Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Start. 09.06.2014 klokka 1800


Luguber
 Del

Anbefalte innlegg

Gjest Nr14

Dette var utrolig triste saker. Ingenting av den fandenivolske innstillingen vi hadde tidligere i sesongen er der lenger. Hvordan vi sliter og taper mot lag på samme nivå og dårligere enn oss er en gåte. Dette være seg i cupen (ref tungt mot både Raufoss og Grorud) eller serien. Helt klart noen knapper Bob ikke har klart å trykke på ift slike kamper. Skal vi gjøre det bra må vi nok vinne slike kamper også. Virker rett og slett tunge i kroppen.

Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var utrolig triste saker. Ingenting av den fandenivolske innstillingen vi hadde tidligere i sesongen er der lenger. Hvordan vi sliter og taper mot lag på samme nivå og dårligere enn oss er en gåte. Dette være seg i cupen (ref tungt mot både Raufoss og Grorud) eller serien. Helt klart noen knapper Bob ikke har klart å trykke på ift slike kamper. Skal vi gjøre det bra må vi nok vinne slike kamper også. Virker rett og slett tunge i kroppen.

Vi legger oss på motstandernes nivå. Alltid. Uansett. ?
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var tamt og kjedelig. Start hadde forberedt seg bra, og vant fortjent. Nesten ikke målsjanser er skuffende mot et lag vi skal slå. Kan ikke ha Adu og Soko som kun spiller til side eller bakover. Vi skal styre midten, men det gjorde vi på ingen måte. Det gikk jo aaalt for sent fremover, og når da Kassi og Thorsby heller ikke har dagen blir det rett og slett alt for omstendelig og dårlig.

Positivt: Meget bra mål av Trondsen, Fontanello var også god i dag. Stevens hevet seg i andre omgang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Rent objektivt vet jeg vel ikke om det er noen lag vi SKAL slå i TL. Det er helt klart noen kamper vi bør vinne for å sikre at vi overlever i ligaen. Start hjemme er en slik kamp. I dag var vi tilbake der vi var i forsesongen. Vi har ikke noe grunnspill å falle tilbake på når enkeltspillere ikke har dagen, slik som i dag. Men i og med at vi har flakset inn noen bonuspoeng tidligere så er det ingen krise at vi søler bort poeng mot Start. Det er mer å betrakte som balansering av regnskapet.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


V i skaper lite fremover. Så ikke hva som skjedde med målet som ble annulert; holding?

 

Dytt i ryggen fra Høiland. Så grei ut. Jævlig kjipt, for han var ikke i nærheten av ballen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Start hadde vell ikke vunnet på 8 kamper, så man burde vel skjønt hvor dette kom til å ende. 3 poeng borte mot Viking nå før ferien så er denne kampen glemt

Og Viking har ikke vunnet siden 1. mai.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fontanello vinner mye på hodet, men kan også ta litt for store sjanser i blant. Husker spesielt en situasjon der han i andre omgang setter Høiland i en vanskelig situasjon der han header til Høiland som er presset av Start- spiller som vil være alene gjennom om han klarer å bryte. På Castro sin scoring feilberegner han fullstendig, blir altfor opptatt av ballen og orienterer seg heller ikke om at Castro kommer bak ryggen hans. Denne scoringen kommer som et resultat av at vi i en fase av kampen etter utligningen står høyere i banen og tar mer sjanser. Høiland er den som er i en-mot-en situasjon mot Tripic, lar vær og sette inn en takling, lar Tripic gå og gå. Denne situasjonen er også et resultat av at Granli har vært høyt i banen. Synes Granli er varierende i denne kampen. Kan i det ene øyeblikket kaldt og rolig drible av en spiller, for i neste øyeblikk å sende en helt håpløs pasning.

 

Offensivt synes jeg det er et altfor uklart mønster. Stephens la jeg knapt merke til i første omgang, med unntak av en situasjon der han gjør uvanen sin med ta noen ekstra touch og deretter sende en tversoverpasning fremfor at det går fremover når han har et hav av plass foran seg. Kassi eller Thorsby har ingen av dem dagen nei. I store deler av denne kampen blir bevegelsene fra Stephens, Kassi og Thorsby fraværende når Adu og Sokolowski har ball. Blir fort til at en av de to sistnevnte gjerne tar med seg en fra forsvarsrekken inn i støttepasningsspillet. Når vi har ballen offensivt virker det som at flere av spillerne ikke skjønner hverandres bevegelser, noe som lett fører til at pasninger fort blir spilt rett til motspiller. Også at vi angriper med altfor få spillere noe som gjør det enklere for motspillere å forholde seg til.

 

Stavanger neste ja. Når var sist vi vant der? I 2006 fikk de Nordlie inn i den perioden og fikk ny- trener- effekten og vant. I 2007 tapte vi 2-1 i tredje siste kamp for sesongen, og da var gullhåpet ute. I gullsesongen 2008 var det en viss Terje Hauge som ødela alt. I 2009 var det en sur overtidsscoring som sørget for uavgjort. Resten av møtene gidder jeg ikke nevne en gang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Stavanger neste ja. Når var sist vi vant der? I 2006 fikk de Nordlie inn i den perioden og fikk ny- trener- effekten og vant. I 2007 tapte vi 2-1 i tredje siste kamp for sesongen, og da var gullhåpet ute. I gullsesongen 2008 var det en viss Terje Hauge som ødela alt. I 2009 var det en sur overtidsscoring som sørget for uavgjort. Resten av møtene gidder jeg ikke nevne en gang.

 

Alle matcher jeg har sett på Viking Stadion har gått til helvete, alle kamper jeg har sett fra Viking Stadion har gått til helvete. Dette er hvertfall en av mine matcher der det er helt ok og ikke ta poeng.

 

Likevel skal jeg til Stavanger med håp i bagasjen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Rasisme saken her er nok veldig sterkt overdrevet.

 

Dette ble SAGT på supporterfeltet til Start og etter hva jeg har hørt så var det en intern spøk.

 

Det sies minst like mye rart til sidemenn på vårt eget felt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Start. 09.06.2014 klokka 1800
×
×
  • Opprett ny...