Gå til innhold

Alt er håpløst og vi gir oss ikke!


arni
 Del

Anbefalte innlegg


Det artige er at han er subjektet i bisetningen "han her er bankers"

Den opprinnelige setningen er ufullstendig (slik man gjerne skriver på et forum som dette): "at" er utelatt:

 

"Jeg tipper han her er bankers"

 

er selvsagt en forkortet form av:

 

"Jeg tipper at han her er bankers"

 

Ikke spesielt vanskelig å forstå hva mbh mente, og mbh brukte korrekt form av pronomenet.

 

Litt språklig debbath hører hjemme i disse tider der nyhetene stort sett går på oppsigelser, innsamlingsaksjoner og billigsalg av spillere andre enn hardcore fans har hørt om.

 

http://www.youtube.com/watch?v=x83LGycNpI0

 

Det norske språk går fløyten,
og trenger sårt en oppstramming.
For å forhindre ytterligere
forfall og forvitring.
Ungdommen sakker akterut
og sliter skikkelig.
Med å ordlegge seg propert,
både muntlig og skriftlig.

I vår teknologiske samtid,
har vårt språk meldt pass.
Til fordel for grove forenklinger
og snarveier av mass
Her må det tas rev i seilene,
en endring må komme straks.
Før SMS og anglisisme
radbrekker norsk syntaks.

Oh yeah, la oss se å få styrket norskfaget.
Yeah, før hver bidige Nordmann er en analfabet.
Yeah, husk språket det er tankenes trompet.
Yeah, resursser må tas fra gym og formingsfag,
vi må få mer stil og diktat.
Tentamen bør avholdes ukentlig.
Logopeden må få mer å si!

Allmennlærerutdanningen er for svak på mangt et punkt,
der går mang en ulv i fåreklær blant lektor og adjunkt.
Hvilke elever kan vel i dag sin pluskvamperfektum,
og første og andre kondisjonalis eller futurum?
Orddeling er på ville veier,
kj og sj lyden med,
og få eller ingen vet forskjell på
aksent, aigu og grave

Oh yeah, nå må vi se å få styrket norskfaget.
Yeah, før hver bidige Nordmann er en analfabet.
Yeah, husk språket det er tankenes trompet.
Yeah, undervisningsministeren må trekkes i lønn,
skolesjefens kontor bli plombert.
Ja, slikt no må til hvis den hetsen skal snu, Finn-Erik VInje.
Si meg hvor står du?

(Lese og skriveferdighetene blant de unge er ikke som den bør være. Så det er nødvendig at norskfaget i skolen og lærerutdannelsen styrkes. Språklige ferdigheter er nemlig nødvendig når en skal tilegne seg alle teorifagene i skolen.)

Oh yeah, la oss se å få styrket norskfaget.
Yeah, før hver bidige Nordmann er en analfabet.
Yeah, at språk er makt det er noe alle vet.
Yeah, vi må få en ny lærebok, normal.
Slutt på all fusentasteri,
fra nå følger vi slavisk rettskrivningsreform av 07, 38 og 59

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi hiver oss rundt strax TVoppsettet for de første rundene er klart. Det skulle vært her for lengst. Cmore kommer forøvrig på NSA seminaret til helgen og forhåpentligvis innser de da at tirsdagskamper er helt uaktuelt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Flott! Bare å kjøre på. Med mindre CMore føkker opp må målet være å sende av gårde to busser til Hamar. Det er mulig med god markedsføring og at påmeldingen starter tidlig.

Ved dårlig utfall blir det gjensidig oppføkking, jeg skal på NSA-seminar for å treffe C-More og er ikke spesielt interessert i tirsdagskamper framover. Blir godt å ha en person å henvende seg til når man er misfornøyd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Flott! Bare å kjøre på. Med mindre CMore føkker opp må målet være å sende av gårde to busser til Hamar. Det er mulig med god markedsføring og at påmeldingen starter tidlig.

Ved dårlig utfall blir det gjensidig oppføkking, jeg skal på NSA-seminar for å treffe C-More og er ikke spesielt interessert i tirsdagskamper framover. Blir godt å ha en person å henvende seg til når man er misfornøyd.

 

Vi får satse på at han skjønner at det er uaktuelt med tirsdagsmatch etter han har fått høre hva vi synes om det. Mest sannsynlig er han ikke forberedt i det hele tatt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da gjelder det å kombinere høylydte protester mot gode argumenter for at det ikke skal flyttes. Det finnes f.eks. argumenter sett fra et rent kommersielt perspektiv som tilsier at tirsdagskamper der det er lang reisevei bør unngås.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har viet mitt liv til å få kapitalister til å forstå at det er flere interessenter i fotballen, ikke hovedsaklig ved å rettferdiggjøre økonomiske spørsmål. NTF og deres partnere MÅ bare på et tidspunkt forstå at fotball ikke kan selges som en hyllevare, fordi hensyn til supporterne må taes - selv om det ikke genererer mest mulig penger på kort sikt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


100% enig. Men når du snakker med Cmore så er ikke de selgere, men kjøpere av noe de oppfatter som et fullverdig kommersielt produkt. Derfor vil kommersielle argumenter antagelig funke best når man skal forsøke å få de med på notene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har viet mitt liv til å få kapitalister til å forstå at det er flere interessenter i fotballen, ikke hovedsaklig ved å rettferdiggjøre økonomiske spørsmål. NTF og deres partnere MÅ bare på et tidspunkt forstå at fotball ikke kan selges som en hyllevare, fordi hensyn til supporterne må taes - selv om det ikke genererer mest mulig penger på kort sikt.

 

Lykke til med debatten...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det ikke like greit å bare kjøre hardt på at tirsdagskamper medfører null bortefans og lite hjemmepublikum, som igjen fører til dårligere produkt og mindre interesse/seere? Det får vi vel fram det vi mener ved å snakke et språk de forstår.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jo, for C-more sin del. For NTF som skal selge Produktet Norsk Fotball © i framtiden trengs vedvarende og hardt press der det blir tydeliggjort at de ikke kan fortsette slik de har gjort de siste årene. Vi kan ikke bli nødt til å konfrontere kjøpere hver gang vi tilfeldigvis oppdager at NTF har solgt muligheten til å flytte kamper til tirsdager, det er selgeren, NTF, som må forstå hva varen de selger egentlig består av - og hvilke naturlige rammer den har.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er i alle fall viktig å ha argumentet klart dersom de slår tilbake med: «De som ikke går på stadion får jo sett kampen hos oss. Og dessuten gjelder det jo bare én kamp per runde.»

 

Fotballkamper er ikke bare for de som ser på TV. Det like mye for de som brenner for klubben i sitt hjerte, som vil støtte laget både hjemme og borte, synge og rope, skape stemning, møte gamle og nye venner, ta en pils før og/eller etter kamp, være en del av hele rammen som fotballen består av.

 

Faste tirsdagskamper er destruktivt for hele supporterkulturen, og må på ingen måte få gjennomslag.

Endret av Sincus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

Alt er håpløst og vi gir oss ikke!
×
×
  • Opprett ny...