Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - FFK


@ringo
 Del

Anbefalte innlegg


Vi er blitt veldig sløve med kamptråder... Mulig jeg har oversett en kamptråd for oppgjøret med FFK.

 

Hvis ikke så har vi en her og nuh!

 

FFK har et par kjappe seire i serien, men de har kommet mot overkommelig motstand som Sogndal og LSK. Det er dermed ikke sikket at vi skal vektlegge de resultatene altfor mye.

 

Personlig er jeg overrasket over at FFK har hatt økonomi til å signere spillere i dette vinduet, men det har de altså gjort:

 

Inn:

Haitam Aleesani (Skeid)

Nenad Sreckovic

Zlatko Tripic (Molde, lån)

Lars Grorud (Brann)

Martin Pusic (Vålerenga)

Robert Stene (Ranheim)

Ut:

Etzaz Hussain (Molde)

Benjamin Dahl Hagen (VIF, tilbake etter lån)

Tarik Elyounoussi (Rosenborg)

 

Klart Elyounoussi hadde nok en fet gasje i FFK og dermed fikk man sannsynligvis frigjort endel lønnsmiddler, men jeg mistener at FFK er "all inn" og vel så det denne høsten. Jeg er ikke overbevist om at vi får se FFK i eliten neste sesong selv om de skulle klare å berge plassen sporstlig sett i høst.

 

Pusic flyr høyt etter overgangen fra VIF og har avgjort de to siste kampene til FFKs fordel. Han er aggressiv før match og sier til F-B at han mener FFK skal slå Stabæk. Det mente vel Fagermo sist helg også...

 

F-B spekulerer i følgende start 11'er for Rødbuksene

 

Jon Masalin – Andreas Landgren, Jørgen Horn, Lars Grorud, Haitam Aleesani – Ole Jørgen Halvorsen, Hans Erik Ramberg, Thomas Holm, Zlatko Tripic–Robert Stene, og Martin Pusic.

 

Hva tror folket?

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med tap tror jeg dette kan bli den endelig spikeren i kisten for tippeliga spill til neste år

 

Men hvis vi vinner har jeg fortsatt troen på at vi kan klare det. Får håpe på det siste.

 

Dett blir en veldig spennende kamp!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Snart klart for (enda en) sjebnekamp hjemme mot FFK. Dette er en kamp som absolutt bør vinnes, både fordi det vil gjøre veien opp til kvallikplass kortere og gi optimisme før de neste kampene, og fordi dette på papiret er en av de enkleste kampene vi har igjen. Da skader det ikke at vi har en svært god statistikk mot FFK og har vunnet 9 av 13 kamper i TL og 4 av 6 hjemmekamper.

 

Innbyrdes oppgjør

Hjemme: 4-1-1, 14-8

Borte 5-0-2, 12-9

Totalt: 9-1-3, 26-17

 

Vårkampen: 1-5

Fjorårets hjemmekamp: 3-1 (Gunnarsson, Olle Olle, Ondo)

Største seier: 5-1 (Nadderud 2008)

Største tap: 1-5 (Fredrikstad 2012)

 

Tabeller

Tabellen

13. Fredrikstad 6-3-13, 31-43, 21p

16. Stabæk 4-1-17, 19-52, 13p

 

Hjemmetabell

16. Stabæk 2-1-8, 8-24, 7p

 

Bortetabell

14. FFK 2-2-7, 9-23, 8p

 

Formtabell

8. FFK 3-0-3, 7-13, 9p (T-V-T-T-V-V)

14. Stabæk 2-0-4, 6-15, 6p (T-T-V-T-T-V)

 

Mål og sjanser

Målsjanser

14. FFK 85, snitt 3,86

16. Stabæk 81, snitt 3.68

 

Sjanseutnyttelse

2. FFK 36.5%

16. Stabæk 23.5%

 

Målsjanser mot

9. FFK 111, snitt 5.05

16. Stabæk 148, snitt 6.73

 

Avverging av målsjanser

11. Stabæk 64.9%

16. FFK 61.3%

 

FFK slipper motstanderne til flest sjanser i TL, samtidig som de er blant de mest effektive lagene selv. Det burde bety en morsom kamp med mange mål... FFK har nå 2 strake seiere i serien, de har ikke klart 3 på rad tidligere i sesongen og vi får håpe at de ikke klarer det denne gangen heller.

 

For ordens skyld vil jeg nevne kampene til de andre lagene i nedrykkskampen:

Haugesund-Ulf Sandnes (Selv om det er et lokalderby, bør Haugesund ta dette hjem relativt greit mot et formsvakt Ulf)

Sogndal-Tromsø (Tromsø lagde hakkemat av kanarifuglene siste runde. I følge Drillo bør dette bety poengtap, men vi får satse på at TIL har funnet frem en god gammeldags høstform og tar med seg alle poengene fra saftbygda)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det blir buss hvis folk melder seg på! Og selvsagt skal vi til Molde, uansett hva tabellen hadde vist. Så bli med, det blir som vanlig helt konge.

 

Jeg og en del andre skal også på jobb på mandag, så det er ingen grunn til å bekymre seg for om det er mulig å slappe av og sove på vei hjem selv om det ralles bak i bussen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så dårlig! Beklager, men sånn er det. Jeg trodde Cuningham var dårlig, men nå har jeg sett værre. Forhåpentligvis blir slutten bedre, lave skuldre og prøve å skape litt begeistring inn mot adecco, er det som gjelder!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Okey Posse, hvor melder man seg på? eller kommer det påmeldingskjema en av de nærmeste dagene?

Hva blir prisen?

 

Jeg har høstferie, så skal uansett ! :D

 

Veldig bra! Vi rykker sannsynligvis ned nå, men vi skal holde den gode stemningen på tribunen ved like ut sesongen.

 

Få med deg så mange du kan av kompisene dine. Langturer er alltid morsomt, dette skal bli en bra tur!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ok. Så er det et tabbemål vi slipper inn, men man må ikke glemme at mannen i buret bare er en "gutt" ennå, ihvertfall i mine øyne. Selv om Tippeligaen ikke er strålende fotballarena, så tror jeg likevel det holder et mye høyere nivå enn hva han har spilt på før, så han trenger tid.

 

Men ser at baklengsmålet, eller "tabbemålet" som det står overalt "gav FFK-seier" er egentlig feil. Hvorfor? Vi taper ikke på den ene tabben, vi taper jo sjansestatistikken. Vi skaper ikke noe stort før i det 66. minutt! Det er jo forsåvidt en "tabbe" at vi ikke scorte på vår ene store mulighet? Det er vel en "tabbe" at laget ikke klarte å skape mer mot et såpass svakt lag, som vi faktisk møtte i dag?

 

Jeg føler likevel vi igjen og igjen taper på de enkle tingene. Vi har kamper vi er med og dominerer i, og produserer sjanser, men taper bittert på "enkle mål" hvor det er feil som gjøres, som ikke burde skje i Tippeligaen. Så har vi kamper vi ikke produserer nesten noe som helst, slik som nå mot FFK, hvor vi også taper på enkle ting.

 

Man sier at stallen ikke har nok Tippeligakvalitet, det er jeg egentlig litt uenig i. Hvis et lag er godt samkjørt, og har troen på seg selv og hverandre kan man få til de utroligste resultater. For meg virker det som om problemet hele tiden har vært selvtillit. Usikkerhet skaper så ofte feil, eller store blemmer, som man ellers ikke gjør når man har en ok sesong. Men det er nettopp her jeg mener det må være mulig å snu. Om gutta får ned skuldrene, ser at tap gjør ingenting, for det har vi gjort så veldig mye allerede, at det er bedre å bygge opp en god form med gode, sportslige prestasjoner i kampene - som man kan leve videre på neste år i Adecco.

 

Faremomentet er om det psykiske fortsetter. Der er jeg mest bekymret for neste år, og selvfølgelig resten av året. Bruk resten av kampene med kun fokus på å sette en spillestil med den troppen man forventer er med neste år. De som garantert ikke blir med, få de ut med en gang. Erstatt dem evt med juniorspillere!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - FFK
×
×
  • Opprett ny...