Gå til innhold

Kamptråd: Rosenborg - Stabæk


Totto
 Del

Anbefalte innlegg


To dager igjen, og ingen kamptråd! Men lagoppsettet har blitt diskutert i andre tråder.

Kan vi håpe på følgende lag?

 

Sayoba

Granli - Høyland - Fontanello - Johansen

Adu - Trondsen

Brustad - Sokolowski - Kassi

Boli

 

Hos Rosenborg skal Mix allerede ha sluttet seg til USA's VM-tropp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Muligheten for å kapre poeng her er så absolutt til stede, uten at jeg blir spesielt skuffet om det ikke skjer.

 

Rosenborg sier ofte de skal tilbake til røttene med 4-3-3 og blendende offensiv fotball, men har sett seg blinde på at de *skal* spille 4-3-3 uten å ha spillerne til det. Litt sånn som vi gjorde i perioden 2009-2013 med 4-4-2. Ikke minst mangler de fart på kantene. Det jeg har sett av dem i år har vært fryktelig tamt, med mye tilfeldigheter og spillere som finner hverandre på eget initiativ istedenfor som en del av en etablert spillestil. Likevel har de kapret godt med poeng, og det skyldes først og fremst at de har den beste stallen spiller for spiller i Norge, selv om den også er landets desidert dårligst komponerte.

 

Når man er nybegynner på Football Manager har man tendens til å gjøre store forandringer på laget om forrige kamp ikke var bra. Det er tilfellet også for Per Joar Hansenså det er vanskelig å spå Rosenborgs lagoppstilling. Defensivt har vi to store fordeler:

 

1. Spillerne de bruker som vinger er egentlig ikke vinger, og er ganske treige.

2. De starter med all sannsynlighet med enten Søderlund, Bille eller Riski på topp. Ingen av disse er særlig gode som ensom spiss.

 

På midtbanen er de nok noe svekket av at Mix har reist, men har samtidig god bredde. Farligst defensivt er Mike Jensen, som på en god dag kan sette hele angrepet ut av spill på egen hånd. Morten Gamst Pedersen er også viktig å passe på, og vi bør for all del ikke pådra oss frispark på siste tredel av banen. Hvis vi starter med Fontanello skal vi kanskje gi ham litt valium før kampstart?

 

Så var det dette forsvaret, da. Reginiussen og Strandberg er veldig gode, men også relativt temposvake. Kanskje Boli kan ha det moro der. Høyrebacken bekles nok av Jonas Svensson, som har vært ganske god hittil, men vi får se hva som skjer når han får kjøre karusell med Luc. På venstrebacken er jeg usikker på om de spiller med Micke Dorsin eller vår gamle venn Jørgen Skjelvik - Dorsin er gammel og treig, mens Skjelvik har som kjent fart men er elendig defensivt.

 

Håper på dette laget. Usikker på hva f, eks Henderson tilbake vil gjøre:

 

Løven

Næss - Høiland - Fontanello - Granli

Adu - Sokolowski

Brustad - Trondsen - Kassi

Boli

 

Frykter Thorsby kan bli litt for lett på midten der oppe.

 

Håper på et kontringsmål i slutten av første omgang og 0-1. Tror mer på 3-1 til hjemmelaget etter en mindre imponerende forestilling av begge lag. Men vi blir neppe utspilt her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Muligheten for å kapre poeng her er så absolutt til stede, uten at jeg blir spesielt skuffet om det ikke skjer.

Er Rosenborg favoritter? Er det sannsynlig at vi kan ta poeng mot RBK med fullt trøkk på Lerkendal? Tror jeg egentlig på det?

 

Svarene er antakelig ja - nei - nei.

 

Men jeg må innrømme at jeg kommer til å bli spesielt skuffet om vi ikke kaprer poeng...

 

(Forøvrig: takk for grundige analyser)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ønsker som flere her: 4 - 2 - 3 - 1

 

Sayoba

Næss - Høiland - Fontanello - Granli
Adu - Sokolowski

Sortevik - Trondsen - Kassi

Boli

 

Sortevik INN, han kan jobbe defensivt. Brustad vil være best mot motstander med slitne bein. Supersub fra 60 min og ut kampen.

 

Håper på å se et kynisk STB-lag. Er vi tålmodige kan vi plukke poeng her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sayouba

Næss - Høiland - Fontanello - Granli

Adu - Sokolwski

Brustad - Trondsen - Kassi

Boli

Spør du meg er dette en klar førsteellever som bør begynne de fleste kamper. Med litt hell og god innsats tar vi nok 3 gode poeng mot Rosenborg! Alltid. Uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel kun Soko (kan erstattes av Trondsen som igjen erstattes av Thorsby) og Brustad (kan erstattes av Sortevik eller muligens andre) som ikke er helt fullstendig soleklare i den førsteelleveren der. Spesielt er jeg glad for at kvaliteten i forsvaret begynner å sette seg (velger da å se bort fra surret til Bob med Trondsen på backen).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper egentlig mest å se dette laget:

 

Sayoba

Høiland - Næss - fontanello - Granli

Adu - Trondsen

Brustad - Soko - Kassi

Boli

 

Min klare favoritt også, med Soko foran og Trondsen hakket bak. Usikker på om Høiland eller Næss bør være på backen, men heller mot Høiland som du har satt opp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For all del: Høiland må IKKE spille back. Soleklart bedre som stopper og for sen til back. Synd å benke Ness, som har gjort sine saker meget bra, men er Høiland og Fontanello begge spilleklare bør de starte som midtstopperpar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra rbk.no

 

Kuleste kampen i året

Det går mot fullt hus 16. mai mot Stabæk og Stefan gleder seg veldig til kampen.

 

- Det er den kuleste kampen i hele sesongen. Det gir oss spillerne noe ekstra å spille foran fulle tribuner, og jeg er sikker på at vi vil spille ball i hatt med Stabæk på fredag. Vi har noe på gang nå og jeg tror vi vinner med fire-fem mål på fredag, sier han.

 

 

 

Fint å bli undervurdert,så får vi se hvem som spiller ball i hatt med hvem

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har ikke RævBK noen spillere ute med karantene? Synes de har samla mye kort i starten. 3-4 stk i sist kamp bare..

 

Rosenborg

Mix har sluttet seg til USAs VM-tropp. Cristian Gamboa, Per Verner Rønning og Alexander Sørloth er uaktuelle.

 

Kilde

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Rosenborg - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...