Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Bodø/Glimt


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Værvarsel: Skyet, 17 (!!) grader

Vi ligger fem poeng foran 2012-skjema, etter en pangåpning og seire mot Sogndal og Brann. Etter det har vi hatt en liten dupp, og tapt mot Molde og Odd. Men kanskje gutta har fått tilbake selvtilliten etter en rimelig grei forestilling mot Jevnaker i cupen?

Jeg trodde Molde skulle prøve å styre kampen for to uker siden, og tok feil. De lot oss ha kommandoen og kontret når det passet dem. Det er nettopp dette Bodø/Glimt også er spesialister på, så jeg håper virkelig Bob har funnet en resept som funker mot denne typen fotball. Klubben fra et forblåst høl har nærmest grunnlovsfestet spillestilen sin og har fått med seg dyktige Jan Halvor Halvorsen, som sender sine tropper ut i en vant 4-3-3. Hittil har Bodø/Glimt plukket med seg fem poeng, men det skal sies at dette er kun deres andre bortekamp. Det mest imponerende resultatet var 2-2 mot Rosenborg hjemme sist helg, selv om Rosenborg ikke har vært prangende i år. I deres eneste bortekamp hittil tapte de 3-1 mot VIF, i en kamp jeg fikk inntrykk av at var jevnere enn resultatet tilsier.

Tabellsituasjon:
7 Rosenborg 4 1 3 0 7 - 5 6
8 Stabæk 4 2 0 2 6 - 5 6
9 Bodø/Glimt 4 1 2 1 8 - 8 5
10 Sarpsborg 08 4 1 2 1 6 - 7 5

Gode naboer.
Fem siste:
Stabæk: VVTTV
Bodø/Glimt: UTVUV

Forventer dette laget, ettersom Bob ikke er spesielt glad i å bytte folk. Hvis Henderson er skadet:
Sayouba
Jalasto-Høiland-Fontanello-Granli
Adu-Trondsen
Dahle?-Stephens-Kassi
Boli

I hjemmekampen mot Rosenborg 2. påskedag stilte Bodø/Glimt følgende lag:
Londak
Brix-Braaten-Sané-Imingen
Jacobsen-Chatto-Ndiaye
Richards-Laajab-Olsen

Her er det mye å passe seg for. Heldigvis for oss er høyrebacken Zarek Valentin langtidsskadet, ellers stiller de nærmest toppet lag. Skal jeg peke ut én virkelig stor trussel er det høyrevingen Dane Richards som kan gjøre Daniel Granli rimelig svimmel.

Opp på 9 poeng eller kontret i senk? Og hva med tilskuertallet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Glimt-kaptein brakk foten

Dårlig nytt for Bodø/Glimt, tross cupavansementet mot Tverlandet i går: Lagkaptein Ruben Imingen måtte til sykehus, og nå er det ifølge Avisa Nordland konstatert at han brakk foten og er ute en god stund

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Glimt-kaptein brakk foten

Dårlig nytt for Bodø/Glimt, tross cupavansementet mot Tverlandet i går: Lagkaptein Ruben Imingen måtte til sykehus, og nå er det ifølge Avisa Nordland konstatert at han brakk foten og er ute en god stund

 

 

Auda. Det var veldig synd for ham. Hvem fyller den plassen da, tro? Regner med at Kassi kan kjøre karusell med Kristian Brix, men det hadde vært greit om høyresiden også fikk en enkel dag på jobben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Glimt-kaptein brakk foten

Dårlig nytt for Bodø/Glimt, tross cupavansementet mot Tverlandet i går: Lagkaptein Ruben Imingen måtte til sykehus, og nå er det ifølge Avisa Nordland konstatert at han brakk foten og er ute en god stund

 

 

Auda. Det var veldig synd for ham. Hvem fyller den plassen da, tro? Regner med at Kassi kan kjøre karusell med Kristian Brix, men det hadde vært greit om høyresiden også fikk en enkel dag på jobben.

 

 

Zarek Valentin er ute med slitt achilles, så begge de foretrukne backene er ute av spill..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bodø/Glimt sine offisielle kamper på gress i 2013/2014

 

2013:

Sandefjord - Bodø/Glimt 2-1

Bryne - Bodø/Glimt 4-0

Vard Haugesund - Bodø/Glimt 2-2

Follo - Bodø/Glimt 0-1

Hødd - Bodø/Glimt 2-1

Fredrikstad - Bodø/Gimt 2-1

Stabæk - Bodø/Glimt 1-1

 

2014:

Vålerenga - Bodø/Glimt 3-1

 

En seier, to uavgjort og fem tap.

 

Blir godt med en seier igjen.

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Vi bør nok ha poeng i denne. Ikke så mye fordi motstanderen heter Bodø, men fordi vi trenger å vise at vi kan reise oss og slå tilbake etter 2 strake tap i serien. Vi er fortsatt et ganske skjørt byggverk, og det siste vi trenger nå er at usikkerheten får sive inn i troppen igjen.

 

Men det fordrer nok at Bob tar noen grep i 11'eren.

 

Jeg ville droppet Henderson, Stephens og Fontonello, til fordel for Brustad, Soko og Næss.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg ville droppet Henderson, Stephens og Fontonello, til fordel for Brustad, Soko og Næss.

 

@ringo

Jeg er i grunn mer bekymret for Jalasto mot Olsen og Granli mot Richards. (Om Bradley holder ved det gamle.)

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Hvilke alternativ foreslår du? Timmi er ikke tryggheten selv defensivt han heller, men bør kunne bidra mye offensivt.

 

@ringo

Nja, Granli på høyre og Næss eller johansen på venstre? Blir vi løpt i senk på en av sidene er et altarnativ at Brustad flyttes ned. (Ja, jeg er enig i at han bør foretrekkes fremfor Henderson.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Løven

Næss - JIH - Fontanello - Gran

Trondsen - Adu

Brustad - Sortebill - Luc

 

Boli

 

Etter at både Sortebill og Brustad satt 3 hver i Jevnaker og da "trikset med hatten" som det så fint heter synes jeg begge burde starte. Næss/Ville på back kan diskuteres og kanskje Soko inn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror som sagt ikke Henderson er klar til denne kampen. I så fall får vel Dahle eller Sortevik prøve seg på høyresiden. Jeg mener en del av kritikken mot Henderson har vært banal og usaklig, men det er vanskelig å nekte for at det har gått nedover siden første kamp og han blir ikke noe stort savn.

 

Ellers tror jeg den eneste forandringen blir at Timmi eventuelt kommer inn på venstreback.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt OT kan jeg melde at 10 000 flyers nå er ferdigdistribuert på skoler, buss-, bane- og togstopp, idrettsarenaer, kulturarrangementer og kjøpesentra. La oss håpe det reflekterer seg i søndagens oppmøte :)

 

Solen skinner, Stabæk vinner :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt OT kan jeg melde at 10 000 flyers nå er ferdigdistribuert på skoler, buss-, bane- og togstopp, idrettsarenaer, kulturarrangementer og kjøpesentra. La oss håpe det reflekterer seg i søndagens oppmøte :)

i følge noen venner er det MASSE Stabæk plakater på sandvika, bra jobba! :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Disse starter i følge VG Live : Mande Sayouba - John Inge Høiland, Ville Jalasto, Daniel Fredrik Granli, Pablo Fontanello - Fredrik Brustad, Enock Kofi Adu, Aketchi Kassi, Anders Trondsen - Bi Boli, Michael Stephens

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kassi én mot én er blant våre største trussler fremover. Ballen er så tett inntil kroppen at når han utfordrer blir det fort felling slik som nå. Hvorfor tar egentlig Høiland straffer? Tok ikke Stephens straffer i oppkjøringskampene?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1-0 til pause. Syntes vi har vært gode idag, liker at de jeg syntes har under prestert, har gjort det bedre idag. Syntes Ville har vært god defensiv, selv om oppspillene hans ikke sitter helt. Stephens syntes jeg også har vært bedre idag, endelig har han begynt å vise litt offensive kvaliteter.

Endret av MattaS
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Bodø/Glimt
×
×
  • Opprett ny...