Gå til innhold

Stabæk All-Stars vs Stabæk 2012, Lørdag 8. september kl 17


stabækLars
 Del

Anbefalte innlegg


Har fått mail fra stabæk hvor en viss person er satt opp som trener. Noen som kan bekrefte at dette stemmer? I så fall var dette en stor nedtur som vil ødelegge opplevelsen min hvertfall

Endret av alltidblaa
æøå fix
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tenker at det er ganske uinteressant hvem som kommer eller ei. Greia handler om å lage fest for å markere at Stabæk - klubben - fyller 100 år.

 

Hvem som kommer er nok preget mye av hvem som bor hvor, hva de holder på med nå og helt sikkert personlige forhold mellom tidligere og nåværende Stabæk-folk. Hvis Tom Stenvoll har mer lyst til å invitere til gjenforening med en fin kameratgjeng enn å tolke "All-Star" langt mer bokstavelig så er sikkert det hyggelig for dem og strengt tatt ganske uviktig for alle oss andre. Det sentrale her er ikke begrepet All-Stars eller hvem som er "kvalifisert" til å få være med og feire klubben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tommy Svindal Larsen

 

Blasfemi!

 

Denne greia med at Svindal Larsen liksom har fortjent et judasstempel er det mest patetiske av alle judasstemplene som har blitt tildelt tidligere Stabæk-spillere. (Hvilket sier en hel del.)

 

Tommy Svindal Larsen er selve symbolet på Stabæk som toppklubb og en av de aller beste spillerne vi har hatt både i Stabæk og Tippeligaen generelt. Dette behovet for å blåse opp bagateller og derigjennom skitne til omdømmet til noen av de største gledesskaperne Stabæk har hatt skjønner jeg meg ikke på. Tommy Svindal Larsen var kanskje ikke guds gave til fotballen, men har var litt av en gave til jyplingen og annerledesklubben Stabæk som skulle bli toppklubb i Norge med en "unorsk" fotball. Evig helt i min bok.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blasfemi!

 

Da har du glemt måten han forlot Stabæk på.

 

En herlig spiller da han var i klubben, men forlot den på en måte som ikke gjør han til en helt. På lik linje med Alan, Rogne osv.

 

*****

 

Edit:

 

Bare for å utdype.

 

Dette var tiden hvor Stabæk budsjeterte med spillersalg. I sitt siste kontraktsår takker Tommy Svindal Larsen nei til lønn og bonuser fra Stabæk på 10 millioner fordelt på 4 år, altså 2,5 i året. (en helt vill sum på den tiden, og egentlig hårreisende at han i det hele tatt fikk tilbudet.)

 

Tommy forlot Stabæk rett før sin daværende kontrakt gikk ut, husker du krangelen i media etter overgangen til Nürnberg? Hvor mye var det vi satt igjen med?

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har ikke glemt det, men judasstempelet tar bare hensyn til en side av den saken, mye basert på VG-journalistikk. Jeg mener Tommy har gjenreist sin status i ettertid, da vi har fått et større bilde av hva som egentlig skjedde og han har sagt han selv synes han gjorde noen feil i den situasjonen, i likhet med andre på motsatt side av bordet, og mer eller mindre bedt om unnskyldning. Hvis man er så rask til å stemple våre største stjerner som judaser bør man være stor nok til å høre på hva de har å si også, særlig når de innrømmer feil, ber om unnskyldning for det og ser på Stabæk som noe av det mest positive de har vært med på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har ikke glemt det, men judasstempelet tar bare hensyn til en side av den saken, mye basert på VG-journalistikk. Jeg mener Tommy har gjenreist sin status i ettertid, da vi har fått et større bilde av hva som egentlig skjedde og han har sagt han selv synes han gjorde noen feil i den situasjonen, i likhet med andre på motsatt side av bordet, og mer eller mindre bedt om unnskyldning. Hvis man er så rask til å stemple våre største stjerner som judaser bør man være stor nok til å høre på hva de har å si også, særlig når de innrømmer feil, ber om unnskyldning for det og ser på Stabæk som noe av det mest positive de har vært med på.

 

Kan være enig i at et judasstempelet blir dratt frem litt for ofte. Men i denne tråden tror jeg Isla mener (bortsett fra keeper og venstreback) spillere, ledere og mediefolk mange supportere har et anstrengt forhold til. Personer som ikke fortjener tittelen; Stabæk-helt.

 

Og det gjør definitivt ikke Svindal Larsen i mine øyne, uavhengig hvor fantastisk god han var for oss og i det hele tatt gadd å signere for klubben vår etter opprykket i 1994.

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er ikke hjemme og har ikke muligheter til å følge med på noe.. Kan noen sende meg melding på mobilen når/om det blir mål? Send meg en PM så får du nr... Taper Stabæk denne kampen så fortjener vi ikke adecco engang

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk All-Stars vs Stabæk 2012, Lørdag 8. september kl 17
×
×
  • Opprett ny...