Jump to content
Chr.

Akademiet

Recommended Posts

Liker at de melder forfall! Vi trenger en full tropp på trening, det er den største ulempen med så mange unge talenter! 

Vi blir for få på trening og får ikke kontinuitet på de unge.

I Nye spillere, og andre steder, etterlyses det eldre squad-spillere. 

Noen med innsikt som vil fortelle hvordan A-lagets policy påvirker både rekruttering og kontinuitet i Akademiet? 

Jeg ville tro at spilletiden som er gitt Hugo, Tobbe og Ola gjør akademiet mer attraktivt. Sammen med at vi heller har Bohinen og Askildsen på benken enn å hente inn flere "strømneser". 

Mitt inntrykk er at spillere som Pignatel og Geelmuyden kunne ringt en hvilken som helst klubb i Norge og fått en proffkontrakt fakset over på dagen. 

Har gode muligheter for å raskt få spilletid på A-laget vært viktig for at nevnte gutter, og andre, har blitt I Akademiet og også skrevet proffkontrakt med oss? 

Det vil jeg selvfølgelig tro, men så kan man jo diskutere om det er heldig for en "guttunge" å få fast ankerroll i et bunnlag i TL vs å spille annenhver +/- kamp med en rutinert mann ved sin side.

Da tenker jeg utvikling, selvtillit og verdi. 

Ta Hanche f.eks. markedsverdien hans var høy med MMS. Solid, uredd, ok+ med ball i beina. År to: kaptein, forventninger, selvskreven etc.

Vårsesongen i fjor gikk som den gikk..

17 timer siden skrev frilin:

så kan man jo diskutere om det er heldig for en "guttunge" å få fast ankerroll i et bunnlag i TL

Vil si at det gikk ganske så bra for den guttungen som fikk fast ankerrolle i et bunnlag forrige sesong.

Han fikk vist frem kvalitet ja, men Tobbe var også del av en veldig svak defensiv lagdel.

Mye av trøbbelet vi hadde defensivt i fjor var jo nettopp på grunn av en for dårlig sentral midt.. 

Med fare for å misforstå meg, jeg synes Tobbe viser prov på noe veldig solid, men jeg tror han kan ha godt av en ringrev å spille sammen med. 

5 minutter siden skrev frilin:

Han fikk vist frem kvalitet ja, men Tobbe var også del av en veldig svak defensiv lagdel.

Mye av trøbbelet vi hadde defensivt i fjor var jo nettopp på grunn av en for dårlig sentral midt.. 

Med fare for å misforstå meg, jeg synes Tobbe viser prov på noe veldig solid, men jeg tror han kan ha godt av en ringrev å spille sammen med. 

Dette kan da umulig være noe annet enn en etablert sannhet?

At våre talentfulle midtbanespillere har behov for erfarne makkere.

Seriestart nasjonal serie:

Odd (Telemark kretslag) - Stabæk G14  3-6

Stabæk G16 - Lommedalen A-lag  2-8. Dag Eirik Nilsson og Jan Miller

Lurte litt på aldersforskjellen da jeg gikk forbi og fikk med meg et par minutter, ja...

Seks Stabæk-gutter tatt ut til landsdelssamling på g15 og g14. Vi er de eneste som har seks, mens Vålerenga har flest med syv. Én av våre som er tatt ut, er Oliver Thommassen, som har kommet fra kapteinsrollen i nettopp Vålerenga. 

Så det finnes faktisk noen glupinger der borte i øst som skjønner at det er bedre å satse hos oss? Det er jo fint.

Soneturnering:
Stabæk G13 -Oslo Øst  7-2
Stabæk G13 - Oslo Vest  3-4

5 minutter siden skrev Nr14:

Har vi noen på G-19 landslaget som gikk til EM

Nei. Daland (nå Start) er vel det nærmeste ... Vetlesen er samme årgang, kan han være aktuell eller kræsker EM med U-20 VM? Har vi noen andre som banker på?

40 minutter siden skrev Offside:

Nei. Daland (nå Start) er vel det nærmeste ... Vetlesen er samme årgang, kan han være aktuell eller kræsker EM med U-20 VM? Har vi noen andre som banker på? 

Younes Amer banker vel straks på? 

Spilte vel u-17 ifjor..