Jump to content
Sign in to follow this  
blaasoldat

Luc Kassi

Recommended Posts

*Luc Kassi

Denne signeringen var vel egentlig ingen overraskelse, vi har vel bare måtte vente til han ble 18

Welcome young man!

Sånn forresten, hvor står Luc i forhold til f.eks. Stengel spillemessig? Kan han ta rollen til Kleiven hvis han forsvinner til Odd?

Welcome young man!

Sånn forresten, hvor står Luc i forhold til f.eks. Stengel spillemessig? Kan han ta rollen til Kleiven hvis han forsvinner til Odd?

Velkommen Luc!

Mener å huske når jeg så han i noen treningskamper i TA at han var en offensiv midtbane/kant, vet ikke om han er ren sentral midtbane spiller.

Edited by MattaS

Welcome young man!

Velkommen Luc!

Mener å huske når jeg så han i noen treningskamper i TA at han var en offensiv midtbane/kant, vet ikke om han er ren sentral midtbane spiller.

IA sa på pressekonferansen at han kunne spille over alt på midtbanen, og at han er veldig lik Somen i spillestilen. Men han bør nok ha en mer defensiv spiller ved siden av seg, ja.

Man har jo snakket om å hente inn en erstatter for Clark. Da er ikke det første jeg tenker ut finn en ny Somen. Enten så legges det for mye i "Nye Somen" begrepet, eller så kan vi vente en spiller til inn, eller så har dem en plan i så måte i tilfelle Kleiven kjøpes, altså at totalen på midtbanen nå tilsier at vi kan klare oss uten den typen spiller. Noe jeg betviler, så Henning 2, gjerne fra Sverige ettersom vi har litt lite Svensker for tiden, hadde vært ultra knall, men jeg er uansett positiv til nok en langtidssignering med en ung og forhåpentligvis lovende spiller fra Elfenbenskysten. Jeg håper han er Somen 2 av den direkte-typen med et steg som en antilope og en kraft som en løve.

Edited by LittleBlueAlien

Kan det være et alternativ å la Luc spille seg inn på laget i en kantposisjon og flytte David Hansen inn som kriger på midten?

Velkommen, Luc!

Herlig med 4,5 år. Den gode tid ligger foran oss.

En spennende signering som kommer fullstendig i skyggen av Veigars retur, i tillegg til at den var godt kjent allerede et år eller to i forveien. Men det er kanskje like greit for en 18-åring med litt begrenset norsk og engelsk å få feire fødselsdag og sin første profkontrakt uten den helt store oppmerksomheten fra pressen. Gratulerer med dagen, Luc!

Kan det være et alternativ å la Luc spille seg inn på laget i en kantposisjon og flytte David Hansen inn som kriger på midten?

Et mer naturlig alternativ er vel å flytte David ut på benken. Ser ikke ut som han har ben til å spille på dette nivået lenger og antall kilometer og dueller per kamp har sunket for hver opptreden. Han ble da også signert først og fremst pga det han tilfører troppen utenom kampdagene. David er en fin fyr, men forsvarer ikke en plass i førsteelleveren.

Et mer naturlig alternativ er vel å flytte David ut på benken. Ser ikke ut som han har ben til å spille på dette nivået lenger og antall kilometer og dueller per kamp har sunket for hver opptreden. Han ble da også signert først og fremst pga det han tilfører troppen utenom kampdagene. David er en fin fyr, men forsvarer ikke en plass i førsteelleveren.

Ikke helt enig der. Tror ikke Luc er klar til 90 min i TL på midtbanen. Jeg tror heller Antonius kan spille de første 60-70 min av kampene i framtiden, så kan heller Luc spille seg inn etterhvert. Og det er ikke fordi han er for ung, men mer fordi han er uerfaren på TL nivå.

Tror ikke Luc er klar til 90 min i TL på midtbanen.

Nei, det tror ikke jeg heller. Luc må spilles inn over tid, ikke kastes inn i en for stor rolle slik som Boli ble. For å presisere hva jeg mener: Nå som vi har enda et alternativ i Luc, blir behovet for å ha David med i kamptroppen enda mindre. At han ikke bør starte ser jeg som en selvfølge utfra den formutviklingen han har hatt og hva han har prestert i de siste kampene. Spørsmålet er snarere om han forsvarer en plass på benken.

For å presisere hva jeg mener: Nå som vi har enda et alternativ i Luc, blir behovet for å ha David med i kamptroppen enda mindre. At han ikke bør starte ser jeg som en selvfølge utfra den formutviklingen han har hatt og hva han har prestert i de siste kampene. Spørsmålet er snarere om han forsvarer en plass på benken.

Javel, det mener du, så mener jeg noe annet :-)