Gå til innhold

Vi Tipper Tippeligaen


Markus
 Del

Anbefalte innlegg


OK da......

 

Hepp,

 

Jepp Rich, det er nok det! Det er dessuten velargumentert og en bra analyse! Langt bedre enn noe jeg har sett i noen avis eller tidsskrift så langt i år. Så for all del la meg understreke, jeg ønsker ikke å rakke ned på analysen på noen som helst måte!!! Jeg er bare litt hjernedød når det gjelder Enga... Vondt for å se noe positivt i den klubben uansett.... 

 

Skal jeg derimot komme med et litt saklig innlegg på hvorfor jeg tror 4 plass er i overkant vurdert så er det følgende...

 

Vålerenga har ikke noe klart definert spillesystem offensivt. De variere mye på formasjon og spillere. Spillet blir overlatt til de ulike spillerenes styrker og svakheter. Ohr sa det når han kom til oss, det var en befrielse å komme til en klubb hvor man har et klart definert spillemønster med definerte roller, der man hentet inn spillere med gitte ferdigheter for å fylle disse rollene. Ofte så spiller VIF ekstremt destruktivt og det ser ut som om man går på banen for å ta enkeltspillere på motstanderlaget ut av kampen gjerne med uredelige midler. På sikt vil ikke en slik type fotball belønnes med suksess og takk og lov for det.

 

VIF gjør det ofte bra mot gode motstandere, hvor de kan konsentrere seg om å spille defensivt og destruktivt. Derfor kan de imponere i kampert mot lag som Newcastle. DErimot, kamper hvor de må gå på banen og styre spillet selv sliter de med å gjennomføre. Det tror jeg ikke de har lykkes i å forbedre fra i fjor. Derfor tror jeg at de også i år vil ha problemer med å avgjøre jevne kamper... Man skal også være forsiktig med å la seg lure av vinterens treningsresultater. VIF har garantert vært i matchform leeenge før de andre lagene de har møtt i år. Vi ser goså at de har fått en raksjon etter UEFA cupen. Kampene på La Manga har vært direkte svake og i følge vpn.no har kvaliteten på treningene også vært ditto dårlige...

 

Spørsmålet blir hvem som skal score målene.... Hamre er jeg veldig usikker på, han scoret i bøtter og spann i estland, men når man vinner kamper 17-0 så blir det nødvendigvis endel mål på en spiss... Jeg tror Hamre vil få problemer med å levere jevnt med m¨ål i årets tippeliga... Fredheim Holm er ung og forbausende mye skadet!!! Nei, det blir freddy Dos Santos som må gjøre jobben i år igjen, men nå er forsvarerene rundt om i Eliteserien mer obs på ham... Tror det kan bli tøfft for enga jeg...

 

Personlig tror jeg de skal være svært fornøyd dersom de klarer å kjempe seg til en plass blandt de 10 beste....

 

Men som sagt, jeg er helt hjernedød når det gjelder Enga... Kan ikke fordra klubben, spillerene, fansen, hypen, treneren eller draktene en gang... 

 

@ringo...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hører på radioen at Se og Hør har tippeligaen lag for lag i utgaven som kom i dag... Må vi sette vår lit til Se og Hør og hvem tørr innrømme at de leser den og kommer med utdrag fra vurderingen ???

 

Er vel ikke stor forskjell på VG, Dagbladet, Nettavisen og Se og Hør

 

Venter vel på Aftenposten sin vurdering nå - Aftenposten har kommet til 11 plass og vi er fortsatt ikke nevnt...

 

Ellers en artikkel om det sportslige og Tommy i Aftenposten i dag.

 

Han debuterte i Stabæk i 1995, men var utskjelt og ikke blant de spillerne som var spådd en stor fremtid av Stabæk-supporterne.

 

Har alltid likt Tommy jeg...

Endret av Markus
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Aftenposten har kommet til 11 plass og vi er fortsatt ikke nevnt...

Vet ikke om det er jeg som har gått glipp av tippingen eller om Aftenposten avslører seg selv når de sier at vi ligger på 9 plass.

 

Martin kommenterer ihvertfall de håpløse tipsene om Stabæk og litt om sin egen fremtid,

 

- Jeg føler at jeg har tillit, og det er en hyggelig klubb. Men jeg vet ikke hva det blir til. Jeg må bruke våren til å finne ut hva jeg har lyst til og hva slags muligheter jeg har

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan ikke noen ta en tur til tannlegen slik at vi kan se hva Se & Hør skriver?

 

De pleier å tippe oss høyt opp (har jeg hørt av en fyr som har mye problemer med tenna), det skal de ha

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis man ser på budsjettene til klubbene (kilde: (kilde: Aftenposten) kan man se hvor de forskjellige avisene har brukt som bakgrunn på tippsene sine...

 

Rosenborg - 106,0

Brann - 47,5

Vålerenga - 41,0

Viking - 40,0

Lillestrøm - 35,0

Lyn - 34,5

Fredrikstad - 34,0

Tromsø - 28,0

Molde - 26,5

Bodø Glimt - 23,2

Stabæk - 21,5

Odd Grenland - 21,0

Sogndal - 19,8

Ham-Kam - 18,5

 

Totalt - 496,5

 

(vi snakker millioner kroner)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp

 

En kommentar om Kamma... Vi møter dem jo allerede i 3. serierunde... Liker ikke å møte nyopprykkede lag på bortebane tidlig i sesongen, da er de fremdeles fulle av pågangsmot og iver.....

 

Uansett... IKKE lag frispark situasjoner rundt egen 16 meter! De har et par karer som virkelig kan plassere ballen i nota fra 20 - 25 meter...

Først og fremst Gullerud med sin følsome høyrefot....

 

Synes ellers de har vervet mer fornuftig enn sine opprykks kollegaer fra Østfold. De var også bedre enn FFK i fjor og jeg tror de vil havne høyere enn FFK på tabellen i år! Var riktig uheldig for dem at Buer Johansen ble skadet, men sånn er fotballlivet....

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


tippingen av lsk:

dere skriver at dere ikke tror at Mato er *Local lad*.. der tar dere feil.. han kommer fra skjetten som er 3 min unna lillestrøm.. han har bodd der hele livet. faren kommer fra balkan mens moren hans er norsk.

så han er en ekte local lad.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingen grunn til å være så pessimist, Kjell Beate, selv om jeg forstår at du gjerne vil markere litt at klubben din ikke ender sist. (bra rim) Jeg er faktisk også rimelig sikker på at dere kommer høyere enn HamKam i år. Lykke til!

 

PS Ønsker meg en kasse Hansa Premium - helst boks - om tipset går inn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det hadde vært krise med Lyn på 13. plass. Lyn er med på å holde harry-faktoren i norsk fotball på et anstendig nivå.

 

Personlig sliter jeg selv med å plassere Lyn på årets tabell. Men jeg tror definitivt de kommer til å gjøre det bedre eller dårligere enn 13. plass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er jeg ferdig med min tabell. I år blir det superjevnt. Derfor har jeg brukt litt kløkt (RBK og Stabæk på topp) og masse, masse følelser (VIF og nordlendinger langt ned). I tillegg har det vært viktig for meg at tabellen skulle være tilrettelagt handicapede, homofile i partnerskap og andre minioritetsgrupper. Dermed ble resultatet slik:

 

1. Rosenborg

2. Stabæk

3. Lyn

4. Brann

5. Viking

6. Lillestrøm

7. Molde

8. Odd Grenland

9. Vålerenga

10. Tromsø

11. Bodø/Glimt

12. Sognal

13. Fredrikstad

14. Ham-Kam

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Rusbrus-guttene i Lyn bør vel holde seg unna å vurdere øl i det hele tatt.

 

Jeg er likevel noe overraska over at Kjell Beate legger for dagen kunnskaper om smaken av urin som jeg tror relativt få deler. Hvis det er en syk fetisj du har, setter vi stor pris på om du heller bruker tiden på andre fora enn dette. Jeg tror både Lyn og Bastionen har forum. Mulig de er mer interessert i dine utledninger om kulinariske kroppsvæsker?

 

Til atleten: Lyn på 3. plass?? Har du latt deg kjøpe av Brynestad du også?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da jeg gikk grunnskolen skrev jeg av og til stilene mine på senga kvelden før absolutt siste frist. Det ble sjelden gode stiler av dette. Det kommer idet hele tatt sjelden noe godt ut av å tilnærme seg en oppgave med målsettingen «rable noe ned i siste liten». Syntes det var interessant å lese tabelltips og supporterranking både i fjor og året før det. I år? Nei beklager.

Endret av Pi_Meson
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da jeg gikk grunnskolen skrev jeg av og til stilene mine på senga kvelden før absolutt siste frist. Det ble sjelden gode stiler av dette. Det kommer idet hele tatt sjelden noe godt ut av å tilnærme seg en oppgave med målsettingen «rable noe ned i siste liten». Syntes det var interessant å lese tabelltips og supporterranking både i fjor og året før det. I år? Nei beklager.

Desverre er jeg helt enig med Pi_meson..... Men samme hvor mye dere har tapt dere er dere ikke helt på tabloidavisnivå ennå....

 

Gleder meg likevel til tippeligaen kommer igang....selv om et web-tv abonnement for sesongen er dyrere enn sesongkort på $$-tribunen... :(

Endret av Sindre
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

Vi Tipper Tippeligaen
×
×
  • Opprett ny...