Gå til innhold

Alt om rettssaken tar vi i denne tråden.


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


 

 

Berit Reiss-Andersen representerer mannen som media har valgt å ikke omtale ved navn.

Ellen Holager Andenæs representerer Lars Holter-Sørensen.

Ole Petter Drevland representerer Inge André Olsen.

Peder Morset representerer Truls Håkonsen.

 

Jon Christian Elden representerer klubb og AS. Han var også Erik Loes advokat frem til saken mot ham ble henlagt.

 

Det er vel kun Budstikka som velger å ikke omtale navn.

 

De omtaler han kanskje ikke pr. dags dato med navn, men hans fulle navn er å finne i flere artikler fra tidligere. Strengt tatt ikke viktig, men men.

 

 

http://www.nrk.no/sport/fotball/disse-skal-vitne-i-overgangssaken-1.11179927 <-- omtales med navn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Er rettssaken åpen for publikum?

Det er hovedregelen. Jeg tror det er trangt hos Asker og Bærum tingrett så man må være tidlig ute for å få plass.

 

Jeg mener rettssal 11 er blant de nyeste rettssalene på motsatt side av "torget" utenfor tingretten. Her er det iallefall noe bedre plass enn i de gamle salene, men det er fortsatt lurt å være veldig tidlig ute om man har lyst å se på. Iallefall de første dagene.

 

 

Holdes det av plasser til pressen, eller er det førstemann til mølla for alle plassene?

 

Hadde vært digg om det ikke ble plass til pressen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Er rettssaken åpen for publikum?

Det er hovedregelen. Jeg tror det er trangt hos Asker og Bærum tingrett så man må være tidlig ute for å få plass.

 

Jeg mener rettssal 11 er blant de nyeste rettssalene på motsatt side av "torget" utenfor tingretten. Her er det iallefall noe bedre plass enn i de gamle salene, men det er fortsatt lurt å være veldig tidlig ute om man har lyst å se på. Iallefall de første dagene.

 

 

Holdes det av plasser til pressen, eller er det førstemann til mølla for alle plassene?

 

Jeg mener at det holdes av plasser til pressen i saken hvor det er ventet at pressen vil dukke opp. Og det er vel trolig her...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

Er rettssaken åpen for publikum?

Det er hovedregelen. Jeg tror det er trangt hos Asker og Bærum tingrett så man må være tidlig ute for å få plass.

 

Jeg mener rettssal 11 er blant de nyeste rettssalene på motsatt side av "torget" utenfor tingretten. Her er det iallefall noe bedre plass enn i de gamle salene, men det er fortsatt lurt å være veldig tidlig ute om man har lyst å se på. Iallefall de første dagene.

 

 

Holdes det av plasser til pressen, eller er det førstemann til mølla for alle plassene?

 

Hadde vært digg om det ikke ble plass til pressen...

 

Ja var nettopp det jeg tenkte også. Og om det ikke var reservert så kunne man jo arrangert et tidlig oppmøte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bra innlegg av Brynhildsen i Budstikka om farsen i den såkalte "overgangs skandalen". Men hvorfor føyer de på i bunnen av artiklen (til og med utropstegn...) "PS! Rune Brynhildsen holdt et 30 minutters foredrag for Stabæks sponsorer i forkant av 2012-sesongen." Gjør det han mindre berettiget til å kommentere denne saken??? Merker jeg blir mektig irritert over Budstikka om dagen..., i alle andre landsdeler støtter lokal pressen opp om de lokale lagene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bra innlegg av Brynhildsen i Budstikka om farsen i den såkalte "overgangs skandalen". Men hvorfor føyer de på i bunnen av artiklen (til og med utropstegn...) "PS! Rune Brynhildsen holdt et 30 minutters foredrag for Stabæks sponsorer i forkant av 2012-sesongen." Gjør det han mindre berettiget til å kommentere denne saken??? Merker jeg blir mektig irritert over Budstikka om dagen..., i alle andre landsdeler støtter lokal pressen opp om de lokale lagene.

Kan man få den lastet opp her?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veldig allright at en "tredjepart" tar klubb og involverte personer i forsvar. Dette er vel første gang noen utenfor Stabækfamilien retter en finger mot media og peker på deres ensidige dekning av saken?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Bra innlegg av Brynhildsen i Budstikka om farsen i den såkalte "overgangs skandalen". Men hvorfor føyer de på i bunnen av artiklen (til og med utropstegn...) "PS! Rune Brynhildsen holdt et 30 minutters foredrag for Stabæks sponsorer i forkant av 2012-sesongen." Gjør det han mindre berettiget til å kommentere denne saken??? Merker jeg blir mektig irritert over Budstikka om dagen..., i alle andre landsdeler støtter lokal pressen opp om de lokale lagene.

Hepp,

 

Nei, forstå det den som kan, den kommentaren har da absolutt ingen relevans til saken!

 

Kildekritikk eller mangel på sådan er sentralt i denne saken, og endelig er det noen som påpeker det. Nå tror jeg dog ikke TV2 ikke har forstått sin rolle i saken, jeg tror snarere de har valgt å la seg bruke for å få en sensasjonshistorie å selge.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


TV2 burde vel snart begynne å dekke om svertekampanjen deres er lovlig og?

At en eiendel oppjusteres i verdi fra tid til annen er jo ikke noe som er unikt med denne saken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes det er litt pussig at de er voldsomt opptatte av oppjusteringen av Stengel, men lar det fremstå som selvsagt at en spiller som kom for en million i 2010 og ble solgt for en million i 2011 skal ha mangedoblet seg i verdi.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva man verdsetter en spiller til i regnskapet har da ingenting å gjøre med hva man skal ha for en spiller ved et evnt salg. Er det ikke NFF selv som har satt retningslinjer for hvordan verdien på spillerstallen skal settes?

 

Edit: Leste ikke saken godt nok, men disse summene er jo uansett ikke sammenlignbare

Endret av Hanse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er det disse 250000 kronene som de påstår er "verdien" på Stengel egentlig handler om? Regner med at det er snakk om en kostnad i fobindelse med Stengels overgang fra junior til a-lagsspiller. Er det ikke ganske åpenbart at enhver klubb vurderer om det er verdt å satse penger på at en junior skal få profesjonell kontrakt? I Stengels tilfelle var jo dessuten konklusjonen rimelig klar: Han er verdt å satse på. Endatil 3-4 år tidligere enn det som er normalt.

 

På hvilken måte sier klubbens kostnader i den forbindelse noe om deres verdisetting av spilleren? Det er da ikke sånn at man skrur kostnadene i været, langt over det nødvendige, bare fordi man regner med at spilleren har salgspotensiale. Kan ikke se at det er noe oppsiktsvekkende i dette. Kostnader i fobindelse med inngåelse av a-lagskontrakt med en junior er regulert av utdanningskompensasjon og klubbens lønnssatser for rekrutter. De har ingen salgsverdi på dette tidspunkt, av den enkle grunn at man ikke kan selge en spiller man ikke har under kontrakt. Når man senere har skrevet kontrakt, får spilleren en markedsverdi - ikke regulert av lovbestemte satser - basert på bl.a. talent og omdømme. Selvsagt vil det for de mest talentfulle og omtalte spillerne bety en antatt salgsverdi som langt overgår klubbens kostnader i forbindelse med spillerens endrede status fra amatør til profesjonell.

 

Nå er jo Hegnar en av dem som har surret mest og gått hardest inn for å forhåndsdømme i denne saken så at han fortsetter å kløne er vel ikke så overraskende. Han må vel stå på sitt...

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hmm,

 

Nok en lekkasje fra NFF... har de ikke hatt en ekstern gjennomgang av alle lekkasjene i denne saken? Man må jo nesten ha kromosonfeil for å fortsette å fore pressen med hemligstemplede dokumenter, eller?

 

Det virker vel også ganske åpenbart at journalisten i blekka til Hegnarr mangler kompetanse rundt fotballens særegne markedsmekanismer. Eller, nå var vel sjefen hans ganske raskt frempå med pekefingeren da saken først ble publisert. Han nærmest frådet i munnviken, man skulle nesten tro at det var gubben sjæl som var snytt. Kanskje dette bør ses på som et partsinnlegg?

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sukk. Alltid må jeg lese om Stabæksupportere som skylder på Tv2, lekkasjer, Morten Stene eller NFF. Når skal folk begynne å skylde på de som faktisk er tiltalt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sukk. Alltid må jeg lese om Stabæksupportere som skylder på Tv2, lekkasjer, Morten Stene eller NFF. Når skal folk begynne å skylde på de som faktisk er tiltalt?

Ja, de tiltalte har iallefall gjordt mangt og meget. Har en følelse av at etterbetalingen til Nancy på 1,5 mill

 

kommer til å bli tungen på vektskåla her og koste klubben dyrt, dessverre.......

Endret av arni
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sukk. Det skal bli deilig å bare li ferdig med hele greia.

 

Sliter med å se hvordan noen kan dømmes for bedragersk feilaktige verdifastsettelser - verdien av en fotballspiller er jo uanset en synsegreie uten like. En spiller er verdt det noen er villig til å betale, verken mer eller mindre.

 

Selv om det skulle ende med at ingen blir dømt, har jeg heller ingen tro på en økonomisk oppreisning av betydning. Verken fra erstatningssøksmål eller en plutselig økning i sponsorinntekter.

 

Det skal bare bli godt å litt "fred i leiren" igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Alt om rettssaken tar vi i denne tråden.
×
×
  • Opprett ny...