Gå til innhold

Kamptråd: Elverum-Stabæk


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg er ferdig med matteeksamen og for det er jeg så takknemlig at jeg lager kamptråden fem dager før match.

Værvarsel: Delvis skyet, 15-16.

Etter kollapsen i Fredrikstad spilte vi en okey kamp mot Ull/Kisa der vi fortjente å vinne med både tre og fire, men måtte nøye oss med en straffescoring fra Mads Stokkelien på overtid. Mens Bjarte Haugsdal markerte seg som en av banens beste...kan vi få en spiller som presterer på topp i to matcher på rad? 100% innsats forventes her også, slike kamper er noe dritt å vinne, og Elverum er i poengnød etter tap mot Follo.

Nok et nytt bekjentskap i denne sjarmerende, identitetsløse bygda nordøst for Hamar. Tredje og siste Hedmarkstur i år. Bortsett fra en militærleir, Vegar Eggen Hedenstad og en kul tattissjappe kommer jeg ikke på noe med Elverum. Men fotballaget i bygda rykka opp i fjor. Mange regna dem også som en outsider i årets Adecco etter mange gode treningskamper, men nivåforskjellen og tapet av fjorårets toppscorer Mendy til opprykkskollega Kristiansund gjør at dette ser ut til å bli en kort visitt. Én seier (mot...jepp, Ull/Kisa) og én uavgjort mot KIL er fasiten hittil i år. Har ikke sett dem spille i år, men målforskjell på 6-18 tyder ikke på et særlig offensivt lag. Men vi får håpe at de ønsker å vinne hjemme, for da kan vi få rom å jobbe i.

Gjentar mantraet - 100% = seier. 95% = 0-0. 90% = tap...

Tabellsituasjon:
6 Kristiansund 8 4 2 2 13 - 8 14
7 Stabæk 9 3 4 2 12 - 13 13
8 Mjøndalen 9 4 1 4 10 - 11 13

14 Vard Haugesund 8 1 1 6 8 - 17 4
15 Elverum 8 1 1 6 6 - 18 4
16 Follo 7 1 0 6 8 - 17 3

(Elverum har en hengekamp mot Strømmen som spilles på torsdag)

Fem siste:
Elverum: TTVTT
Stabæk: TVVTV

Forventer dette laget:
Sayouba
Haugsdal-Hammer/Næss-Jalasto-Timmi/Hammer*
Brustad-Trondsen-Stengel-Kassi/Granli*
Stokkelien-Boli

* = avhengig av skader.

Elverum stilte med følgende lag mot Follo sist:
Tervaniemi
Kleiven-Nersveen-Lennartsson-Martinsen
Korbøl-Bråtebæk-Holtung-Rønes-Rexhaj
Izuchukwu

Her skal jeg innrømme at jeg ikke kjente igjen noen...

100% = 3P og positiv målforskjell!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vegar Eggen Hedenstad kommer til Elverum på søndag.

 

Elverum møter Vegars gamle klubb, Stabæk, i Adeccoligaen klokka 18.00 på Elverum Stadion. Men fra 16.00 til 17.00 blir det en samling i aulaen på Elverum Ungdomsskole der Freiburg-proffen vil fortelle litt om karrieren sin, veien til landslaget og Bundesliga, og svare på spørsmål fra spillere som kommer.
Det er gratis inngang og åpent for alle i klubben trenere, lagledere, og spillere i alle aldre. Her blir det også muligheten til å få autografer for de som ønsker der.
Vegar Eggen Hedenstad gikk gradene i Elverum før han som 16-åring ble solgt til Stabæk. I Elverum er han tidenes yngste som har debutert på a-laget. Da var Hedenstad bare 14 år gammel. Lørdag avsluttet han sin første sesong i Freiburg, og det ble den beste til klubben noensinne med 5. plass i Bundesliga. Vegar er hjemme på en snartvisitt før han drar videre til U21-EM med Norge i starten av juni.
Vi håper flest mulig har lyst til å møte oppe på ungdomsskolen og få et innblikk i livet til en fotballproff fra Hanstad!
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Elverum spilte 1-1 mot Strømmen på hjemmebane i kveld, utifra kampreferatet virket det som en jevnspilt kamp. Mao ikke noe spesielt skremmende, og dessuten har de en ekstra kamp på tung bane i beina på søndag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser at csports har gratishelg for Tippeligaen. Gjelder det samme Adecco?

 

skal ikke si det sikkert, men etter å ha logget inn, og gått inn på adeccoligaen -> Elverum Stabæk så kommer det opp nedtelling til kampen, ikke "Du må betale" som det pleier. den som lever får se

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

tror adecco er blitt permanent gratis.

 

Nei, har det det? Kjipt å betale for det hvis det egentlig er gratis...

Har vært gratis siste to rundene, og det er det denne runden. Men vanskelig å si hvor lenge det vil vare

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser at csports har gratishelg for Tippeligaen. Gjelder det samme Adecco?

Har forsvunnet igjen hos meg idag, var det ikke bare gratis igår?? Eller er det noen som får inn Addecco fortsatt (uten abonement..)?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Elverum-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...