Jump to content
Sign in to follow this  
blaasoldat

Luc Kassi

Recommended Posts

Nannskog var vel en av de som uttalte at han anså Luc å ha høyere potensiale enn Boli.

Jeg tror vi fortsatt ikke har sett det beste av Luc.

Noen som kan lage en YouTubesamling av Lucs 19 scoringer for Stabæk? Er en del perler der. Bare ikke legg den ut på stabak.no

Når Kassi og Boli kom, var ikke Kassi beskrevet som spiss og Boli som kant?

Kassi ble beskrevet som den nye Somen

Men var også beskrevet som den av de to som var den målfarlige spiss typen!

Det var vel IAO som beskrev Kassi som en Somen-type da han fikk kontrakt. Før det hadde han jo trent med og hospitert på juniorlaget i lange perioder over et par år, og der ble det vel sagt noe sånt som at Boli er god, han og, men Kassi er den naturlige målscoreren.

Jeg synes egentlig vi har sett det samme på a-laget: Kassi blir ikke stresset til dårlige avslutninger i samme grad som Boli ble. Men Boli var jo mer lik Dio i form av fysikk, arbeidskapasitet og rykk, mens Kassi kanskje er mer en 4-4-2-spiss, i den grad han er spiss.

Edited by Perfect 7

Deilig scoring idag og ... Med Cole tilbake, Annan på plass, og Keitas mildt sagt varierende prestasjoner på topp, så bør det vel gjerne være din tur å prøve seg på topp på onsdag

For noen herlige scoringer! Burde man satset på han som førstespiss og ikke Keita? Kjenner jeg er tilbøyelig til å svare ja på det

Keita fortsetter nok mest sannsynlig på topp. Han har jo også imponert og scoret viktige mål. Kassi bak Keita funker bra. Deilig med 2 scoringer!

Jeg vet jeg maste om å bruke Kassi som spiss da vi fremdeles spilte 4-4-2. Å være spydspiss i den formasjonen vi bruker nå blir en ganske annen rolle, som jeg ikke tror passer Kassi like godt. I 4-2-3-1 tror jeg det fungerer best å bruke han i den offensive rollen mellom vingene, som igrunn ligner mye på den ene spissrollen i 4-4-2/4-4-1-1. Det er da også i den rollen at han har funnet formen og spilt godt i det siste. Ingen grunn til å endre på det, synes jeg.

Jeg vet jeg maste om å bruke Kassi som spiss da vi fremdeles spilte 4-4-2. Å være spydspiss i den formasjonen vi bruker nå blir en ganske annen rolle, som jeg ikke tror passer Kassi like godt. I 4-2-3-1 tror jeg det fungerer best å bruke han i den offensive rollen mellom vingene, som igrunn ligner mye på den ene spissrollen i 4-4-2/4-4-1-1. Det er da også i den rollen at han har funnet formen og spilt godt i det siste. Ingen grunn til å endre på det, synes jeg.

The perfect false nine?

Da Dio forsvant, var jeg litt vel optimistisk og heiv ut av meg at Luc, vår nye spiss, skulle putte minst fem mål resten av sesongen. Så langt har han putta 4 siden Dio forsvant (her er jeg litt sleip og tar med målet mot Odd, siden Dio var ute da også). Dersom han og Keita fortsetter på denne måten, begynner vi å få et lite luksusproblem når vi skaffer oss en "ordentlig" spiss til vinteren. ;)

Synes det er to klassescoringer i dag. Typisk Daniel, som Harry skriver - det ser enkelt ut, og er dødelig effektivt. På 2-0 gjør han det eneste riktig, og styrer ballen tilbake dit den kommer fra (til Horns høyre side), på 4-1 tar han ikke ballen med seg og begynner og tvile, men bare dytter den rett inn med første touch. Fortreffelig.

Edited by geirti

Da Dio forsvant, var jeg litt vel optimistisk og heiv ut av meg at Luc, vår nye spiss, skulle putte minst fem mål resten av sesongen. Så langt har han putta 4 siden Dio forsvant (her er jeg litt sleip og tar med målet mot Odd, siden Dio var ute da også). Dersom han og Keita fortsetter på denne måten, begynner vi å få et lite luksusproblem når vi skaffer oss en "ordentlig" spiss til vinteren. ;)

Synes det er to klassescoringer i dag. Typisk Daniel, som Harry skriver - det ser enkelt ut, og er dødelig effektivt. På 2-0 gjør han det eneste riktig, og styrer ballen tilbake dit den kommer fra (til Horns høyre side), på 4-1 tar han ikke ballen med seg og begynner og tvile, men bare dytter den rett inn med første touch. Fortreffelig.

Enig i alt, utenom Keita og at keeperen til MIF heter Forn.

Så vidt jeg kjenner til, er det ikke lov å spille med bakerste mann. Så dem må vel ha hatt det :)

Og det med en del kamper som innbytter og som kant? Hva er egentlig snittet hans som spiss? Litt vanskelig å regne ut, siden han har et par kamper der han har tatt spissplassen fra Keita underveis. Likevel, kan han være i nærheten av Dio i målsnitt?

Klarer ikke huske om han har vært spiss tidligere i sesongen, men 4 mål på de siste 4 kampene (med bare 60min som spiss i MIF kampen grunnet Keita-skaden) er rimelig bra ! Med vinteren hvor han kan få muligheten til å bli drillet spesielt for rollen så kan dette bli meget spennende :)

Edited by Melinho

Da vi manglet en spiss etter at Dio ble solgt ble Kassi flyttet opp på topp, og var en av de mest effektive spissene i Tippeligaen. Greit nok at han gjør nytten på midten også. Kunne vi ikke trukket Girogi dypere og fått Kassi opp på topp?

Da vi manglet en spiss etter at Dio ble solgt ble Kassi flyttet opp på topp, og var en av de mest effektive spissene i Tippeligaen. Greit nok at han gjør nytten på midten også. Kunne vi ikke trukket Girogi dypere og fått Kassi opp på topp?

En veldig forlokkende tanke... Synes Luc var vår bestemann idag, og har vel aldri sett han så god og så komfortabel i den dype midtbanerollen ... Når det er sagt så er jeg helt enig ... Mot Molde så håper jeg vi får se; Løven-Race, Nico, Messi, Granli, Asante, Issah, Gio, Meling, Ohi, Kassi (med forbehold om at det ikke kommer inn forsterkninger som er så gode at de med all selvfølgelig rett går rett innpå laget)

Dype midtbanen er jo veldig viktig for forsvaret, dumt å rokke på det hvis han fungerer utmerket der.

La Kassi få tryggheten der, så kan vi håpe på større offensive bidrag senere. Vi kan heller prøve oss litt fram med andre på topp, kanskje en av lysluggene våre.

Vet ikke hvordan Kassi har gjort det som defensiv midt i treningskamper, men husker med gru negativt avgjørende situasjoner da han ble plassert i den posisjonen ifjor... Ikke dermed sagt at han ikke kan ha utviklet riktige egenskaper ila vinteren.

Edited by Chr.

Apropos defensiv midt. Issah har høstet mye kritikk fra enkelte her inne i år, i dag var han god. Ingen feilpasninger som jeg kunne se, og det hadde faktisk Kassi selv om han også var blant de beste.

Dette er jo et godt eksempel på at vi har en litt tynn stall. Selv om han er den eneste spilleren i troppen utenom Asante som har scora jevnt i tippeligaen (7 mål på de 10 siste kampene i fjor), må vi bruke han på defensiv midt nå som Cole er ute.

Kampen i går var veldig godt, og jeg håper dette blir hans virkelige gjennombruddssesong (uansett hvilken posisjon det er i)!

God kamp så lenge kreftene holdt ... Deilig å ha en spiller med så god ballkontroll så dypt i banen. Han og Issah har kapasitet til å vinne midtbanekampen og på den måten kontrollen i kampen. Vår defensive midtbane framstår nå som vår beste lagdel.

Står bak det meste (produktive) vi skaper offensivt. Meget viktig.