Gå til innhold

Kamptråd: Fredrikstad - Stabæk 16. mai kl 20:05


 Del

Anbefalte innlegg


Fredrikstad gikk på et 3-0-tap borte mot Ranheim i helgen og de er ikke så veldig happy der nede i Østfold etter siste kampers resultater

 

tabellffk.PNG

 

Selv har vi endelig begynt å vinne seriekamper. For at den trenden skal fortsette må vi bli enda mer skjerpet i alle ledd.

 

Sayouba har blitt bedre til å kommunisere, men har fortsatt mye å gå på. Mot Follo var han på bærtur på 2-0-målet, og i går hadde han et par spesielle redninger som gjør det litt unødvendig spennende for oss som ser på. Jeg håper han kan utvikle egenskaper vi så hos Jon Knudsen - tålmodighet og rask igangsettelse. Knudsen gjorde mange smarte og viktige redninger ved at han holdt seg på beina og i balanse så lenge som mulig, og var Norges beste keeper i angrep. Sayouba virker som om han er interessert i å starte spillet igjen raskt, når han spretter opp og løper ut mot 16-meterstreken. Men det blir litt for mye show og litt for lite utførelse.

 

I forsvar synes jeg Hammer gjorde en meget bra jobb i går, selv om jeg samtidig synes Næss er litt for god for benken. Ville er derimot selvskreven, og å få inn Næss igjen vil i så fall bety Hammer ut på back - der han ikke egentlig hører hjemme. Vi får heller glede oss over god dekning på stopperplass! 

 

Haugsdal synes jeg har levert under pari de to siste kampene. Innsatsen er bra, men kvaliteten på spillet har vært bedre. En del slurv. Heldigvis jobber Brustad bra defensivt på høyrekanten og hjelper til. Brustad er samtidig et av våre aller viktigste angrepsvåpen. Ofte involvert fremover. Bra!

 

På venstrekanten synes jeg Luc har levert mye bra. Et uromoment som beveger seg mye og åpner opp for bedre pasningsspill. Synes det er helt OK at vi setter inn Granli utover i kampen, ettersom begge to trenger spilletid for å utvikle seg. Granli har hatt tre gode innhopp og jeg synes absolutt han har gjort seg fortjent til spilletid for A-laget.

 

Midtbaneduoen vår Trondsen/Stengel jobbet veldig bra i går, selv om ikke alle pasninger satt. Trondsen synes jeg har en herlig evne til å jobbe hardt for å rette opp egne feil. Stengel var et par hakk bedre defensivt fra Follo-kampen. Tror nok det må en ny karantene til for å slippe til Haidar igjen, selv om han ikke gjorde seg bort mot Bryne.

 

På topp legger Boli ned fantastisk arbeid, og gårsdagens scoring er noe jeg vil se mye mer av! Han har tre mann rundt seg, men hever blikket mot mål og avslutter raskt og presist i lengste hjørnet. Burde puttet flere i går, spesielt på den enorme sjansen 5 min før slutt alene med keeper. Har en tendens til å bruke litt for lang tid i veldig målfarlige posisjoner...

 

Stokkis var mer usynlig i går, men jeg innbiller meg at han gjør en god "usynlig" jobb i å stadig trekke på stopperparet? Har god duellstyrke og vinner en del hodedueller, men han trenger å bli flinkere til å sende ballen til rett person. 

 

Tipper vi starter med følgende elleve:

 

Sayouba

Haugsdal - Jalasto - Hammer - Johansen

Brustad - Stengel - Trondsen - Kassi

Stokkelien - Boli

 

 

FFK-trener Lars Bakkerud sa etter kampen i går at de er et bunnlag og må på med boksehanskene. Jeg er litt usikker på hvor vidt frustrasjonen etter gårsdagens tap vil manifestere seg i mer kriging på torsdag. Jeg tror egentlig FFK kommer til å gå ut som et spillende lag, med ambisjoner om å styre kampen. Mot Ranheim åpnet de best, men vertene fikk et par straffemål som gjorde at de kunne legge seg lavt. Noen som så kampen?

 

Jeg tror vår viktigste utfordring blir å starte bra i begge omganger. Mot Hødd ga et øyeblikks sløvhet i forsvar 1-0 seks min inn i andre omgang, og mot Bryne slapp vi inn to syv min etter pause. Både mot Follo og mot Mjøndalen tok det en god stund før vi klarte å få noenlunde trygghet i forsvar og evne til å mønstre et offensivt spill. Follo straffet oss med to etter 11 min spilt, og selv om Mjøndalen ikke fikk til det samme synes jeg både intensiteten og kvaliteten i spillet var mye bedre i andre omgang i begge kampene.

 

Jeg tror faktisk sen kampstart kl 20:05 kan være til vår fordel. Vi må bruke tid på å bli laddad til kampstart og gå ut tydelig, samspilt og offensivt fra første sekund. Da tror jeg vi sprekker FFK før pause.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


tabellffk.PNG

 

Mensa melder om at Fredrikstad dessverre vinner neste kamp. Deretter får de fire tap på rad før neste seier, som igjen etterfølges av fem kamper med tap og uavgjort i annenhver kamp før neste seier. (Heldigvis for oss glemte de å ta hensyn til mønsteret i våre resultater, så da kan ta feil.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.stabak.no/news/article/1cgtmp722ib5o1jrm0942to4ky/title/--vi-gleder-oss

- Vi gleder oss veldig til kampen på Fredrikstad Stadion, med mye folk og god Blaa stemning. Vi går selvfølgelig for seier, men vet det blir tøft og jevnt. Vi håper å dra det i land. Vi må bare gjenskape det vi har gjort de tre siste omgangene, 2. omgang, borte mot Follo og sist i kampen mot Mjøndalen, sier kaptein Haugsdal til stabak.no

- Garantert tøft

Jørgen Hammer, mannen som i fjor vant Stabæk Supports pris Årets viktigste spiller, er tilbake på stopperplass.

- Jeg er veldig glad for å være tilbake i elleveren! Jeg har grepet sjansen i de to siste kampene. Jeg er spesielt fornøyd med å spille på «plassen min» som stopper, forteller forsvarsspilleren som i sesonginnledningen og i serieåpningen spilte back.

- Vi må fortsette å ha stålkontroll bakover, da vet vi sjansene kommer fremover, - og da også målene. Vi vet vi må være skjerpet, for det blir garantert tøft. Vi må fortsette å bite fra oss, og har en bra inngang til kampen - god selvtillit. De har det motsatte.


- Lover flere skudd

 

På midtbanen har unggutten Anders Trondsen markert seg, og mot Mjøndalen sist helg ble det også scoring.

- Jeg vet jeg ikke kommer til å score mål hver gang jeg skyter, men jeg lover flere skudd. Jeg føler spillet mitt sitter om dagen. Vi håper, og jeg håper, at hele laget får til litt mere spill i kveld. Det er det vi vil.

- Banen er visst ganske ok, det er bra for oss. Men, igjen kommer det til å bli et klassisk Adecco-oppgjør med dueller og kraft. Det at de har slitt kan slå begge veier, det skal vi utnytte og kline til, avslutter Trondsen.

 

Edit: Legger ved et bilde av gressmatten på Fredrikstad Stadion:

 

945809_10151654295798846_888138079_n.jpg

Endret av alltidblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han(haugsdal) har dessverre vært nesten vår dårligste i hver kamp. Lurer egentlig også på hvorfor han er kaptein. Han er i hvert fall bedre offensivt enn defensivt. God på å kaste langt og.... men:/

 

Men vi får håpe han motbeviser det utover kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Haugsdal ble kaptein som en kompensasjon for at han ble plassert i en posisjon han ikke trives i, tipper jeg. Belsvik mener jo dessuten at han vil bli en av Norges beste backer. En ganske vill påstand, mener jeg. Synes Haugsdal er noe av det dårligere jeg har sett på backposisjon i landets to øverste divisjoner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Haugsdal er en spiller som er god på alt, men ikke virkelig god til noe som helst. At en så ung, urutinert og middelmådig spiller er kaptein på STB er for meg et mysterium.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Haugsdal er en spiller som er god på alt (...)

 

Hadde det enda vært så vel. Defensivt er han tragisk både individuelt og kollektivt. Hedenstad på sitt verste var jo faktisk brukbar defensivt i forhold. Synes ikke han som back får brukt det han har av offensive kvaliteter heller når vi spiller som vi gjør.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har dessverre ikke fått etablert noe særlig spill på høyrekanten i det hele tatt i 1. omg. Gjennomspill på Brustad har vært vårt farligste våpen tidligere, men der har FFK vært godt forberedt og demmet bra opp, dessverre. Blir for mye balltrilling mellom midstopperne. Få ballen ut på backen og inn sentralt på midten slik at vi kan fordele baller fremover. Og så må vi opp med aggresiviteten. Ser ut som om noen av gutta har funnet frem håndveskene igjen...

 

Det mest positive i første omgang var hvor tannløse FFK var. Men når de da likevel scorer så sier det dessverre mye. Litt høyere tempo i annen omgang så kan riktignok kampen raskt snu!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tidligere i sesongen så forsvaret for en gangs skyld okey ut, og angrepet manglet mye. Nå er alt tilbake til mer vante takter...

 

Kommentatoren klager over pasningskvaliteten til Fredrikstad, men de urinerer på oss etter beste standard.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror ikke det er byttene som har gjort det her, det er heller det at gutta har gitt faen i hele dag. Vi så det i angrepsspillet i første også, ingen initiativer og ingen vilje. Sortevik skal ihvertfall ikke kunne lastes for at han aldri har fått ballen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Fredrikstad - Stabæk 16. mai kl 20:05
×
×
  • Opprett ny...