Gå til innhold

Hvem erstatter Henning?


Anbefalte innlegg


Er rimelig sikker på at Henning går til Hannover innen uken er over. Hvem skal da erstatte han???

 

MIX! På tide at han får spille sentralt, selv om han kanskje er en mer naturlig erstatter for Pontus, mtp roller på midten.

 

Henter de inn noen utenifra blir det vel en fra adecco eller en vi ikke har hørt om. Har vel ikke penger til noe mer...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis det skal erstattes fra juniorlaget(noe jeg ser på som helt usannsynlig på kort sikt) så er vel den naturlige erstatteren Jiress Suka Suka.

 

Men sentrale midtbanespillere er jo det eneste Stabæk har for mye av om dagen, ja bortsett fra poeng da, men det får man vel aldri for mye av. Jeg tror vi skal klare å absorbere at Henning blir borte, men optimalt vil det neppe være.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest daglish7

Er det ikke på tide du legger bandyen på hylla og konser på fotballen Anders?:)

 

Jeg skulle gjerne sett noen fra juniorstallen. Var ikke Gromstad ganske og som en spiller foran stopperne? Mener å huske han har blitt dratt opp i diskusjonen tidligere

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Haris har vel gått inn som defensivt anker de siste kampene. Tilvenning?

 

Henning ut, kantspiller inn? Både Palmi og Mix trives vel best sentralt. En habil kantspiller inn (Keller hadde vært en drøm) så kan dette bli bra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med et ungt, billig, svensk tallent? "På tide" at vi utnytter kunnskapen til JL fra hans tid som trener for det svenske u-landslaget.. Selvom jeg ser det som mest sannsynlig at vi flytter Mix inn sentralt..

 

Det ledd jeg mener vi bør forsterke om vi får noen kroner til overs, er forsvaret.. Helst en rutinert stopper med trygghet og fart..

Endret av Forza Stabæk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Reginiussen har fått beskjed av Schalke om å finne seg en ny klubb så da er det bare å slå til. Verden skulle vært rettferdig nok til at et salg av Henning ga nok penger til å hente Reginiussen, Valsvik, Gamboa og Askar, men er redd vi ikke får noen nye i det hele tatt. Står valget mellom økonomisk balanse og en ny spiller inn, bør det være en enkel avgjørelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest daglish7

Vi har da ikke akkurat hatt historie for å drive økonomisk:(

 

Ingenting hadde dog gledet meg mer enn om JL kunne dratt ut en Tobbe light av hatten til skampris

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Tviler på at det blir hentet inn en ny, med mindre vi også slipper Pontus i sommervinduet. Da skjer det nok noe skal dere se, men neppe på sentral midtbane...

 

Kunne jeg fått velge ville jeg helst sett at vi fant en defensivt sterk høyreback, med rutine, stabilitet i spillet, lederegenskaper og hvis vi er heldige - en følsom dødballfot.

 

Men som sagt tidligere - Jeg tror fremdeles at en bakroms-spiss topper av ønskelista til IA.

 

Jeg kjenner imidlertid intet stress med å miste Henning (og Pontus) og det er digg! Vi har mange spennende midtbane typer i troppen.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kunne jeg fått velge ville jeg helst sett at vi fant en defensivt sterk høyreback, med rutine, stabilitet i spillet, lederegenskaper og hvis vi er heldige - en følsom dødballfot.

 

For Stabæk og på kort sikt er det kanskje best. For Vegar sin del tror jeg han har størst internasjonalt potensiale som høyreback. Verden, som Stabæk, flyter over av gode midtbanespillere.

 

Jeg vil heller, som Perfect7, drømme om Tore Reginussen. En stopper i landslagsklasse hadde vært akkurat det vi trenger. Om det skulle bli mye skader på midten får vi heller la Gromstad eller Suka vikariere en kamp eller to.

 

Siden vi har kjøpt inn Ondo, tror du ikke bakromsspiss er lagt litt på is? Det er ikke Ondos hovedstyrke å komme på raske løp, men han fungerer greit og har andre egenskaper som også passer bra med Veigar som makker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Siden vi har kjøpt inn Ondo, tror du ikke bakromsspiss er lagt litt på is? Det er ikke Ondos hovedstyrke å komme på raske løp, men han fungerer greit og har andre egenskaper som også passer bra med Veigar som makker.

Hepp,

 

Nei det tror jeg ikke. Med bakgrunn i at man pløyde JA rett inn som VPG foretrukkne makker i starten på sesongen etter å ha kjørt med Ondo i oppkjøringen og hadde ikke JA blitt skadet - igjen (sic) - så hadde vi sannsnynligvis fortsatt med den konstellasjonen. Men der er jeg enig med deg og uenig med JL!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi henter ikke inn erstatter for Hennning om han går. Nå er imidlertid budet fra Hannover så latterlig lavt for en landslagsspiller at Stabæk nok ikke slipper ham før etter sesongen. Ikke glem at verdien av Henning er ikke hva vi ønsker for ham eller hvor lite vi kan få for ham etter sesongslutt, men hvor intenst Hannover trenger en etablert spiller i Europeisk toppklasse. Alternativene deres til Henning er ikke billige, og det er det som må danne basis for salgsprisen. Håper virkelig at stb klarer å se denne økonomiske sammenhengen.

 

Midtbanespillere har vi som kjent nok av, men Henning er omtrent den eneste skikkelige ballvinneren med defensivt instinkt av dem jeg har sett. Sånn sett er Farnerud mye lettere å erstatte. Jeg ville likevel heller satt Farnerud ned, på grunn av pasningsfoten og blikket, Mix inn som Farnerud og latt Johan eller Palmi ta høyrekanten, slik: (442 med diamant på midten)

 

JK+L

 

Vegar - Groms/Haris - Hammer - Bjarni

 

Palmi(Johan) - Pontus (def) - Mix (off) - Olle

 

Veigar - Ondo

 

Mitt håp er at vi etterhvert i denne oppstillingen får enda mer ut av Pontus enn hva vi har fått i hvert fall inneværende og forrige sesong.

 

Utfordrere: Primært Skjelvik, deretter Aase etc.

 

Men som sagt, jeg tror ikke HH går med mindre Hannover åpner lommeboka så de kommer med mer enn skambud.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Siden vi har kjøpt inn Ondo, tror du ikke bakromsspiss er lagt litt på is? Det er ikke Ondos hovedstyrke å komme på raske løp, men han fungerer greit og har andre egenskaper som også passer bra med Veigar som makker.

Hepp,

Nei det tror jeg ikke. Med bakgrunn i at man pløyde JA rett inn som VPG foretrukkne makker i starten på sesongen etter å ha kjørt med Ondo i oppkjøringen og hadde ikke JA blitt skadet - igjen (sic) - så hadde vi sannsnynligvis fortsatt med den konstellasjonen. Men der er jeg enig med deg og uenig med JL!

@ringo

 

 

Men ble ikke Ondo skadet rett før sesongpremieren? Han spillte noen kamper, men med var synlig plaget av ett eller annet (var det hamstring?)

Tror du ikke Ondo er den foretrukne, når han er helt skadefri?

 

JA på topp har jeg liten sans for ettersom hans største styrke er å komme fra dypet og golle / skape tellefeil i forsvaret. Når han er på topp truer han det samme rommet som Veigar og blir alt for ofte markert helt ut av kampen. Da ville jeg heller ha brukt Palmi som jo ikke akkurat gjorde seg bort i Kristiansand...

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jeg ville likevel heller satt Farnerud ned, på grunn av pasningsfoten og blikket, Mix inn som Farnerud og latt Johan eller Palmi ta høyrekanten, slik: (442 med diamant på midten)

 

JK+L

 

Vegar - Groms/Haris - Hammer - Bjarni

 

Palmi(Johan) - Pontus (def) - Mix (off) - Olle

 

Veigar - Ondo

 

Mitt håp er at vi etterhvert i denne oppstillingen får enda mer ut av Pontus enn hva vi har fått i hvert fall inneværende og forrige sesong.

 

 

 

Støtter forslaget om å sette PF ned som defensiv midtbane, tror det kan være en veldig bra løsning. Han er jo en skikkelig terrier og god til å vinne baller, når han har vært på sitt beste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må Suka Suka bli 18 før han kan få a-lags kontrakt? Eller har han fylt 18 allerede?

 

Ja det må han (ifølge han selv) - noe han dessverre ikke blir før sesongen er over.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må Suka Suka bli 18 før han kan få a-lags kontrakt? Eller har han fylt 18 allerede?

 

Ja det må han (ifølge han selv) - noe han dessverre ikke blir før sesongen er over.

 

Han må ihvertfall ikke være 18 for å kunne spille Tippeliga.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingen kan erstatte Henning i dagens tropp. Håper vi kjøper Doffen og kanskje hente tilbake Alan i sommer. Da kan det bli gull!

 

Tar du ansvaret for å rane banken?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingen kan erstatte Henning i dagens tropp. Håper vi kjøper Doffen og kanskje hente tilbake Alan i sommer. Da kan det bli gull!

 

Sikker på at Doffen har blaatt hjerte?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingen kan erstatte Henning i dagens tropp. Håper vi kjøper Doffen og kanskje hente tilbake Alan i sommer. Da kan det bli gull!

 

hva er det du har fått i deg til frokost a?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingen kan erstatte Henning i dagens tropp. Håper vi kjøper Doffen og kanskje hente tilbake Alan i sommer. Da kan det bli gull!

Helt enig.

La oss kjøpe spilleren som har skuffet mest på laget som ligger på 11. plass i Tippeligaen. Det lukter det gull av.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingen kan erstatte Henning i dagens tropp. Håper vi kjøper Doffen og kanskje hente tilbake Alan i sommer. Da kan det bli gull!

 

hva er det du har fått i deg til frokost a?

 

To brødskiver med brunost og et glass melk, hvordan det?

 

Alan ble jo elsket av Stabækfansen, bortsett fra de idiotene som hang opp det banneret i sin tid. Etter den episoden meldte jeg meg faktisk ut av Support i protest! Men alle vi som elsket Alan bør vurdere en kampanje for å overtale ledelsen om å hente han tilbake! Så innmari dyr kan han ikke være? Jeg vil anta et sted rundt 7 millioner kanskje? Og om Henning blir solgt til West Bromwich for 10 millioner som en eller annen skrev her, så har vi fortsatt 3 millioner å bruke på Doffen.

 

Om vi henter Alan tilbake så skal jeg jammen meg melde meg inn i Support igjen og kjøpe ny drakt med Alanzinho på ryggen:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingen kan erstatte Henning i dagens tropp. Håper vi kjøper Doffen og kanskje hente tilbake Alan i sommer. Da kan det bli gull!

 

hva er det du har fått i deg til frokost a?

 

To brødskiver med brunost og et glass melk, hvordan det?

 

Alan ble jo elsket av Stabækfansen, bortsett fra de idiotene som hang opp det banneret i sin tid. Etter den episoden meldte jeg meg faktisk ut av Support i protest! Men alle vi som elsket Alan bør vurdere en kampanje for å overtale ledelsen om å hente han tilbake! Så innmari dyr kan han ikke være? Jeg vil anta et sted rundt 7 millioner kanskje? Og om Henning blir solgt til West Bromwich for 10 millioner som en eller annen skrev her, så har vi fortsatt 3 millioner å bruke på Doffen.

 

Om vi henter Alan tilbake så skal jeg jammen meg melde meg inn i Support igjen og kjøpe ny drakt med Alanzinho på ryggen:)

 

Vi glemmer aldri Karate-Somen og Ninja-Alan, så jeg skjønte at dette var en tullebruker.

 

Jeg skal ikke avsløre deg, jeg vet hvem du er. Du bruker samme IP-adresse som en svært dedikert tribunesliter, tifoarbeider og forumdeltaker.

 

***

 

Ååh, nå ble jeg hypp på en BigMac ass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Hvem erstatter Henning?
×
×
  • Opprett ny...