Gå til innhold

Europa League 2012-2013


gufa
 Del

Anbefalte innlegg


Ikke bland sammen kvalikrunder og vanlige runder ettersom det ikke er noen forskjell. det er 3 kvalikrunder før playoff og så gruppespill. Vi må nok minst til playoff for å tjene noe penger

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor langt må vi komme før man tjener penger på dette eventyret da?

Dersom det kommer masse folk på hjemmekamp og selve reisen til bortekampen blir billig så kan vi tjene penger på det. Så spørs det hvor mange som gidder å komme til Nadderud for å se Stabæk spille mot et halvbra lag ingen har hørt om. Pengepremie i EL er det så vidt jeg husker bare i finalen og litt i semi

 

I 2009 tjente vi nærmere 10 mil på CL/EL kampene.

 

Hvor billig reisen til bortekampen blir kommer an på hvor mye du skal ha for å kjøre oss :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


trekningen til 1. kvalikrunde er 25. juni.

men naar spilles kampene?

 

5. og 12. juli, hvis jeg ikke husker helt feil.

takk skal du ha.

 

hanse: var det ikke slik at man maa gjennom 2 kvalikrunder for aa naa den förste "ekte" runden?

saa 2 runder og saa kom playoff? eller bommer jeg her totalt?

(er ganske lenge siden vi spilte el sist...jeg har glemt alt...)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lurer på om økonomien til Stabek tåler reisinga osv.

Røa har 2 ganger møtt Zvesda(eller hvordan det staves) fra Perm, i CL. Det har blitt lange og dyre reiser og publikums intektene på hjemmekamp er omtrent fraværende. De vurderte jo et år å droppe CL av økonomiske årsaker. Som jeg har skrevet, møter vi et lag der laget kan reise billig, f.eks Tallin, så klarer vi oss sikkert med flybiletter til 1000 T/R + en natt på Hotell. Da koster det ned mot 60.000kr. Da må vi ha 300 tilskuere som betaler 200kr for å få dekket reisekostnadene.

 

 

Vi får se på det som en vitamin innsprøytning og anta at vi går med et lite overskudd. Møter vi et lag langt gokk inn i gamle sovjet så koster det fort penger å reise.

 

Jeg håper vi slipper land som krever visum

Lenke til innlegg
Del på andre sider


trekningen til 1. kvalikrunde er 25. juni.

men naar spilles kampene?

 

5. og 12. juli, hvis jeg ikke husker helt feil.

takk skal du ha.

 

hanse: var det ikke slik at man maa gjennom 2 kvalikrunder for aa naa den förste "ekte" runden?

saa 2 runder og saa kom playoff? eller bommer jeg her totalt?

(er ganske lenge siden vi spilte el sist...jeg har glemt alt...)

 

Du bommer. Det er slik jeg beskrev over, men det har egentlig nada å si. Gulleroten ligger i attraktive motstandere for publikum. det vil vel i praksis si engelsk motstand. Slik jeg ser det så kan vi trekke et par publikumsmagneter i 3 kvalikrunde. Der kommer ligacupvinnern samt 6. plassen fra England inn. Liverpool eller Chelsea hadde nok gjort underverker for lommeboken

Lenke til innlegg
Del på andre sider


takk, da skal jeg pröve aa huske det du sa.

jaaaaa...attraktive motstandere...det finnes vel ikke i de förste 2 rundene?

men hva er bedre? 2-3 runder med daarlige/kjedelige motstandere og mulighet til aa komme videre?

eller 1 runde med en veldig attraktiv og god motstander men ingen sjanse til aa naa playoff/gruppespillet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når jeg ser ennå litt nærmere på det så ser jeg at england har erstattet 6. plass i PL med ligacupvinner. Liverpool er vel dermed den eneste attraktive motstandern vi kan få i 3. kvalikrunde. Marseille og Hannover er jo store lag, men trekker neppe mye ekstra tilskuere

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når jeg ser ennå litt nærmere på det så ser jeg at england har erstattet 6. plass i PL med ligacupvinner. Liverpool er vel dermed den eneste attraktive motstandern vi kan få i 3. kvalikrunde. Marseille og Hannover er jo store lag, men trekker neppe mye ekstra tilskuere

 

Hadde vært en drøm å trekke Liverpool, da kunne vi sikkert fylt Ullevaal og vel så det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når jeg ser ennå litt nærmere på det så ser jeg at england har erstattet 6. plass i PL med ligacupvinner. Liverpool er vel dermed den eneste attraktive motstandern vi kan få i 3. kvalikrunde. Marseille og Hannover er jo store lag, men trekker neppe mye ekstra tilskuere

Hannover kan nok trekke litt ekstra tilskuere, og evt. noe TV-penger, men selvsagt ikke i nærheten av Liverpool. Nå ska vi uansett ikke ta det som noen selvfølge at man kommer til 3. kvalikrunde selv om man slo Fana i går.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kommer vi til å være seedet også i 2. kvalrunde?

 

I 2. kvalrunde skal det være 80 lag, 39 lag går videre fra 1. kvalrunde og 41 lag går direkte inn i 2. kvalrunde. Se oversikt under med 41 lag/land som går direkte inn i 2. kvalrunde, koeffisienten til høyre. I 1. kvalrunde vil det være 7 til 9 lag med høyere seeding enn oss, STB sin koeffisient er 4.935.

 

Om vi blir seedet i en evt. 2. kvalrunde er helt avhengig av hvilke lag fra de respektive land som kvalifiserer seg for EL. I verste fall er 34 av 41 lag som går direkte inn i 2. kvalrunde seedet høyere enn oss + 7-9 med høyere seeding fra 1. kvalrunde. Da er vi i tilfelle nr. 42-44 i rekken og kun 40 som seedes. Med litt flaks kan vi altså bli seedet i 2. kvalrunde, men da skal vi vel ha enda mer flaks for å karre oss videre fra. 1. kvalrunde.

 

/Hilsen Bert Kassies sin ukjente sønn

 

EL4 Rus 9.566 - 80.566

Metalurg Donetsk Ukr 10.526

EL4 Ned 9.103 - 57.103

EL3 Tur 7.115 - 42.115

EL3 Gre 7.420 - 50.920

EL3 Den 5.505 - 8.505

EL3 Bel 6.480 - 46.480

EL3 Rom 3.764 - 26.764

EL3 Sco 4.228 - 7.228

EL2 Sui 5.360 - 23.360

EL3 Sui 5.360 - 16.860

EL2 Isr 4.400 - 31.400

EL3 Isr 4.400 - 13.400

Sparta Praha Cze 25.570

EL2-3 Cze 5.570 - 14.070

CW Aut 5.265 - 29.265

EL2 Aut 5.265 - 20.765

EL3 Aut 5.265 - 12.265

APOEL Nicosia Cyp 33.599

Omonia Nicosia Cyp 9.099

Anorthosis Famagusta Cyp 17.099

CW Bul 2.850 - 11.850

EL2 Bul 2.850 - 10.350

EL3 Bul 2.850 - 8.350

Hajduk Split Cro 7.774

EL2 Cro 4.774

CW Bls 4.141

Shakhtior Saligorsk Bls 4.141

Legia Warsaw Pol 11.983

Ruch Chorzow Pol 4.983

CW Svk 4.974 - 14.974

EL2 Svk 3.974 - 7.974

Aalesunds FK Nor 5.435

Tromsø IL Nor 4.935

Red Star Belgrade Srb 10.850

EL2 Srb 2.850 - 4.350

AIK Stockholm Swe 5.680

CW Bos 1.683 - 4.183

Inter Turku Fin 3.826

Sligo Rovers Irl 2.725

CW Hun 1.950 - 7.950

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tyske medier betaler også klart mest i TV rettigheter så Hannover kan faktisk gi noen kroner i kassen. Jeg er dog litt usikker på hva som skjer dersom Chelsea vinner CL. Tar da Liverpool FA plassen og går rett inn i gruppespillet mens Cardiff (som tapende finalist i ligacupfinalen) tar Liverpool sin plass? Eller går den ekstra plassen da til 5. plasserte lag i ligaen (ettersom plassen til nr 5 da går til nr 4?)

 

Fred. Setter du din far på saken?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Før noen klager: Ja jeg vet at det er meget usansynlig at vi kommer til tredje runde, men alltid kult å spekulere i Europamotstand

Endret av Hanse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tyske medier betaler også klart mest i TV rettigheter så Hannover kan faktisk gi noen kroner i kassen. Jeg er dog litt usikker på hva som skjer dersom Chelsea vinner CL. Tar da Liverpool FA plassen og går rett inn i gruppespillet mens Cardiff (som tapende finalist i ligacupfinalen) tar Liverpool sin plass? Eller går den ekstra plassen da til 5. plasserte lag i ligaen (ettersom plassen til nr 5 da går til nr 4?)

 

Fred. Setter du din far på saken?

 

Dersom Chelsea vinner CL, får England fem lag med i CL. Det femte beste laget i ligaen er dermed garantert EL-spill uansett. Så det vil stå mellom Cardiff og Everton/Fulham* om den siste plassen ved Chelsea-seier i CL. Heia Bayern, forøvrig.

 

* avhengig av hvilket lag som kommer høyest av disse to

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja det er vel riktig. Ble vel gjort om for noen år siden da Liverpool vant CL uten å være kvalet for sesongen etter og everton mistet plassen sin eller noe slikt.

 

Uansett, Chelsea ville trukket langt flere tilskuere enn Cardiff/everton/fullham.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja det er vel riktig. Ble vel gjort om for noen år siden da Liverpool vant CL uten å være kvalet for sesongen etter og everton mistet plassen sin eller noe slikt.

 

Uansett, Chelsea ville trukket langt flere tilskuere enn Cardiff/everton/fullham.

 

og samtidig sørget for STB's største nederlag i historien? haha

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3. kvalrunde kan dere spekulere mye i, men sjansen er nok slim to none. Vedr. 1. kvalrunde håper ihvertfall jeg på lag fra San Marino og bortekamp 12. juli, perfekt med tanke på mulig Italia-ferie.

Endret av fred.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja det er vel riktig. Ble vel gjort om for noen år siden da Liverpool vant CL uten å være kvalet for sesongen etter og everton mistet plassen sin eller noe slikt.

 

Uansett, Chelsea ville trukket langt flere tilskuere enn Cardiff/everton/fullham.

 

og samtidig sørget for STB's største nederlag i historien? haha

 

og med 5 mill i pluss på en kamp kunne vi gjort nødvendige grep for å sikre plassen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis regjerende Champions League-mester ikke kvalifiserer gjennom hjemlig serie vil dette laget likevel få plass i Champions League. Dersom denne klubben kommer fra et land med 3 eller færre plasser vil de få friplass, uten at det går på bekostning av de andre lagene fra samme land. Dersom landet allerede har de maksimale fire plassene vil lag nummer fire miste sin plass i Champions League.

 

Siden England har fire lag, vil lag nummer fire i England spille Euro League dersom Chelsea vinner Champions League. Om tapende finalister i FA-/ligacupen får plass i Euro League vet jeg ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kommer vi til å være seedet også i 2. kvalrunde?

Mest sannsynlig (2. kvalrunde trekkes jo samtidig som 1. så har ingenting med at jeg tar avansement på forskudd). Er syv plasser igjen blant de seedete, og av klare lag ligger Stabæk nest best an. Seier til Hearts i den skotske cupen vil f. eks flytte Stabæk et hakk til opp. Ellers har det med hvilke lag som får plassene fra Bulgaria, Georgia og Slovakia.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tyske medier betaler også klart mest i TV rettigheter så Hannover kan faktisk gi noen kroner i kassen.

det stemmer. men en (i tyske öyne) "kjedelig" kamp mot et ukjent lag fra norge blir sikkert ikke vist paa de kanalene som betaler best.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er Stabæk det best rankete laget av de med ukjent seeding. For at man IKKE skal bli seedet må Hearts tape cupfinalen i Skottland, Dacia må vinne serien i Moldova (ligger fire poeng bak Sheriff to runder før slutt), Ludgorets må vinne serien i Bulgaria (ligger to poeng bak CSKA to runder før slutt, Litex og Levski må passere Chernomorets Burgas (like mange poeng to runder før slutt) i Bulgaria, og Dinamo må passere Dila Gori (like mange poeng en runde før slutt), samtidig som sistnevnte lag ikke vinner cupfinalen i Georgia.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi er altså garantert seedet de to første rundene, så lenge vi ikke taper mot drittmotstanderen i første runde. Og dersom vi er heldige nok med trekning og kamper, hva kan vi få i tredje runde? Liverpool! Hvis det skulle slå til er det bare å bestille Tullevaal med en gang, sette opp mange skilter merket "anglofile tapere denne vei" og sette seg og telle penger etterpå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Europa League 2012-2013
×
×
  • Opprett ny...