Gå til innhold

Bortedrakt 2011


Solobrus
 Del

Anbefalte innlegg


At neste års hjemmedrakt blir blaastripet er høyst sannsynlig. Bortedrakt derimot....

 

Tradisjonellt har klubben satset på klassisk hvit bortedrakt, med unntak av 2008 sesongens mye omdiskuterte gulldrakt. Storklubber som Chelsea og Barca satser ofte på utradisjonelle bortedrakter. Denne sesongen er de henholdsvis oransje og mintgrønne. De aller fleste forsøk på å skape uvanlige fine bortedrakter misslykkes - alikevel er det til tider både morsomt og underholdene.

 

Hvilken farge bør bortdrakten ha neste år, og er det for eksempel på tide å gi armen tilbake til miljøet?

 

Kjør debatt - det er rom for humor og ironi (...og legg gjerne med bilder)

 

PS! Selv har jeg valgt ut noen udødelige bortedrakter som saksunderlag ;)

 

img_483c215eeec4b.jpg

 

 

img_483c1d8ecf00c.jpg

 

 

img_483c225da2c65.jpg

 

 

img_483c22eae0fca.jpg

 

 

img_483c23b110aad.jpg

 

 

08-091.jpg

Endret av Solobrus
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kjør på med hvitt! Det er enkelt og greit. I svenske serier er det kutyme at alle bortelag skal ha hvite drakter, med mindre de møter et lag med hvite hjemmedrakter. I hvertfall er det sånn i hockey og bandy, men jeg tror også det er vanlig i Allsvenskan.

 

Spar oss i hvert fall for utspjåkete fargebomber..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kjør på med hvitt! Det er enkelt og greit. I svenske serier er det kutyme at alle bortelag skal ha hvite drakter, med mindre de møter et lag med hvite hjemmedrakter. I hvertfall er det sånn i hockey og bandy, men jeg tror også det er vanlig i Allsvenskan.

 

Spar oss i hvert fall for utspjåkete fargebomber..

Det er en ordning de har tatt fra NHL (alle amerikanske lagidretter?), om jeg ikke tar feil, der alle lag spiller i hvitt på bortebane. Men de har jo også bilder av flammer, pingviner, hunder og lyn på draktene sine. Å lære av svenskene er ille nok i seg selv, men å lære av svenskene som har lært av amerikanerne blir vel for drøyt, synes du ikke? Nå synes jeg du er over grensen for humor og ironi.

 

Juventus-drakten havner i samme kategori som de som er postet i første innlegg her, iallfall om fem år når folk ser tilbake...

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne tråden appellerte voldsomt til draktnerden i meg, flott initiativ!

 

Perosnlig er jeg veldig svak for USAs diagonale stripe ( r ) over kassen, noe problematisk ift. til sponsor. Men f. eks hvit drakt med Lyseblaa eller blaa stripe?

 

Mao. denne bare med inverterte farger:

USMNT_2010_Away_shirt.jpg

I samme setting må Manchester Citys Tredjedrakt for fjoråret nevnes, selv om jeg ikke sympatiserer med noen av Manchesterlagene, må det vel sies at MACs tredjedrakt var noe av det mest vellykede, man har sett de siste årene (fant ikke bilde som lot seg bruke i forumet men her er link )

 

Et design vi skal unngå må være Atletic Bilbao sitt designer-kit

364px-Athletic_ketchup.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


376896_RE23.jpg

Er utrolig svak for Portugals bortedrakt. Vaker drakt rett og slett! Om vi hadde byttet ut den grønne og rød stripen med de stripene vi har idag tror jeg vi kunne fått noe fint. Ville dog hatt v-hals. Ellers er Arsenals bortedrakt faktisk noe av det penere jeg har sett på veldig, veldig lenge:

arsenal_10_11_away_kit_van_persie.jpg

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et design vi skal unngå må være Atletic Bilbao sitt designer-kit

Apropos design, mon tro vi hadde solgt mer drakter om f.eks. Moods of Norway hadde snekret sammen noe? Nå synes jeg vel og merke at de lager mye grelt, men kunne vært et artig prosjekt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et design vi skal unngå må være Atletic Bilbao sitt designer-kit

Apropos design, mon tro vi hadde solgt mer drakter om f.eks. Moods of Norway hadde snekret sammen noe? Nå synes jeg vel og merke at de lager mye grelt, men kunne vært et artig prosjekt

Det blir nok ekstremt dyrt for klubben å starte et samarbeide med et så lite firma for å sponse klær.

 

 

 

 

 

Håper neste bortedrakten forblir hvit (evt. lyseblå). Blir nok en av standardmodellene Puma har kommet med nå i løpet av høsten, så det er nok bare å titte på noen av de for å få en anelse om hvordan designet blir.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et design vi skal unngå må være Atletic Bilbao sitt designer-kit

Apropos design, mon tro vi hadde solgt mer drakter om f.eks. Moods of Norway hadde snekret sammen noe? Nå synes jeg vel og merke at de lager mye grelt, men kunne vært et artig prosjekt

 

Og så kan Ravi lage en bortekampsrap for oss :lol:

Endret av s-simen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et design vi skal unngå må være Atletic Bilbao sitt designer-kit

Apropos design, mon tro vi hadde solgt mer drakter om f.eks. Moods of Norway hadde snekret sammen noe? Nå synes jeg vel og merke at de lager mye grelt, men kunne vært et artig prosjekt

 

Det designet er vel protestdrakten til Bilbao etter at ruta bakpå de stripete draktene kom på banen noe vi også har. Synes Bilbao hadde et godt poeng den gangen, men regner med at denne reglen er fjernet..?:

 

Argentina-World-Cup-2010-Home-10-Messi-Soccer-Jersey.jpg

 

 

ellers synes jeg Perfect sin er konge samt en fornyet modell av l'OM sin 2001 drakt:

 

marseille-home-football-shirt-2000-2001-s_15048_1.jpg

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det skal svært mye til for at STB bytter utstyrsleverandør. Det er svært mange hvite bortedrakter igjen på lageret, så jeg for min del er ikke i tvil om at det blir de samme draktene neste år. Det neste aktuelle tidspunktet å skifte bortedrakter på må være samtidig som vi skifter hoveddraktene, altså om 1-2-3 år ( i snitt )

 

Jeg hadde likt hvit drakt med grønn arm. Den armen bare sjarmerte meg i senk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det skal svært mye til for at STB bytter utstyrsleverandør. Det er svært mange hvite bortedrakter igjen på lageret, så jeg for min del er ikke i tvil om at det blir de samme draktene neste år. Det neste aktuelle tidspunktet å skifte bortedrakter på må være samtidig som vi skifter hoveddraktene, altså om 1-2-3 år ( i snitt )

 

Jeg hadde likt hvit drakt med grønn arm. Den armen bare sjarmerte meg i senk.

 

Jeg er veldig enig i det. Selvom den drakten de spiller med nå er veldig fin, så savner jeg litt den grønne høyrearmen. Men å bruke den på bortedrakter, er kanskje en smule problematisk. Poenget på den tiden, var vel å få folk til å gå eller sykle til hjemmekamp på Nadderud. Jeg tviler på at særlig mange ville latt seg inspirere til å gå eller sykle til bortekamp. :)

 

En ting som kanskje kunne ha vært kult, var en hvit drakt med en blå høyrearm, som symbol på at Stabæk gir høyrearmen for sine "bortesupportere". Å reise til Oslo, Hønefoss eller til og med Lillestrøm, er kanskje ikke så voldsomt imponerende, men de som reiser til Trondheim, Bergen, Molde og Tromsø, de fortjener en anerkjennelse på bortedraktens høyre arm, synes jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det i det hele tatt noen som vet at det blir ny bortedrakt? Eller har noe god info om det.

 

Etter all sannsynlighet kommer det både ny borte og hjemmedrakt.

 

Hva baserer du dette på?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det i det hele tatt noen som vet at det blir ny bortedrakt? Eller har noe god info om det.

 

Etter all sannsynlighet kommer det både ny borte og hjemmedrakt.

 

Hva baserer du dette på?

 

Drakter skiftes som oftest ut annenhvert år, enkelte hvert år-

Endret av Villpuma
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi hadde da virkelig det forrige draktsettet fra 2005 til 2008? Tidligere gikk vi med -95 drakta med mørk arm til omtrent lik drakt med blå arm i forkant av 2003 eller noe, med noe variasjon av knepping eller snøring i halsen. Jeg tror vi aldri har byttet draktsett etter ett år.

 

Jeg liker variasjon og har ikke noe imot nye drakter, jeg bare tror ikke det er noe STB ville brukt penger på nå.

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Bortedrakt 2011
×
×
  • Opprett ny...