Gå til innhold

Turtråd Frankfurt


andersmann
 Del

Anbefalte innlegg


Ja da har jeg bestilt tur med ryanair fra Torp til Frankfurt fra mandag 3. kl 2155 til fredag 7. oktober kl 2135

 

Er det fler som reiser med det samme flyet og skal vi ordne overnatting sammen vi som drar.

 

Gleder meg til å følge Stabæk i Europa i 2011 også.

 

Og i november tar vi Paris.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal nedover jeg også, men blir nok ikke fullt så lenge. Blir vel enten tirsdag-torsdag, eller onsdag-fredag avhengig av kampdato. Drøyes det for lenge med å fastsette dato blir det vel tirsdag-fredag. Flyr vel enten SAS eller Lufthansa.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For å få greie flypriser virker det som flyselskapene vil at man skal være to netter borte, da kan man egentlig bestille onsdag-fredag før man vet når kampen går. Priseksempler:

 

Lufthansa :

Oslo - Frankfurt Onsdag 10.30 - 12.35

Frankfurt - Oslo Fredag 11.15 - 13.05

Totalpris 1489 kroner

 

SAS :

Onsdag 9.35 - 11.45

Fredag 12.40 - 14.35

Totalpris 1493 kroner

 

Dette er da ikke så gæernt?

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For å få greie flypriser virker det som flyselskapene vil at man skal være to netter borte, da kan man egentlig bestille onsdag-fredag før man vet når kampen går. Priseksempler:

 

Lufthansa :

Oslo - Frankfurt Onsdag 10.30 - 12.35

Frankfurt - Oslo Fredag 11.15 - 13.05

Totalpris 1489 kroner

 

SAS :

Onsdag 9.35 - 11.45

Fredag 12.40 - 14.35

Totalpris 1493 kroner

 

Dette er da ikke så gæernt?

 

 

 

Det er ikke gæernt i det heletatt. Midre enn jeg betalte for å fly tur retur Trondheim i forbindelse med Trondheims-ørn kampen.

Skal man først ned hadde det vært greit å ha hele kampdagen tilgjenngelig og ikke stresse rett fra flyplassen til kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et rallealternativ for de som har ferie er jo bil+ferge. Jeg holder den muligheten åpen dersom noen er med.

Peppes bil i tyskland er vel relativt sjelden??

 

Skal ikke du være med da Mads?

Med uavklart jobbsituasjon så får jeg sette denne turen på vent inntil videre, men lysten er der, så har jeg mulighet så skal jeg prøve å få det til, jeg liker jo å kjøre, men Colorline er svindyrt dersom en ikke har noe bekjentskaper som kan skaffe billige biletter, eller er student. jeg antar det er ca 1300km å kjøre og det føles litt langt bare for 2x45min kamp

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et rallealternativ for de som har ferie er jo bil+ferge. Jeg holder den muligheten åpen dersom noen er med.

Peppes bil i tyskland er vel relativt sjelden??

Da får det bli scooter'n.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et rallealternativ for de som har ferie er jo bil+ferge. Jeg holder den muligheten åpen dersom noen er med.

Peppes bil i tyskland er vel relativt sjelden??

Da får det bli scooter'n.

Da slipper du å få knuste vindusruter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er med.

Skal alle bare bestille hver for seg eller?

 

Kanskje de som ønsker/vurderer å reise ned kan møtes over en kopp urtete.

Kunne vært greit å booke samme hotell osv.

 

Først bør vi vel få vite når kampen går, eventuelt finne ut at det kommer vi ikke til å få vite i tide. Helt enig i at vi bør prøve å få reist ned sammen. Jeg er ikke særlig godt kjent i Frankfurt, og slår gjerne følge med noen andre som ikke har (evt. har) vært der før.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er med.

Skal alle bare bestille hver for seg eller?

 

Kanskje de som ønsker/vurderer å reise ned kan møtes over en kopp urtete.

Kunne vært greit å booke samme hotell osv.

 

Først bør vi vel få vite når kampen går, eventuelt finne ut at det kommer vi ikke til å få vite i tide. Helt enig i at vi bør prøve å få reist ned sammen. Jeg er ikke særlig godt kjent i Frankfurt, og slår gjerne følge med noen andre som ikke har (evt. har) vært der før.

Både http://www.stabak.no/kamper/?selectTeam=kamper_kvinner_2009 og http://www.uefa.com/womenschampionsleague/season=2012/matches/round=2000288/match=2008496/index.html opererer med onsdag 5.10.

Stabæk har satt kamptidspunktet til 16:00, hvilket virker sannsynlig siden det ikke er flomlys på arenaen i Frankfurt, men UEFA har ikke angitt annet enn dato. Jeg vet ikke om vi kan anse datoen og klokkeslettet på stabak.no som offisiell?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er med.

Skal alle bare bestille hver for seg eller?

 

Kanskje de som ønsker/vurderer å reise ned kan møtes over en kopp urtete.

Kunne vært greit å booke samme hotell osv.

 

Først bør vi vel få vite når kampen går, eventuelt finne ut at det kommer vi ikke til å få vite i tide. Helt enig i at vi bør prøve å få reist ned sammen. Jeg er ikke særlig godt kjent i Frankfurt, og slår gjerne følge med noen andre som ikke har (evt. har) vært der før.

Både http://www.stabak.no/kamper/?selectTeam=kamper_kvinner_2009 og http://www.uefa.com/womenschampionsleague/season=2012/matches/round=2000288/match=2008496/index.html opererer med onsdag 5.10.

Stabæk har satt kamptidspunktet til 16:00, hvilket virker sannsynlig siden det ikke er flomlys på arenaen i Frankfurt, men UEFA har ikke angitt annet enn dato. Jeg vet ikke om vi kan anse datoen og klokkeslettet på stabak.no som offisiell?

Så vidt jeg vet er det den datoen og tidspunktet man i utgangspunktet er blitt enige om, men Frankfurt har visstnok fått utsettelse til i morgen på å bekrefte det endelig. At det står onsdag 5.10 på UEFAs sider tror jeg er for at det blir lagt inn automatisk før man kommer med endelig tidspunkt.

 

Så regner med at ting blir bekreftet i morgen, og at flybilletter og hotellpriser ikke har gått opp før det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


RyanAir flyr vel såvidt jeg kan se bare mandag, onsdag og fredag til Frankfurt (Hahn), så det krever jo noen flere fridager.

Alternativet blir SAS, men der er billettene blitt dyrere nå. F.eks. ned om morgenen onsdag og retur torsdag, så blir billigste kombinasjon over 4000. Blir noenlunde de samme prisene hos Lufthansa.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


RyanAir flyr vel såvidt jeg kan se bare mandag, onsdag og fredag til Frankfurt (Hahn), så det krever jo noen flere fridager.

Alternativet blir SAS, men der er billettene blitt dyrere nå. F.eks. ned om morgenen onsdag og retur torsdag, så blir billigste kombinasjon over 4000. Blir noenlunde de samme prisene hos Lufthansa.

 

For å få det billig hos SAS/Lufhansa, må du være to netter i Frankfurt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1453 kr med direktefly t/r tirsdag-torsdag. Det er fire kroner billigere enn sist jeg sjekket. 1256 kr tirsdag-fredag. Her har prisen gått opp noe. Eurosport har forøvrig vist sin interesse for kampene. Problemet er at det ikke er noen til å produsere sendingene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forslag med lufthansa :

 

Ned tirsdag kveld 19.10 - 21.10

Retur torsdag ettermiddag 16.40 - 18.30

 

Totalpris 1486

 

Jeg har jo egentlig ferie, men har småunger å passe på, så jeg kan ikke ta for mange dager fri. I dette tilfellet slipper jeg unna med to hverdager, men har likevel god tid - hele onsdagen i Frankfurt - god tid på torsdag når rusen fra seiersfylla sitter godt i...

 

Synspunkter på tidspunktene?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har booket SAS ned til Frankfurt tirsdag 4 oktober kl 14:20 med hjemreise torsdag kl 17:20

Pris 1490kr. Vi er nå i hvert fall to stk som har booket disse flightene.

 

Scandinavian Airlines

Oslo - Frankfurt 14.20 16.25 13.40 1PC

Scandinavian Airlines

Frankfurt - Oslo 17.20 19.15 16.35 1PC

Fare 550.00 NOK

Taxes, Fees & Charges 940.00 NOK

Ticket Amount 1490.00 NOK

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har booket SAS ned til Frankfurt tirsdag 4 oktober kl 14:20 med hjemreise torsdag kl 17:20

Pris 1490kr. Vi er nå i hvert fall to stk som har booket disse flightene.

 

Scandinavian Airlines

Oslo - Frankfurt 14.20 16.25 13.40 1PC

Scandinavian Airlines

Frankfurt - Oslo 17.20 19.15 16.35 1PC

Fare 550.00 NOK

Taxes, Fees & Charges 940.00 NOK

Ticket Amount 1490.00 NOK

 

Nå er det ihvertfall fire. Har i tillegg booket inn på Radisson BLU, Franklinstrasse 65, Frankfurt. Betalt 2176 kr for to personer i dobbeltrom i to døgn inkl. frokost. Bestilt fra hotell.no. Andre bookingselskaper hadde høyere pris, og ikke inkl. frokost. Bra standard på frokosten, men koster urimelig mye om man skal betale for den i tillegg.

 

Ligger neppe mer enn 10-15 min gange fra stadion, og har en bar som det således kan gå an å lade opp i før kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ligger neppe mer enn 10-15 min gange fra stadion, og har en bar som det således kan gå an å lade opp i før kamp.

Har vel ikke Solo i Tyskland?

Solo var på hotellet sist jeg var der :) Helt grei å lade opp med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er med.

Skal alle bare bestille hver for seg eller?

 

Kanskje de som ønsker/vurderer å reise ned kan møtes over en kopp urtete.

Kunne vært greit å booke samme hotell osv.

Enig med du, Bendix.

Det er foreløpig minst fem av oss som har booket oss inn på Hotel Ibis Frankfurt City Messe. http://www.ibishotel.com/gb/hotel-3682-ibis-frankfurt-city-messe/index.shtml

 

Dette er et veldig rimelig hotell, og det koster ikke mer enn litt i overkant av 300 kroner per person per natt i dobbeltrom.

 

Flyavgangen som er nevnt i tråden her ser også ut til å bli en veldig blaa avgang. Hele turen med opphold kommer da på rett i overkant av 2000 kroner.

 

Og så slipper vi urtete!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er med.

Skal alle bare bestille hver for seg eller?

 

Kanskje de som ønsker/vurderer å reise ned kan møtes over en kopp urtete.

Kunne vært greit å booke samme hotell osv.

Enig med du, Bendix.

Det er foreløpig minst fem av oss som har booket oss inn på Hotel Ibis Frankfurt City Messe. http://www.ibishotel.com/gb/hotel-3682-ibis-frankfurt-city-messe/index.shtml

 

Dette er et veldig rimelig hotell, og det koster ikke mer enn litt i overkant av 300 kroner per person per natt i dobbeltrom.

 

Flyavgangen som er nevnt i tråden her ser også ut til å bli en veldig blaa avgang. Hele turen med opphold kommer da på rett i overkant av 2000 kroner.

 

Og så slipper vi urtete!

 

Det koster 39 euro per rom per natt uansett om det er 1 eller 2 personer som sover der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg booket samme turen:

Tur 4/10 kl. 14:20 - 16:25

Retur 6/10 kl. 17:20 - 19:15

 

Hotell

Hotel ibis Frankfurt City Messe

 

 

Har tatt et litt senere fly (får å bevare arbeidsdagen tirsdag), og ankommer ikke Frankfurt før 21.10. Drar omtrent samtidig med dere (sparte 500 kroner på å dra 40 minutter før).

 

 

Regner med at det står en limo klar når jeg ankommer Frankfurt? Godt.

Gleder meg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Turtråd Frankfurt
×
×
  • Opprett ny...