Gå til innhold

Turtråd Kristiansund 28.07.13


 Del

Anbefalte innlegg


For første gang i historien skal Stabæk til Kristiansund og for mange av oss blir dette aller første møte med denne byen. Selv har jeg gledet meg i lengre tid til å få krysset av Kristiansund som står som den eneste byen i Sør Norge jeg ikke har besøkt.

Turen er på nærmere 60mil og legger man den inn på GPS eller ruteprogrammer så ligger kjøretiden rundt 8,5 timer, noe vi i ferietider med masse turister ikke kommer under. PGA kjøre og hviletids bestemmelser må bussen rekke tilbake til Bekkestua innen 20timer og 20min etter avreise. Det medfører igjen at vi ikke kan reise før kl 08 og at vi ikke rekker noe tur på pub men må kjøre rett til stadion og så rett hjem etter kamp.

Bør/kan denne turen være overnattingstur?

Veldig få av oss i $$ har vært i Kristiansund og kan sikkert tenke oss å få litt mer inntrykk av byen, enn bare å se stadion. Det er dessuten midt i ferietiden, slik at mange har mulighet til å ta en overnatting. Selv kan jeg også tenke meg å se finalen i EM for damer, som starter kl 16.

Jeg håper derfor styret seriøst vurderer å la dette være den første overnattingsturen på veldig mange år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne turen skulle jeg gjerne vært med på, det er bare ett problem: Jeg er allerede i Kristiansund på ferie! Men hei, jeg kan jo alltids ta flyet ned igjen for å oppleve den samme turen opp igjen på en litt annen måte.

 

Eller jeg kan møte dere for pils, bacalao og obligatorisk fishan ved klippfiskkjærringa. Velkommen skal dere være i alle fall!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er avhengig av buss ned på søndag for å kunne reise, men er gjerne med på overnattingstur så lenge det blir lørdag til søndag :-)

Endret av PhunxZtar
Lenke til innlegg
Del på andre sider


For første gang i historien skal Stabæk til Kristiansund og for mange av oss blir dette aller første møte med denne byen. Selv har jeg gledet meg i lengre tid til å få krysset av Kristiansund som står som den eneste byen i Sør Norge jeg ikke har besøkt.

At det er eneste byen i Sør Norge du ikke har besøkt er mulig (selv om jeg har inntrykk av at snart hver eneste avkrok kaller seg by, men du har kanskje vært i alle disse også), men det er ikke første gang Stabæk skal til Kristiansund. Spilte seriekamp der i 1972.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om dere ønsker å oppleve litt av Norge så ta en litt lenger rute enn Oppdal og ned til Kr.sund (N) kjør heller så mye som mulig av Atlanterhavsveien, er en enorm opplevelse naturmessig.

Nå er det også tunnel fra avrøya til Kr så slipper disse fergene også ved denne ruten

 

Anbefaler dere på det sterkeste å ta den ruten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde vært artig å høre fra de som ikke kan tenke seg overnattingstur fra Lørdag til Søndag men bli med på dagstur. Ev. også hvilken holdning styret har til dette.

Skal vi ha overnattingstur så må besluttningen fattes om ikke så lang tid, slik at man kan bestille hotell.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er ikke veldig mange hoteller i Kristiansund, men Nordic Choice hotels har to.

Ved å følge lenken under, eller bruke bookingkode "Ukens kamp", får man 20% rabatt på overnatting.

Dette dukker opp jevnlig som en reklame på stabak.no

 

https://www.nordicchoicehotels.no/?search=Ukenskamp#View,standard

 

Reiser forøvrig på egen hånd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har sendt ut forespørsel til et par hoteller med spørsmål om det er mulig å reservere en del rom for oss. Rent praktisk så er det ønskelig at alle som melder seg på turen også er sikret hotellrom. Vi må kunne garantere hotellrom til alle før vi evnt bestemmer oss for en overnattingstur. Håper å ha alt dette klart rett over helgen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Prisen blir 950 kr for buss og overnatting i dobbeltrom. Bussavgang fra Bekkestua kl 0815 lørdag 27.7 og hjemreise rett etter kampen. Kampbillett må man ordne selv. Om det er spesielle ønsker ang kun buss, enkeltrom etc så vil vi komme tilbake med hvordan man løser dette.

 

Pga overnatting så vil fristen for påmelding være en uke i forveien. Altså fredag 19.7 kl 23:59 og etter dette vil det nok heller ikke være mulig med restplasser. Grunnen til dette er booking av hotellrom.

 

Tror alltidblaa er i gang med å fikse påmeldingsskjemaet slik at påmeldingene strax kan begynne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Prisen blir 950 kr for buss og overnatting i dobbeltrom. Bussavgang fra Bekkestua kl 0815 lørdag 27.7 og hjemreise rett etter kampen. Kampbillett må man ordne selv. Om det er spesielle ønsker ang kun buss, enkeltrom etc så vil vi komme tilbake med hvordan man løser dette.

 

Pga overnatting så vil fristen for påmelding være en uke i forveien. Altså fredag 19.7 kl 23:59 og etter dette vil det nok heller ikke være mulig med restplasser. Grunnen til dette er booking av hotellrom.

 

Tror alltidblaa er i gang med å fikse påmeldingsskjemaet slik at påmeldingene strax kan begynne.

 

Betyr det at hotellet koster 450,- pr pers. i dobbeltrom? Hvilket hotell bestiller vi på som ikke blir med bussen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det betyr at summen av hotell og buss blir til sammen 950 kr. Rommene SS har booket for de som reiser med bussen er på Quality Hotel Grand Kristiansund

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det betyr at summen av hotell og buss blir til sammen 950 kr. Rommene SS har booket for de som reiser med bussen er på Quality Hotel Grand Kristiansund

Ja du sa det, derfor jeg spurte om kun hotell kostet 450,- per pers. (500,- for buss og 450,- for hotell) Er i område så trenger ikke buss men takk for svar. Skal sjekke ut Quality hotell selv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Det betyr at summen av hotell og buss blir til sammen 950 kr. Rommene SS har booket for de som reiser med bussen er på Quality Hotel Grand Kristiansund

Ja du sa det, derfor jeg spurte om kun hotell kostet 450,- per pers. (500,- for buss og 450,- for hotell) Er i område så trenger ikke buss men takk for svar. Skal sjekke ut Quality hotell selv.
Se linken lenger opp til NordicChoiceHotels, som gir 20% på Comfort / Quality-hotellene, dersom du bestiller selv.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Turtråd Kristiansund 28.07.13
×
×
  • Opprett ny...