Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Sarpsborg 08


M-A-N
 Del

Anbefalte innlegg


Kamptidspunkt: søndag 11.05 kl 18

 

På tide med en kamptråd følte jeg. Dette er en kamp vi absolutt burde vinne, en kamp som kan vise seg å bli en sekspoengskamp, men jeg tror ikke det blir en lett kamp å vinne akkurat! Selv om Sarpsborg er klart best hjemme på kunstgress, har de fått en veldig bra start og har et bra høyestenivå, med Samuel og Bojan som de største truslene offensivt - begge er vel litt av/på-spillere (?).

 

Sarpsborg fikk kaptein og midtsopper Ole Heieren Hansen utvist forrige runde om jeg ikke husker feil, så han må stå over, mens vi som kjent har Fontanello ute, mens Jalasto vel fortsatt er skadet. Så vi må komponere en ny forsvarsrekke. Jeg håper det blir slik:

 

Timmi - Næss - Høiland - Granli

 

Håper virkelig ikke Trondsen blir plassert på back!

 

Resten av laget kommer vel til å se slik ut:

 

Adu - Trondsen

Brustad - Stephens - Kassi

Boli

 

Stephens har vel snart forspilt nok sjanser i den rollen og håper på noen forandringer offensivt. Noen som har noen avsløringer fra treninger om vi kan håpe på noe annet?

 

Dette blir en skummel kamp merker jeg!

Endret av M-A-N
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sarpsborg er et lag vi *MÅ* ta poeng fra. De kommer til å være i nedrykksstriden utover høsten, selv om de ser veldig gode ut nå. Jeg håper Jalasto er frisk, Nettavisen meldte i går at han og Henderson kun er "noe usikre".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde Stephens kommet mer til sin rett på kant? Han jobber mye og har en grei touch, men mangler overblikket og smartnessen en offensiv midtbanespiller bør ha. Dog usikker på om han er god nok defensivt.

 

Vet jeg er den som har ropt høyest på Brustad fra start, men han har ikke imponert selv om farta selvfølgelig er like rå, og vi har ingen nye våpen på benken når han starter. Soko(?) inn på midt, Stephens ut på kant og Brustad på benk som super-sub?

 

Alternativer er å rokke på posisjonene for å på Trondsen opp i 10’er rollen, Stephens på kant og Brustad opp som spiss. Tror det kan fungere på sikt, men er redd for formasjonsendringer på sparket.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det vi ikke skal ha mer av er Trondsen på venstre back. Ikke først og fremst fordi han gjør en dårlig jobb der, men fordi vi taper for mye trøkk og energi på midtbanen.

 

Vi må også finne på noe smart offensivt. Det blir for stykkevis og delt det vi har prestert i de siste kampene. Det får vi neppe til med Stephens rett bak Boli, han har for begrenset repertoar og jeg synes ofte at han gjør dårlige valg. Men jeg vet da søren hva vi bør gjøre, vi lider av at vi ikke lykkes med å finne en spiss i vinter synes jeg. Dessuten har Bob gjort en for dårlig jobb med å få igang Dahle. Han har ferdighetene vi trenger, men virker å være i fryseboksen til Bob.

 

Dagens kamp er viktig, for om vi gløtter på terminlista så er det lenge til neste realistiske mulighet for en 3 poenger.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror ikke det er spissen det skorter på nå, er ganske sikker på at spillerne rundt Boli må prestere på et høyere nivå. Da kommer det flere mål også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nemlig. Med de spillerne vi har tilgjengelig tror jeg den beste løsningen for å finne på noe smart offensivt er å gjøre Sortevik trygg i tier-rollen, der han blant annet kan fôre Boli med baller. Han har god teknikk på små flater og er hardtarbeidende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Jeg trodde planen da vi hentet han var at han skulle spille hengende spiss. Men han har bare unntaksvis blitt forsøkt i den posisjonen. Om ikke minnet svikter meg helt har han gjort det bra der de gangene han har fått forsøke seg i den rollen også. Så det synes jeg er et framifrå forslag :)

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


...

 

Vi må også finne på noe smart offensivt. Det blir for stykkevis og delt det vi har prestert i de siste kampene. Det får vi neppe til med Stephens rett bak Boli, han har for begrenset repertoar og jeg synes ofte at han gjør dårlige valg. Men jeg vet da søren hva vi bør gjøre, vi lider av at vi ikke lykkes med å finne en spiss i vinter synes jeg.

...

 

Dagens kamp er viktig, for om vi gløtter på terminlista så er det lenge til neste realistiske mulighet for en 3 poenger.

 

@ringo

 

Vi kan starte med å involvere Kassi vesentlig mer enn de siste kampene.

Bedre presisjon, mer fart i ballen, og færre touch så kan vi flytte spillet et stykke lenger opp og gi Boli den understøtten han trenger.

 

Tror denne oppstillingen kunne vært interessant.

 

(Granli - JIH- Næss - Timmi)

Adu - Trondsen

Sortevik - Thorsby - Kassi

Boli

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På hovis regner jeg med at det blir litt tynnere enn vanlig pga Premier League-avslutning. Men de som er igjen burde vi få med på flere kasterop :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sarpsborgs lag mot Stabæk: Kerr, Kronberg, Berthod, Berge, Jensen, Zajic, Djedje, Thorarinsson, Ernemann, Valdimarsson, Samuel


Stabæks lag mot Sarpsborg 08: Sayouba, Trondsen, Granli, Høiland, Næss, Kassi, Adu, Brustad, Sokolowski, Boli, Thorsby

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og cmore prioriterer faen meg Allsvenskan og La Liga framfor kampen vår!?

Står på c more sin sendeplan på hjemmesidene at de skal sende kampen vår på C More live 3, så kan jo håpe at det kommer allikevel?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Sarpsborg 08
×
×
  • Opprett ny...