Gå til innhold

S08 - STB


Slum
 Del

Anbefalte innlegg

12 125

Øyvind Hoås, Martin Wiig, Michael Røn og Magnar Ødegaard er alle usikre før matchen på torsdag.

 

Jeg vil se følgende lag:

 

JKL

VEH - HS - JH - BOE

JS - HH - PF - AJOO

VPG - GMO

 

Usikker på om JH er et bedre alternativ enn MMS på midtstopperplassen. Haris er vel bankers i en kamp som denne?

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Øyvind Hoås, Martin Wiig, Michael Røn og Magnar Ødegaard er alle usikre før matchen på torsdag.

 

Jeg vil se følgende lag:

 

JKL

VEH - HS - JH - BOE

JS - HH - PF - AJOO

VPG - GMO

 

Usikker på om JH er et bedre alternativ enn MMS på midtstopperplassen. Haris er vel bankers i en kamp som denne?

 

Bytt ut JKL med Jon så er jeg enig!

Hammer har vel mere luftstyrke enn MMS (kan komme godt med i en kamp som denne) ... Ellers er det vel ganske jevnt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan ikke helt se at Haris har spillt seg inn i laget..

Det har han selvsagt ikke (når skulle han ha gjort det?). Spørsmålet er heller om han har spilt seg ut av laget i større grad enn de andre som har spilt i midtforsvaret denne sesongen. Min mening er at det har han ikke og at de andre faktisk talt har gjort flere og større defensive feil. Men Morten har vist formstigning de siste par kampene og Jørgen er såpass fersk og ung at vi må akseptere mer variasjon og flere feil fra han i talentsatsningens navn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper på;

 

JK

VEH-MMS-JH-BOE

Mix-HH-PF-AJOO

VGP-GMO

 

Før sesongen ville jeg sagt at dette var en sikker 3 poenger, men S08 har vært solide hjemme, så er vel ikke en bombesikker lenger.. På den andre siden har vi plukket bra med poeng borte, og rekken med T-S-S burde tilsi 3 poeng..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter tapet mot et sterkt svekket Aafk, er trua svekket her...

Så du kampen? Om Stabæk klarer å levere 90 prosent av hva de gjorde mot Aafk, så vinner de lett. Tipper 2-0 til Stabæk. Olle-Olle og Veigar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tross fantastisk spill i forrige kamp, spesielt i første omgang, har vi noe å hevne i denne kampen.

 

Sarp var nok fornøyde med å stjele med seg ett poeng fra plankebyen (synd det ikke ble tre), og ditto fornøyde med hjemmestatistikken (synd første poengtapet kom i forrige hjemmekamp).

 

Selv om det kunne vært enda tydeligere, er det vi som har noe å hevne i denne kampen, og de som har noe å forsvare. Uansett er ikke sarp et lag som er særlig gode på det vi hater å møte: lag som legger seg bakpå. De vil ha ballen og spille. Det vil vi og, men på det skal vi være bedre enn dem. Dette tror jeg bør bli tre poeng, men noe målforskjellshelbredende kalasresultat må vi nok fortsatt se langt etter. 2-1 til oss?

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter tapet mot et sterkt svekket Aafk, er trua svekket her...

Så du kampen? Om Stabæk klarer å levere 90 prosent av hva de gjorde mot Aafk, så vinner de lett. Tipper 2-0 til Stabæk. Olle-Olle og Veigar.

Hvis forsvaret leverer 90% av det som ble vist mot Aafk får vi fort 5-6 mål i mot.. (ja, jeg så kampen)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter tapet mot et sterkt svekket Aafk, er trua svekket her...

Så du kampen? Om Stabæk klarer å levere 90 prosent av hva de gjorde mot Aafk, så vinner de lett. Tipper 2-0 til Stabæk. Olle-Olle og Veigar.

ja, og samme prestasjon som mot aafk vil före til baklengsmaal...

haaper at jon staar i maal i dag.

det jeg saa paa treningen kunne ikke overbevise meg at jan kjell er riktig mann i buret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan ikke helt se at Haris har spillt seg inn i laget..

Det har han selvsagt ikke (når skulle han ha gjort det?). Spørsmålet er heller om han har spilt seg ut av laget i større grad enn de andre som har spilt i midtforsvaret denne sesongen. Min mening er at det har han ikke og at de andre faktisk talt har gjort flere og større defensive feil. Men Morten har vist formstigning de siste par kampene og Jørgen er såpass fersk og ung at vi må akseptere mer variasjon og flere feil fra han i talentsatsningens navn.

 

Jeg ser heller ikke helt at noen soleklart har spillt seg ut av midtforsvaret, nei. Så hvis noen skulle inn, måtte de ha vært grunnet solid spill på 2.laget... Tror Gromstad er nærmere 11'rn enn Haris..

 

Mulig jeg er overdrevent negativ til Haris, og at mine vurderinger er farget av dette...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Never change a losing team..?

 

Den eneste forandringen jeg ville ha gjort ifra laget som tapte mot Aafk hadde vært å (kjøpe og) sette Sten Grytebust i mål...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den eneste forandringen jeg ville ha gjort ifra laget som tapte mot Aafk hadde vært å (kjøpe og) sette Sten Grytebust i mål...

Veigar og Mix fungerte ikke godt sammen, det ble mye like bevegelser og søking mot de samme rommene. Mix er heller ingen spisstype - kan hende en god hengende spiss - men i tospann med Veigar har jeg liten tro på at vi får et komplementært spisspar. Nå har vi brukt Ondo, Andersson, Aase, Skjelvik, Palmason og Diskerud som makker til Veigar. Kunne kanskje vært en idé å få inn litt kontinuitet der med en skikkelig spiss i stedet for stadige endringer med midtbanespillere på topp.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye bra i førsteomgang, foruten målet og at vi ikke har kontroll på rommet mellom forsvaret og midtbanen vår. Også er det som man kunne anta utfra det vi så med samme ellever i forrige kamp: Mix og Veigar fungerer dårlig sammen og Palmi burde ikke være i førsteelleveren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det bare meg eller er komentatoren på sumo meget S08 vennlig?

siden han mener ballinhav er likt, sarpsborg har hatt de største sjansene og at 1 omgang har vært jevn..

 

I tillegg til at hver gang S08 er i angrep og bummer synes han det er synd!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ollé Ollé hadde en periode der han lagde endel frispark og pådro seg et gult kort. Det kombinert med at han gjerne daler litt i prestasjon og intensitet mot slutten av kampene var nok årsaken til at han ble tatt ut. Men han er jo mye bedre og bidro med mye mer enn Palmi.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

S08 - STB
×
×
  • Opprett ny...