Jump to content
blue_bird

Franck Boli

Recommended Posts

Vi som klubb trenger noen profiler og ikke minst kontinuitet blant noen av den yngre garde. Hvis både Boli og Trondsen forsvinner og vi får inn 2-3 nye amerikanere kjenner jeg nok at det blir i meste laget.

Noe sier meg at Boli neppe kommer til å score mer enn de 13 seriemålene han hadde sist sesong, nå i kommende sesong, med andre ord at jeg tror det fort hadde vært en sjanse for at han kan stagnere om han blir lenger. Ikke misforstå, jeg synes det er kjipt at han er på vei bort, spesielt med tanke på at vi da står uten to spillere som tilsammen scoret 23 mål for oss i serien sist sesong. Likevel så skal jeg frem til at det er nå jernet er varmt.

Boli vil forhåpentligvis blomstre videre i en annen klubb. Jalasto over meg sier han er for at han vil stagnere om han blir, jeg føler at han allerede har stagnert litt. For både klubb og spiller tror jeg det er best at Boli får prøve seg i en annen klubb.

Må si jeg er uenig med de to overstående innleggene. For meg er Boli en av de som har utviklet seg kontinuerlig og blitt litt bedre for hver sesong.

Med tanke på at han fortsatt kun er 21 er det ganske imponerende å score 13 mål fra en kantrolle.

Jeg ønsker hvertfall å beholde Franck Sylvestre

Boli har hatt en veldig fin utvikling i 2014. Dette er jo virkelig den sesongen hvor han har vist hvilke kvaliteter som bor i gutten. Han har ikke vondt av et år til hos oss, men jeg tror han kan få en finfin utvikling dersom han går utenlands.

Skjønner ikke bæret av dem som mener Boli vil stagnere nå. Hva inne i huleste bygger dere det på?

Han er variabel ja, men det var hele laget i fjor. Det er for øvrig et kjennetegn på så godt som alle unge spillere i praksis. Våre toppscorere har stort sett vært mye eldre, tenker her på Petter, Veigar, Tryggvi, Daniel...

Han er 21 år og hadde stor utvikling fra 2013 til 2014 og gjennom fjoråret. Hva er logikken?

Thomas Finstad slo jo igjennom ganske ung, og hadde en fin utvikling.

Inntil han oppdaget Westpoint...

Jeg har mine tvil på om Boli vil klare å følge opp 13 seriemål, og med tanke på at han er som nevnt over kun 21 år og scoret 13 seriemål er det naturlig at det er flere utenlandske klubber som er interesserte, og jeg mener at når interessen er på topp vi bør slå til om vi får et bra bud. Tenk om ett år frem i tid, om han eksempelvis kun skulle score 6 seriemål og er ett år eldre vil plutselig ikke interessen være like stor. Igjen, sålenge det er et bra bud vi får bør vi slå til.

@sillyseasonNOR, også kjent som "Overgangsrykter" på twitter melder om "Stabæk jobber for å selge sin ivorianske spiss Franck Boli. En klubb i Tyrkia og flere skandinaviske klubber skal være interessert".

Noen som kan bekrefte at Basile Boli faktisk er faren til Franc Boli? Husker Basile Boli godt, en av de absolutt beste stopperne på den tiden.

Noen som kan bekrefte at Basile Boli faktisk er faren til Franc Boli? Husker Basile Boli godt, en av de absolutt beste stopperne på den tiden.

Det er det strengt tatt bare moren som vet..

Sorry, måtte bare...

De er jo prikk like! I tillegg står det på Wikipedia at Basile er faren til Franck. Med mindre noen har tullet med artikkelen så stemmer nok dette.

Basile_Boli.jpg

Et kjapt søk på fransk kan nok dessverre avkrefte ryktet, hadde også vært rart hvis dette skulle blitt kjent først nå. Basile Boli bor vel også i Frankrike, mens Franck er vokst opp i Elfenbenskysten. Denne artikkelen derimot, nevner at Franck er sønn av Boli Fulbert, en tidligere ivoriansk landslagsspiller: http://www.urbanpress.ci/interview/franck-boli-sur-les-traces-de-didier-drogba.html

Edited by Sindre

Noen som har en formening om hva som vil være en "ok" pris for vår toppscorer?

nei er jo en spiller fra akademiet som vi da har dyrket frem selv,men lang kontrakt, så han går nok for en pen sum for kjøper, dvs gratis

Noen som har en formening om hva som vil være en "ok" pris for vår toppscorer?

nei er jo en spiller fra akademiet som vi da har dyrket frem selv,men lang kontrakt, så han går nok for en pen sum for kjøper, dvs gratis

I følge Transfermarkt hadde Boli en verdi på 616 000 pund i desember, det tilsvarer 7.27 mill Nok etter dagens kurs.
Hadde man fått noe rundt denne prisen for Franck kan vi se oss rimelig fornøyde tror jeg.

Franck Boli med på listen over de 100 største talentene å se opp for i 2015 - http://t.co/vDjgbRmKC9

Må si at jeg syntes det er kult at han er på den listen, er veldig mange gode fotballspillere der!

Dævven ... Da kan det jo bli virkelig godt med grunker når de steinrike kommunistkapitalistene åpner pængboka ... Går ut ifra at de da vil være øremerket nysigneringer ... Og er jævla spent på hva BB og IAO drar opp av hatten da

Jeg går ut i fra at et salg av Boli vil brukes til å dekke opp for manglende sponsorinntekter, fortsette å nedbetale gammel moro, og til nye spillere. Med andre ord, det hadde vært hyggelig om klubben fikk over 10 millioner.