Gå til innhold

Haugesund - Stabæk


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


Synes keeper plassen er veldig åpen, hvis Sayouba er spilleklar..(?) JKL gjorde en veldig god kamp, men Sayouba har ikke spilt seg ut..

 

Venstre back er spikret med BOE

Stopperpar håper jeg blir EFH og JV

Høyre back JH

 

Venstre kant synes jeg er ganske åpen.. DH, HS, BH...?

Midten CK og AH

Høyre kant er vel spikret i FB

 

Hengende spiss VPG med Boli på topp..

 

Tar forbehold om skader og karantener jeg ikke vet om..

Endret av Forza Stabæk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Greit nok at ikke Sayoba har tabbet seg ut, men etter den vanvittige praktkampen av Jan Kjell sist, må nesten Sayoba godta å starte på benken. Det er dog godt å vite at keeperplassen langt fra er vår svakeste posisjon.

 

Selvfølgelig skal Veigar starte, og selvfølgelig skal han ha løpskraft rundt seg. Hva med de tre B'er; Bjarte, Brustad og Boli - med sistnevnte som spydspiss, og de to andre på kantene. ser kanskje for meg følgende lag:

 

JKL

Jørgen-Ville-Elfar-Hulk

Haugsdal-Kleiven-Cunning-Brustad

VPG

Boli

Lenke til innlegg
Del på andre sider


JKL

Jørgen-Ville-Elfar-Hulk

Haugsdal-Kleiven-Cunning-Brustad

VPG

Boli

 

Synes det virker fornuftig å sette Haugsdal på høyre og Brustad på venstre hvis de begge skal starte. Bjarte har bedre innlegg enn Fredrik, som er farligst når han går rett på mål, som han kanskje tvinges til i større grad hvis han spiller på "feil" side. Alternativt kunne Benjaminsen fått starte på venstre mens Brustad og Haugsdal gis beskjed om å gi 100% i en omgang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jo da, men 2*100% blir 200% og så mye krefter har verken Brustad eller Haugdal, eller noen andre for den del. Eller sagt på en annen måte: Når du vet du skal spille to omganger, kan du ikke løpe like ofte med like høy intensitet før pause som hvis du vet du ikke trenger å ha sprut igjen i bena til andreomgangen. I de kampene Brustad er på sitt beste (LSK hjemme f.eks.) går han tom for krefter lenge før det har gått 90 minuter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Greit nok at ikke Sayoba har tabbet seg ut, men etter den vanvittige praktkampen av Jan Kjell sist, må nesten Sayoba godta å starte på benken. Det er dog godt å vite at keeperplassen langt fra er vår svakeste posisjon.

 

Selvfølgelig skal Veigar starte, og selvfølgelig skal han ha løpskraft rundt seg. Hva med de tre B'er; Bjarte, Brustad og Boli - med sistnevnte som spydspiss, og de to andre på kantene. ser kanskje for meg følgende lag:

 

JKL

Jørgen-Ville-Elfar-Hulk

Haugsdal-Kleiven-Cunning-Brustad

VPG

Boli

 

Cunningham på midten?????

Lenke til innlegg
Del på andre sider


JKL

Hammer - Elfar - Ville - Bjarni

Adnan - Kleiven

Haugsdal - Veigar - Brustad

Boli

 

 

Eventuelt Cunningham som et anker bak Kleiven, om han er spilleklar og har klippekort.

Endret av Norris
Lenke til innlegg
Del på andre sider


JKL

Hammer - Elfar - Ville - Bjarni

Adnan - Kleiven

Haugsdal - Veigar - Brustad

Boli

 

 

Eventuelt Cunningham som et anker bak Kleiven, om han er spilleklar og har klippekort.

JKL

Hammer - Elfar - Ville - Bjarni

Adnan - Kleiven

Haugsdal - Veigar - Brustad

Boli

 

 

Eventuelt Cunningham som et anker bak Kleiven, om han er spilleklar og har klippekort.

 

Det er også en mulighet for å sette Hammer opp som et anker, mens Cunningham bytter plass med Ville og han går ut på backen!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


JKL

Hammer - Elfar - Ville - Bjarni

Adnan - Kleiven

Haugsdal - Veigar - Brustad

Boli

 

 

Eventuelt Cunningham som et anker bak Kleiven, om han er spilleklar og har klippekort.

JKL

Hammer - Elfar - Ville - Bjarni

Adnan - Kleiven

Haugsdal - Veigar - Brustad

Boli

 

 

Eventuelt Cunningham som et anker bak Kleiven, om han er spilleklar og har klippekort.

 

Det er også en mulighet for å sette Hammer opp som et anker, mens Cunningham bytter plass med Ville og han går ut på backen!!

 

Ja, men alle jeg har snakket med som kjenner Aalesund sier han er elendig som back, og god/brukbar som midtstopper. Men for all del, han kan jo plutselig smelle til og bli god på back hos oss :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


JKL

Jørgen-Ville-Elfar-Hulk

Haugsdal-Kleiven-Cunning-Brustad

VPG

Boli

 

Cunningham på midten?????

 

Ryddegutt foran midtstopperne. Burde vel heller skrevet

JKL

Jørgen-Ville-Elfar-Hulk

Cunning

Haugsdal-Kleiven-Brustad

VPG

Boli

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Statistikken

Blir der reprise på en av de mest spennende kampene i fjor? Vi tok ledelsen etter 1 min ved Gunnarsson, og Òlle Òlle puttet 2 mål i det 25. og 36. min. Søderlund reduserte i det 40. og 58. min før Nordberg utlignet etter 82 min. Men hvem andre en Veigar Pall Gunnarsson banket inn seiersmålet bare minuttet etter? Ingen tvil om at den blaaeste islendingen i hele verden trives i Haugesund, kan han kopiere fjorårets 2 mål i årets kamp?

 

Tabeller

Tabellen

7. Haugesund 7-7-5, 31-23, 28p

16. Stabæk 3-1-15, 16-45, 10p

 

Hjemmetabell

8. Haugesund 4-4-1, 15-9, 16p

 

Bortetabell

16. 1-0-8, 8-23, 3p

 

Innbyrdes oppgjør i Tippeligaen

Hjemme: 2-2-2, 6-6

Borte: 4-0-1, 11-5

Totalt: 6-2-3, 17-11

 

Største seier: 4-0 (Haugesund Stadion -00)

Største tap: 0-2 (Nadderud -12)

Fjorårets bortekamp: 4-3 (Òlle Òlle x2, Gunnarson x2)

 

Formtabell

13. Haugesund 1-1-4, 9-11, 4p (T-T-U-T-S-T)

15. Stabæk 1-0-5, 6-16, 3p (T-T-T-T-T-S)

 

Mål og sjanser

Målsjanser

6. Haugesund 100, snitt 5.26

16. Stabæk 74, snitt 3.9

 

Sjanseutnyttelse

6. Haugesund 31%

16. Stabæk 22%

 

Målsjanser mot

8. Haugesund 90, snitt 4.7

15. Stabæk 122, snitt 6.4

 

Avverging av målsjanser

5. Haugesund 74%

14. Stabæk 63%

 

Veigar Pall Gunnarsson

Sesonger Startoppstilling. Bytte Mål Gule kort Røde kort 2004 9 7 2 1 0 2005 0 0 0 0 0 2006 25 0 18 4 0 2007 25 0 15 4 0 2008 26 0 12 2 0 2010 23 1 10 1 0 2011 16 0 9 2 0 2012 0 0 0 0 0 Total 124 8 66 14 0

 

Etter opprykket har Veigar fra -06 spilt 116 kamper og scoret 64 mål! Det gir et snitt på 0.55 mål pr kamp

2011 med Veigar: 8-2-6, 26p, snitt 1,5 poeng pr kamp

2011 uten Veigar: 3-4-7, 13p, snitt 0,9 poeng pr kamp

 

Haugesund startet årets sesong bra, men har mistet formen utover i sesongen. De har hatt et av landets beste spisspar (som vi ikke har sett siden Gunnarsson og Nannskog herjet?) i Søderlund og Djurdjic som har puttet jevt og trutt. Nå er heldigvis (for oss) Djurdjic solgt. Haugesund har tradisjonelt vært meget sterke på hjemmebane etter at de rykket opp, men har slitt litt mer med å avgjøre kampene i år og står med "bare" 4-4-1 hjemme. Formen er også på dalende kurve med bare 4 poeng på siste 6 kamper. Vi har styrket stallen med Gunnarsson, en av tidenes aller beste Stabækspillere. Ettersom sjanseuttellingen har vært dårlig så langt i år, får vi virkelig håpe at Gunnarssons inntreden i laget kan føre til flere mål og flere seire. Han har gode minner fra fjorårets bortekamp mot Haugesund, hvilet comeback det hadde vært om han puttet 2 i år også!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Haugesund - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...