Gå til innhold

larsen007
 Del

Anbefalte innlegg


Hepp,

 

Enig med P7 over her, dette handler like mye om å selge klubben til potensielle nye sponsorer som å signere en ny trener. Men jeg synes kanskje de overdriver størrelsen på signeringen. Branns signering av Rikard Norling er f.eks. større. CV messig kan det kanskje sammenlignes med å signere Åge Hareide vil jeg tro. Uansett en fin fjær i hatten til en liten og økonomisk skakkjørt klubb som Stabæk.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Ingebrigt Steen Jensen hevder at en ny trener vil være på plass i slutten av denne uken, eller i neste uke" sto det i Budstikka 12.12.

Men det stemte ikke... Dumt av styremedlemmer / ansatte å gå ut i media med slike utspill når det tydeligvis ikke er hold for utsagnet.

Det slår bare tilbake og man mister troverdighet.

Men når det er sagt, hvor står vi i trenersaken pr mandag kveld 23.12,14?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En trener kan jo fint være på plass før jul selv om det ikke offentliggjøres før jul? Skulle det bli Bradley regner jeg med at klubben ønsker en ramme og oppmerksomhet rundt en annonsering av en slik størrelse, ikke en liten tweet lille julaften eller når redaksjonene har juleferie.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men når det er sagt, hvor står vi i trenersaken pr mandag kveld 23.12,14?

 

Innen jul neste år har vi nok en trener klar, lover Ingebrigt.

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Når an har gått ut og skrytt av at man har kunnet velge blandt mange gode kandidater er det for dårlig å ikke ha klart å lande en deal før jul. Synes vi starter på scratch hver vinter for tiden, da blir det vanskelig å få kontinuitet i det man gjør.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Synes vi starter på scratch hver vinter for tiden, da blir det vanskelig å få kontinuitet i det man gjør.

 

Kanskje vi rett og slett må starte enda mer på scratch og se og få byttet ut de som har ansvaret for hva vi foretar oss hver vinter.

 

Vi trenger noen som begynner på vinterforberedelsene et halvt år i forveien, ikke noen som er tilsynelatende helt blanke ved sesongslutt og bruker halve vinteren på å bygge oss ned til langt inn på minussiden før man starter å bygge opp, og i beste fall ender på null igjen like før sesongstart.

 

Vanskelige rammer, ja vel. Likevel ikke annet å si enn at dette er for dårlig. Ekstra ille når det har blitt regelen for hvordan klubben drives og ikke bare et uheldig unntak èn vinter.

 

 

Hør hør!

 

Noen flere som følger på nå, og et par "rep_up.png" til på innlegget, så kommer vel Ingo for å roe ned situasjonen med at alt er under kontroll og at folk må gi tiere og kjøpe sesongkort som aldri før..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig at det optimale ville vært å ha en topptrener og mange gode spillere signert lenge før jul, men har tillit til at "styre og stell" har kontroll innenfor de gitte, nokså begrensede rammer.

Jeg føler meg trygg på at vi har en god trener signert før sesongoppkjøringen 6. januar og at spillersigneringene følger deretter.

Alltid. Uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Hør hør!

 

Noen flere som følger på nå, og et par "rep_up.png" til på innlegget, så kommer vel Ingo for å roe ned situasjonen med at alt er under kontroll og at folk må gi tiere og kjøpe sesongkort som aldri før..

 

 

Klubben må komme med en uttalelse nå.

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det har ligget i kortene lenge at Antoni overtar hovedansvaret. Det er mulig diskusjonene rundt lønn og kontraktslengde trekker ut i juletida, men ettersom han har ytret ønske om å ta jobben har dette ingen hast. Man kan vel gå ut fra at lønnsforpliktelsene øker i det vi får en hovedtrener, og ettersom klubben sparer på hver eneste krone er det jo ideelt (økonomsk sett) å utsette ansettelsen lengst mulig.

 

Det er 2 ulemper med dette, og det er IKKE at utålmodige supportere river seg i håret og skriker "skandale!".

 

Ulempene er at vi ikke har eller får spillere til en klubb der trener ikke er klar. Går man til en ny klubb ønsker man å høre "jeg har tenkt å satse på deg i DENNE posisjonen i startelleverm, for der har vi ingen gode alternativer..." Hadde STB hatt 4 gode forsvarsspillere hadde selvsagt ikke Høiland kommet til klubben

 

Ulempe 2 (som jeg tror er vesentlig viktigere enn de fleste andre tror) er at man på ingen måte rekker å få etablert noe skikkelig spill med en 11-er som komponeres samme uke som seriestart. Vi kan bruke halve sesongen på å få justert og samspilt startellevern, og da kan mye ha blitt ødelagt. Jeg er derfor fremdeles svært overrasket over at såpass mange spillere (som spilte i fjor og tidligere) har blitt dumpa, men den eneste logiske forklaringen på dette må være at Antoni har sagt at dette er spillere han ikke vil bruke selv om alternativet er å stille med 2. keeper som utespiller.

 

Jeg tror likevel STB er en attraktiv klubb for mange umeritterte spillere. Det er få klubber med så gapende hull på sentral midtbane og spissplass som nettopp STB. Det er INGEN annen klubb i TL der en halvgod sentral midtbanespiller vil være garantert plass i 11-ern. Det kan bety mer enn en anstendig lønn for mange.

 

En siste liten joker er at kanskje VIF vil kaste inn noen spillere i potten fra voldgiftsdommen, ettersom Trøim også vil spare penger. Derfor overrasket det meg at Bojan forsvinner til S08.

 

Ser vi realiteten i hvitøyet er jobben å sikre TL-spill i 2015. Da trenger vi 33 poeng. Det blir i hvert fall spennende å se hvordan klubben har tenkt å klare dette. Hittil er troppen blitt svekket etter 2013-sesongen.

 

Ettersom Antoni står igjen som eneste alternativ om svært kort tid, burde klubben starte prosessen med å selge ham inn som "årets trenerkomet" snarest. Hittil har de gjort det motsatte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Bare en liten tileggskommentar, sportslig sett er det ikke sikkert at Antoni er noen dårligere løsning en Bob. Kanskje snarere tvert i mot.

 

Det er forøvrig et viktig poeng du har angående trenerens betydning for spillerrekrutteringen.

 

Blir det Antoni er jeg også nyskjerrig på om det dukker opp noen nye spillere fra Spania. Klubben har vel sondert litt der etter anbefaling fra Antoni tidligere.

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jepp, ringo. Samme regla.

 

Ironi, Norris. Eller enda mer avansert; selvironi. Men det ER god kontroll, jeg lover. Bedre enn på veldig mange år. Det blir en topp løsning på trenerspørsmålet og vi får en klart forsterket spillergruppe i sesongen 2014.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Jepp, ringo. Samme regla.

Ironi, Norris. Eller enda mer avansert; selvironi. Men det ER god kontroll, jeg lover. Bedre enn på veldig mange år. Det blir en topp løsning på trenerspørsmålet og vi får en klart forsterket spillergruppe i sesongen 2014.

Ingo, jeg svarte ringo. Eller, @ringo. ;)
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men faen Ingo. Når spenthet går over til nerver og nerver over til frustrasjon er ikke selvironi fra styret det som roer meg ned. Har dere glemt at dere lovet trener klar for to uker siden? Kom med NOE informasjon da - hvor ståa er - på hjemmesiden. Det kan umulig hjelpe for de som vil kjøpe sesongkort heller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Før dere maser på Ingo som småbarn på foran pakkeberget julaften:

 

Vær klar over at alle nyansettelser må godkjennes av Vidkun & Co i NFF ettersom vi er i rød sone. Det betyr at om kontrakten med Antoni (eller "en annen trener fordi Antoni heller ville fortsette som spillerutvikler") er klar må den godkjennes av NFF før den kan offentliggjøres. Spesielt tuklete er det om nyervervelser går utenfor rammene, da må det dokumenteres ekstern finansiering. De fleste av oss har vel fått med seg at dagens ledelse i NFF ikke er spesielt vennligsinnet overfor Stabæk.

 

Vi har ingen grunn til ikke å tro ¨på Ingo. Dvs. Ny trener er klar innen en god uke. Så blir det spennende å se hva vi får inn på sentral midtbane og spissplass..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Ny trener
×
×
  • Opprett ny...