Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Bodø/Glimt


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


 

 

Hepp,

Vi bør nok ha poeng i denne. Ikke så mye fordi motstanderen heter Bodø, men fordi vi trenger å vise at vi kan reise oss og slå tilbake etter 2 strake tap i serien. Vi er fortsatt et ganske skjørt byggverk, og det siste vi trenger nå er at usikkerheten får sive inn i troppen igjen.

Men det fordrer nok at Bob tar noen grep i 11'eren.

Jeg ville droppet Henderson, Stephens og Fontonello, til fordel for Brustad, Soko og Næss.

@ringo

Det første skjedde jo av naturlige grunner, men mener du fortsatt det hadde vært korrekt å droppe de to andre? ;)

Selvfølgelig, at de likevel gjorde det bra, ihvertfall Fontanello, betyr ikke at alternativene Næss og Soko ikke kunne gjort en like bra jobb. Jeg vender ikke kappen med vinden og det vet du. Ref. Alanzinho og Mix diskusjonene. :)

 

Men fortsetter Fontonello å prestere som i dag så blir det nok bra, frem til i dag har jeg mest hatt Fredrik Risp assosiasjoner.

 

@ringo

 

Joda. Det jeg reagerer på er at jeg etter stort sett å ha vært enig med dine synspunkter i alle år er jeg i år veldig uenig med deg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen inntrykk etter kampen i går:

 

Synes Fontanello i dag viser at midtstopperduoen sier seg selv. Han og Høiland. Ingen over og ingen ved siden, så lenge de holder seg skadefrie og karanteneløse.

 

Hva gjelder Stephens, synes jeg han er direkte dårlig i over en time, men så får han plutselig til en del raid på slutten. Vet ikke om det var forsvaret til Glimt som kollapset helt (det er slett ikke umulig), eller om han plutselig fikk trua (synes mye av det dårlige spillet han bærer preg av lav selvtillit).

 

Hva gjelder Henderson. Eller strengt tatt: hva gjelder Brustad, synes jeg han i dag viser at han ikke behøver å vente 60 minutter før han kommer innpå. God fra start. Enda bedre om langpasningene mot ham hadde vært litt mer presise.

 

Sayouba må være den råeste keeperen vi noen gang har hatt. Den trippelredningen i andre omgang er jo helt utrolig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Når det beste (eller værste) med Stabæk man kan finne denne runden er at Høiland tok straffe istedenfor Stephens så har du ikke mye å komme med. ref. Stang ut på tv2.

Men han tok den istedenfor Adu, ikke Stephens.

 

 

Hæ, var at Høiland tok straffen på stang-ut?

HAdde vært livredd hvis stephens skulle tatt den hvertfall!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Når det beste (eller værste) med Stabæk man kan finne denne runden er at Høiland tok straffe istedenfor Stephens så har du ikke mye å komme med. ref. Stang ut på tv2.

 

Serr? Ble dét stang ut?

 

 

 

Dette var altså Stang UT, og ikke Brann-spiller Badji med albue og påfølgende rødt kort?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stephens satte jo en kjempestraffe mot RBK tidligere i år, husker ikke om han har tatt fler. Da vi fikk straffen trodde jeg også at det var Stephens som skulle ta den, så var overrasket da Høiland gikk frem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Når det beste (eller værste) med Stabæk man kan finne denne runden er at Høiland tok straffe istedenfor Stephens så har du ikke mye å komme med. ref. Stang ut på tv2.

Men han tok den istedenfor Adu, ikke Stephens.

 

 

Hæ, var at Høiland tok straffen på stang-ut?

HAdde vært livredd hvis stephens skulle tatt den hvertfall!

 

Ifølge Budstikka prøvde Adu å ta straffen, men Høyland tok kontroll, siden han er straffeskytteren i Stabæk:

http://www.budstikka.no/sport/adu-ville-ta-straffen-men-hoiland-bestemte-1.8401120

 

I så fall er jo dette stang-inn!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Når det beste (eller værste) med Stabæk man kan finne denne runden er at Høiland tok straffe istedenfor Stephens så har du ikke mye å komme med. ref. Stang ut på tv2.

 

Serr? Ble dét stang ut?

 

 

 

Dette var altså Stang UT, og ikke Brann-spiller Badji med albue og påfølgende rødt kort?

 

 

Og ikke minst Badjis oppførsel etter å ha fått det røde kortet, hvor han nekter å gå av banen!

http://www.tv2.no/2014/04/27/sport/rosenborg/tippeligaen/fotball/5543224

Lenke til innlegg
Del på andre sider


VG gir Fontanello 5 og Adu 4! Trondsen og Kassi får 6...

 

Får håpe Club Brugge leser matchreferatene der, at Adu fortsetter å spille som han gjør og at VG fortsatt er fulle på jobb.

 

Dommeren fikk også 6. Hos Bodø/Glimt fikk Trond Olsen 4 etter å ha gjennomført nada. Komikveld.

 

Nå fikk jeg ikke med meg Fotballkveld, men det høres ut som om Stang Ut var Davy's måte å drite ut Ole Martin Årst på. Selve stang ut-episoden var altså ikke at Høiland tok straffen, men at Ole Martin Årst reagerte på det.

 

For å avslutte uttalediskusjonen en gang for alle: Fontanejo, Fontanescho, Fontanekjo er alle innafor på spansk (selv uttaler han det sannsynligvis på en av de to sistnevnte måtene, mens førstnevnte er standardspansk). Fontanello er ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


VG gir Fontanello 5 og Adu 4! Trondsen og Kassi får 6...

 

 

 

Dette er TV2/Dagbladets vurderinger. Greie, selv om Sayoba og Brustad burde vippes opp et hakk. Boli var ganske riktig under pari; midlertidig tilbake på fjorårsnivå.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kan lite om fotball, men jeg kan også se at Stephens har noen uheldige feilpasninger og løper mye hit og dit. Samtidig hadde han noen bra gjennomspill.

 

Og så innbiller jeg meg at den jævla løpingen hans, som jeg har savnet fra Stabækspillere i mange år, er en slags usynlig greie som hindrer ganske mye for motstanderne. Han bruker 1/3 av tiden på å komme seg på rett side av ball, på å avskjære osv, i forhold til hva feks Sokolowski ville brukt. Og den funksjonen tror jeg er verdifull for oss. Så må han bare skjønne at han skal dunke ballen på mål når han har muligheter.

 

edit: klønete skrevet, konklusjonen er at jeg vil ha ham i 11eren

Endret av Henrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Gode poeng, men da er det nok viktig at han brukes i en indreløperrolle som i går, og ikke som en 10'er som i de øvrige kampene. For der vil det være langt mer fornuftig å bruke en sterk pasningsspiller som Soko.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Gode poeng, men da er det nok viktig at han brukes i en indreløperrolle som i går, og ikke som en 10'er som i de øvrige kampene. For der vil det være langt mer fornuftig å bruke en sterk pasningsspiller som Soko.

 

@ringo

Har vi egentlig en tierrolle i 4-2-3-1?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det virket i går som vi til tider spilte med to spisser. Fredrik var plutselig langt over på venstre siden. For min del virket vi mye sterkere offensivt i går. Håper Fredrik får starte fast og at det rokeres litt underveis slik at vi blir mer uforutsigbare.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva gjelder Henderson. Eller strengt tatt: hva gjelder Brustad, synes jeg han i dag viser at han ikke behøver å vente 60 minutter før han kommer innpå. God fra start. Enda bedre om langpasningene mot ham hadde vært litt mer presise.

 

Synes også Brustad er ok. Men føler at pasningene er delt skyld, dels litt dårlig vinklede løp fra Brustad dels kælking av ball fra forsvaret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

Normalt ja!!! 4231, er vel tradisjonelt en avart av 4411, med høye vinger.

Men jeg ser poenget ditt, med Stephens har vi ikke det :)

@ringo

Syntes vi spilte mer en typisk 433 med brede kanter i går. Adu lå som ankeret mens Trondsen lå høyere og lenger ut til venstre enn tidligere kamper. Mulig det bare er min oppfatning
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det stemmer og jeg synes vi har bedre dynamikk i 433 enn i 4231. Men det henger nok mer sammen med spillerene/rollene enn selve formasjonen. Derav diskusjonen om Stephens som nr 10 kontra indreløper.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Bodø/Glimt
×
×
  • Opprett ny...