Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Haugesund, 13/8 klokken 18:00 (NM)


Sincus
 Del

Anbefalte innlegg


Skandale at JEG må opprette en kamptråd. Quoter inn artikkelen fra Stabak.no som en lettvint løsning:

 

I morgen kl. 18:00 tar vi imot FK Haugesund til kvartfinale-dyst hjemme på Nadderud stadion. Selv om vi er inne i cupens femte runde så er det faktisk Stabæks første hjemmekamp så langt i cupen. Da passer det bra at det skal spilles om noe så edelt som en semifinale-billett.

 

Veien til Ullevaal:

 

Haugesund måtte grave dypt i de innledende kampene. De tre første triumfene endte med knappest mulig margin, mens de i forrige runde nedsablet Tromsdalen på eget gress. «FKH» ga seg ikke før det sto 5-0 på tavla etter hattrick av Alexander Stølås blant annet.

 

1.runde: Åkra - Haugesund 1-2

 

2.runde: Vidar – Haugesund 2-3

 

3.runde: HamKam - Haugesund 0-1

 

4.runde: Haugesund – Tromsdalen 5-0

 

Stabæk fikk en pangstart på cupen med en 8-0-seier over 3.divisjonslaget Jevnaker. Etter dette har «De Blaa» tatt seg videre på bekostning av Raufoss, Grorud og Bodø/Glimt. Sistnevnte ble slått på Aspmyra etter et giftig langskudd av Luc Kassi og straffespark helt på tampen signert Enoch Adu. Det ble også hans siste kamp for Stabæk.

 

1.runde: Jevnaker – Stabæk 0-8

 

2.runde: Raufoss – Stabæk 1-2

 

3.runde: Grorud – Stabæk 0-3 (e.e.o)

 

4.runde: Bodø/Glimt – Stabæk 0-2

 

Tidligere møter:

 

De to klubbene har møtt hverandre én gang tidligere i år og det vil være for nøyaktig en måned siden når kvartfinalen sparkes i gang på onsdag. Den 13. Juli ble Haugesund for sterke og de beholdt alle tre poengene hjemme på Haugesund stadion etter en 2-0 seier.

 

FK Haugesund:

 

De liljehvite fra Rogaland som ble stiftet så sent som i 1993 har klart å komme seg til cupfinalen én gang. Det var i 2007 hvor de møtte Lillestrøm på Ullevål, men de klarte ikke å overliste Kanarifuglene som vant 2-0. Da befant Haugesund seg i 1. divisjon. I 2012 kom de til kvartfinalen og i 2013 måtte de se cupfinalehåpet glippe på målstreken da de i semifinalen røk ut med et 2-1 tap på Lerkendal.

 

I motsetning til Stabæk har Haugesund en trener som har opptil fler Tippeliga-sesonger på sine skuldre. Jostein Grindhaug tok over trener-roret i 2009 og den populære mannen fra Åkra trengte kun én sesong på å føre Haugesund opp til Tippeligaen. Siden den gang har Haugesund gjort seg til et stabilt Tippeliga-lag og tok som kjent en historisk bronsemedalje i fjor.

 

Stabæk:

 

Dette er Stabæks første kvartfinale siden 2009 hvor det endte med et 3-1 tap mot Aalesund på Color Line Stadion. Etter noen år med lite å juble for, lever endelig cup-eventyret for alvor igjen og en semifinalebillett er kun 90 minutter unna.

 

Bob Bradleys menn har aldri lagt skjul på at de tar cupen særdeles seriøst i år og det er et brennende ønske om å komme til Ullevål for å gjøre ett cupgull om til to.

 

Hoseth tilbake:

 

Magne Hoseth returnerer for Stabæk og er klar til dyst etter at han sto over mot gamleklubben Molde.

 

Form:

 

Haugesund har virkelig fått motoren i gang etter en rekordsvak vårsesong. Grindhaugs disipler står med 14 poeng på de siste syv kampene og er ubeseiret på de siste fem. Formspillere som Christian Gytkjær og Alexander Stølås har bidratt med mye mål for Haugesund i det siste. Gytkjær har 12 mål på 18 kamper i år og Stølås har en sterk kandidat til årets mål etter et vanvittig frisparkmål mot Molde tidligere i våres.

 

Stabæk har også fått opp turboen nå. Etter seieren over Strømsgodset på Nadderud 20. Mai, ble den syv kampers lange seierstørken i Tippeligaen omsider brutt etter en festforestilling med 4-1 over Rosenborg. Kampen mot Molde på søndag var også av det flotte slaget og endte tilslutt med et velfortjent poeng. Vår nye mann, Andrew Jacobson, noterte seg med to målgivende den kampen. Fredrik Brustad er Stabæks heteste om dagen med fire mål på de siste tre kampene, og etter rapportene å høre er han fortsatt like rask.

 

Alt ligger til rette for en praktfull kvartfinale mellom to flotte lag som virkelig er i dytten. Vi håper å se deg og dine komme å støtte laget på veien mot Ullevål. Nå er vi nesten der!

 

Vi sees på Nadderud!

 

 

Denne tar vi! :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Formtabell, siste 6 kamper Lag V U T + -

Stabæk hjemme 3 1 2 11 9

Stabæk borte 1 2 3 7 11

Haugesund hjemme 4 1 1 16 6

Haugesund borte 2 2 2 8 8

Statistikk innbyrdes (alle turneringer)

Lag Seier Uavgjort Tap + -

Stabæk 2 2 2 6 6

Haugesund 3 0 4 12 11

Endret av blaatthjerte
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fy faen som jeg gleder meg til kamp i dag, må tilbake til serieavslutningen i fjor for å finne samme puls! Håper JIH spiller i dag, selv om kampen mot VIF var svak er han vår mest rutta forvarsspiller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fy faen som jeg gleder meg til kamp i dag, må tilbake til serieavslutningen i fjor for å finne samme puls! Håper JIH spiller i dag, selv om kampen mot VIF var svak er han vår mest rutta forvarsspiller.

Har en sinnsykt god følelse før denne kampen,, tror den blir magisk.. storseier

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg på min side er skittnervøs før denne kampen. Bra mot RBK, og andre omg. mot Molde, men vi hadde en stygg rekke i forkant av dette... Satser på at spillerne ikke tar lett på dette! Gleder meg til kamp!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gleder meg enormt til kampen i dag!! (og får derfor naturligvis ikke gjort noenting på jobb) Følelsen er kanongod! Tipper vi har god kontroll, at Gytkjær fortsetter å bomme og at vi vinner 4-1 med sen redusering fra måkene fra Haugesund.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Er Giorgi spilleklar til denne matchen?

Tviler jeg på, han er vel ikke tenkt på alaget før neste sesong så vidt jeg har forstått

 

 

Det er vel i førsteelleveren har ikke er tiltenkt med det første.

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Er Giorgi spilleklar til denne matchen?

Tviler jeg på, han er vel ikke tenkt på alaget før neste sesong så vidt jeg har forstått

 

Var vel første 11'eren han ikke var tenkt for før neste sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Er Giorgi spilleklar til denne matchen?

Tviler jeg på, han er vel ikke tenkt på alaget før neste sesong så vidt jeg har forstått

 

Var vel første 11'eren han ikke var tenkt for før neste sesong.

 

mulig han er på benken, det vet jeg ikke. men tror ikke det, men det er jo bare hva JEG tror.. mulig han kommer innpå hvis vi leder stort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Haugesund, 13/8 klokken 18:00 (NM)
×
×
  • Opprett ny...