Gå til innhold

Kamptråd: Viking-Stabæk


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Kommentator maser og maser om at Sayouba burde tatt skuddet. Tror samtlige keepere i Tippeligaen hadde gluppet den på en dårlig dag...

 

MEN SÅ MÅ DERE AVSLUTTE DA GUTTA!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


stabæk rykker ned!

 

Takk. Det vet de fleste av oss.

 

Vi går nok ned med god margin i år, men vi reiser oss! Og for å reise oss kreves det positivitet og kommentarer som går lenger enn å fastslå et åpenbart og negativt faktum.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


stabæk rykker ned!

 

Takk. Det vet de fleste av oss.

 

Vi går nok ned med god margin i år, men vi reiser oss! Og for å reise oss kreves det positivitet og kommentarer som går lenger enn å fastslå et åpenbart og negativt faktum.

 

Er klart dette er vondt å se! En skikkelig møkkasesong! Men som kkh94 sier, det hjelper lite å sutre :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


det er realiteten. Stabæk

har ikke en sjangs. 1 poeng på

hvor mange kamper?

 

Er du Stabæk-supporter? Hvis ikke, hvorfor er du registrert her inne? Vi kan lese tabellen vi òg - men i motsetning til deg krysser vi alt av fingre og tær for at trenden snur.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingen her bryr seg om du er bror eller "venn" eller hva som helst annet. Vi bryr oss om Stabæk. Det gjør ikke du, og vi har ingen interesse av å diskutere med deg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis spillerne har like liten tro på at vi kan holde oss i tippeligaen som en del av pestimistene her inne er det ikke rart vi rykker ned. Stabæk Support har vært fantastiske å høre på i år. Det er jo i motgang det virkelig syns at vi står fram!

 

Kjempe til siste kamp!

 

Alltid Uansett

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sykt irriterende at vi ikke har klart å ta mer poeng i år mtp på at vi har vært på høyde med flere av motstanderne! Synes Viking er latterlig dårlige i dag, men vi slipper oss dessverre ned på deres nivå. Hvis det ikke hadde vært for en god Sayoba pluss litt dyktigere vikingavslutninger kunne det fort blitt stygt resultat i denne kampen også.

En tendens jeg er drittlei av å se på er at backene stadig vekk skal plassere seg gode fem meter unna vikingkanten som upresset får prikke inn et innlegg. Det er ikke bare i år dette har vært et problem, men sånn som ting ser ut nå er det enda mer rivende ruskende irriterende. I tillegg klarer ikke midtbanen å følge dype løp fra viking spillere som gjør at vi blir overspilt på kanten, og hvor det fort kunne blitt farligere situasjoner enn det som skjedde i dag. Og når får vi se sånne løp fra våre midtbanespillere? MEN, jeg synes likevel forsvaret har vist gode tendenser både i dag og mot Haugesund. Føler Cunningham får ekstra mye tyn bare fordi han er på utlån uten at han nødvendigvis er SÅ dårlig. Han spiller med guts og har utviklet seg til det bedre. Jeg tror tonen hadde vært markant annerledes hvis dette var en spiller vi selv eide. Er det helt utenkelig at overgangen blir permanent etter sesongslutt? Uansett føler jeg nå det største problemet ligger i hva vi selv gjør når vi har ballen.

 

Boli viser nok en gang at han er vår beste angrepsspiller, han MÅ starte. Greit nok at han har brent en del og gjør noen rare valg, men mange av sjansene han har kommet frem til er at han ene og alene har gjort en god soloprestasjon. Utrolig synd at Hammer ikke klarte å utnytte bedre pasningen han fikk på slutten av Boli. Aase var god i førsteomgang mot Haugesund, men fikk til ingenting i dag. Godt valg av Belsvik å bytte han ut tidlig. Brustad gjør en ganske grei kamp og viser at han er farlig.

Hanssen og Kleiven ser jeg på som to spillere som synker nivået betraktelig i det vi foretar oss fremover. Clark også forsåvidt, men han har en del geniale ballvinninger jeg ikke ville vært foruten. Jeg ønsker fortsatt å se Hanssen ned på høyreback og Hedenstad som kant. Prøv Haidar for Kleiven og jeg blir fornøyd.

 

Prøver å ikke virke for negativ, men ganske vanskelig når det går så dårlig som det gjør. Uansett utfall av denne sesongen, så har vi uansett et spennende fremtidig lag hvis vi beholder alle spillerne. Stengel er fortsatt bare 16 og kommer garantert til å bli bedre og bedre. Sayoba viser prov til å bli en kjempekeeper om noen år. Brustad har herjet med lag fra mindre divisjoner i cupen, og kommer garantert til å gjøre det mot litt lettere motstand hvis vi kommer til Adecco. Haidar er fortsatt ung og har vist prov på glimrende teknikk. Boli er bare 18 år og allerede herjer han med rutinerte Tippeligastoppere. Den dagen han putter sjansene sine er han plutselig Tippeligaens beste spiss. Hammer kommer til å bli bedre og bedre, det samme med Benjaminsen.

 

Håper gutta peiser på mot LSK med full innsats, pågangsmot og vilje til å angripe. Med litt stang inn og tro på egne ferdigheter skal vi nok karre oss til noen poeng vi og!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Utrolig hvor lite lyd Stavanger-publikummet klarer å lage ...

 

Det var jo ingen der. 8000 tilskuere sa de, da var alle tellt minst 4-5 ganger + at de hadde tellt med alle vakter på kampen. Makan til dårlig oppsluttning om laget sitt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En tendens jeg er drittlei av å se på er at backene stadig vekk skal plassere seg gode fem meter unna vikingkanten som upresset får prikke inn et innlegg. Det er ikke bare i år dette har vært et problem, men sånn som ting ser ut nå er det enda mer rivende ruskende irriterende. I tillegg klarer ikke midtbanen å følge dype løp fra viking spillere som gjør at vi blir overspilt på kanten, og hvor det fort kunne blitt farligere situasjoner enn det som skjedde i dag. Og når får vi se sånne løp fra våre midtbanespillere? MEN, jeg synes likevel forsvaret har vist gode tendenser både i dag og mot Haugesund. Føler Cunningham får ekstra mye tyn bare fordi han er på utlån uten at han nødvendigvis er SÅ dårlig. Han spiller med guts og har utviklet seg til det bedre. Jeg tror tonen hadde vært markant annerledes hvis dette var en spiller vi selv eide. Er det helt utenkelig at overgangen blir permanent etter sesongslutt? Uansett føler jeg nå det største problemet ligger i hva vi selv gjør når vi har ballen.

 

Enig her:

1: Presset på motstanders ballfører er praktisk talt ikke til stede. Er det misforstått "fair play" at vi aldri skal gå nærmere motstander enn 3 meter? Vi har vel bare Clark og Adnan som er så ferske at de ikke har skjønt dette ennå. Hvis vi spiller sånn på trening også er det ikke rart at både defensivt og offensivt spill ikke fungerer i kampsituasjon. Det krever INGEN ferdigheter å presse ballfører, kun innsats.

 

2: Ingen gjør seg spillbare når vi har ballen. Vår ballfører skal ALLTID ha 2-3 enkle pasningsalternativer. Da er det lett å holde ballen i laget og de andre må løpe. Når alle våre står i pasningsskygge må det kælkes ball, noe mange klager på Cunningham for å gjøre. Hovedproblemet er ikke svake pasninger, men mangel på bevegelse inn i ledige rom.

 

Mangelen på bevegelse gjør også at vi alltid angriper i til dels solid undertall, og da blir det enkelt å avverge sjansene våre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser at vi mangler trening på å gjøre oss spillbare, samt at hele laget til tider forflytter seg veldig tregt oppover på banen når vi er i kontringer. Dette er jo ting en skulle tro det var veldig enkelt å drille inn på treninger, men kanskje ikke med et STBlag som er i overkant ivrige på å spille firkant istedenfor 11er og kontringsøvelser under øktene. En annen ting som er gledelig å se er at Sayoba viser mye bedre hurtighet og presisjon i igangsettingene sine enn en annen. Med litt terping av dette, og en rutinert spiller i midtforsvaret (synd en bare ble bellønnet med gult for taklingen igår), så tror jeg mye vil snu.

Endret av -MG
Lenke til innlegg
Del på andre sider


1: Presset på motstanders ballfører er praktisk talt ikke til stede. Er det misforstått "fair play" at vi aldri skal gå nærmere motstander enn 3 meter?

Jeg har tolket det som misforstått soneforsvar; litt flåsete sagt at å forsvare sone betyr at man for guds skyld ikke må komme nærmere motstander enn tre meter for da kan det se ut som mannsmarkering.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


synd en bare ble bellønnet med gult for taklingen igår

Vi vet jo alle hvem som menes her, og det jeg lurer på er det mye enklere å klage på (hetse) Cunningham fordi han er på lån fra en annen TL-klubb? Greit at han har gjort mye rart, men det har da vitterlig mange av de andre gjort uten å være i nærheten av å få tilsvarende kritikk. I tillegg har da vitterlig Cunningham vært bedre i de siste kampene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


synd en bare ble bellønnet med gult for taklingen igår

Vi vet jo alle hvem som menes her, og det jeg lurer på er det mye enklere å klage på (hetse) Cunningham fordi han er på lån fra en annen TL-klubb? Greit at han har gjort mye rart, men det har da vitterlig mange av de andre gjort uten å være i nærheten av å få tilsvarende kritikk. I tillegg har da vitterlig Cunningham vært bedre i de siste kampene.

 

Nei, og ja... Vi har sett at det ikke fungerer med to ungfoler i forsvaret, så en rutinert spiller med pondus må inn for å skape trygghet. Vil det da være riktig å sette inn på Cunningham eller en egen spiller i opplæring ved siden av?

Endret av -MG
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Viking-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...