Jump to content
blue_bird

Franck Boli

Recommended Posts

Velkommen! Håper du raskt finner målformen!

Eneste målene jeg har sett av han er vel i disse videoene

(1.10)

(1.35 - viser vel frem bakromspissegenskapene her)

(0.56) Edited by Harry

Her bør det være litt opptak for de som vil bli kjent med Boli!

For de som lurer hvor Boli kommer fra. Dette er hentet fra et intervju jeg lagde i forkant av JET-turneringen i sommer (2011):

Boli Franc for Stabæk i JET-turneringen 2010 (Ble toppscorer i turneringen)

Her scorer han ca 23 sek ut i opptaket (draktnummer 25):

Her scorer han ca 1:05, 3:10 og 3:30 ut i opptaket:

Her scorer han ca 0:14, 0:38 og 1:05 ut i opptaket:

Se intervju med Boli etter seier i kvartfinalen mot Bodø/Glimt (intervjuet av Jiress Suka Suka) - 0:26 ut i opptaket:

Boli og Jørgen Hammer har rominspeksjon hos juniorgutta på Hamar - 6:58 ut i dette opptaket:

Boli Franc for Stabæk i JET-turneringen 2011 (nummer 10):

Her scorer han 1:05 ut i opptaket:

Bolis spørreprogram:

Annet:

Forøvrig lagde akademiet til Boli og Luc flott stemning i Stabæks kamp mot Rosenborg i kvartfinalen samme år:

Edited by JonasM

Skeptisk basert på hva? Stabæk har aldri - aldri - gjort en mer omfattende kartlegging eller et bedre arbeid i forkant av en signering enn det som har blitt gjort med Boli. Dette er en spiller som har blitt fulgt over flere år og vært på kortere og lengre besøk flere ganger årlig. Det er selvsagt ingen garantier for noe som helst, men å ha skepsis som utgangspunkt synes jeg virker ubegrunnet.

Det eneste spørsmålet jeg vil stille foreløpig er om det ikke ville vært smart å signere flere av ivorianerne samtidig. Det viser seg ofte at det er en fordel å signere flere spillere fra samme land samtidig når det er snakk om en såpass fremmed kultur. (Det gjelder sikkert for svensker og islendinger også.) Det kan hende det er lurt å skrive kontrakt med Kassi også, selv om man kanskje tenker at han egentlig ikke er god nok, men risikoen er nok mindre enn normalt i dette tilfellet ettersom Boli er godt på vei integrert allerede og kjenner mange av dem som har vært juniorspillere mens han har vært på besøk og som sannsynligvis vil utgjøre en stor del av a-laget kommende sesong.

Edited by Perfect 7

Det kan hende det er lurt å skrive kontrakt med Kassi også

Kassi er ikke 18 og kan derfor ikke skrive kontrakt, men det er vel grunn til å tro at han er i frågan når han runder 18.

Hmm, skeptisk til denne spilleren.

På hvilket grunnlag er du det!?

Grunnlaget er at jeg ikke tror han er den rette mann, retten og sletten.

Tvilsomt at han blir vår nye Nannskog.

Ser du for deg noen andre som kunne bli det? Og som vi har råd til? Og som vil signere for oss?

I såfall - opplys oss!

En fotballinvalid som har lagt opp og som permanent har bosatt seg i Sverige fordi han hadde lovet familien sin det? Kanskje du synes vi skulle signet Pele og Maradona også, når vi først var i gang?

Pesimist.

Nei, med det grunnlaget skjønner jeg at du er skeptisk. Hvorfor har ingen nevnt dette for IAO?

General1 er jo virkelig mer negativ enn Slum og meg tilsammen, søtt og imponerende på en gang egentlig.

Ellers, velkommen til Boli, måtte du slå gjennom allerede i år!

Er vel ingen som blir overraska om vi rykker ned, men er lov å være en smule posetiv når det endelig har hendt noe posetivt i klubben vår ;) Menmen, for all del, skal ikke klage på andre.. Er ikke støtt like posetiv jeg eller..

Jeg er vel det en kaller en gammal realist.

Sikkert. Sylfersk bruker som utelukkende kaster inn negative innlegg om vår nysignering.

Slik ville jeg også introdusert meg selv på et supporterforum.

Du har fortsatt ikke svart på hva det er ved Boli du er skeptisk til. At skeptisk innebærer at du ikke tror han er rette mann, og blant anet ikke som Daniel forteller vel mest om at dette er blank synsing fra din side. Hade du hatt noe hadde du vel kommet med det?

Velkommen til supporterforumet til STABÆK forresten. Sikker på at du har kommet rett?

Nei, nei, da har du i hvert fall sikret det muligheten til å grave frem dette innlegget og si "Hva var det jeg sa?" dersom han ikke lykkes. Jeg synes fremdeles det virker helt ubegrunnet.

Jeg vet ikke så mye om hvor god han er, men det gjør sannsynligvis de som har fulgt han over flere år og konkludert med at han må tilbys kontrakt. Det vi alle vet er at han har utmerket seg blant våre egne juniorer når han har hospitert på juniorlaget. Det er egentlig en ganske god målestokk når vi vet hvilket nivå det er på juniorspillerne våre og hvordan mange av dem som har tatt steget opp i a-stallen de senere årene har tatt nivået i Tippeligaen. En annen ting vi alle vet litt om er hvordan han er som spilletype; at han har litt andre egenskaper enn dem vi har i stallen pdd og mye av det som skal til for å utfylle Aase i en angrepsduo.

Det er for tidlig å si om han er rett mann. Han besitter i hvert fall en del av de kvalitetene "rett mann" bør ha.

PS: Det finnes bare én Daniel Nannskog og det er meningsløst å måle nye spisser opp mot han (selv om de måtte være bedre fotballspillere).

Mangel på rutine, laget trenger rutine.

Enig, men vi trenger også gode spillere, og - ikke minst - mange nok spillere. At en av de første signeringene som gjøres er en talentfull 18-åring utelukker ikke mer rutine senere når det fremdeles mangler en halv spillerstall før kabalen går opp.

Edited by Perfect 7