Gå til innhold

Alt er håpløst og vi gir oss ikke!


arni
 Del

Anbefalte innlegg


Av et budsjett på 20 mill så trodde jeg at sponsormidler+billettinntekter ville utgjøre mer enn 11 millioner egentlig. Er det noen med peiling på fotballøkonomi som kan ha en grei formening om hva de siste 9 kan komme fra, og hvordan det er fordelt på feks mediainntekter, kioskdrift, salg av merch, og Gud forby, salg av spillere?

 

 

Man skulle kanskje kunne tro at f.eks. et Stengel-salg til mellom 5 og 10 mill kunne gjøre ganske mye, og det virker vel ikke helt usannsynlig heller. Men etter det som ble sagt på møtet i går, og som alltidblaa refererer litt lenger oppe her, så er det åpenbart at så usikre poster ikke er med i det 20-millioners budsjettet som ble nevnt i går. Det får bli en bonus. Av de manglende ca. 9 millionene, er det vel en god del inntekter fra NFF skulle jeg tro. Det blir helt klart en nedgang fra i fjor, men det vil fortsatt være snakk om millioner. Er det noen som har en oversikt over inntektsmulighetene i adecco når det gjelder plasseringpenger, juniorpenger, TV-kamp-penger osv.?

 

Utenom A-laget for gutta var det to andre satsinger som ble omtalt i går:

- Damelaget får også smake ostehøvelen, men de har nylig fått beskjed, og vurderer fortsatt hvordan man skal klare å løse dette. Jeg frykter at vi kan se langt etter å ha et av Nordens beste lag en stund framover.

- Juniorsatsingen (helt fra 8-9 år og opp til man kan tas opp til A-laget) skal fortsette for fullt. Her skal man i år ha 7 heltidsansatte fordelt som følger (etter hukommelsen): en som dekker 9 og 13 år, en som dekker 10 og 14 år, en som dekker 11 og 15 år, en som dekker 12 og 16 år, to som dekker junioravdelingen...hmm og en til som jeg ikke fikk helt med meg - det er kanskje spanjolen som skal ha et overordnet ansvar? Forutsetningen var derimot at alle denne satsingen ikke lenger skulle være en utgiftspost for klubben. Den forutsetningen finner jeg veldig snodig - for hvordan kan man innenfor 8-18-spillergruppene skaffe nok penger til å heltidslønne sju trenere? Jeg frykter at man her sikter høyere enn man får til og at det kan bli kraftige nedskjæringer her om kort tid. Men håper selvfølgelig at denne offensive satsingen er økonomisk bærekraftig, ettersom den nå vil være viktigere enn noen gang. Både med tanke på å bygge identitet og produsere nye unge supporter for klubben, men også for å skaffe nye talenter. Sånn sett er jeg enig i prioriteringene, det er bedre å gi A-laget litt mindre en periode, enn å gjøre det samme for JR-laget. Sistnevnte er enda mer avhengig av kontinuitet og langsiktig tenkning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Nå er det vel ikke slik at man bare kan pøse på med j.r. spillere for å fylle opp troppen. De må ha proffkontrakter og lønnes de også.

 

Vi har altså 13 spillere med proffkontrakt i dagens stall. Kravet for å få lisens i Adeccoligaen er minimum 18 ref. lisenskriteriene for Adeccoligaen.

 

I følge overgangsreglementets §3-2 c) skal; "Spiller som undertegner profesjonell kontrakt skal ha en lønn som står i forhold til det antall timer pr uke som spilleren deltar i kamp, trening og markedsarbeid."...

 

De kan altså ikke tilbys knapper og glansbilder slik jeg tolker det. Mulig jeg har misset en paragraf eller to her, men dette er jo egentlig ganske bekymringsfullt økonomien tatt i betraktinig.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Man kalte det "billettinntekter", så jeg tviler på at det er bare sesongkort.

 

 

Uansett er 3 millioner et beløp som ikke burde bli for vanskelig å oppnå:

 

Dersom man selger 1000 sesongkort til voksenpriser:

200 sesongkort på ståtribunen : 1250 x 200 = 250.000 kr
400 sesongkort på Hoved Nedre : 2350 x 400 = 940.000 kr
400 sesongkort på Hoved Øvre : 3750 x 400 = 1.500.000 kr
Totalt for 1000 sesongkort til voksne = 2.690.000 kr

 

For å dekke inn de øvrige gjenstående 310.000 holder det at man selger enkeltbilletter for ca. 20.000 kr per kamp. Det vil si 100-150 totalt av bortefans og andre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ble vel sagt på møtet at vi antakelig får innvilget lisens selv om vi kun har 16-17 spillere på proffkontrakt.

Hepp,

 

Vi hadde vel disp til å ha 19 spillere i stallen frem til sommervinduet i TL i fjor (Kravet der er 20), slik sett vi kan sikkert få disp for 17 og kanskje til og med 16 i år. Men vi får ikke disp til å ha kun13 spillere i stallen.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, livet uten onkel Ulrichsen er ikke blitt noe lettere de siste månedene.....

 

Lenge siden vi har hørt om noen nye sponsorer - disse oppsigelsene tyder vel på at få nye vurderes som sannsynlig?

 

Aksjonen til Ingo er bra, men vil igjen foreslå at det sonderes mot onkel U!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så endel mangler i gårsdagens match - så nå er også jeg med på Ingos innsamling. Han sier at det er nok midler til to nye brukbare spillere nå, men målet er fire nye. Alle som har anledning - besøk nettbanken idag!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I følge STB på Fjesboka så har Ingo kommet med en liten oppdatering ang 10'r aksjonen.

Les Ingos siste nytt om Den Magiske Tieren!

- Nå kan du signere to nye, Inge André!!

- Første milepæl nådd for Den Magiske Tieren til Folkets spillere.

- Over 50.000 i faste, månedlige bidrag er på plass.

- 30 nye givere inn på fredag, lørdag og søndag!

- Inge André har fått beskjed om at han kan hente de første, nye spillerne takket være aksjonens penger.

- Over 150 faste bidragsytere så langt. Dobler vi til 300, dobler vi også antall nye spillere vi kan hente.

- Kontonummeret er 9001 17 46 097. Skriv gjerne ”fast oppdag” når du er i nettbanken så vi vet at du er med hver måned.

- En tier pr dag er 300/mnd og gull verdt. Bli med!
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingo blogger om at en ny kar signerer imorgen eller tirsdag.

 

Antar han har vært på prøvespill - har vel bare fått med meg våre venner fra Larvik og Nigeria? Eller en skikkelig surprise (siden erfaring skulle vektlegges)?

Endret av arni
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingo blogger om at en ny kar signerer imorgen eller tirsdag.

 

Antar han har vært på prøvespill - har vel bare fått med meg våre venner fra Larvik og Nigeria? Eller en skikkelig surprise (siden erfaring skulle vektlegges)?

 

På torsdag skrev Stabæk følgende på sin FaceBook-profil:

 

6. Det monner ikke, uansett hva dere sier.

 

Jo. Førstemann er signert, andremann står for tur. En tier pr dag er 300 kr i måneden og 3.600 kroner i året. Får vi én sånn hver dag, blir regnestykket forbløffende: 3.600 kroner x 365 dager = 1,3 millioner kroner. Dét er mye, det! Det er hele forskjellen. Èn magisk bidragsyter pr dag med en tier om dagen.

 

*****

 

Da lurer jeg på hvem denne førstemannen er?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingo er konkret i oppdateringen sin fra sist fredag:

 

Mandag eller tirsdag signerer vi den første nye spilleren inn i Stabæktroppen for 2013, takket være de faste giverne av ”Den Magiske Tieren”. Vi inviterer absolutt alle bidragsytere til å være med når signaturen skrives. Et par av bidragsyterne skal symbolsk undertegne kontrakten for å understreke at dette er en Folkets Spiller. Du får beskjed på facebook og Stabak.no straks vi vet når og hvor signeringen finner sted.

 

Regner med at vi er endel på forumet som er med på "Folkets spiller"

Endret av arni
Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Førstemann er signert, andremann står for tur. " + "Et par av bidragsyterne skal symbolsk undertegne kontrakten for å understreke at dette er en Folkets Spiller. "

 

Det vil vel ikke være unaturlig om fx Mikki får delta på signeringen av fjerdemann om dette tar helt av?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Står nå i budstikka at det signerer Tre spillere denne uken.
hvem som signerer først er ikke sikkert, men er samtale med flere spillere.

Andresen avgjørelsen blir tatt etter oppholdet på La Manga hvor han skal bli med.



Troen tilbake i Stabæk - Sport - Budstikka

Grunnet landslagsaktivitet på G18-nivå og en Franck Boli som ennå ikke er spilleklar, var det en noe redusert Stabæk-tropp som målte krefter med Mjøndalen lørdag.

 

 


– Det endte som en god økt. Førstedivisjon vil være fysisk krevende. Det må vi lære oss å takle, noe jeg er sikker på at vi vil klare, sier Belsvik.

 

Selv om den defensive statistikken fikk seg en knekk, er det helt andre tall Belsvik har i hodet om dagen. Frivillige bidrag, blant annet gjennom Ingebrigt Steen Jensens «magiske tier»-kampanje, har gjort klubben i stand til å signere nye spillere.


LES OGSÅ: - Dette kan bli mitt år.

3 x jubel

For øyeblikket har klubben 13 spillere med kontrakt, et antall som må høynes til 18 innen seriestart. Denne uka forventes det minst tre nye ansikter på Nadderud.

– Jeg vet ikke hvem som signerer først, men vi er i dialog med flere. Klubben er utrolig takknemlig for de frivillige bidragene. De gjør at vi ser lyset i enden av tunnelen, smiler Stabæk-treneren.

LES OGSÅ: Stabæk kan signere nye spillere.

Stoler på «yngrebølgen»

Det spås blant annet om et comeback for Martin Andresen, men Belsvik sier at en avgjørelse rundt ekskapteinen vil bli tatt når klubben er på La Manga. Dit skal også Andresen.

I mellomtiden er treneren glad for å se sine mer urutinerte spillere, deriblant Daniel Granli, prestere bra mot lørdagens motstander.

Det var derimot en «ung veteran», Mads Stokkelien, som ble helgens helt da han utlignet Pål Kirkevolds ledermål fem minutter før slutt. 22-åringens skudd snek seg inn via stolpen.

– Han jobber hardt og får betalt. Vi håper å få se masse av Mads’ kvaliteter denne sesongen, sier Petter Belsvik.

LES OGSÅ: Stabæk-kamp igjen i søkelyset for kampfiksing.

Kastet til ulvene

Forsvarsspiller Jørgen Hammer har aldri spilt førstedivisjonsfotball. Han fikk sin debut i eliteserien i 2010. Han tror klubbens ungdommer er klare for den nye hverdagen.

– Her blir man umiddelbart kastet til ulvene, sier Hammer.

– I førstedivisjon blir det kanskje mer fysikk og mindre tempo enn i eliteserien. Uansett er det mange av de yngste som har vist at de er gode nok, sier forsvarsspiller Hammer.


 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

Alt er håpløst og vi gir oss ikke!
×
×
  • Opprett ny...