Gå til innhold

Kamptråd: Brann - Stabæk 6. april kl 19:00


alltidblaa
 Del

Anbefalte innlegg


Årets første bortekamp! Meld deg på buss t/r her.

brann08.JPG

Brann - Stabæk

 

Dato: 6. april - Tid: 19:00 - Sted: Brann Stadion

Brann avsluttet fjoråret midt på tabellen, etter en mager poengfangst i de siste 5-6 kampene. 8. plass etter 11 seire, 6 uavgjort og 13 tap. Hjemmetabellen ser adskillig bedre ut, med en 2. plass rett bak Godset. Tydelig at Brann Stadion byr på en hjemmebanefordel.

På bortetabellen var bare Tromsø dårligere, og Brann vant faktisk bare én kamp på fremmed gress - mot Odd.

Toppscorertittelen delte Martin Pusic og Amin Askar, med 9 mål hver. Førstnevnte er blitt solgt til Esbjerg.

Spillere inn:

 

Vadim Demidov (Anzhi Makhachkala)
Ibrahima Drame (Casa Sports)
Erlend Hanstveit (Helsingborg IF)
Jakob Orlov (Gefle)
Andreas Vindheim (egen juniorstall)
Emil Hansson (egen juniorstall)

Første serierunde ble spilt mot Sarpsborg 08 i Østfold, og det endte som kjent 3 - 0 og Brann på nedrykksplass. Sure Brann-fans. Herlig.

Brann startet med følgende elleve (4-4-2):
Piotr Leciejewski
Birkir Már Sævarsson - Vadim Demidov - Daniel Mojsov - Erlend Hanstveit
Kristoffer Larsen - Stéphane Badji - Fredrik Haugen - Kasper Skaanes
Jakob Orlov - Erik Huseklepp

På benken: Øystein Øvretveit, Andreas Vindheim, Jonas Grønner, Erdin Demir, Kristoffer Barmen, Amin Askar, Ibrahima Dramé.
Treningskampene:
28 jan 2014 Treningskamp Las Palmas 1 - 0 Brann
03 feb 2014 Treningskamp Vecindario 0 - 3 Brann
09 feb 2014 Treningskamp Brann 1 - 1 Aalesund
20 feb 2014 Treningskamp Start 1 - 2 Brann
23 feb 2014 Treningskamp Brann 1 - 1 Aalesund
26 feb 2014 Treningskamp Sogndal 1 - 0 Brann
08 mar 2014 Treningskamp Brann 3 - 4 Sandnes Ulf
15 mar 2014 Treningskamp Sogndal 1 - 0 Brann
22 mar 2014 Treningskamp Start 3 - 1 Brann

 

VG tippet Brann helt opp på 5. plass, med stort fokus på at treneren som tok over etter Skarsfjord i desember er flink til å bygge lag:

Skarsfjord måtte vike. De fleste fikk det som de ville. Og da Norling ble presentert på en pressekonferanse i starten av desember i fjor, eksploderte det helt. Svensken kommer som fersk seriemester med Malmö og med et rykte som en mann med karisma.
Akkurat det Brann trenger.


Aftenposten har også konkludert med en 5. plass, og har trua på at Huseklepp skal gjøre flere mål enn i fjor (7). Men han har altså ikke putta mer enn to mål i treningskampene, mot henholdsvis Vecindario og Aalesund.

Stabæk fikk på sin side en eventyrlig god start på sesongen. Herlig vær, kanonbra støtte fra tribunen og ivrig lek på banen. Nå venter regn i Bergen og ulyder fra tribunen. Og helt sikkert mye kriging på banen. Fra medvind til motvind, med andre ord.

Dette blir en god test for gutta. Det er vanskelig å få med seg poeng fra Brann Stadion. Men det er mulig. Og det er utrolig deilig når vi lykkes.

Anbefaler å lese Ingos innlegg på stabak.no.


Jeg sier som fattern: Jeg håper de scorer først. Mitt tips: 1 - 2

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sesongåpningen i år er ekstremt viktig. Derfor er det viktig at vi kommer godt i gang på bortebane også. Ville vanligvis vært kjempefornøyd med uavgjort, men med tanke på Brann sin særdeles dårlige formkurve tror jeg muligheten er tilstede for å rive med seg alle tre poengene! Hvem hadde trodd det for noen uker siden?

 

Ved seier vil vi allerede ha 1/3 av poengene vi klarte å karre med oss i 2012 (da måtte vi til 12. serierunde for å ha 7 poeng)...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det blir veldig spennende. Brann er tradisjonelt sett et jojo-lag som kan gå rett fra brakseier til kjempetap og omvendt. Vi har hatt en vanvittig progresjon i de siste kampene, og hvis den forsetter i de to neste så blir det bare smågrus igjen av både Brann og Molde etter at vi har most dem.

 

Vi har allerede like mange poeng som på de fire første kampene i vikar-ligaen i fjor..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om vi bruker Ivar Hoff sin tabell tips strategi skal vel Brann slite nederst på tabellen (setter opp tabell som etter 15siste kamper). Brann MÅ vinne og jeg vil tro at hjemmefansen fort vil snu seg mot eget lag om vi holder nullen første 45., da kan alt skje...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her tror jeg vi taper, men 3 poeng etter 2 runder er helt greit. Spesielt når seier'n kom mot et lag vi nok har behov for å legge bak oss på tabellen.

Som referert i starten av tråden var dette eliteseriens neste tøffeste bortebane i fjor. Alt som er bedre en knepent tap må betraktes som en ren bonus. Det er ikke i kamper som dette vi må ha poeng. Men, skulle vi klare å holde nullen den første timen, kan hjemmepublikummet bli skikkelig ubehagelige mot egne spillere, og da kan alt skje.

 

Tips: 3-1 til Brann.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

5,25 i odds på STB seier hos Unibet er verd en 100-lapp :-)

 

Takk!

 

Pen trippel (basert på tidligere resultater):

Odd-Molde - B - 2,80

Sogndal-Sarpsborg - B - 3,18

Brann-Stabæk - B - 5,25

Totalt: 46,75

 

 

Denne følger jeg opp! Og seierspengene blir liggende igjen i kassa på Blaa :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Lurer på om jeg ville spilt Odd hjemme mot MFK jeg ass.

 

MFK har ikke slått Odd på fremmed gress i nyere tid (siden 99)...

 

Bedre odds er det også.

 

@ringo

(som vel nå ha jinxa den kampen)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som vet noe om hvordan forsvars komponeringen blir i denne kampen? Regner med at Pablo ikke starter, men er Timmi klar? Skal Ville fortsette på høyreback?

Never change a winning team.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fotballkyndige folk jeg har snakket med som var på Sarpsborg - Brann sier Huseklepp var krise, og at Demidov var milevis unna å få forsvaret til å fungere. Alt i alt enda mer ræva enn resultatet skulle tilsi. Nå er det ikke et sånt ekstremnederlag som nesten garanterer revansje i neste kamp, men jeg mistenker at dette blir himmel eller helvete.

 

Enten demoraliserte og panikkslagne "bergensere" og en elegant Stabæk-seier, eller et lag som legger fra seg alle nykker, gir all makt til treneren, faller inn i systemet og grisebanker oss som det fattige og nyopprykkede laget vi er.

 

Uansett, en kamp man definitivt bør være på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

5,25 i odds på STB seier hos Unibet er verd en 100-lapp :-)

 

Takk!

 

Pen trippel (basert på tidligere resultater):

Odd-Molde - B - 2,80

Sogndal-Sarpsborg - B - 3,18

Brann-Stabæk - B - 5,25

Totalt: 46,75

Denne følger jeg opp! Og seierspengene blir liggende igjen i kassa på Blaa :D

Har spilt på oddsspill for første gang i mitt liv. Elsker Stabæk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det hadde selvsagt - fra mitt ståsted - vært euforisk om vi hadde slått Brann. Jeg tror..., jeg håper. Men de har vært et annet lag på hjemmebane enn borte i lang tid. Men jeg vil ikke være realist - jeg satser på at vi bidrar til at Folketoget i Bergen 17. mai blir en dårlig opplevelse for Brannspillerne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må innrømme at denne er litt fristende (ikke fra et sportslig perspektiv gjelder hva VIF og LSK gjelder, men fra et odds-perspektiv)...

 

Sogndal - S08 B

Brann - STB B

Odd - Molde B

VIF - B/G H

LSK - Ulf H

 

Totalodds 158.2, dvs 15.820 kr på 100 kr innsats

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må innrømme at denne er litt fristende (ikke fra et sportslig perspektiv gjelder hva VIF og LSK gjelder, men fra et odds-perspektiv)...

Sogndal - S08 B

Brann - STB B

Odd - Molde B

VIF - B/G H

LSK - Ulf H

Totalodds 158.2, dvs 15.820 kr på 100 kr innsats

Molde har aldri vunnet i Skien...
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må innrømme at denne er litt fristende (ikke fra et sportslig perspektiv gjelder hva VIF og LSK gjelder, men fra et odds-perspektiv)...

 

Sogndal - S08 B

Brann - STB B

Odd - Molde B

VIF - B/G H

LSK - Ulf H

 

Totalodds 158.2, dvs 15.820 kr på 100 kr innsats

 

Eller 158.200,- for en tusenlapp (må tenke litt stort :D;))

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Troppen som reiser til Bergen er klar:
Mande Sayouba
Borger Thomas
Ville Jallasto
Jon Inge Høiland
Nicolai Næss
Timmi Johansen
Michael Stephens
Enoch K. Adu
Anders Trondsen
Luc Kassi
Frank S. Boli
Fredrik Brustad
Craig Henderson
Thomasz Sokolowski
Pablo Fontanello
Daniel Granli
Emil Dahle

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Jeg har en merkelig følelse. Jeg er helt sikker på at vi vinner. Det er jeg ellers aldri. Vet ikke om det er et godt eller dårlig tegn...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vet bare at vi tåler å tape, det gjorde vi ikke for to år siden (da vi desperat prøvde å få heng på FFK og resten av bunnstriden). Jeg er utrolig spent på hvordan vi funker defensivt i dag.

 

 

Jeg håper selvfølgelig at gutta ikke har den innstillingen - det er klart det er mulig å slå Brann, og det har de nok fått høre til gangs fra Bob siste uka.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Brann - Stabæk 6. april kl 19:00
×
×
  • Opprett ny...