Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Sandes Ulf


Peter
 Del

Anbefalte innlegg

Gjest Nr14

Jeg synes ikke Bob klarer å endre strategi når vi ligger under som nå. Det bare går videre i det samme monotone tempoet med tversover og bakoverpasninger. Det resulterer i at Ulf alltid klarer å ligge i balanse. Ikke imponert for å si det mildt

Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne matchen var helt krise, vi skaper ingenting. Bare baller på tversover og bakover, så en langpasning i et bakrom som ikke finnes. Virker som om vi ikke vet hva vi skal gjøre hvis vi ikke har 100m bakrom som Boli og Brustad kan løpe i. Hoseth hadde tydeligvis ikke helt kommet seg helt etter sykdommen. Syntes det er rart at vi tar av Luc, greit nok at han ikke var god sentralt. Men vi burde heller puttet han lenger opp på banen og tatt av Stephens (som om det skulle skje...). Når Luc er en av de få som faktisk kan dra av en mann.

 

Vi er heldige som ikke taper idag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De siste syv kampene har vi et merkelig mønster: vi får hele tiden det resultatet (seier-uavgjort-tap) som det er lengst siden vi har hatt. I dag var det 3 kamper siden uavgjort, derfor U. Nå er det tre kamper siden tap, så det hadde derfor vært fint å bryte dette systemet på Sør Arena.

 

 

Tillegg: jeg lå under dyna i går og fikk sett Vålerenga på Aspmyra i går. Mye ballbesittelse, mange flotte angrep, mange mål, men herregud som det lekker bakover. Har sett mange versjoner av Rekdal som er cocky eller forbanna, men har aldri sett han så tvilende noen gang, som da han etter kamp skulle prøve å forklare hva som gikk galt (poenget var at de har ca. 20-20 i målforskjell på de siste 7).

 

Vi er vel også der, vi setter mange mål, men holder jo aldri nullen. Men Bob virker aldri å tvile (slik Reka helt klart gjorde i går). Styrke eller svakhet?

 

I tillegg håper jeg vi kunne fått inn i trenerteamet en som kan hjelpe til med å sette forsvaret. Det er i utgangspunktet langt enklere enn å sette angrepet, men er en jobb jeg aner blir neglisjert til fordel for angrepsspillet.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Virker unødvendig å ha to ledd på midten når vi havner under. Går for tregt når ballen skal innom ankeret hver gang vi vender (som gjerne også "må" ta et steg tilbake før de vender opp). Ser mer og mer at misnøyen mot Adu på slutten således skyldte systemet mer enn spilleren. Vi bør bli flinkere til å få ballen rakt opp i offensivt midtbaneledd når vi ligger under. Når vi bruker så lang tid på å vende, rekker vi heller ikke spille på løpene til sidebackene før det er for seint. I tillegg bør vi trene mer på å få ballen til å gå på en touch.

Jo mer vi trener på dette tror jeg vi blir et godt angrepslag mot etablert - så lenge det er faktisk det som blir gjort. Vi kan ikke være avhengige av å kun spille bakrom mot Brustad og Boli.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingen god kamp i dag, men ikke glem at vi også hadde 3 gigasjanser i andre omgang som vi brenner(Brustad alene, Boli alene og Hoseth på "blank") så kunne gått begge veier dette på slutten. Summa summarum, vi hindret Ulf i å ta tre viktige poeng, og vinner Molde i bæægen så er vi ett poeng lenger unna nedrykk og en kamp mindre igjen i å spille. BB: Næss

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Virker unødvendig å ha to ledd på midten når vi havner under. Går for tregt når ballen skal innom ankeret hver gang vi vender (som gjerne også "må" ta et steg tilbake før de vender opp). Ser mer og mer at misnøyen mot Adu på slutten således skyldte systemet mer enn spilleren. Vi bør bli flinkere til å få ballen rakt opp i offensivt midtbaneledd når vi ligger under. Når vi bruker så lang tid på å vende, rekker vi heller ikke spille på løpene til sidebackene før det er for seint. I tillegg bør vi trene mer på å få ballen til å gå på en touch.

Jo mer vi trener på dette tror jeg vi blir et godt angrepslag mot etablert - så lenge det er faktisk det som blir gjort. Vi kan ikke være avhengige av å kun spille bakrom mot Brustad og Boli.

 

Spot on!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fikk ikke sett fellingen av Sortevik særlig godt - skulle vi hatt straffe der, eller?

Av det jeg så så var det nok desverre en riktig avgjørelse å ikke blåse straffe

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sandes Ulf gjør det vanskelig for oss. All ære til dem, men drittfotball er det, helt greit at de rykker ned. Som det utviklet seg er jeg glad for poenget. Tror kanskje fortsatt vi trenger to seire.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes Hoseth bommer her, Sandnes Ulf ligger desidert sist, og vi har nylig hatt flere gode resultater (seier mot Godset, en fantastisk opphenting og en fullstendig overkjøring av RBK). Da er det ikke Sandnes Ulf som skal underholde.

 

Jeg blir sjelden overrasket når motstander etter motstander legger seg lavt på Nadderud når chixa spiller. Fordi de vet de er underdogs. Strengt tatt er det deilig at gutta igjen har kommet seg såpass at motstandere kommer hit og frykter oss! (og så er det selvfølgelig jævlig synd at vi gjør frykten til skamme)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes Hoseth bommer her, Sandnes Ulf ligger desidert sist, og vi har nylig hatt flere gode resultater (seier mot Godset, en fantastisk opphenting og en fullstendig overkjøring av RBK). Da er det ikke Sandnes Ulf som skal underholde.

 

Jeg blir sjelden overrasket når motstander etter motstander legger seg lavt på Nadderud når chixa spiller. Fordi de vet de er underdogs. Strengt tatt er det deilig at gutta igjen har kommet seg såpass at motstandere kommer hit og frykter oss! (og så er det selvfølgelig jævlig synd at vi gjør frykten til skamme)

Enig, men det er lov å være enig med Hoseth i at det er møkk kjedelig å spille sånn fotball selv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes Hoseth bommer her, Sandnes Ulf ligger desidert sist, og vi har nylig hatt flere gode resultater (seier mot Godset, en fantastisk opphenting og en fullstendig overkjøring av RBK). Da er det ikke Sandnes Ulf som skal underholde.

 

Jeg blir sjelden overrasket når motstander etter motstander legger seg lavt på Nadderud når chixa spiller. Fordi de vet de er underdogs. Strengt tatt er det deilig at gutta igjen har kommet seg såpass at motstandere kommer hit og frykter oss! (og så er det selvfølgelig jævlig synd at vi gjør frykten til skamme)

Han modererte seg litt på twitter: "Gikk litt hardt ut mot Ulf i vg! Skjønna at dem spille som dem gjør når d e snakk om overlevelse i TL! Poeng viktigere enn å underholde!!"

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Greit at Sandnes-spillerne drar ut tida, selvfølgelig Gjør de det når de leder, men hvorfor tillater dommer dette gjennom hele kampen! Stopper til og med spillet for at en Sandnes spiller skal knyte lissa..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Sandes Ulf
×
×
  • Opprett ny...