Gå til innhold

Veien til Ullevål 2011


fantomet
 Del

Anbefalte innlegg


Det er i grunnen noe italiensk over Stabæk sålangt i cupen anno 2011; laget gjøre tydeligvis akkurat det som må til for å gå videre. Det er helt ok i grunnen, for cupen bør ikke prioriteres før "plassen er sikret". Med usikkerhet i forhold til nøkkelspillere som Hauger og Farnerud i sommervinduet, samt det store stadionspørsmålet, så bør serien prioriteres fremfor cupen. Om det betyr at vi ryker tidlig eller kommer billig til en kvartfinale, spiller mindre rolle, så lenge vi tar nok poeng til å spiller TL i 2012. Så langt har vi tatt like mange poeng som Sandefjord tok i hele fjor, og forhåpentligvis når vi 30 innen 01. august.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


All den tid skadefryd er en av de reneste gleder som finnes, merker jeg allikevel at disse innleggene på klanens forum lar meg smake litt på den følelsen som dominerte fjoråret for vår del. Og det er ikke en god smak.

 

Men, men, denne gangen er det jo VIF det gjelder, så da er det greit allikevel. Jeg bet meg merke i innlegg nummer 141, hvor debattanten sier følgende:

"Jeg håper de av dere som ikke har jobb (...) tar en tur opp på feltet i morra, og pisker dem til innsats på treninga."

Snakk om vårmønstring.

 

 

Legger forøvrig merke til at vår småskumle venn san Paolo, fra tidligere i denne tråden, er litt mindre skummel på klanens forum.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Mine topp tre:

 

Maestro: "For en ubrukelig gjeng!! Hva i helvete har skjedd med disse gutta siden oktober i fjor? Ikke kom trekkende med skader og dårlig oppkjøring. Dette er KATASTROFE!! Ring forbrukerombudet!! "Norges beste angrepsfotball", "Norges Barcelona"". Jammen sa jeg smør!! Newsflash: Barcelona løper!! Dere er 11 kjøleskap med ambolter i skoa iført Vål'engas vakre drakt. Herregud, har jo sett lik som rører seg mer. Trener dem ikke? I så fall, hva trener de på? Bridge?? Så kampen på nett-TV og det var vanskelig å se når det var bufring og når det var angrepsspill på skjermen. Fy faen så FLAUT. Gutta burde gå til Valle og løpe rundt og rundt hele natta. Gjerne hele morgendagen også. Ynkelig, ræva, flaut, pissa på av en gjeng amatører. HELVETE!"

G-Mazta: "har tattovert meg. så jeg bærer alltid en supportereffekt, men akkurat nå vurderer jeg å rive'n av og tørke meg i rævva me'n!"

Gafa FG: "dere skulle faen meg hatt juling, jævla ronkere! håper dere reiser hjem i skam, og brenner fingra av dere på komfyren! måtte deres nærmeste pisse i såret!"

 

Strålende (og uventa god) formuleringsevne fra slummen! Ler så jeg griner! Dette er litt mer befriende enn våre svært dannede mishagsytringer i fjor.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Liten brannfakkel : vi på sidelinja var minst like dårlig som laget i går. Vi laget faktisk mindre trøkk enn 16 personer på damecupkamp dagen før.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Liten brannfakkel : vi på sidelinja var minst like dårlig som laget i går. Vi laget faktisk mindre trøkk enn 16 personer på damecupkamp dagen før.

 

Ikke ulikt de siste årene med cup....

 

Ikke ulikt det som er synonymt med andre supporterklubber på bortetur de første rundene i cupen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Liten brannfakkel : vi på sidelinja var minst like dårlig som laget i går. Vi laget faktisk mindre trøkk enn 16 personer på damecupkamp dagen før.

 

Ikke ulikt de siste årene med cup....

 

Ikke ulikt det som er synonymt med andre supporterklubber på bortetur de første rundene i cupen.

 

 

Som skrevet, vi var kun 16 på Fartbanen (~Hamar) dagen før, men vi viste at det er fullt mulig å holde sangtrykket oppe også på bortetur mot uinteressant motstander i cupen.

 

 

Og uansett må vi vel tro at det har en innvirkning på laget, når supporterne er stille i helle førsteomgang og stort bruker energien sin på dommeren i andre? Vi hadde jo noen små lysglimt (Sang for Henning, Torstein, scoring og bløfordrakta), men de var det langt mellom. Synes vi bør prøve litt hardere enn som så - hvertfall vi som anser oss for å være de som alltid synger på Fornebu.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Liten brannfakkel : vi på sidelinja var minst like dårlig som laget i går. Vi laget faktisk mindre trøkk enn 16 personer på damecupkamp dagen før.

Hvis dere 16 var så flinke på damematch, hvorfor dro ikke dere igang igår også da? ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Liten brannfakkel : vi på sidelinja var minst like dårlig som laget i går. Vi laget faktisk mindre trøkk enn 16 personer på damecupkamp dagen før.

Hvis dere 16 var så flinke på damematch, hvorfor dro ikke dere igang igår også da? wink.gif

 

 

Jeg antar at du mener det som et retorisk spørsmål, men jeg synes det faktisk kunne vært interessant å tenkt litt rundt akkurat det. Hvorfor ble det så lite synging i går? Men dere to som har svart så langt virker ikke så interessert i å ta den debatten. Motbevis meg gjerne.

 

 

Edit: og bare for å understreke det, jeg sier at VI var dårlige. Jeg er like skuffet over egen innsats som over din.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Liten brannfakkel : vi på sidelinja var minst like dårlig som laget i går. Vi laget faktisk mindre trøkk enn 16 personer på damecupkamp dagen før.

Hvis dere 16 var så flinke på damematch, hvorfor dro ikke dere igang igår også da? wink.gif

 

 

Jeg antar at du mener det som et retorisk spørsmål, men jeg synes det faktisk kunne vært interessant å tenkt litt rundt akkurat det. Hvorfor ble det så lite synging i går? Men dere to som har svart så langt virker ikke så interessert i å ta den debatten. Motbevis meg gjerne.

 

 

Edit: og bare for å understreke det, jeg sier at VI var dårlige. Jeg er like skuffet over egen innsats som over din.

Poenget mitt var vel i grunn at det ikke er noe vits i å spekulere i dette. Vi stod alle mann på en lang rekke bak et gjerde, personlig synes jeg ikke det danner det beste utgangspunktet for en samlet og synkronisert klack. Hadde det vært tribuner der, eller semifinale i cupen setter jeg en hundrings på at det hadde vært mer synging.

 

Du trenger nok ikke bekymre deg, jeg kan i samme slengen sette en hundrings på at det garantert blir synging på mandag!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ville vel holdt en knapp på Kjelsås, i og med at de har hatt to hjemmekamper. Om Skeid skulle slå Kongsvinger er vel det også en het kandidat. Outsidere som har hatt en hjemmekamp så langt blir Notodden og Lørenskog, samt eventuelt Ørn Horten om de skulle slå Asker.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Til dere som så kampen:

 

Hvordan var Olle Olle som back? Er han en habil back-up for Bjarni?

 

 

Han som hele laget spilte jo relativt dårlig, men han gjorde ingen store brølere, og kom jo så klart på noen veldig gode raid oppover siden:) Jeg tror nok det ville vært litt anerledes i Eliteserien, men jeg tror han kan være en grei erstarter, men jeg vil mye heller se han på vingen!

 

Om stemningen på kampen: Uansett om det er andre runde eller semifianle synes jeg stabæk support skal synge det de kan ut i fra antallet. Alltid, uansett! For å sammenligne oss med klanen, så lager jo de en cupfest med stemning og synging i motsetning til oss der 3-4 veiver med et flagg og det skrikes noen kommentarer til dommeren. Ikke rart det er litt mer stas å trekke vålrengen enn oss...

 

Uansett takk til han som sendte linken til klanens forum, utrolig god underholdning!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som vet når 3.runde settes opp? Og når den spilles?

 

3 runde spilles 25 mai, og kampoppsettet skal være klar fredag 13 mai 15.00

Endret av nøtte
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ville vel holdt en knapp på Kjelsås, i og med at de har hatt to hjemmekamper. Om Skeid skulle slå Kongsvinger er vel det også en het kandidat. Outsidere som har hatt en hjemmekamp så langt blir Notodden og Lørenskog, samt eventuelt Ørn Horten om de skulle slå Asker.

 

 

 

 

Vi røk jo mot samme lag som engen i fjor, gjorde vi ikke? Ikke at det skal bety noe men overtro er fine ting

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ut fra lagene som er videre er jo noen eliteserielag pent nødt til å møte lag fra 1. div. Så Asker er jo heller ikke utenkelig, selv om kanskje Mjøndalen er mer sannsynlig (siden Godset møtte dem i fjor, og dermed antagelig ikke møter dem nå..). Men - forhåpentligvis vet vi det i løpet av dagen :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Norges Fotballforbund har satt opp kampene tredje runde NM menn:

 

 

25/5 kl 18:00

 

Kjelsås-Sarpsborg 08

Lørenskog-Fredrikstad

Lillestrøm-Sandefjord

Hønefoss-Stabæk

Mjøndalen-Strømsgodset

Notodden-Start

Randaberg-Haugesund

Viking-Sandnes Ulf

Sogndal-Asker

Hødd-Aalesund

Tiller-Molde

Ranheim-Alta

Tromsø-Bodø/Glimt

 

26/5 18:00

 

Kongsvinger-ODD Grenland

Åsane-Brann

Byåsen-Rosenborg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det mest oppsiktsvekkende ved denne lista er vel at Rosenborg ikke ble sendt til Alta eller et annet sted langt pokkerivold, for å spare opp fordelaktige kilometere til senere i cupen, når sånt har betydning. Bra NFF!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så kjedelig, Hønefoss, der var vi jo i fjor Æsj.

Det eneste possitive, er at de har hyggelige vakter der....

 

Avreise fra Bekkestua blir 16.35

 

Det er jo ikke bare banehopping som teller.

 

Personlig må jeg si meg meget fornøyd med nok en nær bortekamp. De to første turene synes jeg var ørlitegrann for korte, så denne blir nok perfekt!

 

Og motstanden er jo ikke all verden, så dette skal gå greit. Tre bortekamper nå i starten betyr jo også at vi har gode muligheter for at to av de kommende tre kampene (åttendedels, kvart og semi) blir hjemmekamper, hvis vi skulle komme så langt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Han som hele laget spilte jo relativt dårlig, men han gjorde ingen store brølere, og kom jo så klart på noen veldig gode raid oppover siden:) Jeg tror nok det ville vært litt anerledes i Eliteserien, men jeg tror han kan være en grei erstarter, men jeg vil mye heller se han på vingen!

 

Om stemningen på kampen: Uansett om det er andre runde eller semifianle synes jeg stabæk support skal synge det de kan ut i fra antallet. Alltid, uansett! For å sammenligne oss med klanen, så lager jo de en cupfest med stemning og synging i motsetning til oss der 3-4 veiver med et flagg og det skrikes noen kommentarer til dommeren. Ikke rart det er litt mer stas å trekke vålrengen enn oss...

 

Uansett takk til han som sendte linken til klanens forum, utrolig god underholdning!!

 

Enig med deg herman. Skuffende av Support...

Også irritert over de drittungene etter kampen fra Hasle-Løren som blottet seg og brukte ord som de ikke engang burde vite hva betyr!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men med tanke på å samle kilometre til gunstige hjemmekamper, så ligger vi vel ikke veldig godt an? Er riktignok bortebaner, men i en evt kvartfinale mellom oss og et tromsølag som har reist jorden rundt tre ganger er det ganske tydelig hvor den blir. menmen nullstress

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Veien til Ullevål 2011
×
×
  • Opprett ny...