Gå til innhold

Akademiet


Chr.
 Del

Anbefalte innlegg


Polen vs Norge G16 med Jesper Espung fra start nå kl 1730. Kampen streames. Link på fotball.no.

 

Polen leder 1-0 etter 12 min.

Tap 3-0.

 

Norge møter Ukraina imorgen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Norge G16 slo idag Ukraina på straffekonk og tok dermed bronse i turningen i Polen.

 

Stabæk-gutta Jesper Espung og Eivind Fallås Dahl trekkes frem av landslagssjef Erland Johnsen;

 

- Eivind Fallås Dahl fikk sjansen på høyrekant i dag og han var vår beste spiller. Han var veldig spillbar og kom seg ofte rundt på kanten. Han skapte mye på høyresiden sammen med klubbkamerat Jesper Espung.

 

Les resten av artikkelen her: http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/Landslag/Aldersbestemt_gutter/Aldersbestemt-gutter/G16/2014/G16-Bronse-i-Polen/

 

Vi gratulerer Stabæk-gutta med innsatsen og plasseringen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Norge G16 slo idag Ukraina på straffekonk og tok dermed bronse i turningen i Polen.

 

Stabæk-gutta Jesper Espung og Eivind Fallås Dahl trekkes frem av landslagssjef Erland Johnsen;

 

- Eivind Fallås Dahl fikk sjansen på høyrekant i dag og han var vår beste spiller. Han var veldig spillbar og kom seg ofte rundt på kanten. Han skapte mye på høyresiden sammen med klubbkamerat Jesper Espung.

 

Les resten av artikkelen her: http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/Landslag/Aldersbestemt_gutter/Aldersbestemt-gutter/G16/2014/G16-Bronse-i-Polen/

 

Vi gratulerer Stabæk-gutta med innsatsen og plasseringen!

 

Norge G16 slo idag Ukraina på straffekonk og tok dermed bronse i turningen i Polen.

 

Stabæk-gutta Jesper Espung og Eivind Fallås Dahl trekkes frem av landslagssjef Erland Johnsen;

 

- Eivind Fallås Dahl fikk sjansen på høyrekant i dag og han var vår beste spiller. Han var veldig spillbar og kom seg ofte rundt på kanten. Han skapte mye på høyresiden sammen med klubbkamerat Jesper Espung.

 

Les resten av artikkelen her: http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/Landslag/Aldersbestemt_gutter/Aldersbestemt-gutter/G16/2014/G16-Bronse-i-Polen/

 

Vi gratulerer Stabæk-gutta med innsatsen og plasseringen!

 

Plasseringen er vel ikke så avgjørende, Chr.?

 

Var det ikke kun 4 lag med? Eller har jeg misforstått?

 

Uansett er prestasjon og utvikling det viktigste i 16-års alderen. Ikke resultatene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt på siden av "Akademiet", riktignok, men likevel gledelig;

 

Frida, fra keeperfamilien Thomas, er igjen tatt ut på J15-landslaget.

 

Lillesøster til Borger og storesøster til Gard (G13).

 

http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/Landslag/Aldersbestemt_jenter/Aldersbestemt-jenter/J15/2014/J15-landslagstropp-til-Sverige-kamper/#.VABOXxajK5U.facebook

 

Gratulerer, Frida!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Du virker imidlertid mer interessert i å kverulere enn å glede deg over unge, lovende Stabæk-spilleres utvikling. Det er synd!

I ditt innlegg over uttrykkes det ikke et snev av glede over budskapets hovedinnhold, kun kverulering på detaljer.

 

Breitner er jo ikke Stabæk-supporter. Mener han er Strømsgodset-supporter eller noe sånt rart noe. Det er jo åpenbart at hans eneste misjon på dette forumet er å kverulere på ethvert utsagn som kan tolkes dithen at Stabæk Akademi overfokuserer på resultater og derfor egentlig ikke er så flinke på det som egentlig er talentutvikling.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Du virker imidlertid mer interessert i å kverulere enn å glede deg over unge, lovende Stabæk-spilleres utvikling. Det er synd!

I ditt innlegg over uttrykkes det ikke et snev av glede over budskapets hovedinnhold, kun kverulering på detaljer.

 

Breitner er jo ikke Stabæk-supporter. Mener han er Strømsgodset-supporter eller noe sånt rart noe. Det er jo åpenbart at hans eneste misjon på dette forumet er å kverulere på ethvert utsagn som kan tolkes dithen at Stabæk Akademi overfokuserer på resultater og derfor egentlig ikke er så flinke på det som egentlig er talentutvikling.

 

 

 

Mitt syn er selvsagt uavhengig av klubb, lag, landslag, kjønn og delvis årsklasse!

 

Mitt ankepunkt er den sterke resultatfokusering, især i de yngre årsklassene. Det er ikke "moderne" eller "faglig korrekt" å fokusere så mye på det. For 6-7 år siden var det annerledes, da var resultatene viktigere. Forbundene/landene (mange) vil nå ha all den resultatfotball bort fra ungdomsfotballen, og noen av dem har brukt drastiske tiltak. Fokus på utvikling og prosesser fremfor kortsiktige resultater, det er nå budskapet.

 

Ikke alle har selvsagt så sterkt resultatfokus. Hverken i Stabæk eller i andre klubber. Mange har, etter mitt syn, rett fokus fremfor å lese resultater.

 

Jeg så nylig Norge-Italia G16 (1-2). Italia var ikke så opptatt av å vinne. Italia hadde flere bra enkeltspillere, de er et hakk bedre teknisk enn de norske spillere. Begge lagene byttet 5 spillere underveis.Landslagstrenerne (forbundene) er da mer opptatt av å se bak resultatene. Selvsagt også å vurdere spillere, se utvikling over tid, være sammen med spillerne i en konsentrert periode for å jobbe med sakene osv..

 

Noen ganger skriver dere mer i retning av (korte) referat fra kampene, ja nesten en analyse. Det er mye bedre. Kan dere ikke heller vektlegge det fremfor all den resultatoppføring?

 

Og ja. Jeg var faktisk på kamp Strømsgodset - Stabæk forleden. Jeg ble invitert særskilt for å merke "Godset stemningen", som det ble uttrykt i forkant. Jeg takket ja til invitasjonen. Det var en spennende, men kanskje ikke så velspilt kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oppdateringene til Chr. gir oss som ikke følger akademi- og juniorlaget "live" informasjon som vi ellers ikke ville fått. Jeg digger det, og leser alle postene i tråden med stor interesse. Selv om det noen ganger kun presenters enkle resultater.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk G12 spiller i G13-serien, og møtte igår Haslum G13 til seriekamp. Stabæk stilte med fire G11-spillere og vant kampen 3-1.

 

Stabæk ligger nå på andreplass, fem poeng bak Bærumsløkka.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk G14 spiller i G15-serien. De Blaa slo idag Årvoll G15 5-0 på Nadderud.

Troppen bestod også av noen G15- og G13-spillere.

 

Stabæk ligger nå på andreplass, tre poeng bag Oppsal.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæks Akademi-lag har ved endel turneringer i Danmark spilt mot Esbjerg forenede Boldklub (EfB).

Esbjerg kommer 11. oktober med sine G14- og G12-lag til Nadderud for å spille treningskamper mot Stabæks G14- og G12 Talentlag. G13-laget deres skal delta på Ullern Høstturmering samme helg.

Endret av Chr.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk G12 spiller i G13-serien, og møtte igår Haslum G13 til seriekamp. Stabæk stilte med fire G11-spillere og vant kampen 3-1.

 

Stabæk ligger nå på andreplass, fem poeng bak Bærumsløkka.

Hva er egentlig dette Bærumsløkka for noe? har det noe med Bærum SK å gjøre?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Stabæk G12 spiller i G13-serien, og møtte igår Haslum G13 til seriekamp. Stabæk stilte med fire G11-spillere og vant kampen 3-1.

 

Stabæk ligger nå på andreplass, fem poeng bak Bærumsløkka.

Hva er egentlig dette Bærumsløkka for noe? har det noe med Bærum SK å gjøre?
Nei, Bærumsløkka var en klubb med et A-lag (i 7. div. såvidt jeg husker) for endel "eldre" herrer, bl.a. Jan Derek Sørensen, som ble benyttet da NFA (Norsk Forball Akademi) for noen år tilbake ønsket å delta i seriespill med sine ungdomslag. Dette skjedde da den gode '99-årgangen var tolv og en stor del av NFA's gode spillere ellers ville gått tilbake til sine klubber - mange av dem ville naturligvis gått til Stabæk. Veldig få valgte imidlertid å bli værende i Bærumsløkka (NFA), så Bærumsløkka ble vel ikke helt det initiativtakerne tenkte dengang.

 

Etter kort tid oppstod uenighet mellom NFA og Bærumsløkka, og samarbeidet ble brutt. NFA stiftet deretter Fornebu FK - som eksisterer idag - som et tilbud til kunder av NFA, og andre, som har ferdigheter og motivasjon utover det vanlige. Bærumsløkka eksisterer fortsatt, men har vel såvidt jeg vet kun annenhver årgang. Jeg vet ihvertfall at de har en god 03-årgang. NFA er et treningstilbud, ikke en klubb.

 

Det skal dog sies at de lyktes med å etablere en meget god '01-årgang. Denne ble trent og drevet at Øyvind Leonhardsen. Da Stabæk G13 skulle etableres for denne årgangen, valgte Øyvind å begynne som trener i Stabæk, og endel av hans tidligere spillere i Bærumsløkka fikk tilbud om å spille for Stabæk ("Elite") G13 og meldte overgang.

 

Det er i grove trekk historien bak Bærumsløkka, sett med mine øyne.

Endret av Chr.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det hører også med til historien at NFA ble kastet ut av Gjønneshallen hvor de drev talentarbeid. Det var selvfølgelig helt meningsløst. Sværtmange av de aller største talenter i STB 2001.2000, 1999 etc fikk sin fotballoppdragelse i NFA, og Stabæks prestasjoner i disse årganger et resultat av dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå synes jeg du tar litt hardt i, hosleblaa2;).
Det er vel riktigere å si at mange av Stabæks nåværende ungdomsspillere gikk på NFA (bl.a. grunnet mangel av godt nok (markedsført) tilbud i Stabæk på den tiden, vil jeg tro).
Jeg vil snarere driste meg til å si at de fleste av de største talentene i Stabæk IKKE har gått på NFA... Men bevares, mange tidligere NFA-spillere er også toneangivende på sine lag.

 

(Det kan kanskje fortone seg som en diskusjon rundt nyanser... ;)

Endret av Chr.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Akademiet
×
×
  • Opprett ny...