Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Brann


 Del

Anbefalte innlegg


Hepp,

 

Nok en gang hevder motstanderlagets supportere at det er SKANDALE om de ikke tar med seg alle 3 mot Stabæk. Jeg begynner smått å bli lei av å bli rakket ned på av alle og enhver. Oddsen er 3,5 på hjemmeseier - 1,85 på borteseier. Mot Brann? Det er en fornærmelse. -vi var klart bedre enn Brann i generalprøven og har normalt bra tak på Bergenserene på Nadderud.

 

Håper på bedre markering og duellspill i egen boks for bedre stuktur tviler jeg på at vi får!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oddsen er 3,5 på hjemmeseier - 1,85 på borteseier. Mot Brann? Det er en fornærmelse.

Da er det bare å satse noen lapper, og håpe at Stene skjønner at det ikke er snakk om kampfiksing :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Laget som er spilt inn de siste treningene:

Hammer-Cunningham-Elfar-Hansen

Brustad-Stengel-Kleiven-Haugsdal

Sortevik-Boli

 

Synes det nesten er skandaløst hvor lite tillit Erik Benjaminsen får.. Med Bjarni suspendert burde dette jo være en ypperlig mulighet

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Statistikk før Brann-kampen

Brann på hjemmebane betyr ofte mange mål og mye moro. I snitt scorer vi 2.3 mål pr hjemmekamp mot brann, og vi vinner som regel. Kun uflaks gjorde at vi ikke vant jubileumskampen og generalprøven før årets TL-start. Brann har hatt en litt trå sesong, og har ikke klart å følge opp fjorårssesongen. Vi på vår side, må snart begynne å vinne kamper før det er for sent

 

Innbyrdes oppgjør i Tippeligaen

Hjemme: 10-2-4, 37-15

Borte: 3-5-9, 22-45

Totalt 13-7-13, 59-60

 

Største seier: 7-1 (Nadderud, 2000), 6-0 (Nadderud 2003)

Største tap: 1-8 (Brann Stadion 2001)

Årets bortekamp: 1-2

Fjorårets oppgjør: Hjemme 1-1, Borte 1-2

 

Tabeller

9. Brann 7-2-8, 31-26, 23p

16. Stabæk 2-1-14, 14-40, 7p

 

Hjemmetabell

16. Stabæk 1-1-6, 6-17, 4p

 

Bortetabell

13. Brann 1-1-6, 9-17, 4p

 

Formtabell

5. Brann 3-1-2, 12-9, 10p

15. Stabæk 1-0-5, 7-14, 3p

 

Mål og sjanser

Målsjanser

4. Brann 97 (snitt 5,71)

16. Stabæk 69 (snitt 4,06)

 

Sjanseutnyttelse

3. Brann 32%

16. Stabæk 20%

 

Målsjanser mot

9. Brann 83 (snitt 4,88)

15. Stabæk 110 (snitt 6,47)

 

Avverging av sjanser

9. Brann 69%

14. Stabæk 64%

 

Skader og karantener

 

Stabæk:

Sayouba og trolig Aase står over pga skade.

Eiriksson soner karantene

Inn: Jalasto og Helgason

Ut:Hedenstad og Clark

 

Brann:

Kalvenes usikker

Inn: Huseklepp

Ut: Austin og Niasse

 

Et litt pussig poeng er at Brann er like dårlig på bortebane som vi er på hjemmebane. Begge lag har mistet en sentral spiller så langt i overgangsvinduet og har fått inn ny(e) spiller(e). Vi er styrket bakover, Brann er styrket fremover, men svekket bakover når råtassen Austin har forlatt skipet. Brann har ikke vunnet i Bærum på de fire siste forsøkene, jeg ser ingen grunn til at vi skal tillate det i år heller...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Laget som er spilt inn de siste treningene:

Hammer-Cunningham-Elfar-Hansen

Brustad-Stengel-Kleiven-Haugsdal

Sortevik-Boli

 

Synes det nesten er skandaløst hvor lite tillit Erik Benjaminsen får.. Med Bjarni suspendert burde dette jo være en ypperlig mulighet

Og Mix da? Har man noen forklaring på hvorfor han ikke spiller (hvis han ikke har skrevet under for en annen klubb før kampstart)?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det nesten er skandaløst hvor lite tillit Erik Benjaminsen får.. Med Bjarni suspendert burde dette jo være en ypperlig mulighet

Helt enig. Dessuten har David Hanssen vært svak som høyreback. Da skjønner jeg ikke at han skal spille på feil side på bekostning av en som faktisk har prestert godt som venstreback tidligere. Skjønner egentlig ikke hvorfor Haugsdal prioriteres fremfor Benjaminsen på venstrekanten heller. Det så lovende ut for Benjaminsen under sesongoppkjøringen, men så fort sesongen startet har han jo vært så å si helt ute i kulda mens alt mulig annet rask får masse spilletid.

 

Haugsdal og Brustad kunne rullert på høyrekant og Benjaminsen, Hanssen og Boli på venstre. Nesten samtlige spillere i stallen har det til felles at de presterer best etter å ha sittet på benken i en kamp eller to og kommer inn i laget i angrepsposisjon, nesten samtlige presterer dårligere etterhvert som de får nærmest fast plass i førsteelleveren. Godt mulig en mental greie: at det er mindre press å skulle prestere i en kamp eller to innimellom enn å være en av de faste som skal bære laget. Tror vi med fordel kunne rotert mer på spillerne som ikke har nivået eller vinnerskallen til å bære laget med jevnt gode prestasjoner i hver eneste kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Etter en fin sesongoppkjøring har Haidar vært en skuffelse i seriespillet. Tror signeringen av Clark var uheldig for ham, da han mistet den plassen som sannsynligvis ville passet ham best.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Adnan burde vel komme inn etterhvert i så fall.

 

Fredrikstad fikk et lite løft mot Tromsø i går, men jeg tror ikke det er dem vi skal bry oss mest om. Det gavnet ihvertfall både oss og FFK at Ulf tapte, og så kan vi ta det derfra. Vinner vi er det 7 poeng opp til kvalik, og presset er plutselig på Ulf neste helg.

 

Med Huseklepp inn og forsvarslimet (Austin) ut, tror jeg fort Brann får et mye mer potent angrep og mye mindre potent forsvar. Mange mål begge veier kan fort bli fasiten, alt ettersom hvordan forsvaret vårt opptrer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror vi kan håpe på å se en rufsete Huseklepp idag med lite kamptrening som spiller under mye forventninger. Det smarteste vi kan gjøre er å ta han hardt i hver eneste duell for å ødelegge godfølelsen så fort som mulig. Skader sikkert heller ikke å disse han fra tribunen når han misser på første mottaket eller skyter ballen milevis utafor.

 

Skulle helst sett forsvarsrekka Hanssen - Hammer - Helgason - Cunningham, mest fordi Hammer har vært den beste stopperen vår i år. Det lille jeg har sett av Benjaminsen har ikke overbevist meg om at han bør få sjansen, som mange andre av våre spillere synes jeg han sliter med tempoet. Cunningham kunne vært på venstre for å stenge av der, tror ikke Hanssen har noe særlig mer å tilby offensivt likevel som gjør at han blir et bedre alternativ. Håper Helgason ikke er for rufsete baki der grunnet lite kamptrening, forhåpentligvis vil han hvertfall styrke oss i luftrommet både defensivt og offensivt. Er mer nervøs når store stoppere skal forsvare seg langs bakken og på fart.

 

Liker at Sortevik og Boli får sjansen på nytt på topp hvertfall, det var gode tendenser i første omgang mot Aalesund! At Mix ikke starter er kjedelig, får håpe det er på grunn av noe annet enn at vi skal selge han. Vil hvertfall gjerne se et innhopp! ( OK, leste nettopp Mix tråden. kjipt :( )

Endret av Andreas
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er fordi Adnan blir brukt FEIL. Han er mer offansiv enn det omvendte. Adnan er ingen ballvinner. Hvis han blir brukt riktig, kan han skape problemer for de fleste.

 

Ok. Det forandrer ikke på det faktum at han ikke akkurat er i kanonform for øyeblikket.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er heller ingen på laget som er i toppform.

 

Jeg har fortsatt litt vondt for å forstå hvorfor du har bruker her, når du ikke holder med STB engang... Menmen, andre er tydligvis i bedre form enn Adnan da.. Tipper PB har brukbar oversikt jeg.

Endret av amuoest
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi er best, og kommer til mange halvsjanser - da er det klart det ligger et brannmål i lufta. Fy faen så typisk for denne sesongen.

 

Edit: og selvfølgelig skulle også dette brannmålet mot oss vært annulert for offside. Som seiersmålet i Bergen.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Brann
×
×
  • Opprett ny...