Gå til innhold

Vålerenga-SFK


sexxes
 Del

Anbefalte innlegg


Seriestart neste helg borte mot Vålerenga i gymsalen på Valle. Med tanke på alle skader av ymse slag er det kanskje litt tidlig å komme med en antatt lagoppstilling. Noterer meg at det er optimisme i VIF-leiren, og fant denne på forumet:

 

Vålerenga tapte 3-0 for Stabæk i en treningskamp i vinter.

Stabæk har forsterka midtbanen med landslagskaptein Ingvild Stensland som erstatning for Stine Sannæss som har lagt opp. Også Andrine Hegeberg fra Kolbotn forsterker midtbanen dems. Det kan trenges når både Maia Daasvand og Ingrid Fosse Sæthre har lagt opp.

I angrep kommer søster Ada Hegeberg, samt kantspilleren Maren Eithun Hauge.

Dog er angrepet sterkt svekka i og med at Lise Klaveness har lagt opp. De har også mista Marie Willumsen Olsen til hardtsatsende Avaldsnes og Julie Adserø til Kattem.

I forsvar har de mista Amelie Rybäck til Jitex og Telma Hjaltin Thrastardottir til Valur, uten at noen har kommi inn.

 

På papiret ser derfor Stabæk noe svakere ut i år enn i fjor. De er sterkere på midtbanen, men svekka både i forsvar og angrep. Dersom Rebecca Angus klarer å temme Stensland på midtbanen, så skal Vålerenga ha en brukbar mulighet til å ta alle tre poenga.

------

Svekket? Hadde det ikke vært for at jeg mistenker personen for ikke å ha så mye peilig hadde jeg vel trodd han var ironisk når det gis inntrykk av at bla Daasvand var et stort tap. Ingen av de nevnte spillerne var vel veldig sentrale sesongen sett under ett (dog mye pga skader). Det er jo greit at det tros at angrepet er svekket. Dog kan jeg være enig i at forsvaret ikke er blitt styrket foran sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Stabæk har forsterka midtbanen med landslagskaptein Ingvild Stensland som erstatning for Stine Sannæss som har lagt opp. Også Andrine Hegeberg fra Kolbotn forsterker midtbanen dems. Det kan trenges når både Maia Daasvand og Ingrid Fosse Sæthre har lagt opp.

I angrep kommer søster Ada Hegeberg, samt kantspilleren Maren Eithun Hauge.

Dog er angrepet sterkt svekka i og med at Lise Klaveness har lagt opp. De har også mista Marie Willumsen Olsen til hardtsatsende Avaldsnes og Julie Adserø til Kattem.

I forsvar har de mista Amelie Rybäck til Jitex og Telma Hjaltin Thrastardottir til Valur, uten at noen har kommi inn.

 

På papiret ser derfor Stabæk noe svakere ut i år enn i fjor. De er sterkere på midtbanen, men svekka både i forsvar og angrep. Dersom Rebecca Angus klarer å temme Stensland på midtbanen, så skal Vålerenga ha en brukbar mulighet til å ta alle tre poenga.

 

 

Dette var dype analyser av meget kyndige personer!!!

Dersom vi ser svakere ut en i fjor, må denne analysen være gjort av en blind person. Bortsett fra Lise K, som var mye skadet i fjor så har vi styrket laget og de fleste som har kommet inn er vesentlig bedre en de som har forlatt oss.

 

Jeg tror vi for første gang kommer til å bli sunget ut under denne kampen. Ser enn på aktiviteten på dette forumet så er den jo omtrent fraværende, Det tyder på at interessen for SFK er meget lav for tiden. Ikke blir det noe Kick-off party, ikke har vi hatt møte med nye trenere, Det skjer egentlig ingen ting på SFK fronten. Vi får håpe laget er bedre forberedt en det vi supporterne er. Kommer vi til å klare å fylle en hel personbil for turen til Valhall? Jeg tror sessongen sportslig sett blir meget bra, men jeg er mer bekymret for aktivitetene på tribunen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Virker ikke som det er kjempeengasjement hos Vålerenga heller, men naivt å tro at det ikke skal komme en del folk på første kampen mot oss (og ganske sikkert mot Lillestrøm). Så her blir vi sunget ut. Det heter seg jo at man ikke kan tvinge folk på kamp, men føler at terskelen for hva som er tvang er så lav at man kanpt tørr spørre folk om de vil bli med på en av kvinnenes kamp.

 

Ser forøvrig at sesongkort koster 200 kr for Vålerenga, men finner intet sted hvor det står hva billett til en kamp koster (redd for at marerittet fra i natt skal bli virkelighet. Skulle på bortekamp med 2. laget, og der solgte man kun sesongkort til 750 kr).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Analysen fra VIF er vel först og fremst trist. Den vitner om supportere uten peil, og med altfor höye forventninger til eget lag. Det er en meget dårlig kombinasjon.

 

Skal vi tippe at vi kan telle syngende klansmedlemmer på en hånd ved kampstart, og uten hender ved kampslutt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Analysen fra VIF er vel först og fremst trist. Den vitner om supportere uten peil, og med altfor höye forventninger til eget lag. Det er en meget dårlig kombinasjon.

 

Skal vi tippe at vi kan telle syngende klansmedlemmer på en hånd ved kampstart, og uten hender ved kampslutt?

For å være helt ærlig så tror jeg ikke det. At det er den første kampen vil nok føre til at det kommer en del. Er jo bare å se tilbake på Stabæks første kamp i Toppserien. At antallet vil rase (dog med et hederlig unntak av kampen mot Lillestrøm) er nok mulig, men det kan jo hende mot formodning at de vil klare det bedre enn oss. Selv om jeg har min tvil, men første seriekampen blir vi nok tapere på tribunen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


OM klanen mobiliserer littegrann og synger oss ut i gymsalen sin Valhall er det mer enn pinlig når vi stiller med Norges beste lag mot et nyopprykka lag. Det er vel ingen grunn til å ta den sjansen?

 

Dessuten er det ikke helt utenkelig at denne kampen gir oss årets første seier på senior elitenivå i fotball.

 

Hva mer trenger folk av motivasjon for å ta seg en tur til østkanten?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Frister å dra å se den iogmed at jeg faktisk er i Oslo da,men er skummelt å dra på kamp alene når jeg ikke kjenner en levende sjel som går på Stabæk kamper :-( Er det noen som har tenkt seg?

Ja. Det blir nok en grei klack fra $$.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk Support setter opp gratis buss for våre medlemmer til denne kampen. Avreise er fra Bekkestua klokken 14.00 på lørdag.

Påmeldingsskjema kommer på forsiden i løpet av kort tid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Snakket med en fra Klanen i kveld, og han mente det ville komme mange på denne kampen. Han er ikke av de som har pleid å se damene, men han hadde selv tenkt seg på kampen. Så det er jo å håpe at vi stiller med en del også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bussen er booket, men det blir ikke påmelding til denne turen; kun oppmøte.

 

Møt opp dersom du vil være med, og husk medlemskort. Dersom du ikke er medlem og allikevel ønsker å bli med på turen, vil turen koste 200 kroner. Med på kjøpet vil du da få et funklende nytt medlemskap i Stabæk Support.

 

Avreise fra Bekkestua lørdag klokken 14.00. Be there...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom du ikke er medlem og allikevel ønsker å bli med på turen, vil turen koste 200 kroner.

Og avreise er 14.00? 200 kr er forøvrig ikke så mye mer enn hva man må ut med i parkeringsavgift på Valle.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vålerenga - Stabæk

Vallhall arena, lørdag 14. april kl. 15.00

 

Billetter

Voksen: kr 50,-

Barn under 16 år: Gratis

 

Sesongkort: kr. 200,-

 

Takk, tror de fleste av oss står over sesongkort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Herlig målteft på Ada Hegerberg. Stensland er også en kanonsignering.

Vi sliter med defensiv omsilling= kommer i undertall ved balltap og kan fort bli mer straffet mot lag med bedre avsluttere en hva VIF har.

Morsomt med motstand på tribunen. Hva var forresten den julesangen til klanen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jepp, hyggelig faktisk at det er supportere som stiller opp for andre lag (skulle forsåvidt bare mangle da det var Vålerenga, men Lillestrøm har jo ikke vist samme tedenser), og ikke minst at de kjenner til supporterkulturen i motsetning til andre.

 

Stensland sørger for tre mål på dødball (to målgivende og en som hun setter selv). Hun virker solid. Synes det ser lovende ut selv om man i perioder slapper vel mye av. Det kan man ikke gjøre mot bedre lag, og det tror jeg spillerne vet selv også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror dessverre at denne kampen kom på et litt dårlig tidspunkt med tanke på mobilisering fra Klanen. Jeg er helt enig i at det var gøy med motstand på tribunen, men jeg oppfatter Klanen som ganske tydelige medgangssupportere. Er det en kamp de skulle mobilisere til, så var det dagens kamp. Jeg tror dessverre ikke 1-5 og tribunetap virker motiverende for NAV Ultras fra Oslo Øst.

 

Ideelt hadde de fått tre-fire kamper med gode sportslige resultater under beltet før de møtte oss, da hadde et tap vært enklere å svelge for dem. Håper jeg tar feil, for vi trenger flere lag med supportere som lager liv på tribunen. Selv om det har vært litt gøy å være den eneste klubben så langt.

 

Gøy at vi fikk skikkelig trøkk med kontinuerlig sang i 20 minutter mot slutten, med Horto Magico. Bonus at det på en måte var Klanen som dro oss i gang...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Vålerenga-SFK
×
×
  • Opprett ny...