at vi møter Arsenal!! :) gleder meg:D

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oppsettet er klart:

 

Kampoppsett:

Fredag 14/1 kl 1400 Wolfsburg - Brøndby

Fredag 14/1 kl 1800 Stabæk - Arsenal

 

Søndag 16/1 kl 1000 Finale 1

Søndag 16/1 kl 1400 Finale 2

 

Deilig at vi møter Arsenal!! :) gleder meg:D

 

 

 

Godt at fredagskampen vår går såpass sent at man rekker den etter jobb.

 

Antar at finale 1 betyr tapermøte (=bronsefinale) og finale 2 betyr vinnermøte?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oppsettet er klart:

 

Kampoppsett:

Fredag 14/1 kl 1400 Wolfsburg - Brøndby

Fredag 14/1 kl 1800 Stabæk - Arsenal

 

Søndag 16/1 kl 1000 Finale 1

Søndag 16/1 kl 1400 Finale 2

 

Deilig at vi møter Arsenal!! smile.gif gleder meg:D

 

 

 

Godt at fredagskampen vår går såpass sent at man rekker den etter jobb.

 

Antar at finale 1 betyr tapermøte (=bronsefinale) og finale 2 betyr vinnermøte?

 

Antar det jeg og

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oppsettet er klart:

 

Kampoppsett:

Fredag 14/1 kl 1400 Wolfsburg - Brøndby

Fredag 14/1 kl 1800 Stabæk - Arsenal

 

Søndag 16/1 kl 1000 Finale 1

Søndag 16/1 kl 1400 Finale 2

 

Deilig at vi møter Arsenal!! smile.gif gleder meg:D

 

 

 

Godt at fredagskampen vår går såpass sent at man rekker den etter jobb.

 

Antar at finale 1 betyr tapermøte (=bronsefinale) og finale 2 betyr vinnermøte?

 

Antar det jeg og

Evt. det laget som må først hjem (Arsenal?) spiller først.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Priser for medlemmer av Stabæk Support:

Kampene 150,- for alle de fire kampene (selges kun som pakke)

Hele helgen inkl. foredrag 400,- (bare foredraget koster 450,- for ikke medlemmer , uten kampene)

 

Billetter kjøpes i Stabæk butikken, medlemsskap for SS må vises. Vi godtar 2010 medlemskap

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Slik jeg har forstått det er det intet problem. Det er nemlig Budstikka som er kunde/betaler, ikke Stabæk.

 

Jeg skal kjøpe billetter i dag :D

 

Husk å ta med SS medlemskort (2010 OK) når du skal kjøpe billetter

Endret av Bendix
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvorfor ligger ikke disse kampene i kampkalenderen (alle/kvinner) på stabak.no?

Edit: Stabæk Budstikka International Women´s Cup. Så det nå.

Endret av henny
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med å sende ut SMS om dette? Er vel like interessant som at Jan Kjell Larsen erstatter Iven austbø, og ikke minst bringer det kroner i Stabæk-kassa....

Har tenkt på akkurat det samme.

Skal prøve å få ut en i morgen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Vinterturneringstråden
×
×
  • Opprett ny...