Jump to content

Recommended Posts

Som de fleste vet skal det utredes nye alternativer for Nadderud Stadion, ref http://www.budstikka.no/sport/fotball-og-friidrett-eller-bare-fotball-1.8393755

Jeg har noen idéer rundt det jeg gjerne skulle utforsket litt videre.

Jeg sitter selv hos et ingeniørfirma og kan se på litt mer ingeniørmessige problemstillinger, samt lage en liten presentasjon jeg skal prøve å få levert til kommunen som et innspill. Om de finner idéen interessant så må man se nærmere på løsninger siden.

Jeg er derfor på jakt etter en arkitektstudent eller noe lignende som kan lage noen tegninger for meg. Var såvidt i kontakt med Robinho for lenge siden, men han har ikke vært på forumet på evig lenge så må nesten se om det er noen andre som kan bidra med noen frivillige timer =)

Sendte Robinho en melding på Facebook, så han i alle fall er klar over at du har forsøkt å kontakte han.

Som de fleste vet skal det utredes nye alternativer for Nadderud Stadion, ref http://www.budstikka.no/sport/fotball-og-friidrett-eller-bare-fotball-1.8393755

Jeg har noen idéer rundt det jeg gjerne skulle utforsket litt videre.

Jeg sitter selv hos et ingeniørfirma og kan se på litt mer ingeniørmessige problemstillinger, samt lage en liten presentasjon jeg skal prøve å få levert til kommunen som et innspill. Om de finner idéen interessant så må man se nærmere på løsninger siden.

Jeg er derfor på jakt etter en arkitektstudent eller noe lignende som kan lage noen tegninger for meg. Var såvidt i kontakt med Robinho for lenge siden, men han har ikke vært på forumet på evig lenge så må nesten se om det er noen andre som kan bidra med noen frivillige timer =)

Interessant. Kanskje det er best om du tester dine tanker på relevante personer i Stabæk, så kan evt ideene integreres i prosjektet derfra...? Såvidt jeg vet er det Espen Moe som holder det overordnede taket i dette fra klubbens side.

Ja vet.

Desverre er stabæk noe dårlige til å svare på eposthenvendelser. Så tenkte denne gangen, har nemlig prøvd å ta kontakt noen ganger, å lage en beskrivelse med noen kjappe illustrasjoner så det er litt mere håndfast.

Kommunen var litt uklare på om de var mottagelige for innspill så jeg er mest på ballen mot de foreløpig:)

Kommunen er helt opptatt med å fylle et helt nytt og livsfarlig hull under en tribuneseksjon, mens administrasjonen er helt opptatt med å fikse hjemmesida. Ikke rart de ikke har tid til å bry seg om fremtidige stadionløsninger.

Snakket med idrettssjefen i forrige uke. Han reiser land og strand rundt for å presentere idrettsparken på Rud, og det er tilsynelatende både selvtillit og ambisjoner i den sektoren. Selv om det ikke virket som om planene var kommet spesielt langt, snakket han som om flytting av friidretten var et spørsmål om hvordan og når, heller enn hvorvidt.

Snakket også med en sentral person i friidrettsforbundet som mente at det viktige for dem er at et tilbud tilsvarende dagens fasiliteter står klart før de gir fra seg Nadderud. Men det er ingen motvilje mot å flytte på seg.

Snakket også med en sentral person i friidrettsforbundet som mente at det viktige for dem er at et tilbud tilsvarende dagens fasiliteter står klart før de gir fra seg Nadderud. Men det er ingen motvilje mot å flytte på seg.

Så du har lest Budstikka mao

– Vi er interessert i å komme til løsninger for fotballen og friidretten som helhet. Hvis det besluttes at Nadderud skal bli en ren fotballarena, er ikke vi negative til det, så lenge vi får en fullverdig erstatning i det øyeblikket arbeidet med Nadderud begynnes, sier Einar Drabløs, leder av Tyrving Friidrett.

Istedenfor å bruke år og måneder på planlegging av en helt ny stadion, hvorfor kan de ikke heller utbedre Nadderud? Hovedtribunet ser jo grei ut og hvis de erstatter Fornebulandet med en ny uefa godkjent tribune så har man løst problemet. Den gamle hovedtribunen trenger bare litt utbedring. Kan ikke koste all verden!

Edited by Stabækfanatics

Istedenfor å bruke år og måneder på planlegging av en helt ny stadion, hvorfor kan de ikke heller utbedre Nadderud? Hovedtribunet ser jo grei ut og hvis de erstatter Fornebulandet med en ny uefa godkjent tribune så har man løst problemet. Den gamle hovedtribunen trenger bare litt utbedring. Kan ikke koste all verden!

Les navnet på tråden og de siste innleggene.

Nå er du litt ny, Stabækfanatics :) Man har ikke løst problemet ved å erstatte Fornebulandet, og Fornebulandet er ikke det som hindrer en UEFA-godkjennelse. Det vi trenger er en arena som har VIP-bokser (penger) og fasiliteter slik NFF og UEFA krever osv. Pluss at vi gjerne vil ha en som er intim og har mer tak - uten løpebaner.

Løpebanen hindrer vell også gressmatta fra å være bred nok. Skal vel egentlig være et par meter fra krittlinja til matta ender, særlig tydelig er dette ved cornerflaggene.

Tipper nye Nadderud blir en kombinasjon av gammelt og nytt, der hovis beholdes(men oppgraderes og bygges ut på sidene) og gressmatta trekkes inntil hovis der løpebanen er idag. Med tre nye tribuner på de andre sidene.

Tipper nye Nadderud blir en kombinasjon av gammelt og nytt, der hovis beholdes(men oppgraderes og bygges ut på sidene) og gressmatta trekkes inntil hovis der løpebanen er idag. Med tre nye tribuner på de andre sidene.

Har vell også vært snakk om å senke banen?

Bortsett fra at det er min våte drøm virker det ikke som om det er en mulighet som blir vurdert realistisk. Desidert billigst med tanke på absolutt alt, men alltid noen sære fjes som ikke liker nye idéer...

Å senke banen med en meter vil jo gi en vesentlig bedre utsikt over banen fra tribunen, særlig fra de nedre seteradene.

Nå er du litt ny, Stabækfanatics :) Man har ikke løst problemet ved å erstatte Fornebulandet, og Fornebulandet er ikke det som hindrer en UEFA-godkjennelse. Det vi trenger er en arena som har VIP-bokser (penger) og fasiliteter slik NFF og UEFA krever osv. Pluss at vi gjerne vil ha en som er intim og har mer tak - uten løpebaner.

Er nok en newbie i dette, men ser det ut som at Stabæk blir på Nadderud? Blir det noe oppradering eller noe forskjell til neste sesong? Jeg vet ikke hvor lenge NFF har gitt oss dispensjon til å spille på et arena som er egentlig ikke kvalifisert til tippeligaen :unsure:

Edited by Stabækfanatics

Å senke banen med en meter vil jo gi en vesentlig bedre utsikt over banen fra tribunen, særlig fra de nedre seteradene.

Lurer på om det var Robinho som kom med et regnestykke på hvor mye masser man faktisk må flytte for å grave ned banen. I tillegg kommer drenering, undervarme, vanning osv. Det er ihvertfall ikke bare gjort i en fei.

Å flytte masser er ikke noe problem, ei heller graving. Drenering, undervarme, vanning osv er heller ikke noe problem, men om man gjør det for å se bedre fra noen få seterader er det meningsløst.

Å grave banen ned nok og deretter støpe tribuner rundt hele "sirkelen" derimot slik at du får en ny stadion i samme slengen... Kommunen kommer aldri i verden til å gå med på å bygge tribuner rundt noe høyere enn slik det er nå for de som husker kranglingen fra samtlige naboer når Hovis ble bygget.

Edited by knutta

Noen som vet om det skal bygges ut parkering i forbindelse med den nye Nadderudhallen? Ser stadig mye kreativ parkering i forbindelse med kamp...

Lurer på om det var Robinho som kom med et regnestykke på hvor mye masser man faktisk må flytte for å grave ned banen. I tillegg kommer drenering, undervarme, vanning osv. Det er ihvertfall ikke bare gjort i en fei.

Innleggene fra Robinho i den andre Nadderud-tråden finner du her, her og her.

Finnes det noen bilder av foreslåtte løsning på stadion

Edited by Nr14

Gårsdagens informasjonsmøte på Bekkestuene, i regi av Bærum kommune, var en presentasjon av to mulighetsstudier for Nadderud stadion/Nadderud Idrettspark - utarbeidet av Link Arkitekter på oppdrag fra BK;

Scenario 1 - beholde stadion slik den er, med friidrettsbanen, men med påbygg for kontor-, garderobefasiliteter etc. bak dagens hovedtribune. Tilskuerkapasitet 4.000 - 6.000 med mulig utvidelse til 6.000 - 8.000.

Scenario 2 - bygge ny stadion omtrent der nye kunstgresset ligger idag, og legge ny kunstgressbane omtrent der stadion ligger idag. Friidretten til Rud - som arealmessig skal kunne la seg gjøre. Samme tilskuerkapasitet som over.

Mitt inntrykk er at tilhørerne stort sett var beboere i nærheten av stadion, som naturlig nok er skeptiske til lyd, lys, dårlig drift og parkeringsforhold på kampdag.

Mitt inntrykk er videre at de fleste beboere ble beroliget av mulighetene for ny stadion dersom parkeringsproblematikken på kampdag løses. Ny stadion kan frigjøre arealer ved dagens stadion til andre rekreasjonsformål.

Prøver å finne link til presentasjonen på kommunens sider...

Denne?

Edit: flyttet de fem siste innleggene fra Økonomi-tråden til denne.

Edited by Slum

Denne?

Edit: flyttet de fem siste innleggene fra Økonomi-tråden til denne.

Nei, presentasjonen av mulighetsstudiet med illustrasjoner av de to scenarioene.

Har kontaktet kommunikasjonssjefen i BK for link.

Vet ikke om jeg helt støtter å gi denne jobben til et arkitektfirma som vanligvis har like god økonomisk sans som Stabæk hadde i 2008, men ellers er det jo veldig positivt!