Gå til innhold

Veien til Ullevål 2011


fantomet
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg er ikke akkurat dritnervøs.

Det er jeg. Dette er en kamp det er helt typisk at vi ryker på ræva i, og jeg har en bedriten følelse...

Jævlig kjipt å ha rett...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan noen med analyse kompetanse fortelle meg hvorfor i helvete vi alltid taper for svake lag, gjerne lag som har tapt de 5 siste kampene? Det er jo nærmest en regel at det da snur mot Stabæk. Paranoid, eller er det noe med spillerne våres mentale sider,,,,? For det kan vel ikke være kun uflaks??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan noen med analyse kompetanse fortelle meg hvorfor i helvete vi alltid taper for svake lag, gjerne lag som har tapt de 5 siste kampene?

Fordi du har den oppfatning at vi alltid taper mot svake lag og dermed får det "bekreftet" hver gang så skjer, mens kampene der det ikke skjer ikke oppfattes som avkreftende selv om det er langt flere av dem. I serien har vi vunnet mot tre dårlige lag og tapt mot ett. I cupen har vi vunnet mot to dårlige lag og tapt mot ett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Herlig!

 

Banens beste var utvilsomt Olle Olle. Knapt et balltap gjennom hele kampen, og like bevegelig som resten av laget på tross av sitteplass.

 

Jeg synes ikke vi skal disse JL for mye. I Sverige betyr ikke køppen en dritt, noe vi tydelig merket med jjj. Dessuten har JL underskrevet en kontrakt der det fremgår at vi SKAL spille 4-4-2, trille ball på kryss og tvers ("underholde") og unngå frispark mot oss ("fairy play") om vi så ligger under mot et elendig Adeccolag og ryker ut av cupen.

 

Sånn er det bare. Jeg vet ikke hvem av dere som hadde klart å coache dette laget til seier med slike rammebetingelser?

 

Jeg håper det var mange talentspeidere på tribunen, så er vi i hvert fall sikret at vi beholder spillerne ut sesongen, ettersom det ikke er penger til nykjøp før i 2012 eller 2013, avhengig av at noen kjøper våre rettigheter til å arrangere messer på hverdager i vintersesongen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


PP og JS var gode i dag. De var lagspillere i alle faser.

To andre var rene egoister, dog kom der i dag ingen synbare psykopatiske trekk til overflaten. Resten valgte for ofte rollen som publikummere når Stabæk hadde ballen representert ved noen andre enn seg selv.

 

At laget har så liten tro på egne ferdigheter på corner imot at vi samler ALLE 11 innenfor 16-meter'n hver gang -er i overkant humoristisk - tatt i betraktning at man på den andre siden av banen avslutter egne angrep med å sende innlegg i høyden mot alternativt en eller to spisser som er pakket inn av 4-5 Hønefosspillere. Hæ? Har vi (i forhold til motstander) godkjent hodestyrke i boksen, eller har vi ikke?

 

Kunne JL vennligst tenkt seg om, og så gi oss det rette svaret?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"- Jeg er direkte skuffet over hele laget. Dette var den svakeste kampen vi har spilt siden jeg tok over, sier Stabæk-trener Jörgen Lennartsson til NTB."

Da må det ha vært jævlig dårlig!

 

Hvor ligger problemet? Er det et motivasjonsproblem? (Da sliter vi virkelig), er det et holdningsproblem? (Kan ordnes relativt greit), er det et ferdighetsproblem så skjønner jeg ingen ting - tatt i betraktning av det spillermaterialet vi har!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"- Jeg er direkte skuffet over hele laget. Dette var den svakeste kampen vi har spilt siden jeg tok over, sier Stabæk-trener Jörgen Lennartsson til NTB."

Da må det ha vært jævlig dårlig!

 

Hvor ligger problemet? Er det et motivasjonsproblem? (Da sliter vi virkelig), er det et holdningsproblem? (Kan ordnes relativt greit), er det et ferdighetsproblem så skjønner jeg ingen ting - tatt i betraktning av det spillermaterialet vi har!

Hepp,

 

Slik er vel fotballens natur egentlig. Man kan jo tenke seg hva Milan fansen tenkte etter nederlaget for RBK. Slikt

"skal" ikke skje, men det skjer relativt ofte og takk og lov for det! For det er slike ting som gjør fotball så fascinerende.

 

Stabæk anno 2011 er et lag med få spillere og en reltaivt høy andel unge spillere under utvikling. Stabilitet og minstenivå er normalt litt varierende for lag med en slik profil. Når man legger til at vi har 2-3 sentrale spillere ute med skader og kampprogrammet er såvidt tett, kan vi få slike konsentrasjonsglipper som den vi så i går og tidligere har sett mot f.eks. LSK og Sogndal.

 

Vi er helt avhengig av at alle spillerne er 100% på for at vi skal vinne fotballkamper. Vi har et dårlig lavestenivå og der ligger mye av JLs utfordring. Han må stabiliserer prestasjonene slik at vi slipper slike pinlige glipper. Slik jeg ser det er først og fremst et mentalt spørsmål og jeg tror undervurdering er et sentralt tema.

 

Når det gjelder hønefoss så virket også underlaget bedritent.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


...

Vi er helt avhengig av at alle spillerne er 100% på for at vi skal vinne fotballkamper. Vi har et dårlig lavestenivå og der ligger mye av JLs utfordring. Han må stabiliserer prestasjonene slik at vi slipper slike pinlige glipper. Slik jeg ser det er først og fremst et mentalt spørsmål og jeg tror undervurdering er et sentralt tema.

...

Nå var ikke dette akkurat først kamp med laber innsats, og så vidt jeg fikk med meg ble det heller ikke spilt noen kamp på søndag. Belastningen er ikke ekstremt høy, ei heller er det mange som kan skylde på at de tok seg helt ut i forrige kamp. Enten har ikke gutta kondisjon, eller så er det ett holdnings/motivasjonsproblem. Gang på gang kommer vi i undertall fordi det andre laget flytter beine mer, og det begynner å bli ganske mange kamper vi har gjennomført uten å ta en eneste kontring i løpet av hele kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Veien til Ullevål 2011
×
×
  • Opprett ny...