Gå til innhold

fornuften
 Del

Anbefalte innlegg


Takling ala Persson er vel mildt sagt å ta i. En strak fot. Kunne enkelt fått gult der med en mindre kåt dommer.

 

Soleklart rødt etter min mening. Eneste formildende er at han ikke treffer.

 

DEN straffen derimot ...

 

Takk Mande!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Takling ala Persson er vel mildt sagt å ta i. En strak fot. Kunne enkelt fått gult der med en mindre kåt dommer.

Soleklart rødt etter min mening. Eneste formildende er at han ikke treffer.

 

 

 

Som sagt helt greit rødt. Men hvis det skal dømmes konsekvent ved slike taklinger, med et strakt ben, blir det mange røde fremover.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke akkurat hjemmedommer, men, vårt laveste-nivå er så jævlig lavt at det garantert vil riste av oss den siste rest av medgangssupportere etter kun kort tid i Tippeligaen. Klart jeg gleder meg over seier, selv om den serveres med bismak...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke akkurat hjemmedommer, men, vårt laveste-nivå er så jævlig lavt at det garantert vil riste av oss den siste rest av medgangssupportere etter kun kort tid i Tippeligaen. Klart jeg gleder meg over seier, selv om den serveres med bismak...

Det finnes da ikke noe gøyere enn med seier etter slik dramatikk?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Ikke akkurat hjemmedommer, men, vårt laveste-nivå er så jævlig lavt at det garantert vil riste av oss den siste rest av medgangssupportere etter kun kort tid i Tippeligaen. Klart jeg gleder meg over seier, selv om den serveres med bismak...

Det finnes da ikke noe gøyere enn med seier etter slik dramatikk?

 

Jo, det gjør det! Det er alltid gøyest når vi vinner fortjent.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fullt fortjent seier. Vi burde ledet 3-0 etter første, Andre omgang er bare tull og en vanvittig dårlig dommer. Vi er også drit dårlige og paniske, men vi kjemper inn en seier. Det er fint.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lenge siden jeg har hatt konstant hjertebank så lenge som i denne 2. omgangen. Utrolig deilig når fløyta gikk.

 

Forøvrig er det ikke første gang kampleder Toppe er en elendig dommer. I 2010 dømte NFF en sensasjonell omkamp i en kamp Toppe gjorde grove feil. Får håpe dette er en mann vi slipper i de siste kampene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Ikke akkurat hjemmedommer, men, vårt laveste-nivå er så jævlig lavt at det garantert vil riste av oss den siste rest av medgangssupportere etter kun kort tid i Tippeligaen. Klart jeg gleder meg over seier, selv om den serveres med bismak...

Det finnes da ikke noe gøyere enn med seier etter slik dramatikk?

 

Jo, det gjør det! Det er alltid gøyest når vi vinner fortjent.

 

 

In a perfect world. Men i og med at vi kun har vunnet to kamper komfortabelt i år, blir det slitsomt med disse bismakene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


i følge altomfotball.no så fikk han sitt femte

De har av en eller annen grunn registrert at Stengel fikk gult kort mot Bryne. Husker fra den kampen at speaker sa at Stengel fikk gult kort i en situasjon hvor dommeren ga tilsnakk til Trondsen! Kan være at det feilregistrert da, og rettet opp i ettertid uten at altomfotball fikk det med seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg skal ikke påstå at dommeren gjorde noen åpenbare feil, men jeg fikk iallfall et helt klart inntrykk av at han i alle situasjoner som kunne vurderes på flere måter konsekvent la seg på en linje som gikk mot oss, og på strengest mulig måte. Om hver enkelt avgjørelse isolert sett kan forsvares, er det likevel ikke en god dommer som har en 100/0 fordeling i 50/50-situasjoner.

 

Dårlig dommer, dårlig kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det som alle trodde var Stengel sitt gule kort, var det Næss sitt andre mot Bryne.

Det var derfor mange ikke reagerte på at Næss ikke gikk av banen.

Jepp, men det var ikke det altomfotball hadde registrert. Der sto det nemlig at Stengels gule kort var i 1. omgang. Dog speaker opplyste om at Stengel fikk gult kort der også :)

 

Det gir vel ellers ikke mange kronene om man satser på at Stengel må sone minst en kamp senere denne sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dommeren var nok forferdelig. Det synes jeg både under kampen og nå. Men jeg er ikke så konspiratorisk at jeg tror han bevisst dømte imot oss hele tiden, det bare ble slik. Det man kan ta med seg fra denne kampen mener jeg derfor er to ting:

 

  1. Vi spiller de første ca. 40 minuttene uten at Follo har en eneste sjanse imot oss. De er vel knapt på vår banehalvdel før de scorer. Vi lager to mål i denne perioden, og mange fete sjanser. STRÅLENDE. Eneste mulige minus må være at vi kanskje skulle laget enda flere mål.
  2. Så får Follo mål på sin første sjanse, etter elendig forsvarsjobb i feltet. Derfra og ut bestemmer vi oss plutselig får å være elendige mot et lag vi inntil da hadde spilt ut etter alle kunstens regler. Det hjelper så klart ikke med klovneutvisninger, men det var ikke da det snudde, det var ved reduseringen før pause. Follo brente en straffe, og hadde to i tverrliggeren i andre omgang - vi fremstår rett og slett som griseheldige som ikke slipper inn mål i andreomgang. HVA FAEN ER DET SOM SKJER etter 40 minutter?!? Hvordan kan vi klappe sammen så jævig mot et lag vi er så mye bedre enn (målt etter de første 40 minuttene)?
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det røde kortet er helt klart diskutabelt. Ifølge regelboka er det ok, men som har blitt nevnt tidligere blir det taklet på denne måten i stort sett hver kamp uten at kortet kommer opp av lomma.

 

Straffesituasjonen er bare tull. Thor Lange og Follo-spilleren presser hverandre begge to og det ser ut som Langes feil var å være litt sterkere. Takk og lov for at det var en så pissdårlig straffe og takk og lov for at Sayouba var våken.

 

Ellers enig med forrige taler, vi er gode i ca 40 og så elendige resten av kampen. Hjelpes selvfølgelig ikke av at vi etterhvert spiller med en (til tider to) mann mindre. Boli fikk forøvrig en fantastisk gjennombruddsball midt i 2. omgangen som av uforklarlige årsaker ble avblåst for offside av linjemann - som sto på lik linje med meg, og dermed burde kunne registrere at Boli sto opptil flere meter på riktig side.

 

Men hey, tre poeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk-Follo
×
×
  • Opprett ny...