Gå til innhold

Alt er håpløst og vi gir oss ikke!


arni
 Del

Anbefalte innlegg


Javel? Be kommunen om lov til å sette opp logo på egen hjemmebane?

 

Eller kreves det i tillegg logo for ViVil, Tyrving, Frem 31, Lommedalen og Øvrevoll/ Hosle? Rare greier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var ikke dette et tema da flyttingen var et faktum, og det ble konkludert med at det ville innebære en relativt komplisert montering for å unngå at hele stasen ramler ned hvis det blåser opp?

 

Edit: Mulig jeg husker bare delvis riktig, og at det da var snakk om å gjøre det på dugnad av folk i/rundt klubben.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når det gjelder finansiering kan man vel si at det som utgangspunkt er lagt ut av privat lomme med mulighet for refusjon dersom-ikke-shitstorm.

 

Her synes jeg uansett at ett par "øl bonger" eller lignende burde deles ut til de generøse malemesterne som en minste takk :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


fantastisk! knallbra! supert!

jeg gleder meg til mitt neste nadderud-besök!

hurra & stor takk til de som gjorde dette mulig!

 

hdaniels: om jeg husker riktig saa ville klubben ikke at privatfolk gjorde jobben med aa montere logoen paa taket. pga. sikkerheten og den vanskelige monteringen skulle profesjonelle bedrifter gjöre det - men det ble altofr dyrt.

 

edit: pizza & öl bonger, kittil ;)

Endret av pauligirl
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Javel? Be kommunen om lov til å sette opp logo på egen hjemmebane?

 

All den tid det er kommunen som eier anlegget så er det jo ikke så veldig rart at de må godkjenne det. I tillegg så er jo en svær logo med lys noe som synes godt, og det må nok også godkjennes i forhold til naboer osv.

 

Var ikke dette et tema da flyttingen var et faktum, og det ble konkludert med at det ville innebære en relativt komplisert montering for å unngå at hele stasen ramler ned hvis det blåser opp?

 

Edit: Mulig jeg husker bare delvis riktig, og at det da var snakk om å gjøre det på dugnad av folk i/rundt klubben.

 

Det kommer litt an på akkurat hvor vi skulle satt det opp, men hvis det skulle stått på taket av hovedtribunen så kreves det jo en eller annen form for reisverk som tåler litt vind. Da trengs det noen som kan sveise litt, og det trengs materialer. Det koster penger, men jeg synes absolutt at det er noe som burde være mulig å få til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vår venn Hallgeir skriver blant annet at "avklaring rundt arenasituasjonen er også viktig. Dette vil være en viktig oppgave å løse ut over høsten. Jeg kan ikke på nåværende tidspunkt si så mye mer om dette."

 

Greit nok at Hallgeir må holde kortene tett til brystet. Men hva er egentlig alternativene - reelt sett - akkurat nå? Noen som kan si noe mer om dette....?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Greit nok at Hallgeir må holde kortene tett til brystet. Men hva er egentlig alternativene - reelt sett - akkurat nå? Noen som kan si noe mer om dette....?

 

Tror vi skal la de jobbe i fred, så kommer det nok en pressemelding når de har noe mer konkret å melde...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror vi skal la de jobbe i fred, så kommer det nok en pressemelding når de har noe mer konkret å melde...

 

Er vel jeg som følger dårlig med, men jeg trodde nå at arenasituasjonen var avklart jeg - vi blir på Nadderud, såfremt det ikke plutselig skulle ramle inn en fantastisk mulighet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror vi skal la de jobbe i fred, så kommer det nok en pressemelding når de har noe mer konkret å melde...

 

Er vel jeg som følger dårlig med, men jeg trodde nå at arenasituasjonen var avklart jeg - vi blir på Nadderud, såfremt det ikke plutselig skulle ramle inn en fantastisk mulighet.

Nadderud Stadion er vel neppe noe værendes sted om man skal spille i TL. Nå behøver dessverre ikke det å bli noe problem.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt sent, men dekoreringen av hovedtribunen var grisetøff! Mektig imponert over innsatsen. Takk for alt dere gjør for klubben vår!

Endret av Sincus
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kampene mot FFK og Sogndal hjemme blir 2 av nøkkelkampene som MÅ vinnes. Har satt opp nedrykkkameratene sine gjenstående kamper, og det er ikke utenkelig at 28p kan være nok til kvallik (forutsatt at vi ikke har den dårligste målforskjellen), kamper der jeg forventer tap for aktuelle lag er strøket over. Det blir mange innbyrdes oppgjør oss i mellom, klarer vi å vinne et par kamper til, er vi ikke langt unna kvallik.

 

Stabæk

26.08: Haugesund (borte) 18:00

03.09: Rosenborg (hjemme) 19:00

16.09: Odd Grenland (borte) 18:00

23.09: Fredrikstad (hjemme) 18:00

30.09: Molde (borte) 18:00

07.10: Tromsø (hjemme) 18:00

21.10: Hønefoss BK (borte) 18:00

28.10: Viking (hjemme) 18:00

04.11: Lillestrøm (borte) 18:00

11.11: Sogndal (hjemme) 18:00

18.11: Strømsgodset (borte) 18:00

10p + 18p = 28p

 

FFK

27.08: Aalesund (hjemme) 19:00

01.09: Lillestrøm (borte) 18:00

16.09: Sogndal (hjemme) 18:00

23.09: Stabæk (borte) 18:00

30.09: Vålerenga (hjemme) 18:00

07.10: Haugesund (borte) 18:00

21.10: Brann (hjemme) 18:00

28.10: Sandnes Ulf (borte) 18:00

04.11: Odd Grenland (hjemme) 18:00

11.11: Rosenborg (borte) 18:00

18.11: Molde (hjemme) 18:00

15p + 12p = 27p

 

Ulf

22.07: Tromsø (hjemme) 16:00 - KAMPEN ER UTSATT

26.08: Sogndal (hjemme) 18:00

31.08: Vålerenga (borte) 19:00

16.09: Brann (hjemme) 18:00

23.09: Haugesund (borte) 18:00

30.09: Odd Grenland (hjemme) 18:00

07.10: Molde (borte) 18:00

21.10: Rosenborg (borte) 18:00

28.10: Fredrikstad (hjemme) 18:00

04.11: Hønefoss BK (borte) 18:00

11.11: Strømsgodset (hjemme) 18:00

18.11: Aalesund (borte) 18:00

17p + 9p = 28p

 

Sogndal

26.08: Sandnes Ulf (borte) 18:00

02.09: Strømsgodset (hjemme) 18:00

16.09: Fredrikstad (borte) 18:00

23.09: Tromsø (hjemme) 18:00

30.09: Hønefoss BK (borte) 18:00

07.10: Lillestrøm (hjemme) 18:00

21.10: Viking (borte) 18:00

28.10: Aalesund (hjemme) 18:00

04.11: Vålerenga (hjemme) 18:00

11.11: Stabæk (borte) 18:00

18.11: Brann (hjemme) 18:00

 

19p + 9p = 28p

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror dessverre du tar i når du plasser oss på 28 poeng - uansett vil nok vår elendige målforskjell kreve at vi slår de andre på poeng for å komme foran. Seks seire til virker veldig mye. Med mindre Jan-Kjell fortsetter å spille slik som i dag.

 

Men jeg kan tro på at FFK og Ulf møter veggen skikkelig, og at det kanskje ikke vil kreves så mange poeng som 28 for å oppnå kvalikk. Vi får fokusere på å vinne hjemme mot FFK og SIL.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror dessverre du tar i når du plasser oss på 28 poeng - uansett vil nok vår elendige målforskjell kreve at vi slår de andre på poeng for å komme foran. Seks seire til virker veldig mye. Med mindre Jan-Kjell fortsetter å spille slik som i dag.

 

Men jeg kan tro på at FFK og Ulf møter veggen skikkelig, og at det kanskje ikke vil kreves så mange poeng som 28 for å oppnå kvalikk. Vi får fokusere på å vinne hjemme mot FFK og SIL.

26.08: Haugesund (borte) 18:00

03.09: Rosenborg (hjemme) 19:00

16.09: Odd Grenland (borte) 18:00

23.09: Fredrikstad (hjemme) 18:00

30.09: Molde (borte) 18:00

07.10: Tromsø (hjemme) 18:00

21.10: Hønefoss BK (borte) 18:00

28.10: Viking (hjemme) 18:00

04.11: Lillestrøm (borte) 18:00

11.11: Sogndal (hjemme) 18:00

18.11: Strømsgodset (borte) 18:00

Uthevede kamper MÅ vinnes, det gir 12p og 22 p totalt. Det blir litt i minste laget. Vi må "overraske" i 1-2 kamper til. LSK har vi et rimelig godt tak på. På hjemmebane kan vi slå alle: Molde borte, TIL hjemme og Godset borte vinner vi "aldri".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror nøkkelen er å vinne neste kamp. Får vi heng på FFK og ulf da, kan det være en mental boost som gjør at spillerne selv tror på det og spiller over evne resten av sesongen. Blir det to nye tap igjen nå samtidig som at FFK og ulf plukker litt poeng, tror jeg det største problemet blir at spillerne selv ikke har tro på at det er mulig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problemet da er jo at de to neste er Haugesund borte og rbk hjemme. Ikke akkurat lett.

Mot Haugesund borte har vi 4-0-1, 11-5. De har "bare" 4-4-1 hjemme i år

Mot RBK hjemme har vi 7-5-4, 24-20. De har 4-5-0 borte i år

 

Det burde absolutt være mulig å få med seg minst et poeng fra disse kampene

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det finnes ikke vanskelige kamper i Tippeligaen. Om vi ikke har all verdens tro på at vi selv er gode må vi i det minste ikke innbille oss at de andre lagene er så fantastiske, for det er de ikke. Vi snakker tross alt om en liga der topplagene titt og ofte taper mot lag fra land som slutter på -stan når de skal forsøke seg i kontinentale turneringer. Å vinne resten av kampene er en større statistisk utfordring enn sportslig. Selvsagt kan vi vinne mot jallalag som Haugesund og Rosenborg selv om vi ikke akkurat er Real Madrid selv.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

"Når ufarlig blir farlig!"

 

Budstikka har et godt poeng her, se på videoen som viser gutta før kampstart søndag med hengende hoder! Hvordan er de blitt peppet opp? Eller er det skuffelsen over ytterst glisne tribuner for en så viktig kamp?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Når ufarlig blir farlig!"

 

Budstikka har et godt poeng her, se på videoen som viser gutta før kampstart søndag med hengende hoder! Hvordan er de blitt peppet opp? Eller er det skuffelsen over ytterst glisne tribuner for en så viktig kamp?

 

Hvordan var tilskueretallene i 2004 sammenlignet med 2012? Jeg har inntrykk av at det er flere på tribunene i år.

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var bare 4000 på søndag (i realiteten langt færre siden sesongkortene manglet mange). Var nok en god del fler i 2004, skal sjekke opp.

 

Var 5300 på tilsvarende kamp og tid det året, ser ut som det var mye rundt 5000 i 2004, ikke så rart heller for poengfangsten var dobbelt så god også

Endret av arni
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var bare 4000 på søndag (i realiteten langt færre siden sesongkortene manglet mange). Var nok en god del fler i 2004, skal sjekke opp.

 

Var 5300 på tilsvarende kamp og tid det året, ser ut som det var mye rundt 5000 i 2004, ikke så rart heller for poengfangsten var dobbelt så god også

 

Ullevaal Stadion AS opplyser om 2100 gjennom portene på forrige vif-kamp.

 

Vi er ikke alene...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det bør ikke overraske mange at jeg har ført statistikk over slikt. I 2004 var dette tilskuertallene for Stabæk:

 

Dårligst besøkte kamp: 3.273 (14. runde)

Best besøkte kamp: 5.736 (13. runde)

Gjennomsnittlig tilskuertall: 4.263

 

Jeg har ikke ført statistikk for i år, men nifs.no har oss på 4.148 i snitt på ti(!?) hjemmekamper. De mangler noen kamper (Hønefoss og Molde), men snittet virker altså å være omtrent det samme som sist vi rykka ned, kanskje litt lavere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

Alt er håpløst og vi gir oss ikke!
×
×
  • Opprett ny...