Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk Brann


Håvard
 Del

  

79 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


4 seire på rad, klarer vi 5?

4 seire på rad er ikke hverdagskost for oss, sist gang var i gullsesongen 2008, da klarte vi det imidlertid i 2 perioder i tillegg til klubbrekorden på 6 strake seire. 10 ganger tidligere har vi klart 4 eller flere seire på rad, og i disse sesongene har vi dårligst blitt nr 5.

 

6 kamper:

- April/juni 2008 (gull)

- Juli/august 1997 (5. plass)

5 kamper:

- Juni/juli 2007 (sølv)

- Juni/juli 2001 (4. plass)

4 kamper:

- Juli/august og september/oktober 2008 (gull)

- Juni/juli 2002 (5. plass)

- September/oktober 1999 (5. plass)

- Juli/august og august/september 1998 (bronse)

 

Innbyrdes oppgjør

Hjemme: 10-1-4, 36-14

Borte: 3-5-8, 21-43

Totalt: 13-6-12, 57-57

 

Fjorårets hjemmekamp: 2-1 (Hoff og Eiriksson, kampen spilt på Ullevaal)

Vårkampen: 1-2 (Hedenstad)

Største seier: 7-1 (Nadderud -00)

Største tap: 1-8 (Brann Stdion -01)

Vi har nå 3 strake hjemmeseire mot Brann, siste tap kom i seriepremieren i Branns gullår, 2007

 

Tabeller

Tabellen

1. Molde 12-2-5, 38-29, 38p (19 kamper)

2. Brann 10-3-6, 34-31, 33p (19 kamper)

4. Stabæk 10-2-6, 35-53, 32p (18 kamper)

Ser vi bort fra gullåret 2008, har vi bare 2 ganger vært like nære serielederen etter 19 runder. Vi var 6 poeng bak både i -02 og -07.

 

Hjemmetabell

10. Stabæk 5-0-4, 13-14, 15p

Bortetabell

3. Brann 4-1-4, 19-21, 13p

 

Formtabell

3. Stabæk 4-1-1, 14-8, 13p (U-T-S-S-S-S)

Siste 4 hjemmekamper: T (Viking) - S (RBK) - S (Start) - S (Godset)

4. Brann 4-1-1, 12-9, 13p (S-S-T-S-S-U)

Siste 4 bortekamper: T (Viking)- S (Sarpsborg)- T(FFK)- S (Odd)

 

Målsjanser og sjanseutnyttelse

Målsjanser for

2. Brann 104 (snitt 5.47)

3. Stabæk 98 (snitt 5.44)

Målsjanser mot

9. Stabæk 80 (snitt 4.44)

13. Brann 96 (snitt 5.05)

Sjanseutnyttelse

6. Stabæk 35.7%

8. Brann 32.7%

Avverging av sjanser

5. Brann 67.7%

16. Stabæk 60.0%

 

Det er duket for toppkamp (og TV-sendt kamp) på Telenor Arena. Ekstra morsomt i og med at dette er to lag som ikke var tippet i toppen før sesongen, men nå er det 2. plass mot 4. plass på tabellen. Vi jakter også vår 5. strake seire, og det er ikke mange lag som statistisk er bedre å møte på hjemmebane enn Brann. Hele 10 seire har vi på 15 hjemmekamper og vi har vunnet siste 3 hjemme mot Brann. Vi får se 2 gode offensive lag som begge er helt oppe i toppen av sjansetabellen. Historisk sett pleier matchene mot Brann å bli underholdene, i hele 24 av 31 kamper er det scoret 3 mål eller mer.

 

Møt opp til toppkampen på Telenor Arena, ta helst med en venn eller to. En fullsatt Telenor Arena betyr både penger i kassa og god stemning på tribunen!

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jon

Hedens - Skjønsis - Haris - Bjarni

Johan - Farnis - Mix - Ollé

Åsa - Palmi

Blir ikke Haris og Morten litt for like i stilen til å danne midtstopperpar? Innbiler meg at Gromstad er en bedre makker til MMS enn Haris? Det er vel ikke så mange spørsmålstegn ellers, men ser ut til at JL foretrekker Palmi på kant og Johan på topp

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Man må vel skjelne litt til hva bergensvina stiller med på topp før vi velger. Men jeg skulle gjerne sett Haris og Morten sammen nå. Tror de hadde taklet leggskinna av branns spisser. sikle...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan er reglene for pådratte kort i køppen? Kim Ojo har 4 gule i TL og pådro seg et til i Stavanger, må han sone mot oss? eller er Køpp Køpp?

 

Når det gjelder Brann har de gode men uslepne spillere fremover. Jeg synes det scorter mye på spillerforståelse hos både Ojo, Guastavino og Bentley men farten kan bli et problem imot oss. Brann har også målfarlige midtbanespillere i Mjelde og Haugen.

 

Deres beste spiller er etter mitt skjønn Austin, som herjet med Pall i det motsatte oppgjøret i Bergen. Han er en god ballvinner, og i motsetning til ("Nord-europas beste") Kristoffer Hæstad er han en ikke så værst ballfordeler heller. God motor og fysikk. Den opplagte løsningen for å unngå at Austin får dominere på midten / mellomrommet er å holde et høyt balltempo med få touch på ballen. Vi har faktisk vært bedre til dette etter at Pall dro til Engen.

 

Når det gjelder oss selv har vi utfordringer i form av karantener. Bak er det et spørsmål om Gromstad eller Haris skal gå inn for Hammer. I utgangspunktet er det ønskelig med en spillende stopper og en mer grovarbeider. Sånn sett kan Haris bli for lik MMS i stilen. Haris har imidlertid etter hva jeg skjønner, gjort sakene sine bra på andrelaget. og jeg ser for meg at Haris er typen som kan irritere de noe umodne angrepsspillerne til Brann, og få det til å koke for dem (Som f. eks det gjorde for Ojo i Drammen).

 

En mulig løsning er å flytte Vegar opp på kant, og MMS ut på backen, og spille med Gromstad og Haris i midten. Bjarni på venstre er selvskreven. Ulempen med dette er at vi får et helt nytt stopperpar. Men vi får en spillende stopper i Gromstad som kan starte angrep bakfra og Haris som tilsynelatende er i form. Palmi flyttes opp til spiss sammen med Aase og Johan dyttes ned på venstrekanten. Olle Olle varmer benken etter en dårlig og en middels dårlig kamp. Men kan komme inn og gjøre en forskjell ila. kampen. Fra kantrollen vil Johan i større grad kunne komme på dype løp. Og Palmi vil kunne fortsette å dyrke de gode relasjonene som han har fått med Vegar (for den siste tiden har det kommet mye bra ifra høyresiden vår med VEH og PRP).

 

Foran vil Aase og Palmi sammen åpne rom for hverandre / Johan. Det gir følgende start-XI

 

JK

MMS - TMG - HS - BOE

VEH - PF - MIX - JA

PRP - TAA

 

Og med AOO benken har vi muligheter for en "impact-sub". I tillegg til JKL, Bergholtz, Benjaminsen og Stengel. Ulempe? Nytt stopperpar, men etter min oppfattning et godt utgangspunkt med de mulighetene vi har. I tillegg har både PRP, VEH og MMS spillt i hhv. spiss, kant og back-rolle før...

 

edit: leif

Endret av MSL
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Til denne kampen må alle huske å ta med en venn (som kan stå og synge) på ståfeltet.

 

Hvis vennen din er som min og sutrer over at det koster så mye så gir du ham en lusing og sier "hold kjeft, gutt, det koster bare en hundrings!"

 

Fra forsiden:

http://www.stabaek.no/nyheter/vennepris-pa-sondagens-toppoppgjor-1227

 

Vennepris på søndagens toppoppgjør

artikkelbildesss.png

På søndag kan alle som er medlem invitere med seg venner til ståfeltet! Vi vet det er mange der ute som gjerne vil teste ut ståfeltet en kamp for å føle på stemningen, og nå er de hjertelig velkommen i følge med et medlem.

 

På søndag kveld tar vi i mot Brann på hjemmebane og det er duket for en fantastisk kamp på Fornebu. Delt 3.plass møter 2. plass i en klassisk 6-poengskamp og vi ønsker som seg hør og bør å lage best mulig stemning for gutta våre på banen. Det fortjener de!

 

I samarbeid med Stabæk har vi derfor bestemt oss for å åpne feltet for venner av medlemmer, samt redusere billettprisen, for å få inn enda mer stemmeprakt. For det skal være sagt, - alle som benytter seg av tilbudet må selvfølgelig bidra fra tribunen! Og vi oppfordrer naturligvis til at folk melder seg inn også.

 

Informasjon

  • Minst én i følget må være medlem i Stabæk Support
  • Dere må stå og synge sammen med oss
  • Billetter kjøpes ved vår inngang og koster kun 100 kr (ord. pris 180 kr)
  • Medlemskap kan kjøpes før og etter kamp inne på stadion. Se priser og informasjon her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


JK

MMS - TMG - HS - BOE

VEH - PF - MIX - JA

PRP - TAA

Ikke sikkert at det er så dumt med den backrekken. TMG og HS spiller vel sammen på 2. laget? I såfall kjenner de hverandre bedre i kampsituasjon enn MMS/TMG eller MMS/HS. VEH på midtbanen tilfører defensive fibre og løpskapasitet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke sikkert at det er så dumt med den backrekken. TMG og HS spiller vel sammen på 2. laget? I såfall kjenner de hverandre bedre i kampsituasjon enn MMS/TMG eller MMS/HS. VEH på midtbanen tilfører defensive fibre og løpskapasitet.

 

Godt poeng! Gleder meg til søndag!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da har jeg fått med meg minst 3 kompiser til kampen.

 

Kom igjen folkens, det blir så jævlig bra stemning om vi kan få opp mot 10000 tilskuere. I tillegg vil det bety ekstra kronasjer for klubben, samt se bra ut på TV2. Spør fettere, kusiner, venner, fiender, kollegaer, naboer, elskerinner osv osv.

 

Dette blir moro!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bergenserne er i det poetiske hjørnet før kampen.

 

Mulighetene er der for at denne teksten dukker opp på et banner;

PERMITTERINGER OG STADION UTEN VERDIER,

HAR DERE PRØVD ROALDS BANK-GARANTIER?

ref, BBBs kamptråd.

 

Noen idé om tilskuertall på søndag? Selv har jeg med 5 ekstra som vanligvis ikke er der. At et par av dem er Brannsupportere får så være...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen idé om tilskuertall på søndag? Selv har jeg med 5 ekstra som vanligvis ikke er der. At et par av dem er Brannsupportere får så være...

 

Alt over 8.500 tror jeg vi skal være veldig fornøyd med. Selv i året-med-de-vanvittige-tilskuertall (2009) ble det ikke solgt mer enn 10001 billetter til STB-SKB.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bergenserne er i det poetiske hjørnet før kampen.

 

Mulighetene er der for at denne teksten dukker opp på et banner;

PERMITTERINGER OG STADION UTEN VERDIER,

HAR DERE PRØVD ROALDS BANK-GARANTIER?

ref, BBBs kamptråd.

 

Noen idé om tilskuertall på søndag? Selv har jeg med 5 ekstra som vanligvis ikke er der. At et par av dem er Brannsupportere får så være...

 

5 er kjempebra! Jeg har med 2 eller 3 ekstra. Har prøvd 3-4 til, og erfaringsmessig kommer en del bare de har blitt spurt nok ganger.

 

Vi må virkelig mobilisere til denne kampen, og få rullet ut noen positive overskrifter! Håper alle gjøre sitt (på samme måte som med innsamlingen)

 

Edit: Noen som vet om Fredrik Brustad er klar nå? Hadde vært bra med en mann ekstra på en særdeles tynn benk.

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Endelig kamp-dag. Merker man er avhengig når en dag (og noen timer) ekstra fra forrige kamp virker som en evighet mer enn den vanlige uka.

 

Flagget er nå uansett heist på terrassen og nervene er i helspenn. Vet ikke om jeg gleder eller gruer meg mest til kampen i dag. Tror fort resultatet kan bli en flere-måls-seier begge veier. Tap vil være en liten katastrofe, seier tar oss til medaljeplass mens uavgjort absolutt vil være til å leve med. Uavgjort ønsker jeg med definitivt mellom Molde og Lillestrøm i dag også!

 

Heia et skadefritt (bank i bordet) Stabæk!

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lagoppstilling (SMS)

JK

VEH-TMG-MMS-BOE

PRP-Mix-PF-JAOO

JA-TAA

 

Dette synes jeg ser fornuftig ut. Rene bytter Hammer/Gromstad og Ondo/Aase. Synes det innbyr til mest mulig trygghet med tanke på at vi har prestert såpass bra de siste 5-6 kampene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk Brann
×
×
  • Opprett ny...