Gå til innhold

Terminlisten 2014


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


Sesongen er over, og vi er tilbake i Tippeligaen. Da er det tradisjonen tro på tide å opprette Terminlistetråden. Denne kjipe tråden som minner oss på om at det er mange måneder til seriestart.

 

Ser vi på historikken kan vi håpe at listen slippes om tre til fire uker:

 

2002-lista kom 27. november ( 17 dager etter at siste lag ble klart)

2003-lista kom 22. november (16 dager)
2004-lista kom 8. desember (16 dager)
2005-lista kom 26. november (13 dager)
2006-lista kom 8. desember (19 dager)
2007-lista kom 1. desember (20 dager)
2008-lista kom 3. desember (21 dager)
2009-lista kom 1. desember (19 dager)
2010-lista kom 4. desember (22 dager)
2011-lista kom 22. desember (27 dager)
2012-lista kom 8. desember (11 dager)

2013-lista kom 5. desember (11 dager)

 

Dette gjelder altså datoer for Tippeligaen, ikke Adeccoligaen.

 

Jeg kan ikke se at hoverterminlisten er sluppet. Den har i tidligere år blitt offentliggjort i månedsskiftet oktober/november. Hvorfor drøyer den i år?

Endret av Slum
La til 2002-listen samt oversikt på antall dager etter kvalik/serieslutt.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Starter 30 mars og avsluttes 9 november! www.fotball.no

 

I forhold til baneforhold og temperatur er dette selvfølgelig for tidlig start, og for sein avslutning, men trøsten får være at det har vært (enda) verre før...

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tipper de første rundene går på baner med kunstgress. Runde to på Nadderud, altså.

Jeg tror ikke de tar slike hensyn i NFF. Det har kanskje noe med at det er forbundet med ekstra kostnader å ha banen klar til 1. serierunde. Første seriekamp på TA var vel mot Lillestrøm i 2. runde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Tipper de første rundene går på baner med kunstgress. Runde to på Nadderud, altså.

Jeg tror ikke de tar slike hensyn i NFF. Det har kanskje noe med at det er forbundet med ekstra kostnader å ha banen klar til 1. serierunde. Første seriekamp på TA var vel mot Lillestrøm i 2. runde.

 

 

Det stemmer ikke, det var i første serierunde. Men NFF har likevel ikke vist seg å være spesielt logiske når det gjelder det der, og det går nok en drøss med naturgresskamper i 1. runde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For mattas del ser jeg helst at vi sparer den så lenge som mulig.

 

på den andre siden, første serierunde på Nadderud mot Enga, stappfullt, pyro, god stemning, seier og så en rasende festlig fest på Onke.... prammen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For mattas del ser jeg helst at vi sparer den så lenge som mulig.

 

på den andre siden, første serierunde på Nadderud mot Enga, stappfullt, pyro, god stemning, seier og så en rasende festlig fest på Onke.... prammen.

 

Hva med borte mot Enga, stappfull VG-sving, pyro, god stemning, masse hetsing av NFF og Hallén fra begge hold i deres egen borg, seier og så en rasende festlig fest på valgfritt lokale?

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

For mattas del ser jeg helst at vi sparer den så lenge som mulig.

 

på den andre siden, første serierunde på Nadderud mot Enga, stappfullt, pyro, god stemning, seier og så en rasende festlig fest på Onke.... prammen.

 

Hva med borte mot Enga, stappfull VG-sving, pyro, god stemning, masse hetsing av NFF og Hallén fra begge hold i deres egen borg, seier og så en rasende festlig fest på valgfritt lokale?

 

 

... du glemte seier...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/Toppfotball/tippeligaen/2013/Slik-spilles-Tippeligaen-2014/

 

 

30. mars:

Stabæk - Sogndal

6. april:
Brann - Stabæk
13. april:
Stabæk - Molde
21. april:
Odd - Stabæk
27. april:
Stabæk - Bodø/Glimt
01. mai:
Sandnes Ulf - Stabæk
4. mai:
Stabæk - Enga
11. mai:
Stabæk - Sarpsborg
16. mai:
Rosenborg - Stabæk
20. mai:
Stabæk - Godset
25. mai:
Lillestrøm - Stabæk
9. juni:
Stabæk - Start
12. juni:
Viking - Stabæk
Ferie
6. juli:
Stabæk - Aalesund
13. juli:
Haugesund - Stabæk
20: juli:
Stabæk - Brann
29. juli:
Vålerenga - Stabæk
3. august:
Stabæk - Rosenborg
10. august:
Molde - Stabæk
17. august:
Stabæk - Odd
23. august:
Godset - Stabæk
31. august:
Stabæk - Sandnes Ulf
14. september:
Start - Stabæk
21. september:
Aalesund - Stabæk
28. september:
Stabæk - Lillestrøm
5. oktober:
Bodø/Glimt - Stabæk
19. oktober:
Stabæk - Viking
26. oktober:
Sarpsborg - Stabæk
2. november:
Stabæk - Haugesund
9. november:
Sogndal - Stabæk
Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bra med Hjemmekamp mot Sogndal i første runde, selv om Nadderud sikkert hadde hatt godt av å hvile en uke til.

Bortekamp mot Rosenborg 16. mai var derimot ikke så supportervennlig...

Haugesund-Stabæk 13. juli ligger vel an til å bli sommerens ferie-bortekamp!

 

edit: ser at 13. juli faktisk er samme dag som VM-finalen...

edit2: siste fly fra Trondheim går 21:35 16.mai, og det er vel ikke så vanskelig å gjette at RBK får kampstart klokka 19 eller 20...

Endret av Totto
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes også det er bra med Sogndal hjemme i første kamp! Kjipt å ikke få hjemmekamp 16 mai. Ellers burde det være mulig å plukke noen 3-poengere på slutten av sesongen hvis det skulle bli tett i bunnstriden..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er bare Godset - Sarp som er tilnærmet lokaloppgjør på 16. mai. Resten er på kryss og tvers av landet. Jaja, hjemmebanefordel har vi klart å kjempe i senk på Lerkendal tidligere...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er bare Godset - Sarp som er tilnærmet lokaloppgjør på 16. mai. Resten er på kryss og tvers av landet. Jaja, hjemmebanefordel har vi klart å kjempe i senk på Lerkendal tidligere...

Vil tørre å påstå at også Viking-Sandnes Ulf er et lokaloppgjør

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Det er bare Godset - Sarp som er tilnærmet lokaloppgjør på 16. mai. Resten er på kryss og tvers av landet. Jaja, hjemmebanefordel har vi klart å kjempe i senk på Lerkendal tidligere...

Vil tørre å påstå at også Viking-Sandnes Ulf er et lokaloppgjør

 

Tja. Tar hele syv minutter med tog.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Det er bare Godset - Sarp som er tilnærmet lokaloppgjør på 16. mai. Resten er på kryss og tvers av landet. Jaja, hjemmebanefordel har vi klart å kjempe i senk på Lerkendal tidligere...

Vil tørre å påstå at også Viking-Sandnes Ulf er et lokaloppgjør

 

Den overså jeg gitt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Kjipt å feire gullet i Sogndal

Vi har forhåpentligvis sikret det før siste kamp.

 

I år var jeg opptatt av at spenningen skulle bevares til siste match. Jeg tror ikke jeg tåler det neste år også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

edit2: siste fly fra Trondheim går 21:35 16.mai, og det er vel ikke så vanskelig å gjette at RBK får kampstart klokka 19 eller 20...

 

Trolig LSK - Molde som går kl. 20.00 gitt at begge klubber henger greit i vår. Sånn sett klar "TV-favoritt".

 

Ser at tidligere år er det 18.00 som gjelder for øvrige kamper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Terminlisten 2014
×
×
  • Opprett ny...